Van der Valk Hotel Assen

Maandag t/m Zondag
- Ontbijt 07:00 - 10:30
- Lunch vanaf 11:00
- Bar 08:00 - 00:00

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
7,2
Wim S.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Hier op 2 november met z'n vieren geluncht.
De bediening en de ruimte waren erg prettig.
Ook de lunch ( 2x makreel, 1x kipsate en 1x kalfslever) was prima.
Dit is een goede plaats om te lunchen. Doen we vaker.
Klaas K.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
De deskundigheid van het personeel laat sterk te wensen over. Als je aangeeft dat je geen tarweproducten mag, en vraagt of ze misschien puur speltbrood hebben, krijg je als antwoord dat ze geen speltbrood hebben maar wel witbrood ????. Bij het ijsbufet hebben ze geen lactose vrij ijs. Terwijl er diverse andere ijssoorten aanwezig zijn. Voor de mensen met een lactose intolerantie zou het fijn zijn als ze dat ook in het assortiment zouden hebben.
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Is het mindere imago dat ik koesterde bij van der Valk geheel ontgroeid. Origineel bereide rauwe zalm vooraf en ook de boerderijeend mocht er ook 'wezen'. Chateuaneuf-du-Pape Is van uitstekende kwaliteit en wordt ook per glas geschonken. Attente bediening. Lekker buiten gedineerd.
Martijn P.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Vandaag een zakenlunch gehad in het van der valk. Het is nog zon van der valk oude stijl. Ondanks de renovatie merk je echt het verschil. Eten is gewoon van goede kwaliteit. Omelet van de chef was goed, niets op aan te merken. Personeel was wisselend. Een dame was heel spontaan en vriendelijk en een andere dame liep vrij arrogant.
Het decor is prima, maar het restaurant heeft niet de uitstraling, zoals de van der valk nieuwe stijl. Als je in het hotel-restaurant loopt heb je het gevoel in een oud hotel-restaurant te komen, met een nieuw likje verf.
Bert.onwijn .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Afgelopen zondag zijn we wezen eten in dit hotel.
Met onze zoon, hij had zalm met erg veel kappertjes en augurk erop.
Mijn man had snoekbaars prima bereid.
Zelf heb ik kalfsleder gegeten met spek en appel. Het enige jammere vond ik dat het gedroogde appeltjes waren, die niet lang genoeg geweld waren.
Lever was prima rosé.
Bediening was vriendelijk, maar we moesten wel sommige dingen 2 keer vragen.
Het was een beetje rommelig qua bediening..
Lingeworld .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Live Cooking was prima, wat betreft het eten en de bediening...... Top.
Alleen onbegrijpelijk dat er naast je tafeltje personen worden toegelaten met een HOND.
Nu hebben wij absoluut niets tegen honden, alleen in een Restaurant en zeker bij Van de Valk vinden wij dit erg ongepast om steeds het gepiep van de hond te horen en het heen en weer geloop.
Dit gemeld bij de receptie, het blijkt een beleid te zijn dat als de honden zijn aangelijnd dit wordt toegelaten....... kunnen we binnenkort zeker ook weer gaan roken of een ander aangelijnd huisdier meenemen....!!!!!!
Directie Van der Valk in Assen denk hier eens over na, wij zijn zeker niet de enige.
Hoe graag we hier ook komen, we zullen eens goed gaan nadenken over een volgende keer.
MarkVr .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Hier op zaterdagavond live cooking gedaan. Het was helaas niet geweldig op orde: gerechten op midden-buffet waren gewoon niet warm. Verder wordt er volop gewokt, maar daarvoor kan ik ook wel naar de chinees! Naast wokken was er dan nog 1 kok actief die 2 soorten vlees en 2 soorten vis kon klaarmaken. Sja, als je dat al live cooking noemt...

Ook keuze was gewoon niet heel uitgebreid. Wel in de hoofdgerechten, maar voorgerechten en dessert waren erg beperkt. Bediening was ook niet heel vlot: wij hebben het echt rustig aan gedaan, maar als je tussen 2 gangen dan nog je vuile borden aan de kant moet zetten, en het niet lukt om een glas wijn bijgevuld te krijgen bij een gang, dan gaat er toch wat mis.

