Van der Valk Hengelo

Bornsestraat 400 7556 BN Hengelo Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Van der Valk Hengelo

Smulpaapje60 .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Vd Valk Hengelo is altijd goed. Ik was er een tijdje niet geweest en moest even wennen aan de prijzen. Vooral de warme voorgerechten vond ik behoorlijk aan de prijs.
Vooraf de Marbre gegeten, smaak is prima, wel een paar erg dikke stukken brioche eronder, mag van mij wat dunner.
Hoofdgerecht Fish en Chips. Behoorlijk portie smakelijke vis in een krokant jasje, lekkere frieten. Beetje overbodig schaaltje met iets van raapjes en een schaaltje gebakken aardappels.
Bediening vlot en vriendelijk.
Taste T.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Vandaag even een Schnitzel Hengelo gegeten. Deze valt nooit tegen. Goed heet geserveerd met goede gebakken aardappels, dikke friet en lekkere bloemkool met een sausje. Topbediening!
Meulenhof .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
We verbleven hier een paar dagen en de eerste avond hier gegeten . We kozen de dinnerdeal voor 30 euro pp. Het eerste drankje kregen we overigens aangeboden. Ruime keuze bij de dinnerdeal. Als voorgerecht de carpaccio, heerlijke grote portie. Hoofdgerecht gegrilde zalm, prima, met heerlijke asperges en andere groente. Bij de saladebar kun je onbeperkt rauwkost nemen. Als dessert een flinke crème brulee met ijs en slagroom. Enigst minpuntje was dat de crème brulee koud was.
Samengevat, hier kun je prima eten voor een redelijke prijs. Volgende keer eten we gewoon weer alle verblijfsdagen bij van der valk, de andere restaurants die we probeerden tijdens ons verblijf vielen namelijk tegen.
Edmond V.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Voor de lunch op een maandagvoormiddag waarop nog veel horeca dicht is, hier aangekomen en blij verrast. Vriendelijke bediening, voldoende ruimte ook voor moeders in een rolstoel, en vooral gewoon goed eten voor een eerlijke prijs.

We gingen direct voor het hoofdgerecht en hadden zowel een "eenvoudige" (maar prima uitgevoerde) uitsmijter, een portie Fish & Chips als ook een tot maaltijdsalade opgevoerde Caesar. Dat ik bij de laatste voor de versie met zalm koos was een minder gelukkige keuze, kon de verleiding iets in combinatie nieuws te proeven niet weerstaan. De zalm overheerst teveel maar dat was mijn fout, niet die van de keuken. Een bekwamen keuken want alles wat op tafel kwam was goed uitgevoerd en lekker. Beetgare boontjes met worteltjes, lekkere salade, mooie rauwkost, zeer goede dikke friet, wel mayonaise uit de grootverpakking maar een heerlijke en volgens mij zelfgemaakte remoulade bij de vis.

