van der valk amersfoort A1

• : Parkeerplaats

Maandag t/m Zondag
- Ontbijt 07:00 - 10:30

• Amex , Contant betalen niet mogelijk , Mastercard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Invalidentoilet , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
7,1
6,8
J H.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Uitstekend gegeten in het van der Valk hotel in Amersfoort. Het betrof een bedrijfsgebeuren met flink wat mensen. Heerlijke tonijn/gamba's vooraf en een tournedos op een hete steen om zelf tot perfecte te bakken - UITSTEKEND ! De bediening echter was een ramp ! - niemand te zien, geen actief bijhouden of tafels iets nodig hebben en slechts met veel moeite - oa van tafel naar de bar lopen om te bestellen :-( - af en toe iets te drinken kunnen krijgen - teleurstellend.
Kattie .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Op een zondag namiddag hier gegeten. Binnenkomst verloopt wat raar. Je loopt restaurant binnen en zoek maar een tafel. Niemand die je opvangt en een tafel aanwijst. Daarna keurige en super vriendelijke bediening.
Vooraf soepen genomen, helaas was de dagsoep (champignon) wat aan de lauwe kant, wel smakelijk. Heerlijk breekbrood erbij besteld met diverse tapenades. Hoofdmenu bestond uit een burgerschotel en een schnitzel.
Burger was als medium besteld, maar was echt nog rauw. Serveerster merkte het zelf op en vroeg meteen of ze een andere moest vragen. Zonde maar dat werd dus netjes opgelost. Schnitzel smaakte heerlijk. Garnituur bestond uit friet. Verbaasde me dat er helemaal geen groente bijzit. Viel me tegen. Wel kan je gebruik maken van prima saladebuffet.
Redelijke prijzen.
Saar29 .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Zaterdag 17 december gegeten bij Hotel Van der Valk in Amersfoort.
Tafel voor 8 personen besteld voor 19.00 uur.
Het was druk.
We moesten lang wachten voordat de drankjes kwamen.
Daarna weer lang wachten tot onze maaltijdkeuze werd opgenomen.
Eén persoon nam een voorgerecht.
De hoofdgerechten werden anderhalf uur na binnenkomst geserveerd!
Er werd uitgelegd dat de keuken pas na het voorgerecht aan het hoofdgerecht gaat werken.
Volgens het systeem van het restaurant. Dat betekende een uur wachten op de hoofdgerechten na één kopje soep!
Naast ons verloor een ober een schaaltje met salade. Het schaaltje werd na een tijdje opgeraapt. De sla bleef de rest van de avond gewoon liggen, verspreid over de vloer.
De borden waren niet voorverwarmd. Iemand kreeg zelfs een bord met een stukje eruit! Twee mensen bestelden Black Tiger garnalen, gebakken in knoflook.
Aan dit gerecht zat werkelijk kraak nog smaak. Een sausje dat graag onbekend wilde blijven(???) en de garnalen gebakken zonder knoflook. De patat frites opgediend zonder mayonaise.
Toen ik doorgaf dat de garnalen wel erg neutraal smaakten, kreeg ik er nog apart een schaaltje knoflookprut bij! Dat maakte niet veel goed.
Het meest markant vind ik wel dat de bediening merkt dat de gasten niet tevreden zijn en zich gaat verdedigen in plaats van excuses aan te bieden! Deze mevrouw moet snel terug naar de hotelschool, zou ik zo zeggen.
Een dikke onvoldoende voor het totaal.
wout K.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Lunch bij dit restaurant is goed bevallen, Ik had een lunchtrio vlees en mijn vrouw een clubsandwich. Flinke porties, die goed smaakten. Mooi stijlvol decor, bediening goed, ietwat terughoudend. De moeite waard van een bezoek.
Patrick V.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Uitgebreide kaart waaronder wildkaart.
Vriendelijk personeel.
Uiteraard ruime porties.
Te lange wachttijd tussen voorgerechten en hoofdgerechten.
De nagerechten zijn altijd uitstekend.
Liesbeth S.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Laatst wezen brunchen. het is erg goed, veel gerechten . Voor iedereen wat. De nagerechten waren voortreffelijk. Grote keus in alles. Gaan er ook regelmatig 's avonds eten, altijd goed, krijgen meer dan genoeg, extra patat is gratis en de bediening is erg goed en vriendelijk.
Ygs Y.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Gisteren salade gegeten op het terras. Bediening was erg langzaam. De salades waren er maar het bestek nog niet. De bij bestelde friet kwam bijna 10 minuten later en was 2 maak gebakken want erg donker van kleur. Nieuwe gevraagd en gekregen, dat wel. Op de salade met gamba's waren er slechts 3 te vinden. Jammer.
koga .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Prima restaurant en goede bediening.
Heb daar met vrienden gegeten en wij waren allen tevreden.
De bediening is goed en vriendelijk en ook bereid tot een praatje.
Het is een redelijk restaurant, maar geen hoogvlieger. Dat kan ook niet gezien de prijslijst.
Alhoewel, Van der Valk zo langzamerhand toch wat duurder wordt en het een overweging is, om ook andere restaurants in de regio te bezoeken.
Heb er in totaal, zeker 30 keer gedineerd, al dan niet met vrienden.
De prijs voor een zeetong meer dan 30 euro is echt aan de hoge kant, gezien de grootte van de vis. Jammer, dat men niet beter oplet, wat er geserveerd wordt voor een bepaalde prijs
-uiteten- .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Vanavond gegeten met 2 personen
Heel erg vriendelijk en attent personeel
Eten erg lekker miste bij de tomatensoep de kruidenboter voor op het broodje
Je krijgt altijd een amuse van het huis bij het diner.
Hoofdgerechten beiden ook heel goed
Lekkere friet aardappeltjes en groente
Alleen de saladebar was Wat karig qua keuze uitbreiding hiervan met augurk/ui/nootje en aanvullen vd dressing en het is top

