Van der Valk Dordrecht

Laan van Europa 1600 3317 DB Dordrecht Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Van der Valk Dordrecht

Bas T.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Wat een mooie van der Valk, natuurlijk is het massaal maar vergeet de appelmoes met kers. De kaart is Aziatisch georiënteerd en dat doen ze met verve. Leuke speelse ingrediënten (nashi peer), gecombineerd met hoogwaardige producten. Zeker weten doen!
Landsteeg .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Wij hebben gegeten bij de Live Cooking. Erg lekker, ruime keuze. Veel gerechten worden klaar gemaakt terwijl je wacht. Dan sta je wel een beetje in de weg voor de andere gasten. Kenny Koken voor de kinderen is ook erg leuk. Zelf je pizza samenstellen, koekjes bakken, muffins versieren etc. Ook zij hebben zich prima vermaakt.
Hanneke V.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Als we een dag vrij hebben, ontbijten we hier heel graag. Ze maken op aanvraag een ommelet met vulling en er ligt een heel groot assortiment (broodjes, verschillende soorten kaas, zalm, etc) klaar. Alles wordt onderwijl goed gekoeld of warm gehouden. Een zacht ei is echt zacht. Er zijn allerlei kranten om te lezen. Kortom; alles voor een heerlijke start.
Luca123 .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Afgelopen weekend hier wezen dineren met 7 personen ter viering van een verjaardag.
Helaas is de avond niet heel fijn verlopen.
Bediening kwam aan met de voorgerechten waarvan je 1 soep vervolgens in je nek krijgt (heet!) maar zoiets kan gebeuren. Door bediening excuses aangeboden gekregen en beloofd een bon te geven voor de stomerij. (Vervolgens niks meer van gehoord/gekregen)

Soep werd helaas gewoon verder opgediend terwijl je eerst nog op het toilet (wat er heel netjes uitziet) alle soep uit je kleding etc moet halen, kom je terug is het dus niet meer warm en halfvol..

Hoofdgerecht gekregen smaakte bij mij ok, alleen een beetje droog. 2 personen van het gezelschap kregen koud eten opgediend. Hebben we wat van gezegd dit klopte en vervolgens een nieuw bord gekregen.

Dit was niet mijn eerste bezoek aan dit restaurant, vaak hier wezen lunchen en alles is dan prima.

Marjolein S.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Voor een hapje neergestreken op het ruime terras van het restaurant van Hotel vd Valk Dordrecht. De omgeving is niet bijzonder maar dat doet er niet toe. Je kunt buiten heerlijk zitten op het ruime en grote terras. Je hebt voldoende privacy door de manier van afscheiding tussen de tafels dmv een goed gevulde hogere plantenbak. Personeel is vriendelijk en service gericht. De kaart is goed. Voldoende keuze en naast de typische vd Valk klassiekers ook mooie gerechten. De gandaham met in vermouth gerijpte meloen is een aanrader net als de iberico van de grill. Toetje is ook niet je alledaagse ijscoupe maar een creatie van lekkers. Zoals de dame blanche die net even anders is. Zeker de moeite waard om lekker te eten. Prijs/kwaliteitsverhouding is goed. Klein minpuntje is dat ze niet vragen welke gin je wilt bij je gin tonic. Al met al erg lekker gegeten.
Rafaël M.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Zaterdag hier 'snel' tijdens een doorreis wat gegeten. Niet voor het eerst overigens. Het restaurant is groot, maar is dankzij het creëeren van hoekjes en nissen toch redelijk intiem. Styling netjes en zakelijk. Bediening is keurig en opmerkzaam. Geen lege borden en glazen, maar bediening op het gewenste moment. Dit keer besloten om verschillende voorgerechten te bestellen. Viel oprecht tegen. Inspiratieloze steak tartaar die veel te groot geportioneerd was. Vervolgens een tompouce van krab met mango. Krabsalade was lekker, maar garnituren eromheen waren veel te rijk en vettig. Tenslotte krokant gebakken zwezerik besteld, maar die is teruggegaan naar de keuken. Veel te rauw van binnen. Jammer! De keuze van ingrediënten is spannend en origineel, maar qua uitwerking allemaal net niet. Heb die avond ietwat jaloers gekeken naar de tafel naast mij waar een heerlijke recht toe recht aan schnitzel met friet voorbijkwam.....
Wimvankeulen29 .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Waarschijnlijk één van de mooiste Valk hotels van Nederland. Vanaf het moment van binnenkomst wordt je in de watten gelegd door de attente bediening. Het restaurant is ruim van opzet, maar toch merk je daar niet heel veel van als je eenmaal zit.

