Van der Valk Breda

Lang

Jouw recensie over het restaurant Van der Valk Breda

Laura V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2018
Helaas vandaag een bizar slechte ervaring gehad, zowel op het gebied van kwaliteit, maar zeker op service. Ik ben nog nooit zo naar behandeld en vroegtijdig weg gegaan,

Omdat we iets te vieren hadden, besloten we niet thuis te ontbijten maar bij Princeville. We kwamen om half 10 binnen en zijn direct naar het buffet gelopen. Hier was het omelet al op. Vervolgens eerst wat vleeswaren en warm spek op mijn bord gelegd en me toen aangesloten bij de al wachtende mevrouw. Haar was vertelt dat het er zo aan kwam. Na tien minuten nogmaals navraag gedaan en ja het kwam er zo aan. Idem na 15, 20 en 25 minuten. We werden maar aan het lijntje gehouden en je blijft wachten doordat het steeds aannemelijker wordt dat het nu echt niet meer lang kan duren. Uiteindelijk stond ik er een half uur en tot mijn verbazing ging toen de kok op de bakplaat het omelet maken. Niets het kwam er zo aan, ze waren nog niet eens begonnen!
Mijn vriend zat al die tijd aan het tafeltje te wachten bij onze spullen. Leuk, samen iets vieren…
Vervolgens ben ik naar de manager gelopen, aangegeven dat we na ruim een half uur nog steeds niet hadden gegeten, ons geld retour gevraagd en aangegeven dat we liever elders gingen eten.
Hij verzocht ons toch aan tafel te gaan en hij zou bij ons komen over de rekening. Uiteindelijk was daar het, niet eens smakelijke ei, Mijn vleeswaren waren inmiddels niet meer koel en mijn spek was koud, maar nu was het spek weer op. Het gehele buffet werd overigens niet goed aangevuld.

Uiteindelijk kregen we te horen dat we ons geld niet retour kregen. Aangegeven dat ik me belazerd voelde, omdat we duidelijk hadden aangegeven nog niets gegeten te hebben en weg te willen.
Meneer gaf aan dat we dat helemaal niet gezegd hadden. Het weggezet worden als leugenaar, maakte dat onze ervaring nog onaangenamer werd.
Aangegeven dat ik graag met iemand anders wilde spreken, omdat ik het gesprek niet prettig vond en me niet serieus genomen voelde. Zijn reactie: “nee, want ik ben de baas”. Letterlijk ik deze woorden en met triomfantelijke grijs.
Hij gaf daarnaast aan dat het zondag was en we niet hadden moeten komen als we niet een half uurtje wilde wachten op een eitje. Het was nu eenmaal druk omdat het hele hotel vol zat. Aangegeven dat ze dan direct hadden moeten communiceren dat het een half uur ging duren voor een beetje roerei. Dat was ook niet servicegericht geweest, maar beter dan het lange wachten op niets. Tevens benoemd dat het volle hotel ook iets is, waar ze vooraf rekening mee kunnen houden.

Het gehele gesprek het ik me een object van spot gevoeld en had ik te maken met iemand die vanuit macht handelen in plaats van uit klantvriendelijkheid. (we hadden vooraf moeten betalen).

Toen wij het restaurant verlieten werden wij genegeerd door meneer, terwijl hij bij de desk bij de deur stond. Ook dat getuigd ook niet van respect voor je klant.

Andere gasten klaagden ook over het lange wachten, tegenvallende kwaliteit en de lege plekken op het buffet, bijvoorbeeld bij het brood. Zelf hebben we er niet geslapen, maar zij gaven aan dat de kamers wel prima waren in tegenstelling tot het ontbijt.