Samen met een paar drankjes kun je bij Van der Valk in Hengelo voor een bijna Duitse prijs, goed en lekker eten en ook nog eens rustig zitten. De aankleding is "des Valks" en daarmee toch afgestemd op wat mogelijk de grootste doelgroep is. Naar verluid heeft hetzelfde echtpaar in Enschede een tweede vdValk geopend met een meer eigentijdse inrichting, de prima bediening en goede kookprestaties in Hengelo maken dat ik zeker nog een keer ook die nieuwe locatie ga bezoeken.
Marlies V.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
hier tijdens een weekendje weg gegeten. het was lekker weer, dus we konden heerlijk op het terras zitten. vooraf selectie worstsoorten en een steak tartare met gamba's, als hoofdgerecht zwezerik en ladysteak, en koffie toe. bedienibg was zeer attent en de gerechten kwamen op een mooi tempo. volgende dag een zeer goed verzorgd ontbijtbuffet.
Bram V.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
We lunchen wel eens vaker bij Vd Valk. Dit keer tijdens een rondrit in de Achterhoek bij Hengelo gestopt. We konden gebruik maken van het buffet. Normaliter kan het niet gek genoeg bij Vd Valk maar dit keer zagen we vooral lege bakken en schalen. Ze hadden gerekend op 12 personen en niet 20 hoorden we. Er zou wat bijgemaakt gaan worden maar dit duurde toch vrij lang. Toen het er eenmaal was, was ook dit snel weg. De kwaliteit daarentegen was wel goed.
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Eind april twee nachtjes in Van der Valk Hengelo gelogeerd. Twee maal ontbeten en twee maal in restaurant gedineerd.
Ontbijt was, als gewoonlijk, weer groots. Een enorme sortering, veel vers. Mooi ook de ruime tijden om te ontbijten. Goede service, snelle aanvulling wanneer iets op was.
Ook de diners waren goed. Goede prijs-kwaliteitverhouding, goede en attente bediening. Eerste avond gebruik gemaakt van de dinerdeal, tweede avond a la carte. Heerlijke carpaccio gegeten, goede varkenshaas en verrukkelijke sorbet. Redelijke garnalencocktal (Noorse garnalen), lekker maiskipfiletje en smakelijk kaasplankje. A la carte gestart met broodplankje met lekker bruin en witbrood en smakelijke smeerseltjes. Daarna 3 goed gebakken slibtongetjes en een heerlijke uitgebreide hamburger. Afgesloten met weer een sorbet en goede koffie. Beide dagen een garnituur van frites, gebakken aardappeltjes en groente (tweede dag heerlijke verse spinazie!). Ook nog gebruik gemaakt van de saladebar, hoewel zo'n bar niet onze favoriet is.
Dit was weer een mooie Van de Valk-ervaring!
Marjolein S.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Eerste indruk was.....druk en vol. De tafels staan redelijk dicht op elkaar. Uiteindelijk viel het al met al reuze mee omdat de tafel die we kregen net achter een van de zuilen van het personeel was. Daardoor viel de drukte enigszins weg. Overigens geen last van de zuil gehad waar personeel de bestellingen ingeeft en rekeningen uitdraait. Het restaurant is, zoals bij vrijwel alle vd Valk restaurants, groots en massaal. Wel sfeervol en niet ongezellig. Ze hebben een uitgebreide kaart en volop keuze voor iedereen. Dit hotel valt onder Valk Exclusief en dat zie je ook terug in de kaart en het eten. Het smaakte goed. Visplateau was misschien net iets te veel en de garnalen met tortelini mag van de kaart af. Smaakloos en een misser op het bord. Tiramisu was voornamelijk een soort parfait en niet wat ik er van verwacht had. Ondanks dat smaakte de mousse prima. Personeel vriendelijk en loopt de benen onder het lijf vandaan. Ze houden de tafels goed in de gaten en komen precies op tijd om bijvoorbeeld je drankje op te nemen of je bord weg te halen. Tijden tussen de gerechten door zijn niet te lang en niet te kort. Een leuke gelegenheid om te lekker te kunnen eten.
Taste T.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
Na een zakelijke bespreking kun je hier nog tot laat aanschuiven. De bediening is top. Vriendelijk en snel. Wat het eten betreft:ik had een loempia met geitenkaas. Het deeg was veel te hard en de vulling was matig. Nauwelijk kaas! De schnitzel wa degelijk. De bijgerechten waren goed vers en voldoende. De keus in speciaal bier is geheel afwezig en dat is jammet. Wie wil er tegenwoordig nou geen Erdinger bij een schnitzel.
Bje .
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Wij komen best wel vaak bij van der Valk. Dit keer was Hengelo aan de beurt. Wij hadden hier een hotelkamer op 3 maart 2016 geboekt via Hotelkamerveiling.nl. Het restaurant zag er gezellig uit. Ondanks dat wij niet gereserveerd hadden kregen wij toch een tafel in het overvolle restaurant. De bediening was uitstekend en wij vroegen een mandje brood met kruidenboter als voorgerecht, de bedienster zei, dat we dat niet moesten bestellen omdat er bij de gerechten die wij bestelden ook al toast werd geserveerd. Dat noemen wij nou "gastvrijheid". De wijn was van een voortreffelijke kwaliteit. Het saladebuffet was behoorlijk uitgebreid en we mochten zoveel pakken als we maar wilden. Achteraf viel de rekening zeker mee. Alle medewerkers van Van de Valk bedankt voor de ontvangst in jullie hotel en restaurant. Ook het ontbijt was weer voortreffelijk.
Freek H.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Nou, werkelijk een verassing. Een restaurant met een gezellige inrichting en een relaxed sfeertje. Mijn partner begon met de proeverij " Hengelo" en dat bestond uit kleine gerechtjes zoals carpaccio, tonijn, Tataki, Serranoham en een zalm creatie. Een flinke portie en een * waardig. Voor mezelf een carpaccio, ook een flinke portie en mooi op temperatuur. Als hoofdgerecht namen we beiden een (lady) steak. Mooi opgemaakte handwarme borden en diverse bijgerechten. Hier gaan we vaker heen en kunnen we met een gerust gevoel vrienden uitnodigen. Vakmanschap. De bediening was attent, kwam altijd op het juiste moment en maakte ons avondje uit compleet.
Jasper D.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2015
prima plek om zakenlunch te doen. ze ruime eetzaal met voldoende privacy.
Vandaag koos ik voor een uitsmijter carpaccio en die was heerlijk.
Naast dit lekkere eten was er prima bediening die goed op let wat er gebeurt in de zaal.
Voor herhaling vatbaar!
Irma D.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
in dit hotel 3- overnachtingen gehad. Tot 11 uur konden we ontbijten. Dat is al een groot plus punt.
De ontbijten waren zeer uitgebreid. Zelfs met 5 soorten smoothies en ruime keuzes aan beleg.
Echt voortreffelijk.
Zaterdag avond bij Live- Cooking aangeschoven. Het was wel erg druk. Maar het eten was super goed. Heel veel variaties. Met echt hele bijzondere gerechtjes. Bediening was erg vriendelijk en kwam regelmatig de glazen bij vullen.
Wij hebben een top weekend gehad met een zeer mooie kamer en ruime badkamer.
We komen zeker nog een keer terug.
Jovisvel .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2015
Hier goed gegeten geen culinair hoogstandje maar gewoon goed. Prijs voor een surf en turf aan de prijs (vind ik) .De salade bar is prima
De bediening was uitstekend
Angel123 .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Zoals inmiddels de meeste van der Valks restaurants moderne inrichting. Moderne menukaart met ook een paar tradtionele gerechten. Minpunt: groot en daardoor niet knus. Prijs kwaliteit verhouding prima. Ideaal na lange autorit zo goed als aan snelweg gelegen.
Bianca G.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
Waar vroeger de Van der Valk bekend stond om de gerecyclede appelmoes met kers, is de kwaliteit van het eten nu beter. Het blijft echter nog steeds massaal. We hebben daar tijdens onze vakantie gegeten met onze kinderen. De bediening was vriendelijk, zeker ook richting de kinderen.

