Van der Valk Dordrecht

7,2

Jouw recensie over het restaurant Van der Valk Dordrecht

eddy J.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2018
Met 17 personen hier gegeten. We kregen een lange tafel naast een ander groot gezelschap met erg weinig tussenruimte, gelukkig nadat we hier commentaar op hadden is er met spoed een andere grote tafel voor ons klaargemaakt, netjes opgelost al had men dit van te voren ook zelf kunnen bedenken. Het was druk en daardoor ook best veel omgevingslawaai, dat is jammer want je zit toch in vrij grote zalen. Eten was op zich wel goed, echter vrij standaard en niet echt onderscheidend van andere restaurants. Maanden van te voren was een allergielijst doorgegeven voor een van ons, echter er werd pas bij het bestellen van het eten op gereageerd en op ingespeeld, dit was niet goed voorbereid van te voren en geeft geen vertrouwen bij de personen die last hebben van allergie. Bij het bestellen van de rundersate wordt gevraagd of het medium of doorbakken met zijn, dit wordt ook genoteerd echter bij het opdienen blijkt het helaas niet doorgekomen te zijn in de keuken. Bediening op zich wel goed, al hadden ze vaker langs mogen komen voor drankjes. De entree, een grote trap, naar het hotel en restaurant was overigens zeer gevaarlijk, spekglad door opvriezen, hier is slecht op ingespeeld. Al met al niet echt een super ervaring, niet slecht maar ook niet goed in vergelijking met de prijs,
Jack L.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2018
Tafel gereserveerd met vermelding van mijn. Gluten alergie.
Geen alergene kaart aanwezig , ze zouden alles aanpassen voor mijn.
Op mijn steak tartaar zat een geroosterde snee brood , na klagen kwam hij terug uit de keuken met alleen het brood verwijderd , weer terug naar de keuken , uiteindelijk een nieuwe gekregen.
Hoofd gerecht werd op tafel gezet met de mededeling dat het gluten vrij was .
Na Navraag of de friet en groentes en gebakken aardappelen gluten vrij waren kwam er uit de keuken de mededeling dat dit niet het geval was en ze ander eten voor mij moesten maken , deze set kreeg ik toen iedereen al klaar was met het eten , heb ook gezegd dat dit te laat was .
Verder tonijn medium besteld , droog doorgebakken , varkens hazen 1 goed 1 droog .
Er werd ook totaal geen moeite gedaan om iets te compenseren vanuit het restaurant , geen Bakje koffie , niks.
Mijn recensie word opende site zelf gewoon niet geplaatst , na navraag vonden ze hem ongenuanceerd.
Mijn advies , dit restaurant mijden , geen waar voor je geld , en geen verstand van allergenen
Ed D.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2017
Hier verbleven door de kerstmarkt in Dordrecht vorig jaar en wat een goed restaurant. Totaal niet te vergelijken met andere van der Valks.
Annet V.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2017
Wat een geweldige Valk is dit. Hoge kwaliteit eten, mooie inrichting. Natuurlijk wel ver van het centrum, maar in hun klasse echt top. Uitgebreid dineren zonder de standaard valk gerechten te moeten eten.
Elly C.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Zaterdagavond life cooking met gezelschap van 15 man.
Mooi gebouw met chique entree.
Eten was op tweede verdieping.
Liften waren absoluut te weinig en het duurde wel 10 minuten eer iedereen boven was.
Enorme zaal (voor onze smaak iets te massaal) met voor deze bezetting te klein buffet. Vooral in de eerste helft van de avond zorgde dit voor te lange wachtrijen.
Borden afruimen en drank (inclusief) zou frequenter moeten. Overigens aardige bediening.
Eten op zich prima voor dit concept.
john V.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2017
We hebben ons gewaagd aan de brunch op zondag. massaal gebeuren in buffetvorm Buffet goed verzorgd met heel veel keus. ook showcooking met goede vis- en vleesgerechten. Het concept is weldoordacht en slim uitgevoerd. wij boften met een zeer attente gastvrouw. het was leuk als familiereünie. verwacht geen culinaire hoogstandjes.
h W.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2017
Vlotte bediening en erg lekker eten. Porties waren helaas niet gelijk. Is geen probleem als je verschillende gerechten besteld, maar komt vreemd over als je samen hetzelfde menu besteld. Hebben hier ook melding van gemaakt bij de waitress.
Tumjajaja .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Het viel ronduit hard tegen, ben de andere dag flink ziek geweest ! En hoor het de laatste tijd van steeds meer mensen dat het achteruit gaat.
In het begin was het daar heel goed tot een jaar geleden ongeveer, toen is er waarschijnlijk een andere koers ingezet door het managment.
Anita G.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2016
Afgelopen zaterdag met mijn man weer gegeten na lange tijd moet zeggen nog steeds heel lekker we kreeftensoep een open ravioli met kingkrab dit was verrukkelijk zeker aan te bevelen toen het hoofdgerecht tournedos en steak perfect groeten en frites gebakken aardappelen erbij niets teveel dame die ons bediende niks op andere te merken. Van der Valk heel erg bedankt
P.M. V.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Hier vandaag de zondagbruch genuttigd. Wat een waar genoegen. Heel veel keus. Je kan met een soep beginnen maar de keus is aan jou. Start met prosecco. Koffie thee en water inclusief. Veel brood soorten om uit te kiezen. Ook live cooking. Zowel vlees als vis. Heerlijke vis. Het was een echte aanrader. Kom graag nog eens terug.
Bas T.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Wat een mooie van der Valk, natuurlijk is het massaal maar vergeet de appelmoes met kers. De kaart is Aziatisch georiënteerd en dat doen ze met verve. Leuke speelse ingrediënten (nashi peer), gecombineerd met hoogwaardige producten. Zeker weten doen!
Sonja V.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Wij hebben gegeten bij de Live Cooking. Erg lekker, ruime keuze. Veel gerechten worden klaar gemaakt terwijl je wacht. Dan sta je wel een beetje in de weg voor de andere gasten. Kenny Koken voor de kinderen is ook erg leuk. Zelf je pizza samenstellen, koekjes bakken, muffins versieren etc. Ook zij hebben zich prima vermaakt.
Hanneke V.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Als we een dag vrij hebben, ontbijten we hier heel graag. Ze maken op aanvraag een ommelet met vulling en er ligt een heel groot assortiment (broodjes, verschillende soorten kaas, zalm, etc) klaar. Alles wordt onderwijl goed gekoeld of warm gehouden. Een zacht ei is echt zacht. Er zijn allerlei kranten om te lezen. Kortom; alles voor een heerlijke start.
Luca123 .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Afgelopen weekend hier wezen dineren met 7 personen ter viering van een verjaardag.
Helaas is de avond niet heel fijn verlopen.
Bediening kwam aan met de voorgerechten waarvan je 1 soep vervolgens in je nek krijgt (heet!) maar zoiets kan gebeuren. Door bediening excuses aangeboden gekregen en beloofd een bon te geven voor de stomerij. (Vervolgens niks meer van gehoord/gekregen)