Overigens was het personeel bij de balie erg vriendelijk en heeft geprobeerd ons verder te helpen.
Henny M.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2017
Zaterdagavond op terugweg van vakantie, gestopt bij Van der Valk Breda om een hapje te eten. We kozen het buffet : " life and cooking "genoemd.
Keuze vooraf uit 3 soepen. Wat koude voorgerechten o.a. carpaccio en als hoofdgerecht keuze uit vis en vleesgerechten. Sommige gerechten door de kok bereidt op de gril. Het zag er allemaal verzorgd uit en smaakte prima! Ook de nagerechten waren heerlijk.
Wat de avond helemaal byzonder maakte, was het personeel. Fantastisch! Daar mag van der Valk trots op zijn!
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Net restaurant en nette bediening. Hadden garnalen cocktail en vis pallet.
Garnalen in een ijscoupe, veel sla, saus uit de fles in een klein schaaltje. Gehakte olijven?? Garnalen zelf waren wel Ok!
De vis pallet lag goed vol, maar werkelijk alles was overgaar! De keuken van Breda zou eens een training in Dordrecht moeten nemen. Was het voldoende? Nou amper een 5,5 omdat het te eten was, maar smaak is ver te zoeken! O, de frietjes kwamen met mayo en waren wel redelijk.
Dave D.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
In een mooie ambiance, met nette bediening gegeten. Ingredienten waren vers en het eten werd netjes geserveerd. De kok gebruikte naar mijn mening te veel vetstof voor bereiden van zijn gerechten. Verder was het wel oké
Coby B.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2017
Maandemenu genomen 29,50. Wat een tegenvaller. Voorgerecht zalm met wat uitjes en pluk sla erop. Hoofdgerecht vis en eendenborst. Beiden gerechten niet zoals het hoort. Bakje met diepvries erwtjes/worteltjes/mais: erg makkelijk als vervanger van de appelmoes met kers! patatjes en aardappeltjes die ook uit de frituur kwamen. Denk je nog een lekkere asperge op je bord te hebben: alleen draad!. toetje: ijs met koffieboontjes. Die hebben we laten staan, de koffieboontjes waren hard en taai: hoe moeilijk kan het zijn?
Spijt dat we niet naar de naastgelegen Ikea zijn gegaan. Daar ook geen culinair hoogstandje, maar wel waar voor je geld. Dan waren we met ze n 2en 20euro kwijt geweest!
mvanputten .
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Lege bak en koude prak. Teleurstelllende lunch in het business centre. Om 12.30 uur waren de bakken met vlees en saus al op. Wat restte was droge, smakeloze pasta en wel zo lauw dat Rob de Geus ernstig zou waarschuwen voor salmonella. Ik wees de wel heel erg jonge ober op de lege bakken. Maar daar werd niets mee gedaan. Pas drie kwartier later bij vertrek, kwamen er nieuwe bakken. Ik wees de eerder afwezige manager erop dat er al die tijd niets te eten was. Nee, zei deze, we hebben al drie keer bijgevuld. Ik vertelde dat ik tegenover de bakken tafelde en toch echt had gezien dat er al die niet was bijgevuld. Toen herhaalde hij opnieuw dat ik echt fout zat. Dus als klant word je niet eens serieus genomen. Een gastheer met oplettend oog zou hier op z'n plaats zijn.
Chris D.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Heel eerlijk? We hebben vaker bij Van der Valk gegeten. Goed, maar nooit geweldig. Daarom was het bezoek aan Van der Valk in Breda een positieve verrassing. Vriendelijk en betrokken personeel, ook bereid om mee te denken als we een vraag hebben die niet overeenkomt met het aangeboden menu. Ik at eerst mosselen in een knoflooksaus met wat garnituur en daarna een heerlijke kalfslever. Mijn vrouw genoot van drie super klaargemaakte slibtongen. Eén advies; áls je een saladbar aanbiedt, maak daar dan wat van. Het niveau van de rauwkost en appelmoes komt niet overeen met de kwaliteit van het opgediende eten. En het decor? Ja, dat is en blijft een omgeving die past bij een restaurant van een groot hotel. Zakelijk, doelmatig, niet knus. Verder wel een aanrader.
Miriam K.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Voordat we naar het theater gingen even een hapje eten. Sfeervol restaurant en niet zo massaal als andere van der Valks. Kleine salade bar bij. Prima en vers/fris. Als hoofdgerechten een steak en varkenshaas. Mooie opgemaakte borden en steak was goed mals. Varkenshaas was iets minder. Beetje te ver gebakken. Lekkere frietjes en aardappeltjes. Jammer dat de aardappeltjes ook uit frituur kwamen.
S.H. T.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Op de terugweg gestopt bij het Van der Valk restaurant in Breda na een korte vakantie in Limburg voor een snel hapje. Het eten was verrukkelijk en de bediening was vriendelijk en attent. Een echte aanrader!!!
Smulpaapje60 .
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
Even een snelle hap op weg naar huis vanuit Parijs. Reuzen kipsate besteld. Gerecht was prima in orde. Inderdaad een reuzen sate. Met daar onder een bedje van tauge en boontjes. Lekkere satasaus met daarop gebakken uitjes. Kriepoek en rijst maakten het verder af. Uiteraard met frites. Enige opmerking is dat het schaaltje mayonaise wel erg klein was voor 2 personen. En dat allemaal voor € 16,75. Bediening vriendelijk en efficient. Kon ook nog gebruik gemaakt worden van de salade bar
