Van der Maas

Grotestraat 7 7631 BT Ootmarsum Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Van der Maas

Ron D.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Hier via een arrangement van Travelbird 2 nachten geslapen en gegeten.
Twee maal een viergangen diner genoten. Steeds de keuze van de kok. Niet A la card. Ik moet zeggen dat dit eenvoudige, maar smaakvolle gerechten waren. Echt een Nederlandse keuken, maar erg verzorgd en smaakvol.
Als je de prijs/kwaliteit verhouding neemt, zou je zeggen dat het uitstekend is.
De bediening is goed en beleefd.
Min punt is echter dat als je een fles wijn besteld en je vraagt daarbij om een glas water, dit niet mogelijk is, omdat ze geen kraanwater serveren, alleen flessen bronwater. Dit kan en mag niet voorkomen. Daarom voor service een dunne 5.
Johanna54 .
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2015
Wij hadden een arrangement geboekt voor 2 nachten inclusief 2 keer ontbijt en 2 keer een 4-gangen diner.

Waren dus vooral benieuwd naar het diner, al mag hier ook vermeld worden dat het ontbijt zeer uitgebreid was.

De eerste avond kregen we als voorgerecht tortilla met een salade van rucola en gerookte zalm, heerlijk. Gevolgd door een kopje gebonden bospaddestoelensoep, dat ook prima smaakte. Daar kwam en een sandwich van kiprollade met appel met een heerlijke jus, gebakken aardappelen en een salade. Als nagerecht een parfait van bitterkoekjes voor tafelgenoot en voor mij bij de koffie nog een bolletje ijs en een likeurtje met slagroom dat ook zonder morren door tafelgenoot werd verorberd.

De tweede avond, inmiddels mocht zus de plaats van eega innemen, want die koos voor een voetbalwedstrijd. Was geen enkel probleem, prettig altijd weer welwillende flexibiliteit.
Het voorgerecht een salade met coppa die Parma en een soepje van meloen, een klassieker met een moderne twist, mooi gedaan.
Dan volgt de Ootmarsumse Siepelsoep (uiensoep) met een kaascrouton, erg lekker.
Als hoofdgerecht kwam varkensfilet met een heerlijk schuim met rooksmaak (ben even kwijt welk) met boontjes en gemengde salade.
Voor zus nog een dessert, waar ze van heeft zitten smullen en voor mij weer koffie.

Zeer creatieve kok, die voor deze prijzen dit op tafel zet, chapeau, volgende keer ook eens à la carte.
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2014
Een restaurant met een hoog huiskamergehalte en een perfecte, gastvrije en ongedwongen bediening.
We aten een viergangen verrassingsmenu dat in vele opzichten inderdaad (aangenaam) verrassend was. De bij geserveerde groenten hadden iets korter gekookt mogen worden, maar dat was dan ook de enige tip aan de kok. Hier komen we graag terug.