Van der Valk Hardegarijp-Leeuwarden

Erg rumoerig
Erg lang
03klaas .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Afgelopen zaterdag zijn wij met een gezelschap bij Van der Valk Hardegarijp gaan eten. Het was ter gelegenheid van mijn schoonvaders verjaardag , we waren met familie en verheugde ons op een gezellige avond. Het restaurant was redelijksfeervol ingericht, en wij werden geplaatst aan een grote tafel in het midden van de zaal. Wat meteen opviel was dar het enorm rumoerig was in de eetzaal, ik moest bijna schreeuwen om mezelf verstaanbaar te maken. Dit lawaai in de eetzaal was voor de ouderen in ons gezelschap heel vervelend, en zij konden de tafelgesprekken moeilijk volgen.

Toen wij klaar waren om te bestellen verscheen er een totaal ongeïnteresseerde dame aan onzetafel. Op onze vragen over gerechten op de kaart kon ze geen antwoord geven. Ze werd zelfs ongeduldig en onbeschoft tegen mijn schoonmoeder om dat het haar allemaal te lang duurde.

Nu weten wij dat Van der Valk geen sterren restaurant is, maar een nette bediening hadden we op z'n minst verwacht. Wij voelden ons helemaal niet meer welkom. Het voorgerecht kwam heel snel en was bijzonder smakelijk. Daarna hebben we ruim een uur moeten wachten op het hoofdgerecht. De bewustedame kwam ook niet meer langs om te vragen of we nog iets wilde drinken.

Toen het hoofdgerecht er was viel het erg tegen. De tournedos was vreselijk taai. De zeeduifel helaas koud en de scharrelkip zo droog als karton. Verder was er van alle garnituur veel te weinig, dit werd 20 minuten later wel nagebracht maar toen waren onze borden al lang leeg. ben ik iemand die niet snel klaagt, maar dit was echt heel erg slecht. Onze familie houd altijd heel erg van een glaasje wijn, en zelfs die viel ontzettend tegen ( heel jong en totaal nog geen smaak)

Na de hoofd maaltijd werd ons gevraagd of wij nog een dessert wilde gebruiken. Ja, dat wilden wij erg graag. Wij wachten nu nog op de kaart want die is nooit gekomen. De rekening daarentegen wel en die was dan weer wel goed gevuld.

Het was voor ons zeer teleurstellen. Wat een gezellige avond had moeten worden viel nu totaal in het water.

Van der Valk bedank!

Maar ons zien jullie nooit meer !!!
MDam0 .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Rijd vaak langs het hotel en ziet er netjes uit vanaf de buitenkant en dacht waag het er eens op om hier te eten met mijn vriendin, bij aankomst mooi plekje gevonden buiten op het terras wat mooi is ingericht. Bediening was er snel bij om ons te helpen, begonnen met een carpaccio, wat bij veel restaurants duur is en je weinig krijgt kregen we hier een flinke portie die heerlijk smaakte. Als hoofdgerecht gekozen voor het kogelbiefstuk, wederom goed bereid en was heel snel klaar! (Als u er niet van houd om snel na het voorgerecht het hoofdgerecht te ontvangen zou ik dit van tevoren melden) presentie was goed, bediening was snel en vriendelijk en het eten was heerlijk. Enige min puntje is de weg die er naast loopt maar daar heb je niet heel veel last van en er is altijd de optie om binnen te zitten. Ik vind dit restaurant een aanrader vanwege de tamelijk uitgebreide keuze, het lekkere eten, het mooie terras/inrichting & de goede bediening.
Gw1957 .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2016
We haden een overnachting in Leeuwarden en kwamen terecht bij van der valk in Hardegarijp waar we een biefstukje en een schnitzel gegeten hebben. Bij het bestellen van de drankjes kwam de ober ook met wat nootjes aan lekker. Wat bij sommige Valken voorkomt is dat je er erg weinig groente krijgt. Maar niet bij deze Valk. Sla,spitskool en asperges kwamen bij de gerechten. Tevens een vriendelijke bediening. Kort om een aanrader om een hapje te eten.
Frans V.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Vooraf paling met gemarineerde zalm, paling was goed, maar de zalm was gewoon rauw, en niet lekker, en dan nog 13,50 euro betalen is veel te veel voor dit gerecht.
Hoofdgerecht 3 gebakken sliptongen in roomboter, de sliptong is echt ondermaats, en zit eigenlijk erg weinig vis aan. De boontjes waren niet gaar, de bietjes waren waterig en de sla was zonder dressing, en dus geen smaak aan.
Als excuus wordt dan verteld dat het door de drukte komt, nou sorry hoor maar dit is de laatste keer geweest dat wij hier gingen eten.
Piet D.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Samen met vrouw en kind hier 's-avonds gegeten.

