Van der Valk Drachten

Maandag t/m Vrijdag 08:00 - 22:00
- Ontbijt 06:30 - 10:00
Zaterdag en Zondag 08:00 - 22:00
- Ontbijt 07:00 - 10:30

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
7,1
Butenposter .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Wij hebben deze avond gebruik gemaakt van een heel leuk lokaal initiatief: Het Movie night arrangement. Dit betekent dat je voor 30 euro bij Van der Valk kunt eten en aansluitend de bioscoop in Drachten bezoekt. Voor dit arrangement is een speciaal 3 gangen keuze menu samengesteld. Onze voorkeur ging uit naar een broodplankje als voorgerecht en als hoofdgerecht 'Varkenshaas omwikkeld met spek'. Na afgesloten te hebben met een Café glacé zijn we voldaan afgereisd naar de bioscoop. Wij hebben genoten van een geslaagde avond.
Schel1234 .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Onze tafel was via de receptie gereserveerd.
We werden ontvangen en naar onze tafel begeleid.
We bestelden 2 glazen witte wijn met een karafje water erbij maar aan kraanwater deden ze niet en dus namen we een fles plat water. Volgens mij is dit niet meer van deze tijd! Temeer omdat het niet bij één rondje wijn bleef.
We aten een Houthakkersbiefstuk, dat is een biefstuk van het Black Angusrund, en een Kalfduo. Een combinatie van kalfsoester en gegrilde kalfsrib-eye. Over het eten niets dan veel goeds.
Mooi vlees, goed gebakken/gegrilled, voldoende bijlagen met heerlijke frites. Zelf de broccoli was heerlijk terwijl ik daar echt niet van houd.
De bediening was aangenaam zorgzaam en zeer attent.
Een minpunt is de inrichting.
Op zich ziet het er gezellig uit maar het geheel oogt armoedig door de stoelen.
Die zijn voor een groot deel sleets en kaal.
Wel de moeite waard om terug te komen.
Eric T.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Gisteren bij Van der Valk Drachten gegeten.
Dit restaurant is enkele jaren geleden helemaal opgeknapt. De kaart is modern en gevarieerd. Voorgerecht van knapperig brood met verschillende dips was prima. Als hoofdgerecht de sliptong en kalfsduo met goede bijgerechten. Het aardbeientrio als nagerecht was ook zeer smakelijk.
Al met al een laagdrempelig restaurant met kwalitatief goede gerechten. Het geluidsniveau in de brasserie is wel en minpunt omdat het door het gebruik van harde materialen wat gehorig kan zijn.
Inez M.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Wij verbleven in het hotel en aten de eerste avond daar. De medewerkers zijn attent. Wat de bar betreft: de manager lette goed op en stuurde de jonge medewerksters goed aan, 1 blik of knikje was voldoende. Diner en ontbijt. Partner had een varkenshaas omwonden met spek. Deze was redelijk. Mijn Thaise wok was goed gevuld met grote stukken kip en garnalen. Ik miste echter de Thaise specerijen, wat het tot een vrij smakeloos geheel maakte. Bij het ontbijt lagen losse stukken kaas die zelf gesneden konden worden. Dit levert onhygiënische toestanden op. Een stuk harde kaas met groene (!) schimmel (dus echt langer dan een paar dagen) werd pas nadat ik een medewerkster er op attent maakte verwijderd. Ik mag hopen dat deze kazen niet voor de kaasplank bij het diner gebruikt worden. (Hotel is over de kaas aangesproken in mail). De volgende dag hebben wij in een restaurant in de hoofdstraat gegeten.
Geachte gast,

Geschrokken en met schaamrood op de kaken hebben wij kennis genomen van uw bevindingen. Hierbij is een excuus zeker op zijn plaats.
Naar aanleiding van uw opmerkingen hebben wij per direct besloten te stoppen met het presenteren van kaas die door de gast gesneden kan worden.
Dank voor uw reactie en wij hopen u nogmaals als gast te mogen ontvangen.

Met vriendelijke groet,

T. Langebeek
Leo_Drachten .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Vanavond ronduit heerlijk gegeten. Als vegetariers is met name de wisselende keuze aan vegetarische gerechten prima. Verwacht niet de standaard vdv kaart, maar juist een moderne kaart. Lekker vooraf, heerlijk hoofdgerecht en met een luxe koffie dessert afgerond. Bediening vriendelijk en correct.