Menukaart heeft wat Aziatische invloeden en is niet te vergelijken met alles wat je vooroordeel is bij een Valk hotel. Mooie gerechten, al is niet overal evenveel aandacht aan besteed. de finishing touch mist op sommige vlakken. Maar een kniesoor die daar op let. Favoriet is voor mij de kreeft.
Bert H.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Met een groep van 13 personen hier gegeten. Geen culinaire hoogstandjes, maar degelijk en normale porties. Een goede prijs/kwaliteit verhouding. Het menu bood voor iedereen voldoende keuze met uitzondering van de vegetarische (voor)gerechten. Een zelf samengesteld voorgerecht, door het weglaten van de niet-vegetarische delen, kon niet rekenen op een compensatie vanuit de keuken. Een opmerking terzake leverde de volgende opmerking op: 'zo werkt het hier niet!' Een onnodig gemiste kans, maar bij Van der Valk is de waar naar z'n geld.
Anita G.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
gisteren weer bij van der Valk Dordrecht gegeten nu live cooking niets anders dan lof en zeker over het personeel. eten was goed je kon krijgen wat je wilde van vlees , wild tot vis, schaaldieren en vegetarische gerechten dessert kon je zelfs zelf samen stellen drinken in de prijs inbegrepen zelfs de fles water die op tafel stond. Dit is voor ons weer voor herhaling vatbaar.
Ron V.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Wij hebben met vijf personen gegeten bij van der Valk Dordrecht. Op deze zaterdagavond zat het restaurant bomvol. In eerste instantie wilde men ons wegstoppen in een zijruimte, waar één hoge achtpersoons tafel stond. Wij hadden ruim van tevoren gereserveerd en wilden toch echt liever aan een normale tafel in het restaurant zitten. Dit werd daarop snel en netjes geregeld. Wij kregen een fijne tafel en ondanks de drukte had je er niet het gevoel in een "vreetschuur" te zitten. De inrichting van het restaurant was zondermeer mooi en sfeervol. De kaart was zeer uitgebreid en dat schepte hoge verwachtingen. Helaas werd niet aan onze verwachtingen voldaan. Het eten was niet uitgesproken slecht, maar de prijs/kwaliteit verhouding is niet meer dan matig te noemen. De bediening was erg wisselend. Wij werden door één serveerster bediend die heel vriendelijk en attent was, maar anderen waren daarentegen weer erg onpersoonlijk.

Zelf had ik als voorgerecht de Kingkrab met mango. Er zaten garnaaltjes bij met een citrus clothed cream. Dit smaakte tamelijk flauw, temeer omdat de zalmmousse erg overheersend was. De krab was veel te fijn, zonder enige bite en met een te zoute dressing, waardoor van de verfijnde krabsmaak weinig overeind bleef. Zonde. De dunne onrijpe plakjes mango hadden nauwelijks smaak. Ik heb eerder Kingkrab gegeten, wat ik beschouw als één van de beste gerechten die ik ooit heb geproefd. Dit gerecht kwam er in de verste verten niet bij in de buurt.

Twee van ons waren voor de carpaccio gegaan. Het vlees was wel goed van smaak, maar erg taai. Er was ook niet zuinig omgesprongen met de Parmezaanse kaas, die dus erg overheerste.

Als hoofdgerecht had ik de Creekstone Farm Steak en twee van ons gingen voor de Dry Aged Striploin. Voor al het vlees gold dat de smaak goed was, maar het vlees nog erg rauw en taai. We hadden om medium gevraagd en dat was het zeker niet. Een rib-eye steak hoort natuurlijk een vetrand te hebben, maar mijn steak bestond voor zo'n 25 % uit vet. Ik kreeg het echt niet weg.

Twee anderen hadden de Truffel Burger genomen en die werd als erg lekker ervaren.

De garnering was verder wel in orde, maar niet bijzonder. De bloemkool en aardappeltjes waren lekker, maar de salade dreef in de azijn.

De desserts waren royaal en lekker. Wel hadden wij allemaal moeite met de grote porties. De bijgevoegde vruchtjes (aardbei, framboos, bessen, bramen) waren onrijp en smaakten door de zoete Crème Brûlée en de Salted Caramel Cheesecake, nog eens extra zuur.