Ben ook wel bij paar andere van der Valk vestigingen geweest, waar ze echt serieus aan live cooking en waar de keuze veel breder is. Kwaliteit en temperatuur was dan ook goed. @Assen: Aan de bak zou ik zeggen, jullie kunnen beter ;-)
-wies- .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
goed eten: dat kan bij Van der Valk! Zodra je plaats neemt, is er aandacht van de bediening. Vriendelijk, zorgvuldig, correct. Het decor is formeel, niet heel gezellig.
Het menu is heerlijk en eigentijds. Ik heb gekozen voor een Quinoa-risotto met paddestoelen: zeer smakelijk en ruim voldoende.
Korteraar ..
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Neem als hoofdgerecht de risotto met garnalen, en dan begrijp je dat bij vd Valk lekker eten een basis is geworden. ongelooflijk smaakvol ! complimenten !
als je vervolgens ook nog eens een tweetal bijzonder vriendelijke mensen aan tafel krijgt die alles, maar dan ook werkelijk alles doen op basis van een glimlach en professioneel gastheerschap, dan is je avond compleet. ga alsjeblieft zo door. en graag tot een volgende ronde
Hiddo .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2015
Wij komen hier regelmatig eten en voor ons is dit 1 v.d. beste v.d. Valk rest. in onze omgeving.
De prijzen in verhouding met de gerechten zijn helemaal in orde. Een saladebar waar je gratis gebruik van kan maken. Verder is het een groot en daardoor voor sommigen wellicht wat kil restaurant. De verwelkoming bij binnenkomst is iets wat voor verbetering vatbaar is, nu sta je soms als gast erg lang te wachten. Samen met v.d Valk Emmen een aanrader.
Hans W.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Tijdens weekend Drenthe hier overnacht, blijft prima te doen. 's avonds hier gedineerd. vlotte vriendelijke bediening, echter zaten we net gedurende het wisselen van de bediening dus ineens stond er weer iemand anders klaar voor ons. Goede saladebar, wel wat versopt opgesteld maar prima in orde. Bestelde spare ribs lekker en zacht, echtgenote vis. was geen hoogstandje. wel lekker gegeten voor de prijs van de maaltijd.
Vleesgroentenvis .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
Naar Assen geweest om te eten en dit keer bij van der valk. Voorgerecht was goed de smaken combineerden ook goed hoofdgerecht vond ik de vis ook lekker en de dessert vonden we uitstekend heel erg lekker ! Bediening was top decor zag er ook goed uit kortom een leuk en gezellig dagje gehad bij vd valk in Assen
Chris D.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2015
Als je bij Van der Valk gaat eten weet je wat je te wachten staat. Een groot restaurant, meestal erg druk en een kaart aangepast op de bezoekers die men verwacht. Onze ervaring is dat dit een prettige diner-ervaring niet in de weg hoeft te staan.

Van der Valk Assen voldeed aan de meeste van onze verwachtingen. Als je van logistiek houdt is het geweldig te zien hoe men zoveel mensen in een beperkte tijd tevreden probeert te houden. Wij troffen het die avond met de bediening; een jongedame die ondanks de drukte tijd voor je nam en ook probeerde een individuele dessertvraag op te lossen.

Prettig aan de kaart is dat er bij een aantal gerechte ook kleinere porties te bestellen zijn. Ik begon met mosterdsoep die hier Drentse mosterdsoep heet; we zaten immers in Assen. Goed op temperatuur en smaak, daar was weinig op aan te merken. Ik nam dit keer de spare-ribs als hoofdgerecht, die wel erg gekruid waren ; de bijgeleverde sausjes hadden geen functie om de smaak te veraangenamen. Daarnaast was de spare-ribs niet helemaal goed doorbakken, zodat het verorberen behoorlijk wat kauw- en knauwwerk vereiste. Mijn tafelgenote was overigens erg te spreken over de sliptong die zij had gekozen.

Het decor is een erg persoonlijke smaak. Een bepaalde mate van intimiteit wordt gecreëerd, zodat je (los van de vele rennende obers) niet het idee hebt in een heel groot restaurant te zitten. Wat jammer is dat er langzamerhand wat achterstallig onderhoud zichtbaar wordt.
M K.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
We hebben al vaak bij een Valkrestaurant gegeten, het restaurant in Assen vinden we een van de minder goede. Het interieur is heel donker, zit je niet bij het raam dan is de kans op weinig licht op tafel groot. Prettig is dat sommige gerechten ook als kleine portie kunnen worden besteld. Ook een karaf water is geen probleem. De olijfjes die er bij geserveerd werden waren heerlijk.
De medium gebakken biefstuk was niet zo medium meer, dat was jammer. Het bord was niet warm waardoor de biefstuk ook snel koud werd.
Omdat een van ons geen ijs eet, zochten we een nagerecht zonder ijs van de kaart: Aardbeien met warme wafel en slagroom. We moesten lang wachten en toen werd het gebracht, met twee bolletjes ijs er bij. Toen ik zei dat er echt geen ijs bij wilde , werd er gezegd dat dat de standaard opmaak was. Ik reageerde met dat dat er op de kaart niet bij vermeld was en dat ik het ook niet wilde. Er moest overlegd worden en de oplossing was dat ik een nieuwe portie zou krijgen zonder ijs. Na wat wachten kwam dat inderdaad, maar met een helaas zachte en bijna koude wafel. Leek erop dat de wafel met aardbeien op een nieuw bordje was gelegd en weer wat slagroom er omheen gespoten. Toen was voor ons het plezier er af.
Tjeu T.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2015
Zonder reservering werd tijd en ruimte voor ons gemaakt om ons te bedienen. Het eten is heerlijk en van goede kwaliteit.

Het beste van de avond was dat het bedienend personeel mee denkt met je als gast en aanvoelt als er iets aangevuld moet worden of niet. Er wordt zelfs extra moeite gedaan om ons te geven wat wij vragen ondanks dat het niet op de kaart staat aangegeven.

Een erg prettige ervaring.