Johannes O.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
In de pauze van de herhalingscursus BHV een heerlijke lunch gehad bij vd Valk Drachten.
Lekkere romige aspergesoep, allerlei soorten warme en koude gerechten, mooi gepresenteerd.
Van vis en ei-gerechten tot brood en gefrituurde rösti aardappelen, geen nee te koop.
Goed voor elkaar!
JvdKooi .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Als drie vriendinnen voorafgaand aan een avondje schouwburg om 17.30 uur aan (een gereserveerde) tafel. Er wordt een standaard driegangenmenu uitgezocht, maar ondanks vragen en opmerkingen over de timing aan het bedienend personeel, gaat iets helemaal niet goed; het duurt allemaal veel te lang en we komen nog met moeite de schouwburgzaal om 20.00 uur binnen. Hierover klacht ingediend, maar daar wordt erg onprofessioneel op gereageerd. Van der Valk staat/stond toch bekend om goede service? Niet dus....
Abel W.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
3 gangen keuze menu van de kaart genomen
Voorgerecht uiensoep prima en partener zalmsalade, waar op maar 2 stukjes zalm lagen (€11!)
hoofdgerecht trio wil
Wisten niet precies welke stukjes wild op het bord lag. Ook de serveerster wist en niet!
Kwaliteit en smaak goed. Stukje fazant aan de droge kant, hazenpeper en herten rug prima
Borden mooi opgemaakt
Na gerecht fruitsalade met ijs lekker. Kaasplank apart met Friese kazen
Jammer dat bij bediening je steeds andere serveerder/-ers krijgt wel vriendelijk
Maar als je nog om bestek moet vragen, dan schort er wat aan de opleiding
Butenposter .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2015
Ik heb hier zakelijk geluncht. Het restaurant biedt hiervoor een speciaal buffet aan bestaande uit koude en warme gerechten. Gezien het ruime aanbod kan je hier prima terecht met een internationaal gezelschap. Prima kwaliteit, vriendelijk en behulpzaam personeel.
Peppino R.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
Noodgedwongen tussenstop vanwege het opladen van onze elektrische mobiel, top, bij van der Valk kan dat dus! Lunch, club Sandwich, was al ruim van te voren klaargemaakt en stond dus binnen 5 minuten bij me op tafel! Smaak was navenant, smaakte hetzelfde als een broodje van de benzinepomp, zompig en weinig smaak. Overigens zag je wel dat er veel ingrediënten in zaten, echter was de smaak al vertrokken! Ook een stukje van de gerookte zalm geproefd, maar die was beter. Ambiance was uitstekend! Lekker buiten met 29 graden in een zeer rustige omgeving.
Fijn dat u de ambiance van onze accommodatie zo positief heeft ervaren/beoordeeld.
Wat betreft de Club Sandwich willen wij u laten weten dat deze niet vooraf, maar altijd ter plekke wordt gemaakt door onze keukenbrigade.
Anne L.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2015
Als gevolg van alle goede beoordelingen, die we hoorden, wilden we zondagsbrunch ook zelf wel eens meemaken.
Het was geweldig. We werden vriendelijk ontvangen en naar tafel begeleid, waar de verse jus d'orange klaar stond. Voor de jongste deelnemer van 7 jaar was gedekt met een kleurplaat en kleurpotloodjes en ze mocht later nog een cadeautje uit een grote mand zoeken.
Er werd naar keuze koffie of thee geserveerd en een glaasje champagne of desgewenst een alcoholvrij aperitief, gevolgd door een kopje soep.
Het koude buffet bestond uit diverse soorten brood en broodjes, zoet en hartig beleg, voorts was er een uitgebreid saladebuffet en een tafel met heel veel heerlijke (gerookte) vis ,daarnaast Franse kaas. Verder een warm buffet met kip, gehaktballetjes en frites, waar wij geen gebruik van hebben gemaakt omdat het koude buffet zoveel heerlijks bood. Volgens de jongste gast was de chocoladefontein van het toetjesbuffet het hoogtepunt van de brunch, maar ook daarnaast een uitgebreid assortiment van toetjes en ijs.