Vooraf hadden mijn partner en ik de proeverij Hengelo, dat was echt een feestje. Zowel voor het oog als qua smaak. De rundertartaar was heerlijk zacht, hoewel die van mijn man al begon te kleuren. En de krokante gamba was ook echt lekker krokant. De crème van eendenlever vond ik wat veel. Het hoofdgerecht vond ik, zeker ten opzichte van het voorgerecht, tegenvallen. Mijn varkenshaas was droog en er zat alleen een beetje kaas in het midden. De kinderen hadden een kindermenu met een pizza, maar dat leek heel erg (en smaakte ook heel erg) naar zo'n kant-en-klare diepvries mini-pizza van de supermarkt. Die hebben ze dus nauwelijks aangeraakt. De erbij geserveerde patatjes (?) hebben ze wel opgegeten. Het dessert was redelijk recht-toe-recht-aan, een prima ijscoupe, maar niks verrassends.
Brigitte O.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2015
Verbleef hier een nacht (zakenreis) en besloot in het restaurant te gaan dineren. Vrij gezellig ingerichte eetzaal en zeer vriendelijke, correcte bediening. De bekende kaart. Grote Caesarsalade besteld, deze was oké en vers (met correct gepocheerd ei), maar een beetje rommelig (alles op een hoop) opgediend. Wel ruim voldoende toast en boter en de smaak was oké! Toe de cheesecake met kokosijs en -makroontjes. Erg lekker, zomers en fris. Koffie matig. Ontbijt overigens ook prima (gevarieerd, vers, voldoende keuze en aangevuld, etc.).
Kim S.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Tijdens ons verblijf in van der Valk Hengelo gegeten van het halfpension-menu. Weinig keuze, schnitzel, sate, zalm. Als voorgerecht hebben wij beide de kippensoep genomen. Deze smaakt prima, maar thuis proeft deze net zo. Mijn zus had de schnitzel en ik de zalm. Kale borden, weinig garnituur en weinig smaak. Als dessert had ik een sorbet: een groot glas met een grote hoeveelheid blokjes meloen en 2 bollen vanille-ijs met slagroom. Ik lust zelf geen meloen dus ik heb alleen het ijs opgegeten. Een sorbet bestaat in mijn ogen uit divers fruit, een paar bollen fruitijs (aardbei, citroen etc). Mijn zus had de tiramisu van bokkenpoten. Deze proefde oud maar was redelijk te doen. Bediening was enorm snel, we waren binnen 1 uur en 15 minuten door onze driegangen.
Annejon O.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2015
Live cooking in het nieuwe restaurant. Wat verbetering. Het eten was al erg goed, maar nu is het restaurant mooi ruim. Gerechten zijn prima. Vooral de visstoof was heerlijk. Voorgerechten allemaal in orde. Er was zoveel keus, dat niet alles geproefd kon worden. Bediening heel attent en vriendelijk.
LLnks .
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2014
Op kerstavond hebben we in Hengelo goed gegeten.
Gelukkig was ook mijn kleine trouwe viervoeter welkom in het restaurant.
Porties zijn iets aan de grote kant naar mijn mening, waardoor ik steeds iets heb moeten laten liggen.
Door de drukte hebben we lang moeten wachten, in totaal hebben we ± 2,5 uur gezeten voor 3 gangen.
Ook zeker te lang omdat ik met een hondje aan tafel zat waarvan andere bezoekers het wel leuk vonden naar haar te roepen en fluiten om aandacht...., misschien was een meer afgelegen tafel beter geweest voor zulke situaties.
Verder was de service top en het personeel op en top vriendelijk!
Het restaurant is met klasse ingericht met mooie details.