Wij vonden het al met al dus niet echt slecht, maar zeker niet voor herhaling vatbaar.
VermogensJack .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Op koningsdag hebben wij met 4 personen genoten van een heerlijk ala carte diner. In dit restaurant zijn we overigens vaker geweest. Altijd top! Het was een drukke dag, alle tafels waren vol. Vd Valk Dordt heeft heeft veel tafeltjes, die overigens soms wel iets te dicht bij elkaar staan, jammer voor de privacy, dit is een minpuntje. Verder is het decor 'warm aangekleed' en ziet er sjiek uit. De bediening verliep weer prima, hoewel er verschillende bedienden meewerkten (i.p.v. één vaste) was dit niet storend. Goed georganiseerd dus. Het eten (asperges met zalm en broccoli met biefstuk + nagerechten) was voortreffelijk. We komen graag terug.
Bacchus67 ..
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Omdat we 's avonds een feestje in Dordrecht hadden, middagje drechtsteden geplande en gegeten bij het nieuwe restaurant van Van der Valk in Dordrecht. Qua gebouw en inrichting is van Der Valk zeker met z'n tijd meegegaan. Het blijft altijd een beetje massaal, maar het is een echt nederlands familierestaurant voor grotere groepen. Wij hebben er nu met z'n tweeen gegeten en ik zou dit persoonlijk niet meer zo snel doen. Je mist toch intimiteit en persoonlijke aandacht. Voorgerecht was een heerlijke knolselderijsoep met knoflook. Gaan we zeker thuis ook een keer maken. Hoofdgerecht tournedos met krokante buikspek. Vond stukje vlees erg klein en garnituren waren wel heel erg standaard en erg karig met frietjes en aardappeltjes. We moesten dus nabestellen... maar daar heb ik persoonlijk altijd erg hekel aan... want dan komt dit meestal nadat je eigenlijk klaar bent...of de rest van je eten koud is. Opmaak borden simpel. Van der Valk Houten maakt de borden echt prachtig op... en had dit hier, in dit nieuwe restaurant, ook verwacht. Nagerecht, Gin Tonic ijs met Aloe Vera en aarbeien was erg lekker en fris. Hier was het bord weer wel heel mooi opgemaakt. We hadden van te voren gereserveerd. Dat is denk op een zaterdag echt aan te raden, want bij de ingang van het restaurant gedeelte stond lange rij wachtende en er werd zelfs ruzie gemaakt waarom er geen tafeltjes vrij waren. Erg druk dus, zonder dat je er in het restaurant zelf eigenlijk iets van merkte. Wij zaten tegen ander tafeltje aan, met een soort divider ertussen. Op die divider stond verder niks... dus je kon elkaar (het andere tafeltje) recht in het gezicht aankijken, wat ik erg storend vond. Naast ons zat een, oudere, wat dementerende dame, die heel de tijd mij gebiologeerd aan zat te kijken. Ik had het prettig gevonden als er op die divider een plant of ander iets gestaan had, zodat je meer privacy had. Personeel is correct, wat afstandelijk. Wel raar dat men nadat men heeft gevraagd, heeft het gesmaakt? en dan na onze bevestig zegt... 'Gelukkig maar'... net of dat ze had verwacht dat het niet gesmaakt zou hebben. In dit geval... been there, done that... maar we komen niet meer terug.
Sandra V.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Na de vele positieve reacties gelezen te hebben, dachten wij hier heerlijk te kunnen eten. Helaas viel dat tegen. Het eten was op zich prima, maar niet heerlijk. We hebben weleens lekkerder gegeten! Kwaliteit prijs verhouding klopt niet. Personeel is prima, snel, maar vooral ook gereserveerd. Misschien komen we nog een keer terug om wat anders van de kaart te proberen, maar voor nu hebben we een beetje een nare bijsmaak, jammer.
Ellie G.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Gisteren met een groep van 8 personen waarvan 3 kinderen een paasbrunch gehad, verbaast het me steeds weer dat het niet te merken is dat er een enorm aantal gasten in het restaurant zitten, dat is zo goed georganiseerd dat het zelfs knus en sfeervol overkomt, het eten was ( net als met kerst) voortreffelijk, de bediening erg vriendelijk en behulpzaam, de ruimte waar de kleintjes een pizza en muffins konden maken is een prima plan je merkt dat ze hier geen moeite met kinderen hebben. ( klein minpuntje: er was erg weinig begeleiding bij) verder alle lof en ik had twee hogere hotel gasten bij me.... en die waren blij verrast. Dus ga zo door, dan komen we graag regelmatig terug.
Eric V.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Gewoon lekker a-la-carte gegeten, grote ronde tafel voor 6 persoone. Voor-, hoofd- en na-gerecht waren erg lekker. Prijs/kwaliteit komt Van der Valk erg goed uit de bus, zullen we zeker vaker blijven doen. Erg goedmooie moderne locatie!
Margrietq .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
De bediening was gastvrij en het eten was heel snel bereid.
Jammer vind ik het, dat er geen seniorenmenu is, want de porties zijn erg ruim bemeten.
Wij hadden de heerlijke sate, een aanrader.
Echter het toetje, dat wij hadden, Dame Blanche is veel te zoet. Zoveel suiker en dat in een tijd dat er wordt gewaarschuwd dat men sowieso teveel suiker binnen Krijgt.
Vandaar dat ik het eten minder heb gewaardeerd.
Renevl .
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2016
Het restaurant is sfeervol ingericht. We kwamen met familie van 8 volwassenen en 9 kinderen.... Daardoor moesten we kiezen uit een zeer beperkte groepsmaaltijden. Ons was echter vooraf beloofd dat we a la cart konden eten. Het voorgerecht kozen we allemaal van de beperkte kaart, ondanks dit kregen ze het niet voor elkaar de voorgerechten nagenoeg gelijktijdig te serveren. Kreeft van voorgerecht was echt smaakloos. Hoofdgerecht mocht bij hoogste uitzondering deels van de grote kaart worden gekozen. Tonijn was lekker... Nagerechten waren gelukkig goed. Bediening was begripvol maar had duidelijk instructies. Al met al teleurstellende avond.
Kenny R.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Hotel Van der Valk Dordrecht is een schitterend pand, met een strak ingericht restaurant. Een modern maar warm uiterlijk, waarbij de tafels soms wel iets te groot zijn voor de groep. Comfort en ruimte tussen de tafels is zeer goed.