Soep werd helaas gewoon verder opgediend terwijl je eerst nog op het toilet (wat er heel netjes uitziet) alle soep uit je kleding etc moet halen, kom je terug is het dus niet meer warm en halfvol..

Hoofdgerecht gekregen smaakte bij mij ok, alleen een beetje droog. 2 personen van het gezelschap kregen koud eten opgediend. Hebben we wat van gezegd dit klopte en vervolgens een nieuw bord gekregen.

Dit was niet mijn eerste bezoek aan dit restaurant, vaak hier wezen lunchen en alles is dan prima.

Marjolein S.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Voor een hapje neergestreken op het ruime terras van het restaurant van Hotel vd Valk Dordrecht. De omgeving is niet bijzonder maar dat doet er niet toe. Je kunt buiten heerlijk zitten op het ruime en grote terras. Je hebt voldoende privacy door de manier van afscheiding tussen de tafels dmv een goed gevulde hogere plantenbak. Personeel is vriendelijk en service gericht. De kaart is goed. Voldoende keuze en naast de typische vd Valk klassiekers ook mooie gerechten. De gandaham met in vermouth gerijpte meloen is een aanrader net als de iberico van de grill. Toetje is ook niet je alledaagse ijscoupe maar een creatie van lekkers. Zoals de dame blanche die net even anders is. Zeker de moeite waard om lekker te eten. Prijs/kwaliteitsverhouding is goed. Klein minpuntje is dat ze niet vragen welke gin je wilt bij je gin tonic. Al met al erg lekker gegeten.
Rafaël M.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Zaterdag hier 'snel' tijdens een doorreis wat gegeten. Niet voor het eerst overigens. Het restaurant is groot, maar is dankzij het creëeren van hoekjes en nissen toch redelijk intiem. Styling netjes en zakelijk. Bediening is keurig en opmerkzaam. Geen lege borden en glazen, maar bediening op het gewenste moment. Dit keer besloten om verschillende voorgerechten te bestellen. Viel oprecht tegen. Inspiratieloze steak tartaar die veel te groot geportioneerd was. Vervolgens een tompouce van krab met mango. Krabsalade was lekker, maar garnituren eromheen waren veel te rijk en vettig. Tenslotte krokant gebakken zwezerik besteld, maar die is teruggegaan naar de keuken. Veel te rauw van binnen. Jammer! De keuze van ingrediënten is spannend en origineel, maar qua uitwerking allemaal net niet. Heb die avond ietwat jaloers gekeken naar de tafel naast mij waar een heerlijke recht toe recht aan schnitzel met friet voorbijkwam.....
wimvankeulen29 .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Waarschijnlijk één van de mooiste Valk hotels van Nederland. Vanaf het moment van binnenkomst wordt je in de watten gelegd door de attente bediening. Het restaurant is ruim van opzet, maar toch merk je daar niet heel veel van als je eenmaal zit.