Zeker een aanrader!
Angelique B.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2015
We kwamen hier zonder reservering binnen wandelen. We werden hartelijk ontvangen en kregen een mooie plaats achter in het restaurant. De kaart werd vlot gepresenteerd en tijdens het wachten kregen we olijven en een stokbroodje met drie verschillende soorten kruidenboter. Ondertussen werd ons verteld dat we vrij gebruik konden maken van de saladebar. Deze was ruim gesorteerd. We kozen voor twee vegetarische gerechten (quinoa en polenta) en twee vleegerechten (jagerschnitzel en bonne femme). Het duurde wel eventjes voor het eten kwam maar uiteindelijk kregen we uitgeserveerd. De gerechten waren stuk voor stuk erg lekker en voldoende. Een voorgerecht is niet nodig en een nagerecht zat er voor ons ook niet in. Het hoofdgerecht was echt voldoende. Mooie entourage, zachte muziek op de achtergrond (heel fijn, soms staat de muziek zo hinderlijk hard dat je elkaar niet meer goed volgen kunt) en een ruime opzet van de tafels. Aardige bediening en correct. Minpuntje: men vergat bij de vleesgerechten de aardappelen, patat en groente. Daar moesten we echt achteraan. Toen dit (wel weer vrij vlot) uitgeserveerd werd viel van de schaal 1 lepel op de grond. Deze werd keurig meegenomen naar de keuken maar een nieuwe is nooit gekomen. Het gaf verder niet want er was er nog een maar het hoort natuurlijk niet. En oh ja... de fanta van mijn zoon was de eerste keer geel, zoals het hoort. De tweede was niet geel maar leek op water. Smaakte en rook wel naar Fanta maar er was echt iets mee aan de hand. Mijn zoon wilde er verder niet op terugkomen dus ik heb het gelaten maar het was volgens mij geen echte fanta. Er stonden er wel twee op de rekening. Voor 6 drankjes, een broodplankje en 4 hoofdgerechten onder de 20 euro waren we evengoed 90 euro kwijt. Bovendien vind ik het een beetje knullig om bij de hoofdmaaltijd waar patat of aardappeltjes bij geserveerd worden, de mayonaise apart in rekening te brengen. Dat hoort gewoon onderdeel te zijn van de maaltijd als iemand voor patat kiest. Jammer.
Dirk L.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2015
Een tijd geleden heb ik hier gegeten met mijn ouders broertje en zusjes. We waren dus met zn 6en en konden zonder reserveren naar binnen lopen ik weet niet of ik dit positief moet opvatten maar we zijn wel hartelijk ontvangen door de gastheer. Toen we onze keuze hadden gemaakt duurde het niet lang voor ons voorgerecht er was. Ook het hoofdgerecht was zeer goed te eten en was ook vlot op tafel. Maar toen we naar het kleine groente buffet werden geleid waren we nogal verrast aangezien bijna alles op was, dus veel keus hadden we daar niet in.. Ondanks die tegenvaller hebben we een te gekke avond gehad. Bedankt dames en heren!
Emiel D.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2015
8 juli gegeten in het restaurant van van der Valk in Assen. Het eten was er prima en van goeie kwaliteit. Ook qua prijs.

De bediening kwam op mij over alsof ze er moesten zijn ipv echt te willen bedienen. Erg jammer want hier hebben ze zelf invloed op. Meer motivatie kan geen kwaad.

De omgeving was er krap op elkaar gezet en echt voor de massa ingericht. De tafels en stoelen waren keurig verzorgd.
Jan_F .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
Na een gezellig samenzijn bleven we toch maar eten. Sliptongetjes bereid in roomboter. Wat er mis ging weet ik niet. Misschien studeerden de sliptongetjes voor stokvis of was de kok wat lui. We kregen sterk de indruk dat de sliptongetjes in de frituur hadden gelegen, van boter was geen spoor te bekennen. Een groot deel van de vis was niet te eten zo taai, de rest te gaar en smakeloos.
We houden niet van bediening die constant aan tafel staat, maar hier was ze wel helemaal onzichtbaar. De locatie is schitterend, dat wel. Niet voor herhaling vatbaar.
Micaela R.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2015
Afgelopen half jaar zat ik voor mijn werk doordeweeks in Assen en sliep ik in het hotel. Daarom hier elke week een of twee keer gegeten voor zowel ontbijt, lunch als avondeten. Avond eten is echt ontzettend nietszeggend qua smaak. Alle ingrediënten zijn het net niet in mijn ogen. Vis is vaak te droog, saus te flauw, groente te zacht gekookt, brownie uitgedroogd, geen sladressing etc. Saladebar is niet naar mijn smaak. Bijgerechten zijn verschrikkelijk ouderwets, net als de gemiddelde publiek. Als je a la carte eet zijn de borden wel mooi opgemaakt en je hebt echt geen voorgerecht nodig want de porties zijn ruim. Ontbijt en lunch buffet is voor een keer wel leuk, veel keuze uit zowel warme als koude dingen. Bediening is heel vriendelijk en snel. Dus slaap je in het hotel maar wil je de stad niet in voor een echt lekker hapje dan gaat het wel, maar het verveelt enorm snel.