Echt super gegeten fijne stoelen fijn personeel en lekker eten voor een normale prijs !
Wij komen terug
AM1987 .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2016
Ik slaap hier regelmatig voor mijn werk. Het eten is altijd prima en de kamers ook! Het reastaurant ziet er mooi uit en je hebt daar niet het gevoel in een hotel te zitten. Echter voel ik me vanavond voor gek uitgemaakt. Aangezien ik de afgelopen week al een aantal keer van de kaart had gegeten (en dit dus nu we een beetje gezien had) vroeg ik na het dagmenu wat buiten groot aangeprezen wordt, terwijl ik de menu kaart al had doorgenomen. Hierop kreeg ik van de serveerster het antwoord dat deze er niet was en dat ze deze maand het Belgische menu hadden, of ik die kaart wou zien. Prima... Toen mij de kaart overhandigd werd vroeg ik of dit tegen de zelfde prijs ging. Nee, dit menu was €29,50 ipv €25,50. Oke prima, hieruit een keuze gemaakt. Prima eten overigens! Daarna de rekening ontvangen die bij €20 hoger was. Vreemd leek mij. Bediening en manager erbij (ander meisje) die het gingen navragen bij hun collega. Ik was in de veronderstelling dat zij netjes haar excuses kwam aanbieden, fouten maken is menselijk en dat kan gebeuren dacht ik al, maar nee... Ze zei dat ze mij correct geïnformeerd had en mij zelfs de kaart van het dagmenu had gegeven. Breekt nou mijn klomp! De korting werd we verrekend maar ik ben met een heel naar gevoel weggegaan. Dat iemand zo in je gezicht kan liegen en jou doen willen laten geloven dat je gek bent?! Neem gewoon je verantwoordelijkheid, dan is die fout al helemaal geen probleem meer. Nu "los je het op" maar gaat je klant alsnog met een omprettig gevoel weg, dan had ik liever het volle pond betaald. Ik zit er over te denken om volgende week in het centrum te gaan eten...
Marc W.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Het viel allemaal een beetje tegen... Het eten, de entourage... Van alle vd Valks-exclusief hotelrestaurants die we de afgelopen 5 jaar bezochten is deze de eerste die ons tegen valt: we zijn veel beter gewend. De gerechten vonden wij fantasieloos en ook qua smaak ontbrak het een en ander. Ook het interieur is in verhouding tot bijvoorbeeld Hotel Nootdorp, hotel Maastricht en Hotel Harderwijk erg saai en basic. Overigens is alles brandschoon en is de bediening gastvrij en prettig aanwezig.
Naomi V.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2016
Ik kom hier regelmatig en ik vind het eten altijd prima. Gisteren echter de meest vieze omelet gegeten ooit. Ik heb er niks van gezegd omdat ik in gezelschap was dus het personeel heeft er ook niks aan kunnen doen (eerlijk = eerlijk). Ik zal zeker terugkomen omdat ik doorgaans tevreden ben, maar nu was het echt slecht.
Marcel S.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2015
Samen met twee collega's hier gegeten. Vooraf de rundercarappatio genomen en de collega's zalm bombe. De borden gingen leeg terug dus het had ons goed gesmaakt. Ik had van de wild kaart de Fazant welke heerlijk mals en goed op smaak was. Als toetje appelkruimel met speculaas ijs met slagroom, om je vingers mee op te eten zo lekker. Vriendelijke bediening en mooie inrichting.
Henk D.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Zaterdag 19 december hier gegeten.
We waren hier ongeveer anderhalf jaar geleden voor het laatst, en wat opviel, is dat de kaart was veranderd. Een aantal gerechten verdwenen, een aantal er bij. Op zich prima, helaas was onze indruk dat het prijsniveau ca 10% hoger lag.
De bediening was goed: aardig en attent, ook voor onze kleindochter van anderhalf jaar.
We werden ontvengen met een amuse van een smaakvolle filet americain.
De ambiance was prachtig, in onze ogen een smaakvol en feestelijk kerstdecor.
Wij kozen voor het Daily Menu.
Voorgerecht een salade met gerookte eendenborstfilet. Deze was matig. De dressing van de salade was geen succes, enorm vet door een overmaat aan olijfolie. De eendenborst was matig op smaak.
Als hoofdgerechten hadden we zeebaarsfilet en kalfssucade met gorgonzolasaus. Dit was voortreffelijk. Uitstekende garing en heerlijk van smaak. Keurig geserveerd op hete borden.
Het garnituur was goed en voldoende.
We hebben met veel genoegen gebruik gemaakt van het saladebuffet: uitgebreid, heerlijk vers en knapperig, lekkere dressings.