Menukaart heeft wat Aziatische invloeden en is niet te vergelijken met alles wat je vooroordeel is bij een Valk hotel. Mooie gerechten, al is niet overal evenveel aandacht aan besteed. de finishing touch mist op sommige vlakken. Maar een kniesoor die daar op let. Favoriet is voor mij de kreeft.
Bert H.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Met een groep van 13 personen hier gegeten. Geen culinaire hoogstandjes, maar degelijk en normale porties. Een goede prijs/kwaliteit verhouding. Het menu bood voor iedereen voldoende keuze met uitzondering van de vegetarische (voor)gerechten. Een zelf samengesteld voorgerecht, door het weglaten van de niet-vegetarische delen, kon niet rekenen op een compensatie vanuit de keuken. Een opmerking terzake leverde de volgende opmerking op: 'zo werkt het hier niet!' Een onnodig gemiste kans, maar bij Van der Valk is de waar naar z'n geld.
Anita G.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
gisteren weer bij van der Valk Dordrecht gegeten nu live cooking niets anders dan lof en zeker over het personeel. eten was goed je kon krijgen wat je wilde van vlees , wild tot vis, schaaldieren en vegetarische gerechten dessert kon je zelfs zelf samen stellen drinken in de prijs inbegrepen zelfs de fles water die op tafel stond. Dit is voor ons weer voor herhaling vatbaar.
Ron V.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Wij hebben met vijf personen gegeten bij van der Valk Dordrecht. Op deze zaterdagavond zat het restaurant bomvol. In eerste instantie wilde men ons wegstoppen in een zijruimte, waar één hoge achtpersoons tafel stond. Wij hadden ruim van tevoren gereserveerd en wilden toch echt liever aan een normale tafel in het restaurant zitten. Dit werd daarop snel en netjes geregeld. Wij kregen een fijne tafel en ondanks de drukte had je er niet het gevoel in een "vreetschuur" te zitten. De inrichting van het restaurant was zondermeer mooi en sfeervol. De kaart was zeer uitgebreid en dat schepte hoge verwachtingen. Helaas werd niet aan onze verwachtingen voldaan. Het eten was niet uitgesproken slecht, maar de prijs/kwaliteit verhouding is niet meer dan matig te noemen. De bediening was erg wisselend. Wij werden door één serveerster bediend die heel vriendelijk en attent was, maar anderen waren daarentegen weer erg onpersoonlijk.

Zelf had ik als voorgerecht de Kingkrab met mango. Er zaten garnaaltjes bij met een citrus clothed cream. Dit smaakte tamelijk flauw, temeer omdat de zalmmousse erg overheersend was. De krab was veel te fijn, zonder enige bite en met een te zoute dressing, waardoor van de verfijnde krabsmaak weinig overeind bleef. Zonde. De dunne onrijpe plakjes mango hadden nauwelijks smaak. Ik heb eerder Kingkrab gegeten, wat ik beschouw als één van de beste gerechten die ik ooit heb geproefd. Dit gerecht kwam er in de verste verten niet bij in de buurt.

Twee van ons waren voor de carpaccio gegaan. Het vlees was wel goed van smaak, maar erg taai. Er was ook niet zuinig omgesprongen met de Parmezaanse kaas, die dus erg overheerste.

Als hoofdgerecht had ik de Creekstone Farm Steak en twee van ons gingen voor de Dry Aged Striploin. Voor al het vlees gold dat de smaak goed was, maar het vlees nog erg rauw en taai. We hadden om medium gevraagd en dat was het zeker niet. Een rib-eye steak hoort natuurlijk een vetrand te hebben, maar mijn steak bestond voor zo'n 25 % uit vet. Ik kreeg het echt niet weg.

Twee anderen hadden de Truffel Burger genomen en die werd als erg lekker ervaren.

De garnering was verder wel in orde, maar niet bijzonder. De bloemkool en aardappeltjes waren lekker, maar de salade dreef in de azijn.

De desserts waren royaal en lekker. Wel hadden wij allemaal moeite met de grote porties. De bijgevoegde vruchtjes (aardbei, framboos, bessen, bramen) waren onrijp en smaakten door de zoete Crème Brûlée en de Salted Caramel Cheesecake, nog eens extra zuur.

Wij vonden het al met al dus niet echt slecht, maar zeker niet voor herhaling vatbaar.