Helaas was de carpaccio van mij en ook van mijn vrouw veel en veel te koud, jammer, een misser van de eerste orde ! Komt waarschijnlijk zo uit de koeling...... Dit gerecht moet op kamertemperatuur geserveerd worden !
Zowel de kok in de keuken als ook de bediening had dit kennelijk niet opgemerkt. Wanneer je het bord vastpakt voel je toch al dat dit veel te koud is ? Dit gemeld aan de bediening, de ober zou dit doorgeven aan de keuken.....
Ben toch wel nieuwsgierig hoelang dit al gebeurt, wij zullen toch niet de eerste zijn dit bekende voorgerecht besteld ?

Verder was de patat van mijn zoon (kindermenu) niet vers bereid. Dit had kennelijk te lang in keuken gestaan voordat dit geserveerd werd. Hoe eenvoudige bereidingen, ook voor het kindermenu, toch mis kunnen gaan.

Iets te lange wachttijd tussen voorgerecht en hoofdgerecht. Logistiek ?

Onze hoofdgerechten (o.a. wild) waren prima. Ruime porties,. Prima groenten.
Ook de wijn was goed.

Nu een 5 voor het eten, wanneer bovenstaande zaken verbeterd worden, komt hier een 7 te staan.
Dick07 .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2014
Wij zitten hier regelmatig te eten. De keuken is hier vrijwel de gehele dag open. Deze keer waren wij er aan het eind van de middag met een gast, die ons ook nog de maaltijd aanbood. Ook nu was de ontvangst weer vriendelijk en attent. Meestal houdt een deskundige maître alles goed in de gaten. De bediening is altijd snel, ook deze keer. De sliptongetjes waren vers en smaakten prima. Ze waren ook niet te vet gebakken. De steak met pittig garnituur was heerlijk. Regelmatig wisselt de kaart met specialiteiten, zodat men niet snel uitgekeken raakt. De chardonnay was goed. Deze keer namen we geen voorgerecht, maar een dessert. De kleine sorbet was voor ons meer dan voldoende. Wie aan het raam zit, heeft uitzicht op de doorgaande weg met enkele monumentale huizen. Je kunt hier gerust met je vrienden heerlijk gaan eten.
Dick07 .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2014
Regelmatig eten wij in dit restaurant, deze keer waren wij er met z'n drieën. De ontvangst is vriendelijk, de bediening eveneens en ook snel, zoals altijd. De menukaart was onlangs vervangen. De voorgerechten carpaccio en visschotel waren bekend goed. De in aluminiumfolie gesmoorde kabeljauw en het stevige stuk speenvarken waren nieuw en heerlijk. De rode cabernet-sauvignon was ook bekend goed. Het restaurant oogt klassiek, er is uitzicht op de doorgaande weg. Een vorige keer zaten wij hier met vrienden die graag een schnitzel eten. Wij nemen meestal de specialiteitenkaart die ons goed bevalt. Je kunt hier dus gerust met je vrienden gaan eten.
Dennis K.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2013
Wij hadden een arrangement bij Van der Valk Leeuwarden geboekt. Wij eten regelmatig bij verschillende Van der Valk restaurants. Het restaurant heeft een wat ouderwetse uitstraling. De moderne uitstraling ,die wij bij een aantal andere Van der Valk restaurants hebben gezien, bevalt ons meer.

Voor arrangementen heeft het restaurant een aparte kaart. Het is een 3 gangen diner waarbij per gang uit een aantal gerechten kan worden gekozen. Ik heb als voorgerecht tomatensoep genomen en mijn vrouw had een ceasar salad. Beide gerechten waren wat smaak en presentatie dik in orde. Als hoofdgerecht hebben wij de hollandse biefstuk en een schnitzel besteld. De pepersaus bij de biefstuk vond ik niet lekker. De bijgerechten (friet, aardappelen en salade) smaakten goed. Als dessert hebben wij een sorbet genomen. Echt een ouderwetse sorbet! Heerlijk, maar de presentatie van het gerecht was wat armoedig (te klein glas).

De bediening laat een paar steken vallen. Na afloop is het ons niet gelukt om nog een kop koffie te bestellen. Ook het afrekenen van de drank verliep moeizaam. Het personeel was al druk aan het opruimen, terwijl er nog genoeg mensen aan het eten waren. Dat komt niet gastvrij over.