Van der Valk Breda

Meer informatie over restaurant Van der Valk Breda

• : Parkeerplaats

Maandag t/m Vrijdag 06:30 - 22:00
Zaterdag en Zondag 08:00 - 22:00

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Chris D.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Heel eerlijk? We hebben vaker bij Van der Valk gegeten. Goed, maar nooit geweldig. Daarom was het bezoek aan Van der Valk in Breda een positieve verrassing. Vriendelijk en betrokken personeel, ook bereid om mee te denken als we een vraag hebben die niet overeenkomt met het aangeboden menu. Ik at eerst mosselen in een knoflooksaus met wat garnituur en daarna een heerlijke kalfslever. Mijn vrouw genoot van drie super klaargemaakte slibtongen. Eén advies; áls je een saladbar aanbiedt, maak daar dan wat van. Het niveau van de rauwkost en appelmoes komt niet overeen met de kwaliteit van het opgediende eten. En het decor? Ja, dat is en blijft een omgeving die past bij een restaurant van een groot hotel. Zakelijk, doelmatig, niet knus. Verder wel een aanrader.
Miriam K.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Voordat we naar het theater gingen even een hapje eten. Sfeervol restaurant en niet zo massaal als andere van der Valks. Kleine salade bar bij. Prima en vers/fris. Als hoofdgerechten een steak en varkenshaas. Mooie opgemaakte borden en steak was goed mals. Varkenshaas was iets minder. Beetje te ver gebakken. Lekkere frietjes en aardappeltjes. Jammer dat de aardappeltjes ook uit frituur kwamen.
SH T.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Op de terugweg gestopt bij het Van der Valk restaurant in Breda na een korte vakantie in Limburg voor een snel hapje. Het eten was verrukkelijk en de bediening was vriendelijk en attent. Een echte aanrader!!!
Smulpaapje60 .
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
Even een snelle hap op weg naar huis vanuit Parijs. Reuzen kipsate besteld. Gerecht was prima in orde. Inderdaad een reuzen sate. Met daar onder een bedje van tauge en boontjes. Lekkere satasaus met daarop gebakken uitjes. Kriepoek en rijst maakten het verder af. Uiteraard met frites. Enige opmerking is dat het schaaltje mayonaise wel erg klein was voor 2 personen. En dat allemaal voor € 16,75. Bediening vriendelijk en efficient. Kon ook nog gebruik gemaakt worden van de salade bar
Liesbeth M.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Met 6 personen gegeten aan een mooie ronde tafel met heerlijke stoelen waaraan we veel ruimte hadden. Mooi ingedekt ook. De dame van de bediening had er in het begin niet veel zin in, maar deed keurig haar plicht. Lekkere huiswijn, prima zalm als voorgerecht. Echter mijn garnalencocktail was een beetje de weg kwijt. De smaak van de (te koude) garnaaltjes was ver te zoeken tussen radijs, rode uien, gedroogde tomaat en een paar enorme stukken sla. Daarbij een klein schaaltje met wat cocktailsaus uit een flesje. Jammer .... maar de sliptong als hoofdgerecht maakte veel goed. Volgens mijn tafelgenoten was de biefstuk en de tournedos ook goed. Een aanfluiting was de saladebar. Er waren 4 bakjes met wat gesneden tomaten, komkommer, sla en koolsalade en een bak met waterige appelmoes. We hebben dit ook zelf moeten uitvinden omdat er door de bediening niet op gewezen werd. Nagerechten wisselend. De panna cotta was goed, maar de dame blanche was heel karig met een heel klein apart bakje met chocoladesaus. Ook de Irish Coffee had weer een apart bakje met spuitslagroom...?! De uitstraling van het mooie restaurant maakt dat de verwachtingen hoog zijn maar er zijn absoluut een aantal verbeterpuntjes, zeker in vergelijking met andere Van der Valk restaurants in de omgeving.
Rob De W.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Omdat het bekend is dat bij Van der Valk de porties meestal vrij groot zijn, dit keer geen voorgerecht gekozen maar het vispalet besteld (€ 48,50 voor 2 personen). Wel konden we, bij wijze van voorgerecht, een bordje samenstellen van het salade-buffet. Hier was de keuze niet erg groot, slechts 4 verschillende, redelijk smakende, salades. Het vispalet was inderdaad een royale portie met 8 (!) verschillende vissoorten: kabeljauw, zalm, zeebaarsfilet, sliptongetjes, zeewolf, gamba's, scampi en gebakken mosselen. Alle visgerechten waren goed van smaak en bereiding. Als garnituur, o.a. frites, aardappelkroketjes, rösti-rolletjes, pappardelle (pasta) en enkele groentecombinaties. Ook waren er wat fruitblokjes en gebakken banaan toegevoegd, wat m.i. qua smaak niet echt goed combineert met de vis, ook al omdat het fruit warm werd door het komfoor waar de schaal op lag. Als dessert een redelijke dame blanche. De bediening was correct. Het decor is comfortabel, de tafels gedekt met linnen servetten, maar het licht is, zoals meestal bij Van de Valk, net iets te donker afgesteld.
Marlies N.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
Op terugweg naar huis gegeten bij Hotel Restaurant Princeville in Breda. We hadden als voorgerecht garnalencoctail en carpaccio.Garnalen waren taai, en smakeloos,zat wat plukken sla tussen,zonder enige dressing,zat in klein schaaltje wat cocktailsaus bij. Werd geserveerd in schaaltje op hoge voet.Heel onhandig om dit op te moeten eten.De carpaccio was volgens mijn man ook niet geweldig.Het hoofdgerecht was gebakken heilbot en pepersteak.De heilbot zat totaal geen smaak aan,zonder enig sausje,lag op een grote dot smakeloze groene asperge rissoto.Dan kwam er 1 schaaltje bloemkool en broccoli,geen smaak aan.Schaaltje met gekookte aardappelen ,waren niet gaar.Diepvriesfrieten waren ook niet lekker.De pepersteak kon er nog mee door.Dan was er een saladebar,was ook niet geweldig,zat nog appelmoes bij.Waar krijg je dat nog tegenwoordig.Het lijkt wel of je daar bij Princeville terug in de tijd bent,qua eten, sfeer,bediening, het liep niet over.Totaal geen creativiteit qua eten enz. We hebben een week geleden bij restaurant Hemels in Breda gegeten,was niet eens zoveel duurder.Maar wat een smaaksensaties,geweldig daar.Moet de kok van vd Valk maar eens gaan eten.
Maansteen .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Na een heerlijke vakantie in Frankrijk op de terugweg gestopt bij van der Valk in Breda.
We waren vrij laat, na 21.00 uur maar kregen snel een tafel toegewezen. Een uitgebreide menukaart volgde. De kinderen kozen wat makkelijks, respectievelijk schnitzel en kip, wij kozen het vis pallet. Gewacht met heerlijke witte wijn, fruitig en licht. We moesten even wachten maar dat gaf ons de kans het interieur te bekijken. Het voelde comfortabel en luxe aan. Niet het nep chique van veel restaurants tegenwoordig, maar net niet teveel. Dat heeft van der Valk in de loop der jaren toch goed gedaan, een wat volks wegrestaurant naar een hoger niveau getild.
Ons gerecht kwam op tafel en het zag er prachtig uit; veel vis, mosselen, kreeftjes, zalm, garnalen, pasta, heerlijke risotto met spinazie en....dat was wel een beetje gek en qua smaak niet passend, een gebakken banaan. Lieve kok, laat dat maar weg voortaan. De rest was overvloedig en heerlijk.
Helaas, er kon geen toetje meer bij. Wel bij de kinderen. Zij waren vol lof over de crème brûlée en een taartje van kletskoppen.
Dank zij een aardige ober kregen zij überhaupt het toetje want eigenlijk was de keuken gesloten.
Hij heeft daar even een discussie over gehad met een collega maar gelukkig, hij kreeg het voor elkaar. We beloven dat we de volgende keer vroeger komen, dan kan iedereen op tijd opruimen.

