Van der Valk Hotel ARA

Maandag t/m Vrijdag 06:00 - 22:00
- Ontbijt 06:00 - 11:00
Zaterdag en Zondag 07:00 - 22:00
- Ontbijt 07:00 - 11:00

• Af te huren , Lift aanwezig , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Duur
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Na brunch en buffet nu weer eens gewoon in het restaurant gegeten.
Vooraf een jonge borrel uit de regio , verder werd het wijn uit de verre n.m. Kaapse selectie. Wij begonnen met VG geitenkaas creme brule voor mijn partner en gerookte hertenham voor mij , want het is wildseizoen. De hoofdgerechten werden entrecote en hertenbiefstukjes. Desserts werden stoofpeer en sorbet ARA.
Wij sloten af met koffie en thee. De bediening was vriendelijk , maar mag wat attenter worden.
Het saladebuffet viel ons tegen , mag wat meer aandacht besteed worden aan de presentatie.
Michel L.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Lovende recenties alom, dus voor een wandeling langs de Maas maar even op het terras gezeten voor een snelle lunch.
Het Hotel oogt aan de buitenkant een beetje als een kantoorgebouw en spreekt weinig aan. Binnen is de inrichting stijlvol en het terras is strak en sfeervol.
We worden snel en vriendelijk geholpen en de verse munt thee en koffie zijn prima.. Mijn vrouw kiest het wildpasteitje en ik de baguette met forel filet. Er wordt op de kaart geroepen over "de speciale zuurdesem baguette van van de bakker" maar de praktijk blijkt een afbak stokbroodje. Schuin op elkaar op het bord met streepjes kappertjes mayonaise als garnituur. Op het broodje zelf een enkel blaadje groen, ook kappertjes mayo en stukjes forelfilet. Het smaakt niet echt verkeerd maar verre van de straffe €9,50 (!) waard. Het pasteitje blijkt goed van smaak met wat veel champignons. Over het geheel niet slecht, maar stijgt wat ons betreft niet over gemiddeld uit.
Astrid S.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Ik was voor werk in de buurt en kreeg dit hotel aangeraden.
De ligging is schitterend, heel rustig en met uitzicht op de Oude Maas.
De kamer was boven verwachting. Schoon, groot en van alle gemakken voorzien.
Het restaurant was sfeervol ingericht, maar het terras spant de kroon.
Grote tafels en kleine tafels, en daartussen grote lounge plekken. Veel grote parasols, dus voor iedereen keus of ze in de zon of schaduw wilden zitten. Ik was aangenaam verrast door het aantal personeel dat buiten rond liep. De bediening was zeer attent, vriendelijk en snel.
Als voorgerecht hadden wij de zomerkoninkjes salade en een tomatensoep. De presentatie daarvan was top! Smaak uitstekend. Gevolgd door het hoofdgerecht. Ik had de mixed grill. Het vlees was perfect en de presentatie opnieuw prachtig. Mijn collega had een maaltijdsalade. Supervers en mooi opgemaakt.
Prijs/kwaliteitverhouding was in mijn ogen perfect.
Ik kende het Van der Valkhotel in Dordrecht al, maar als ik weer voor mijn werk in de buurt moet zijn, boek ik zeker weer bij Ara. Bevalt me veel beter.
Wimvankeulen29 .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Als je zeker wil zijn dat je een plekje hebt is ARA een geweldige keuze. Het eten is degelijk, goed bereid zonder culinaire hoogtepunten. Op de menukaart gelukkig wel meer keuzes dan alleen de schnitzel, maar nergens wordt het echt spannend. De grote vraag is ook of je dat moet willen als ARA zijnde.

Een terras vol op de zon, vriendelijke bediening die hard werkt en eten waar je weinig op kunt aanmerken. Aanrader.
Kil T.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Met 4 personen gedineerd op het volle, sfeervolle terras. Minder prettig was een grote, zware plantenbak vlak achter één van de stoelen, waardoor er nauwelijks ruimte was en de persoon op deze stoel voortdurend de prikkels van de plant in de nek had.
Iedereen vond de kwaliteit van het eten goed. Geen hoogstaand culinair gedoe, maar gewoon prima in orde, conform verwachting. Opmaak/presentatie ook goed, alleen het 'trio van varken' lag er maar wat 'kaaltjes' bij op het bord. Opmerkelijk goed was dat er veel aandacht was (bediening én keuken) voor een disgenoot die glutenvrij moest eten. Hier werd veel aandacht aan geschonken. Klasse! Als geheel een prima adres.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Gereserveerd voor de PAASBRUNCH , absoluut geen spijt van gehad , was zeer goed.
