Meer informatie over restaurant Van der Valk Hotel Apeldoorn – de Cantharel

- Ontbijt 06:30 - 10:30

Jouw recensie over het restaurant Van der Valk Hotel Apeldoorn – de Cantharel

Frank V.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Eerst heerlijk gezeten op terras. Vervolgens prima gegeten. Buffet was goed verzorgd, a la carte eten was ook prima.
Wel enorm druk, wat de sfeer wat minder maakte.
Milco H.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
een normaal, en redelijk goed restaurant , geen poespas, eten ok.. bediening goed , parkeren geen probleem . vlees was ok net als de rest , gewoon een weg restaurant waar je even fijn kan eten
Ina B.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
Dat viel niet mee. Ons vispalet had al een tijdje op de pas gestaan, denk ik: taaie zalm, lauwe kabeljauw, koud bolletje puree. Fles water kwam vlot, glazen 15 minuten en twee keer vragen later. Met legen borden (en een beetje haast) 20 minuten lang pogingen moeten doen om de aandacht van het personeel te krijgen: ze waren met genoeg, maar het was ver lopen naar ons hoekje. Crème brulee was prima, koffie - tegelijk besteld - was weer lang wachten.
Esmée V.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
Dit restaurant is heerlijk. Ik heb coeliakie en dan is het altijd afwachten hoe obers hier mee omgaan. Maar in dit restaurant zijn ze goed op de hoogte van wat ik wel en niet mag! Ik kreeg heerlijk glutenvrij brood en zelfs de frietjes werden voor mij apart gebakken. Daarnaast wisten ze precies welke sauzen ik wel en niet mocht bij mijn vlees. Ik heb hier heerlijk gegeten! Het dessertbuffet is trouwens echt een aanrader, de kazen zijn heerlijk!
John N.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
zeer prettig verrast door presentatie en smaak van gerechten,goed uit eten voor redelijke prijs met vlotte bediening ondanks de drukte.
Beekmeertje .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2017
Met drie personen hebben we hier gedineerd en een goed gevoel aan overgehouden.
De bediening was uitstekend en de gerechten voldeden aan de verwachting.
Vis en vlees van de kaart waren van goede kwaliteit.
Volgende keer proberen we het buffet wat er ook zeer goed uitzag.
Hanny P.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
De gebakken lever (Biologische kalfslever) was wat taai. Ik had hem halfgaar gevraagd maar waarschijnlijk door de drukte was hij inmiddels wel helemaal gaar. Taai dus. Er had ook wel wat meer uitgebakken spek bij mogen zitten. Het was zo druk dat we geen zin hadden om opnieuw op ons gerecht te wachten dus hebben het er maar bij gelaten. Volgende keer beter.
Peer K.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Lekker eten voor een redelijke prijs. Ondanks de drukte wist de bediening toch het verschil te maken. Geitenkaassalade besteld die van goede kwaliteit was ook het nagerecht was gewoon goed.
Caro1307 .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Afgelopen zaterdag met 2 personen gegeten. Een keer de kalfsragout en een keer de tournedos. De kalfsragout werd mooi en verzorgd uitgeserveerd, maar blonk niet uit in smaak. Het leek alsof de ragout was opgewarmd en daarna te lang had gestaan, een beetje uitgedroogd aan de bovenkant. De tournedos was uitstekend maar niet goed warm, maar geserveerd op liefdeloos neergekwakte brokken te koude courgette en paprika, het zag er niet uit! De bijgeserveerde béarnaisesaus was ook te koud. Al met al teleurstellend.
Lekkertrek .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
Hier eerst prima op het terras gezeten. Tafel gereserveerd voor A la Carte dan wordt je gewoon in de hal neergezet ( naast een schuif deur die honderd keer heen en weer ging). op een maandag want rest van het restaurant was gereserveerd voor de Live Cooking. We waren met zijn vieren de dames hadden een vis pallet wat prima was en de heren kalfslever medium gebakken hadden we gevraagd. De ene helft van de kalfslever was aangebrand dat was de hele te dunne kant en de andere kant was weer een stuk dikker en was nog rauw. Daarbij was de spek die erbij was niet gebakken maar er gewoon tijdens het bakproces bij gedaan dus niet knapperig. Aardappel was echt niet om te eten allemaal haarde stukjes aardappel erin. Normaal geef je het terug maar het was zo druk dat ik dit het personeel niet aan wou
doen. Op het terras hadden we voor het teen een hele aardige drankrekening bij het eten twee flessen wijn erbij en toen kwam het water, twee flessen kraanwater waar we dan 4 euro voor moesten betalen daar heb je dan ongeveer 3500 liter water voor. Dar zak je broek dus wel ff vanaf natuurlijk. Van der Valk blijft natuurlijk een goed gelikt bedrijf hoop alleen dat als ze zien dat als gasten goed verteren een flesje kraanwater er natuurlijk wel gratis bij kan.
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