Zelfs al zou je van ieder gerecht een eetlepeltje nemen, dan is het niet mogelijk alles te proeven en dat voor de prijs van 19,95 een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding.
Wij zullen hier op zondag nog weleens komen.
Monami .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
Het restaurant oogt gezellig. De sfeer is goed. Het eten is goed op smaak. Ik had een varkenshaas met honing. Het vlees was lekker alleen een beetje te veel honing. Verder prima gegeten
Bakkerej .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2015
Twee avonden achter elkaar, gerechten van het 3 gangen keuze menu gegeten.
Stuk voor stuk waren ze uitstekend!!
De soep en de wildzwijn ham waren heerlijk en de tong was prima gebakken.
De kalfssukade en de kalfsentrecote waren heel goed.
Daar kun je de kunde van de kok aan af lezen.
De nagerechten vonden wij een verrassing.
Twee avonden waar we met plezier aan terug denken
Hartelijk dank voor uw positieve recensie. Wij hebben uw complimenten overgebracht aan onze keukenbrigade!
Mus .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Ter gelegenheid van de tachtigste verjaardag van een familielid met een gezelschap van 25 mensen in dit restaurant gegeten. Menu was van te voren vastgesteld en bood keuze uit twee verschillende soepen en hoofdgerechten (kip of vis). Nagerecht was voor iedereen identiek. Zowel tomaten- als kippensoep waren goed gevuld maar aan de zoute kant. Kipgerecht niet persoonlijk geproefd maar visgerecht waren te grote 'hompen' en naar ik vermoed geen kabeljauw maar harder of andere koolvis. Gebakken aardappeltjes en patat werden voortdurend aangevuld en waren maar net op smaak en temperatuur. Wijze van bereiden neigt naar grootkeuken: grote stappen snel thuis! Boontjes en salade ook niks mis mee maar ook niet boven gemiddeld qua bereiding en smaak.
Dit restaurant hanteert qua porties de 'bouwvakkers hoeveelheid' wat onder andere inhoudt dat het nagerecht in de vorm van appelgebak, bolletje fabrieksijs en room veel te veel was voor de gemiddelde eter. Conclusie is dat het eten goed is maar ook niet meer dan dat. Zowel letterlijk als figuurlijk voldoende!
Hartelijk dank voor uw recensie. U geeft aan dat het visgerecht geen kabeljauw was. Graag willen wij u berichten dat de vis die wij u geserveerd hebben wel daadwerkelijk kabeljauw is geweest. Kabeljauw serveren wij in moten en dit zijn inderdaad grotere stukken. Wij zouden het prettig vinden persoonlijk met u op te nemen, mogelijk kunt u uw gegevens doormailen naar sales@drachten.valk.nl? Bij voorbaat dank.
Lilianne V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2014
Nu drie keer geweest met een vergaderarrangement met soep en broodjes. Ik heb nu wel een indruk van de kwaliteit; alle drie de keren even slecht. Mosterdsoep is meer dan bouillon en mosterd met elkaar mengen. Er mag best nog iets in. De harde broodjes zijn keer op keer taai in plaats van knapperig. Ze zijn besmeerd met iets dat op kruidenboter lijkt maar niet zo smaakt. Vies. Een smakeloos plakje tomaat en ham waarvan alleen de zoute smaak blijft hangen maar niet de smaak van ham. Ik heb dan ook nog nooit zulke lage cijfers gegeven. De koffie kan zelf gezet worden maar dat duurt nogal lang en is luidruchtig. Je moet de bespreking stil leggen en wachten tot iedereen weer een kopje heeft. Dat is niet handig. Netjes is de melk in een kannetje en de suiker in een pot. Zo hoort het. De ruimte zelf is ook sfeervol aangekleed. De stoelen zijn te laag om goed in te kunnen vergaderen, ze horen meer bij een salontafel dan een hoge tafel. Kleine mensen komen amper boven de tafel uit. Al met al een teleurstellende ervaring.
Hartelijk dank voor uw recensie. Wij betreuren het dat u niet geheel tevreden bent.