De ontvangst was vriendelijk , de dames verzorgden onze jassen en wat ons bij het weggaan pas opviel , was dat de jassen bij het ophangen dichtgeknoopt/dichtgeritst waren , zodat ze in de drukte niet van de hangertjes konden vallen.Zeer attent , hadden wij tot dat moment nog niet ergens meegemaakt.Wij werden prettig naar ons 2-persoonstafeltje begeleid.Niet zoals het bij veel andere horeca-gelegenheden gebeurt ergens in een (uit)hoek , maar gezellig in het midden met goed overzicht. De tafel was voorzien van een seizoens-bloemstukje en er lag een fleurig programmaoverzicht , dan weet je op verrassingen na waar je aan toe bent.
Wij begonnen met een paar glaasjes " bubbels " , die werden gevolgd door een uitgeserveerde aspergesoep met een lichte paprikaroom. Daarna konden wij ons te goed doen aan heel veel verschillende lekkere zaken van een goede kwaliteit , zeer goed verzorgd uitgestald op een aantal goed opgestelde buffetten, vis/garnalen/oesters ,warme vleesgerechten, salades , broodvariatie , vleeswaren , div. warme producten om een garnituur te maken , werkelijk teveel om op te noemen. Aan de diverse buffetten werd je zeer vriendelijk geholpen , begeleid en voorgelicht. De bediening aan de tafel was zeer vriendelijk en men was attent.
Er was ruim tijd om te genieten van de dingen waar de keus opviel , regelmatig gepaste porties halen van al het lekkers.Daarna werden de tafels van de buffetten omgebouwd tot een lange tafel waarop het dessertbuffet kwam. Het deelde de zaal als het ware in tweeën en men kon van twee kanten opscheppen van al het zoete/koude lekkers , eerst nadat de zaal was verduisterd voor vuurwerk.
Het zag er goed uit , smaakte uitstekend en de aardbeienboom met 2 zoete sauzen om in te dopen werd constant belaagd , maar steeds goed volgehangen.Na de thee en koffie gingen wij voldaan naar huis. De prijs / kwaliteitverhouding was goed.Het geheel was uitstekend , een 10 geef ik nooit en IENS staat geen 9,5 toe , jammer, misschien iets om over na te denken.
Dikkieblok .
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2016
Even een snelle hap op de maandag, weinig open in de buurt dus naar van der valk
Ik een carpaccio vooraf en een sate als hoofdgerecht mn ega een flinke kom soep en een flinke biefstuk, alles prima en lekker, bediening vlot en vriendelijk
Duidelijk een vd valk + een op niveau zeg maar, handig zo in de buurt, gaan we vaker heen
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Voor het derde jaar in successie aangeschoven aan de 2de Kerstdag-brunch.Moet toch opmerken , dat het geheel in een neerwaartse spiraal zit , 2013 was goed ( sfeervolle zaal en een feestelijk dessertbuffet , heel goed gepresenteerd) , 2014 werd minder ( nog wel in een zaal ) , 2015 weer minder in alles ,geplaatst in een soort voorportaal van de zaal , zonder uitzicht op de buffetten , dus bijzonder weinig sfeer.
Het koude buffet was goed van kwaliteit en variatie. Het warme buffet ( feitelijk te betitelen met lauwe) had 1 uitschieter in positieve zin en dat was de beenham.De keus op vleesgebied was beperkt en de kwaliteit was niet hetgeen je mag verwachten. De rest en vooral de kingsize bak met uitsluitend groene boontjes toonde een gebrek aan culinaire fantasie.
Het dessertbuffet kon het lauwe buffet echt niet doen vergeten.
Bij binnenkomst stonden de tafels eenvoudig gedekt maar wel direct al met borden met suiker , poedermelk en verdere koffie-gerelateerde zaken , overbodig en niet bepaald een gezellige uitstraling. Koffie & thee konden gehaald worden uit automaten , waar volop suiker etc. voorhanden was.Bij de tafel naast ons werd de koffie uitgeserveerd , verschil moet er zijn.
Claudette G.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Tweede Kerstdag Avondbuffet.