De Cantharel vormt onderdeel van het Vd Valk concern. Na al een paar avonden met het arrangement te hebben gegeten, hebben we er de laatste avond nog een a-la-carte maaltijd gebruikt. Om half acht schoven we aan, op dat moment was de zes uur lichting nog niet helemaal klaar met de maaltijd. Het was erg druk, en lawaaiig door de vele gezelschappen. Anderen zeggen misschien gezellig. De bediening bestaat voor een groot deel uit jonge en tijdelijke (?) krachten. Per segment in de zaak zwaait een oudere kracht de scepter. Hoewel iedereen heel vriendelijk is, krijg je niet makkelijk echt kontakt met personeel doordat steeds iemand anders langs loopt. Dat merk je vooral als je aan een uitserveerder een vraag stelt of nog iets bestelt. Soms komt het direkt, soms duurt het een tijd. Het eten is prima. Ruime porties, smaakvol bereid. We begonnen met soep (groentebouillon en uiensoep), daarna een varkenshaasje en een tournedos. Geserveerd met een garnituur van frisse salade, frites, bloemkooltje en gebakken aardappels. Overigens was de kwaliteit van het arrangement voedsel zeker niet minder, maar door de buffet gedachte toch nog meer vreetschuur uitstraling dan het a-la-carte diner. Mijn idee is: wil je niet al te druk dineren, stap dan tegen acht uur binnen. Na chten wordt het snel rustiger.
Tj M.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Wij konden zaterdagavond gelukkig nog buiten eten. We schrokken nl. van de drukte binnen, de bijbehorende herrie en het feit dat het er ontzettend donker is. Besteld van de kaart: schnitzel (volgens mijn man prima, kan niet zo veel mis mee gaan) en vispalet. En dat laatste gerecht viel tegen. Flauw, droge zalm, maar ook de bijgerechten waren niet top. We hadden het gevoel dat de keuken met de laatste loodjes bezig was (we aten er rond 20.15 uur) en er niet zo veel zin meer in had. Bediening was prima, jonge mensen, steeds iemand anders aan tafel, maar absoluut vriendelijk. Volgende ochtend prima ontbijt gehad. Gelukkig weer buiten....
henniesoj .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Het hotel was gezellig en het eten was perfect. Lekkere mosselen gegeten met verschillende sausjes. Leuke sfeer en goede bediening.
Robert D.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2016
Niet gereserveerd en ondanks drukte snel een plek. Uitstekend aspergemenu voor een scherpe prijs. Bediening matig, drinken laten vallen maar geen excuus, geen doekje. Daarna vies bestek op tas laten vallen, wederom niets. Veel wisseling in mensen die bestelling opnamen en afleverden, erg onrustig en geen echte aandacht.
Hans R.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Op zaterdag live cooking. We zaten in de 2e sessie om 19:45. Wat een chaos. Bedienend personeel hadden weinig tijd voor de nieuwe gasten, er moest nog volop afgeruimd worden. In de zaal een kakofonie van geluid. Live cooking en restaurant zaten door elkaar. Buffet zeer slordig, gewone gerechten niets bijzonders. Helaas ook moeten constateren dat sommige etenswaren, zoals brood, keihard, en toetjes ingezakt en niet koel meer naar mijn idee er nog van de vorige sessie stonden. Kortom een was vertoning. Ik raad hen aan om is bij vd Valk Ridderkerk in de leer te gaan, daar staan kwaliteit, service en sfeer op een heelater ander niveau.
Robert Jan S.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Op deze zonnige dag heerlijk op het terras gezeten bij de Cantharel. Bijzonder druk zoals altijd maar toch snel bediend. 2 goede uitsmijters en vriendelijke bediening. We komen snel weer terug.
Harold G.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Heerlijk aspergemenu genoten.
Vooraf uit de keuze een smakelijke aspergesoep, daarna gekookte asperges met daarnaast een stukje toast daarop een kwarteleitje, ook een zachtgekookt kippenei gedeeltelijk voorgepeld.
Gekookte krieltjes met botersaus, rauwkost, mayonaise, een feestelijke presentatie.
Daarna als dessert heerlijk fris yoghurtijs.
Alles bij elkaar een licht, smakelijk, en optisch fraai geheel.
Voor herhaling vatbaar.
J.W. W.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2016
Lang geleden dat we hier waren en hier hebben gegeten. Op weg naar een avondafspraak eerst gegeten bij De Cantharel. Gekozen voor gebakken slibtongetjes (3 met de mogelijkheid om nog bij te bestellen) en een vispalet. Het heeft ons prima gesmaakt. We gaan zeker binnenkort opnieuw eten bij De Cantharel en dan zeker ook gebruik maken van het lice cooking buffet. Dat zag er zeer smakelijk en uitgebreid uit. Een overnachting in het hotel is dan niet uitgesloten.
GerdavdB .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2016
Veel mensen hebben commentaar op Van der Valk maar het is daarom zo grappig dat de parkeerplaatsen er altijd helemaal volstaan. Blijkbaar doen ze het toch goed, zo ook hier. Ondanks de drukte prima gegeten van de traditionele Van der Valk kaart. Ervaren, snelle en vriendelijke bediening. Goede lokatie zo dicht langs de A1 en genoeg parkeerplaatsen. What you see is what you get.
jeandixke .
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2016
Wij kwamen spontaan binnen met een gezelschap bestaande uit 8 mensen en 3 honden. Het was 16.30 uur , maar er was geen tafel waar we met z'n allen terecht konden. Toen kregen wij een (nog) lege zaal aangeboden.
Dat was ideaal, we hadden de ruimte en kregen alle aandacht van het personeel.
Het eten was verrassend en heerlijk.
De soepen worden op originele wijze geserveerd, de borden zijn allemaal plaatjes om te zien.
Wij hebben bijvoorbeeld genoten van kaasfondue van boerenkaas, seizoensmenu (lamsrack en lamsragout). De aardappelen en groenten die erbij geserveerd werden waren ook prima.
We werden vlot bediend en we hebben heerlijk gegeten.

Naar mate de avond vorderde werden meer gasten in 'onze' zaal geplaatst.

Een speciaal compliment gaat bij deze uit naar onze serveester ROMINA, zij was bijzonder attent. Zij heeft zichtbaar plezier in dit werk.