Graag nemen wij persoonlijk contact met u op, mogelijk kunt u uw gegevens doormailen naar sales@drachten.valk.nl? Bij voorbaat dank.
Henk M.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2014
We verbleven een weekend in hotel Van der Valk Drachten. Omdat we de vorige keer lang niet slecht hadden gegeten in het restaurant, besloten we op vrijdagavond na aankomst in het hotel, hier te eten. Ondanks dat de looproute van het "oude" gedeelte van het hotel naar het "nieuwe" gedeelte door het restaurant loopt, hadden we een rustige tafel kunnen reserveren. Het restaurant heeft een á la carte menu, en een vast drie gangen menu (met beperkte keus) voor een vaste prijs. Ik moet zeggen, dit diner met familie was een succes, waaraan de toegewijde en informele bediening, en het goed bereide, smakelijke voedsel veel hebben bijgedragen. Twee opmerkingen: De hoeveelheid van aardappelgerechten en groente, die werden geserveerd, was wat mager. Echter, zonder bijbetaling kan een supplement worden besteld. Dit was niet duidelijk. Verder werd gedurende het hoofdgerecht de bediening wat langzamer. (b.v. bij het bestellen van een drankje). Omdat bij het afruimen van het hoofdgerecht er een andere ober zich aan de tafel meldde, kan deze vertraging veroorzaakt zijn door een wisseling van de ploeg. Op deze vrijdagavond was het restaurant goed bezet, mede door gasten van buiten; restaurant Van der Valk wordt dus ook in Drachten zelf geapprecieerd.
Hans W.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2014
Voor de eerste keer bij het gerenoveerde Vd Valk Drachten aangeschoven.
Eigenlijk uit puur toeval omdat een ander restaurant vol zat. Prachtige ambiance, restaurant (klassiek) en brasserie (trendy) in twee verschillende stijlen. We namen plaats in de brasserie.
Service door jonge kelners is vriendelijk.
Op tafel: warm gerookte zalm (Koud geserveerd) met een kwartel eitje en carpaccio, met gegrilde, gemarineerde groente vooraf. Keurig!! Sucade en een maaltijd salade met rauwe ham als hoofdgerecht. Mooi op smaak, sublieme saus bij het vlees. Bijgarnituren niet in de overvloed waar Vd Valk berucht om is maar ruim voldoende en ook goed op smaak.
Voor ons een absolute: "GO"
Sazuu .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2013
Een tijdje geleden heb ik met een collega/vriendin gegeten bij het Van der Valk restaurant te Drachten. Ik ging voor de varkenshaas met roomkaas. Helaas, de varkenshaas was opengesneden met daarin de roomkaas. Nooit doen, opensnijden! Met als gevolg een droog stuk vlees, zonde! Aangezien ik waar wil voor mijn geld heb ik vriendelijk verzocht om een nieuw stuk varkenshaas met de roomkaas erop, na het bakken, tezamen met een nieuwe plate voor mijn vriendin. Dat was totaal geen probleem en de vriendelijk ober gaf me gelijk.
Na even wachten genoten van een heerlijk gerecht. Zonder de befaamde appelmoes met geconfijte kers :-). Kortom, toch erg smakelijk gegeten. Vriendelijke bediening en gezellige sfeer.
Henk M.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2012
Dit restaurant bevindt zich in het Van der Valk Hotel, maar is ook open voor niet-hotelgasten. Wij waren hotelgast en wat is handiger dan om 's Avonds na een mooie tocht door de omgeving, bij het restaurant naar binnen te stappen. Het was een tropische weekend en we hadden het geluk om een tafel in de schaduw op het terras te scoren. Er is ruimte voor ongeveer 10 tafels op het terras. De verdere ruimte wordt ingenomendoor een aantal comfortabele stoelen en zitbanken met lage tafels, die niet geschikt zijn om aan te eten, alleen voor het nuttigen van een drankje. Zoals u kunt zien in mijn waardering, was de service erg goed; er waren kennelijk speciale obers voor het terras; het was ideaal; wie kan er klagen over een prachtige zomeravond op dit terras, De gerechten hadden hun ups en downs; maar over het algemeen een ruime 7 waard. De koffie toe met een amaretto'tje ernaast maakte het geheel tot een geslaagde avond.