Het dessert was een trifle van bosvruchten (helemaal top) en Brusselse wafel met kersen, welke wat tegenviel. De wafel was aan de taaie kant.
De open wijnen waren heerlijk en pasten goed.
Al met al vonden wij dit dagmenu een goede keuze, mede gezien de prijs.
martin D.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Regelmatig kom ik voor mijn werk bij van der Valk restaurants! Afgelopen tijd maken ze het weer behoorlijk bond! Vorige week op verzoek van een klant weer geweest in Amersfoort. Het eten laat zeer te wensen over, sla wat stinkt en personeel wat dit ontkent. Onbeschoft personeel wat zich nergens van aantrekt en schoffeert of het een lieve lust is. Communicatie bedroevend slecht, managers in geen velden of wegen te bekennen! Jammer!
Eva1973 S.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Hier geregeld zakelijke geluncht de afgelopen periode en het is een prettige zaak om naar toe te gaan. Gemakkelijk bereikbaar, strakke maar gezellig interieur, de keuze is reuze, het eten is goed en een vlotte, vriendelijke bediening!
Bas B.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2015
Met familie vandaag Van Der Valk in Amersfoort geluncht. Hoewel het restaurant omstreekst 1400 uur vrijwel leeg was, had vrijwel ieder tafeltje een"gereserveerd" bordje. Voor het diner. Het was absoluut onmogelijk om aan een dergelijk tafeltje plaats te nemen. Daar bleef het helaas niet bij. Omdat ik geen brood mag, heb ik gevaagd om crackers bij de uitsmijter. Ook dat was onmogelijk, die hadden ze niet bij de lunch. En dat terwijl ik regelmatig bij het ontbijt crackers nuttig bij een van der Vlak hotel.... Mijn vrouw vroeg om een salade zonder champignons maar vij het serveren bleek dat niet te zijn begrepen in de keuken... Er wordt uiteraard snel een nieuwe salade gebracht maar attent is anders.
Over het algemeen is van der valk prima maar in dit geval voldeed de bediening niet.
carina M.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Wij aten hier met een gezelschap. Ik had vis, die erg droog was. Het vlees van mijn vriend (tournedos) was oneetbaar. Ik heb een hapje geproefd. Gortdroog en zenig. Hij heeft het uit beleefdheid opgegeten omdat wij werden getrakteerd door anderen. Daarom hebben we ook niet geklaagd. De entourage vonden wij onpersoonlijk en zakelijk. Bovendien zaten we op de tocht. Een oudere dame in ons gezelschap kreeg na een klacht hierover een dekentje. Dat kon ze dan omslaan en dan had ze zg geen last meer van de tocht. Aardig, maar dit is toch echt niet een elegante oplossing! Je zit in een restaurant, niet op de camping! Het restaurant was vrijwel leeg, maar een andere tafel behoorde kennelijk niet tot de mogelijkheden. Het saladebuffet vond ik matig, maar nog het beste eten van de avond. Zelf zullen wij hier nooit meer naar toe gaan.
Kezia H.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2015
Ik heb hier een snel diner genomen na een lange dag onderweg. Ik was alleen, wat niet altijd prettig is. Het leek alsof het personeel hier echt rekening mee hield, er werd meermaals bij mij geinformeerd of alles naar wens was, of ik nog iets nodig had, ... dat was erg prettig. Uitstekende service!

De schnitzel was van gemiddelde kwaliteit, de bijgerechten net zo.
Suzanne B.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2015
Prijs-kwaliteit verhouding is hier echt niet in orde. De sfeer is wel prima, restaurant is zeer ruim opgezet en smaakvol ingericht. Bediening was weg aardig en attent maar kende de kaart niet. Erg leuk dat ze voor de kinderkaart een samenwerking met Wereldeters hebben.

Vooraf had ik een Zalmfestijn; Een plakje doorzichtig dunne gerookte zalm zonder smaak, een stukje zalmfilet en een soort zalm-tartaar met veel te veel ui. Vervolgens de Tonijn "on the rocks" waarbij je een gloeiend hete steen op een speciaal dienblaadje voor je neus krijgt. Mijn dochter zat naast mij maar ik kon haar niet helpen met haar eten omdat ik voortdurend bang was mij te branden aan de steen. In ons gezelschap had nog iemand de tonijn, vreemd genoeg was zijn tonijn twee keer zo groot als de mijne! Bij het afruimen moesten we de stenen op de stapel van onze serveerster zetten anders kreeg ze ze niet mee. Zeer vreemd allemaal.