Na uitstekende ervaring bij van der Valk Dordrecht vorig jaar (dit jaar helaas volgeboekt), waren wij in de veronderstelling dat het hier bij de Ara eenzelfde arrangement betrof. Dit bleek echter een grote tegenvaller. Voor een prijs van 60 Euro excl drank hadden wij er veel meer van verwacht. De Amuse stelde niets voor en was veel te weinig voor het aantal mensen van onze groep. Dat de bouillonsoep werd geserveerd in vuile wijnglazen, die verschillend waren afgevuld, stelde ook teleur. Het koude voorgerecht buffet was een zware tegenvaller. Losse kleine garnalen kaal gedumpt in een bak (waar zijn de leuk opgemaakte garnalencocktails?), niet complete carpaccio, slabladeren in een losse schaal. Zeer weinig keus en niets leuk opgemaakt. Kwam je iets te laat bij het koude buffet, was vrijwel alles weggehaald. Je moest dan nabestellen bij het personeel. Dit was al na 20 min! Ondertussen was er geen Kerstmuziek dan wel live band te zien of horen. Het servies en bestek werd onder je neus weggehaald terwijl de tafelgenoten nog aan het eten waren. Erg jammer. En ongezellig.
Het warme buffet kwam hierna. Wij zijn gewend om bij een buffet meerdere keren een klein bordje te halen. Dat was niet mogelijk. Bij veel schalen greep je de tweede keer mis. De schalen werden niet constant bijgevuld. Ook hier was de keuze niet groot! En de rijen lang. Een paar mensen van onze groep vonden het eten niet lekker. Wij vonden het niet slecht.
Toen het dessert buffet. De opstelling was een drama. De borden om op te scheppen stonden verkeerd. Er ontstond een grote opstopping en een lange rij. En weer niet veel keus. Teleurstellend.
Het servies werd weer zo snel weggehaald, dat het leek of ze dit nodig hadden voor de volgende gang.
Daarna de koffie en thee. Halverwege het koffie en theedrinken werden en chocolaatjes op tafel gezet. En deze werden weer opgehaald toen je amper je koffie, danwel thee, op had...dat was ook zo raar!

Eindconclusie: absoluut niet voor herhaling vatbaar. Prijs/kwaliteit verhouding ver zoek. Vooral entourage, aankleding, te veel mensen, te weinig keus en hoe dat het voedsel aangeboden wordt. Erg duur.
Adrie V.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
We hadden een driegangenkeuze menu, bij ons arrangement. Over het eten kunnen we kort zijn, dat is redelijk, maar bepaald niet heel bijzonder en alles net iets te gaar en wat flauw van smaak.
Het voorgerecht, een verzameling van tonijn en garnalen, was lekker omdat het vers was. maar de bijbehorende sausjes erg vlak van smaak.
De eend was te gaar, de saus vooral zoet en verder vlak. Het garnituur te gaar.
Het toetje was wel erg lekker, een bordje mooi opgemaakt met een mousse van kokos, een stukje browny, een eclair en een bolletje ijs.
Erger is de service. Vooral bij het begin (het toewijzen van je gereserveerde tafel) en aan het eind, waar een dikke 10 minuten geen mens oogcontact maakte en zelfs op duidelijke wijde armbewegingen niet reageerde. De koffie dan ook maar overgeslagen, evenals de fooi. Jammer, ik ben bij van der Valk beter gewend,
Bianca H.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2015
Hier weer eens wezen lunchen met een vriendin. Altijd goed! Prachtige locatie en zaak. Ben hier getrouwd en hebben met familie en vrienden gedineerd en een feestzaal afgehuurd. De service is echt super. Ook de bruidssuite is gaaf en de service eromheen tot en met ontbijt en sjouwen van kado's is top!
Winfred .
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2015
Heerlijk lunchbuffet gehad. Goed aanbod tussen warme en koude gerechten. En de kok had een lekker gerechtje gemaakt, wat erbij werd geserveerd. Niets te klagen en zeer geschikt voor een lunchafspraak met klanten.
Babs1972 .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2014
Eerste kerstdag wezen brunchen . ( mijn moeder tracteerde ivm met der verjaardag) De brunch begon om 11.30 we kregen de soep pas om 12.30 (de helft van de tafel heeft de soep laten staan) toen mochten we pas om tegen 13.30 aan het koude buffet beginnen (warm stond er nog niet) dat kwam pas daarna er was heel weinig keus zoal bij het koude als bij het warme buffet voor de kinderen stond er eten in de gang ps dat stond er al toen we binnen kwamen dus dat stond er al even . Iedereen loop daar langs om zijn jas op tehangen en om naar de wc tegaan of koffie te halen .bediening 1x gevraagd of we iets wilde drinken .dus al met al een hele slechte ervaring .en volgend jaar gewoon weer naar Dordrecht of Ridderkerk .ps vond het heel jammer voor mijn moeder omdat ze jarig was en natuurljk kerst
Sannebakker .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2014
Prima gegeten, dit keer was het eten bovenverwachting heel goed. Ik ben al een tijdje niet hier geweest. Ik ben met een vriendin wezen lunchen. De bouillabaisse was lekker en zo ook de mixed grill, het vlees was goed gebakken, lekker mals.