Men leek deze avond wat onderbemand, aangezien het erg lang duurde tot de bestelling werd opgenomen. Ook werd een van de voorgerechten vergeten. Wel een pluspunt is dat onze klacht over de te lang gebakken kreeft serieus werd opgepakt. Binnen korte tijd kregen we twee nieuwe exemplaren die wel goed gebakken waren. Dit redt het anderzijds matige niveau.

Het niveau van het eten was zeer goed. Van alle verschillende gerechten die we hadden zat er geen slecht gerecht bij. De smaken waren top, net als de hoeveelheid en bijgerechten. Het enige aandachtspunt was dat (net als de kreeft) het vlees iets verder door was dan gevraagd. Het was echter steeds zeer mals en vol smaak, dus dit deed niet af aan de kwaliteit. De burger was een zeer positieve uitschieter, net als de pasta met tonijn. Perfect gegaard en vol smaak.

Een hele verbetering op vlak van eten na de vorige keer, maar de service kan beter.
Tinkerbell78 .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Voor de eerste en laatste keer live and cooking gedaan. Wat een vreetschuur, met veel Tokkies gasten in trainingspak. De garderobe was een geïmproviseerde, met rekken tussen de deuren van de vergaderruimtes. Na eerst een tijd in de rij te hebben gestaan moest er vooraf afgerekend worden. De zaal waar wij letterlijk in gedropt werden was een zaal waar normaal overdag vergaderingen worden gehouden. Wij werden er neergezet en daarna werd er niet naar ons omgekeken. Uiteindelijk onze hand maar opgestoken om wat te drinken te vragen. 39,50 is aan de prijzige kant, voor verbrande biefstuk, niet lekkere sushi, partybier (Amstel van de tap), etc. De ronde tafel was erg groot voor 6 personen, waardoor met elkaar praten lastig was.

Voor ons dus helaas niet meer. Echt zonde van zo'n mooi hotel op een handige locatie.
Bloemenrijk .
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Afgelopen woensdag zonder reservering hier gegeten. We konden op een bank plaats nemen tussen twee andere tafeltjes. Ik vind wel dat je een beetje op elkaar zit. Verder is het een groot restaurant maar voel je je door de afscheidingen niet verloren. Mooi decor met prachtige lampen. We kregen de kaart en ik koos voor diverse worstsoorten met een heerlijke soort kaasmousse. Mijn partner had een prachtige flanksteak. Mijn gerecht is eigenlijk een voorgerecht en heb deze besteld tegelijk met mijn partner's hoofdgerecht. Dacht dan neem ik het kaasplankje erna. Maar het was zo uitgebreid dat ik er echt genoeg aan had. Heb wel wat frietjes en gebakken aardappeltjes van mijn partner op. Kortom, heerlijk gegeten. Wat ik wel jammer vindt is dat er geen vaste prijs is voor een driegangen diner. Het zijn losse prijzen en wanneer je driegangen dineert ben je toch wel zo'n 40 euro of meer kwijt. Best wel aan de hoge kant.