Liesbeth M.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Met 6 personen gegeten aan een mooie ronde tafel met heerlijke stoelen waaraan we veel ruimte hadden. Mooi ingedekt ook. De dame van de bediening had er in het begin niet veel zin in, maar deed keurig haar plicht. Lekkere huiswijn, prima zalm als voorgerecht. Echter mijn garnalencocktail was een beetje de weg kwijt. De smaak van de (te koude) garnaaltjes was ver te zoeken tussen radijs, rode uien, gedroogde tomaat en een paar enorme stukken sla. Daarbij een klein schaaltje met wat cocktailsaus uit een flesje. Jammer .... maar de sliptong als hoofdgerecht maakte veel goed. Volgens mijn tafelgenoten was de biefstuk en de tournedos ook goed. Een aanfluiting was de saladebar. Er waren 4 bakjes met wat gesneden tomaten, komkommer, sla en koolsalade en een bak met waterige appelmoes. We hebben dit ook zelf moeten uitvinden omdat er door de bediening niet op gewezen werd. Nagerechten wisselend. De panna cotta was goed, maar de dame blanche was heel karig met een heel klein apart bakje met chocoladesaus. Ook de Irish Coffee had weer een apart bakje met spuitslagroom...?! De uitstraling van het mooie restaurant maakt dat de verwachtingen hoog zijn maar er zijn absoluut een aantal verbeterpuntjes, zeker in vergelijking met andere Van der Valk restaurants in de omgeving.
RobdeW R.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Omdat het bekend is dat bij Van der Valk de porties meestal vrij groot zijn, dit keer geen voorgerecht gekozen maar het vispalet besteld (€ 48,50 voor 2 personen). Wel konden we, bij wijze van voorgerecht, een bordje samenstellen van het salade-buffet. Hier was de keuze niet erg groot, slechts 4 verschillende, redelijk smakende, salades. Het vispalet was inderdaad een royale portie met 8 (!) verschillende vissoorten: kabeljauw, zalm, zeebaarsfilet, sliptongetjes, zeewolf, gamba's, scampi en gebakken mosselen. Alle visgerechten waren goed van smaak en bereiding. Als garnituur, o.a. frites, aardappelkroketjes, rösti-rolletjes, pappardelle (pasta) en enkele groentecombinaties. Ook waren er wat fruitblokjes en gebakken banaan toegevoegd, wat m.i. qua smaak niet echt goed combineert met de vis, ook al omdat het fruit warm werd door het komfoor waar de schaal op lag. Als dessert een redelijke dame blanche. De bediening was correct. Het decor is comfortabel, de tafels gedekt met linnen servetten, maar het licht is, zoals meestal bij Van de Valk, net iets te donker afgesteld.
M.L.P. N.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
Op terugweg naar huis gegeten bij Hotel Restaurant Princeville in Breda. We hadden als voorgerecht garnalencoctail en carpaccio.Garnalen waren taai, en smakeloos,zat wat plukken sla tussen,zonder enige dressing,zat in klein schaaltje wat cocktailsaus bij. Werd geserveerd in schaaltje op hoge voet.Heel onhandig om dit op te moeten eten.De carpaccio was volgens mijn man ook niet geweldig.Het hoofdgerecht was gebakken heilbot en pepersteak.De heilbot zat totaal geen smaak aan,zonder enig sausje,lag op een grote dot smakeloze groene asperge rissoto.Dan kwam er 1 schaaltje bloemkool en broccoli,geen smaak aan.Schaaltje met gekookte aardappelen ,waren niet gaar.Diepvriesfrieten waren ook niet lekker.De pepersteak kon er nog mee door.Dan was er een saladebar,was ook niet geweldig,zat nog appelmoes bij.Waar krijg je dat nog tegenwoordig.Het lijkt wel of je daar bij Princeville terug in de tijd bent,qua eten, sfeer,bediening, het liep niet over.Totaal geen creativiteit qua eten enz. We hebben een week geleden bij restaurant Hemels in Breda gegeten,was niet eens zoveel duurder.Maar wat een smaaksensaties,geweldig daar.Moet de kok van vd Valk maar eens gaan eten.
Maansteen .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Na een heerlijke vakantie in Frankrijk op de terugweg gestopt bij van der Valk in Breda.
We waren vrij laat, na 21.00 uur maar kregen snel een tafel toegewezen. Een uitgebreide menukaart volgde. De kinderen kozen wat makkelijks, respectievelijk schnitzel en kip, wij kozen het vis pallet. Gewacht met heerlijke witte wijn, fruitig en licht. We moesten even wachten maar dat gaf ons de kans het interieur te bekijken. Het voelde comfortabel en luxe aan. Niet het nep chique van veel restaurants tegenwoordig, maar net niet teveel. Dat heeft van der Valk in de loop der jaren toch goed gedaan, een wat volks wegrestaurant naar een hoger niveau getild.
Ons gerecht kwam op tafel en het zag er prachtig uit; veel vis, mosselen, kreeftjes, zalm, garnalen, pasta, heerlijke risotto met spinazie en....dat was wel een beetje gek en qua smaak niet passend, een gebakken banaan. Lieve kok, laat dat maar weg voortaan. De rest was overvloedig en heerlijk.
Helaas, er kon geen toetje meer bij. Wel bij de kinderen. Zij waren vol lof over de crème brûlée en een taartje van kletskoppen.
Dank zij een aardige ober kregen zij überhaupt het toetje want eigenlijk was de keuken gesloten.
Hij heeft daar even een discussie over gehad met een collega maar gelukkig, hij kreeg het voor elkaar. We beloven dat we de volgende keer vroeger komen, dan kan iedereen op tijd opruimen.