Lennart J.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2014
Het eten was uitstekend, mijn vrouw at de mixed grill, welke erg lekker was. Zij vroeg echter of alles in de mixed grill "well done" geserveerd kon worden, aangezien ze zwanger is. De steak werd alsnog redelijk rauw geserveerd. Mijn kalfsmedaillon met oesterzwammen was heerlijk mals, de opmaak van de borden was smaakvol. Ook de portiegrootte was tevredenstellend. Onze dochter van bijna 3 at een kindermenuutje, waarvan de schnitzel helaas niet voldeed aan dezelfde culinaire standaard. Het onbestemde vlees deed nog het meest aan gelooid leer denken en was eigenaardig gekruid. Bij de saladebar konden we zelf alles van onze gading pakken, er was ruime keuze en alles was goed vers. Onze kelner was vriendelijk en correct, echter toen er een groter gezelschap plaatsnam, werd zijn aandacht hierdoor volledig opgeslokt en bewoog hij zich alleen nog maar als een sprinkhaan tussen zijn nieuwe gasten, de serveersters en de balie. Oogcontact was vanaf dat moment nauwelijks nog mogelijk. Wel vroeg hij nog eenmaal of ik nog een cola wilde bestellen, waarop ik bevestigend antwoordde. De cola werd echter nooit geserveerd en uiteindelijk met excuses van de rekening afgehaald. Ondanks deze kleine wanklanken hebben wij een fijne avond beleefd en lekker gegeten.
Eeeten .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2014
Vandaag op uitnodiging van het lunchbuffet genoten. Dit is een uitgebreid buffet met zowel warme als koude gerechten. Er is ruime keus uit verschillende lekkere gerechten. Vooraf kregen we tomatensoep met pesto, dit was erg lekker.
Ik heb daarna als koude gerechten een broodje gerookte zalm en verschillende salades gegeten welke prima van smaak waren. De warme gerechten waren erg lekker; de zalmfilet was mals en goed van smaak en lekker dat er garnalenkroketten waren en aardappelkroketjes.
De sfeer is erg leuk, de bediening was vlot, ondanks het grote gezelschap van 100 personen en je zit er mooi met uitzicht op het water.
Ik kom er graag nog een keer terug, ook in de zomer, om van het grote terras en het uitzicht te genieten. En uiteraard het eten.
Intje .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
Het restaurant van hotel ara geeft uitzicht over de oude maas, een druk bevaren rivier. Wij hadden een speciaal ara special arr. geboekt. Het daarbij menu bestond uit een keuze van 5 voorgerechten - 5 hoofdgerechten en een dessert du chef(verrassingsdessert) Het voorgerecht was een makreeltaartje met rauwe ham, een zeer geslaagde keuze. Het hoofdgerecht was varkenshaasgerecht, malse stukken en goed gebakken. TOP! minpunt, de garneringsgroente waren spruiten en daar zijn we niet dol op.... De gastheren en gastvrouwen waren zeer attent, behulpzaam en vriendelijk. Wij komen zeker terug om in dit restaurant iets te nuttigen.
Petraki .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2014
Mixed Grill viel erg tegen. Lamsvlees kurkdroog (te lang gebakken) en het stukje rundvlees rook niet lekker, dus dat heb ik niet opgegeten. Uiteindelijk bleven alleen een klein varkenslapje en een klein stukje kipfilet over (overigens beide wel lekker). Mijn gerecht werd naar men zei van de rekening gehaald, en ik was uitgenodigd, dus ik heb er verder geen scene van gemaakt. Mijn vrouw had kabeljauwfilet, die net als het lamsfilet erg droog was. Waarschijnlijk had de kok een offday, kan zijn, maar wij zijn voortijdig weggegaan, en komen niet meer terug. Wel vriendelijke en correcte service overigens.
WVR D.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2014
Vandaag heerlijk geluncht bij het Ara Hotel in Zwijndrecht. Vriendelijke ontvangst door het personeel. Kleindochter kreeg gelijk een kleurplaat met kleurpotloodjes. De lunch was prima, lekkere gerechten. Zeker een aanrader, wij komen hier zeker nog een keer terug.
Ronald T.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2014
Laatst hier aanbeland op een ruim bemeten zonnig terras met uitzicht op de Oude Maas. Zalmtartaartje met kalfsrosbief was smakelijk vers. Zeebaarsfilet met tomatensalsa aan de droge kant. Jammer. Dan maar lekker wegdommelen in de loungebanken met een extra glas rose. Al met al, we komen nog eens terug. Kostte wel wat moeite om af te rekenen, de aandacht was blijkbaar weg.