LisaLaagland .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2015
Vriendelijke bediening, al moesten we wat lang wachten. Het eten viel helaas tegen: een vel op de soepen en sauzen en een taaie risotto met overkookte spinazie. Bij melding wel keurig iets nieuws aangeboden gekregen.
Christina88 .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2015
Van der Valk is naar mijn mening altijd prima om heen te gaan. Ze hebben simpele maar lekkere gerechten en een uitgebreide menukaart. De carpaccio vooraf is bij mij altijd een favoriet en de sliptong die ze hier hebben als hoofdgerecht is erg lekker. Echt een aanrader. Het decor ziet er prima uit en de bediening is goed

Liefhebberr .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2013
De oude van der Valk heeft duidelijk plaats gemaakt voor een hoger segment. Het restaurant ziet er mooi uit met voldoende privacy voor de gasten. leuke indeling. De kaart geeft voor een ieders smaak voldoende keuze. porties en saladebar, volgens vdv basis principe goed in orde. Bediening vriendelijk en goed, maar let op aandacht voor uw tafel. heerlijk gegeten
Koos V.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2013
voor het eerst hier gegeten in deze van der valk, mooi nieuw gebouw, sfeervol restaurant, niet al te groot, ruime tafels en ruime opstelling,vriendelijke en attente bediening, mooie kaart, van klassiek van der valk naar maandmenu en wildmenu, we kozen voor wildmenu, mooie gerechten goed bereid en dat alles voor een leuke prijs
GerPat .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2013
Gisterenavond heerlijk gegeten in het geheel vernieuwde (prachtig en sfeervol) restaurant Barones van Princeville. Het was ontzettend druk, maar daar merkte je als gast niets nadeligs van. Prima bediening, tafeltjes op gepaste afstand van elkaar. En het eten was voortreffelijk. Uitgebreide keuze ook voor het maandmenu. Goede prijs-kwaliteitverhouding.
Peterfk .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2013
Prima lokatie om te lunchen en zakelijk af te spreken. Het eten was erg lekker (uitsmijter). Bediening is snel en de prijs is alleszins redelijk.
Pvm66 .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2013
Dat hotel-restaurant Princeville ook met de tijd is meegegaan is goed te merken aan wat je geserveerd krijgt. Waar ik vroeger als kleine jongen me tegoed deed aan een kinderwens met appelmoes en kers krijg je nu een heerlijke salade met tonijn of heerlijke ambachtelijke gehaktballen in de jus. Grote porties tegen zeer aangename prijzen. Spreek hier regelmatig af en nooit iets op aan te merken.
Michael A.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2012
Hoewel ik vind dat een schnitzel niet gefrituurd hoort te worden, was de Schnitzel 'Princeville' op zich prima te eten. De combinatie van de champginons, ui, tomaat en jus met de kaas was lekker, maar de hoeveelheid ervan was wat magertjes. De bijgerechten waren voldoende, maar bij friet hoort natuurlijk wel standaard mayonaise. Die zat er niet bij. Bij het bestellen van een volgend drankje heb ik mayonaise bijbesteld. Het drankje kreeg ik wel, maar de mayonaise is nog een keer vergeten. Wel was de bediening attent en vooral de manager ging goed om met zijn klanten.

Ps. twee ochtenden ontbijt zijn goed bevallen. Voldoende keuze.