Els K.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2015
Vriendelijke bediening, al moesten we wat lang wachten. Het eten viel helaas tegen: een vel op de soepen en sauzen en een taaie risotto met overkookte spinazie. Bij melding wel keurig iets nieuws aangeboden gekregen.
Liefhebberr E.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2013
De oude van der Valk heeft duidelijk plaats gemaakt voor een hoger segment. Het restaurant ziet er mooi uit met voldoende privacy voor de gasten. leuke indeling. De kaart geeft voor een ieders smaak voldoende keuze. porties en saladebar, volgens vdv basis principe goed in orde. Bediening vriendelijk en goed, maar let op aandacht voor uw tafel. heerlijk gegeten
Koos V.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2013
voor het eerst hier gegeten in deze van der valk, mooi nieuw gebouw, sfeervol restaurant, niet al te groot, ruime tafels en ruime opstelling,vriendelijke en attente bediening, mooie kaart, van klassiek van der valk naar maandmenu en wildmenu, we kozen voor wildmenu, mooie gerechten goed bereid en dat alles voor een leuke prijs
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2013
Dat hotel-restaurant Princeville ook met de tijd is meegegaan is goed te merken aan wat je geserveerd krijgt. Waar ik vroeger als kleine jongen me tegoed deed aan een kinderwens met appelmoes en kers krijg je nu een heerlijke salade met tonijn of heerlijke ambachtelijke gehaktballen in de jus. Grote porties tegen zeer aangename prijzen. Spreek hier regelmatig af en nooit iets op aan te merken.