Over restaurant Van der Dussen

Frans-mediterrane hoogstandjes

Aangename plek in een hoek van het pittoreske Bagijnhof voor een diner in een open ambiance of een intieme avond in de lounge. Gedurende de avond passeren Frans-mediterrane gerechten de revue die je overtuigen van de klasse van Van der Dussen.

Meer informatie over restaurant Van der Dussen

Maandag t/m Zaterdag 17:30 - 22:00
Zondag Gesloten

• Af te huren , Per boot te bereiken , Wi-Fi
Uitmuntend
Duur
Rogier M.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Heerlijk gegeten in een van de meest karakteristieke panden van Delft. Keuken van hoog niveau en bediening eveneens. Warme sfeer en fijne akoestiek.
adbroeders .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Een prima historische ambiance met heerlijke gerechten. Leuke opbouw van de kaart met diversiteit van keuzes. Attente bediening. Ronde tafels zijn leuk voor als je met een oneven aantal bent.
Gerechten zijn wat duurder maar prima kwaliteit en zorgvuldig bereid (Het is het dus waard).
Tom S.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Echt ongelofelijk lekker eten, heb genoten! Beetje prijzig wel natuurlijk, maar dat is te verwachten.
Leodekoning1954 .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
We werden vriendelijk ontvangen. Besloten om een 4 gangen menu met wijn arrangement te nemen en dat was echt een aanrader. Bij elk gerecht een andere wijn met een uitleg. De getechten waren echt "plaatjes" om te zien en met zorg bereid. Daarbij een heerlijke wijn en het relaxte was om rustig van de gerechten te genieten en niet het gevoel te hebben dat er na ons weer andere mensen zouden komen eten. Het was een genot om ook rechtstreeks in de keuken te kunnen kijken. Al met al een top avond.
Jenny R.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Wij hebben gisteren voor mijn verjaardag hier gegeten. Het was onze derde keer bij Van der Dussen. Prachtig oud pand. Wij hadden de 4 gamgen menu waarvan een persoon de bijpassende wijnarrangement . Het lekkerst vonden wij de gemarineerde makreel en de bisque. Wat wij minder vonden was de asperge gerecht met bouillon van ham. 1 asperge p.p. ? en de ham bouillon vonden wij niet erbij passen. Maar alle andere gangen waren prima en de bediening is TOP. Hier komen wij zeker nog een keer terug!
Jasper G.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Prachtig decor in het hartje van het historische centrum van Delft. de service was ook prima. het eten was ook prima. Ik heb het 4-gangen menu genomen. De Bisque met King Crab is zeker een aanrader. Als hoofdgerecht werd geserveerd de runder specialiteit van de BGE met selderij, girolles, jus met gepopte knoflook, heerlijk. Voor de laatste gang had ik de selectie van het kaasassortiment, voor mij een prima afsluitende gang. Ook de geserveerde wijnen smaakten prima bij alle gangen. Al met al is dit een absolute topper in Delft.
Ellen T.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Wij hebben heerlijk gegeten. De prachtige combinatie van ingrediënten en smaken in de gerechten, mooie bijpassende wijnen en de fijne sfeer, maken eten bij Van der Dussen tot een geslaagde avond uit. We komen zeker terug!
Ralf V.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
We hebben hier op 4 mei heerlijk gegeten. Vrij snel kwamen we tot de beslissing om voor het viergangen menu te gaan met bijpassend wijnarrangement. Het eten was zeer goed en de smaken pasten goed bij elkaar. De wijnen waren ook lekker. De wijn-spijs combinatie zou m.i. nog iets beter kunnen, maar dat is dan ook het enige kritiekpunt op het eten.
De service van het vriendelijke personeel was goed. Het personeel ging ook zeer respectvol om met de twee minuten stilte i.v.m. de dodenherdenking.
Op de foto's van het restaurant had ik het gevoel dat het restaurant de uitstraling van een eetcafé had, maar eenmaal binnen zag het er netjes en verzorgd uit. Ook ben ik een groot fan van een open keuken en bij van der Dussen kun je heel goed volgen wat de chefs in de keuken aan het bereiden zijn. Kortom: een aanrader en we zullen zeker nog een keer naar van der Dussen gaan.
DeRoosjes .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Wat hebben we goed gegeten!
Voor het eerst de kinderen Luxe mee uit eten en hier was ruim aandacht voor wat tot een mooi menu op maat resulteerde. De zaak zat helemaal vol en bediening en keuken moest er hard voor werken maar alle gerechten waren plaatjes, fantastisch van smaak en bediening attent en correct.
Na eerdere bezoeken met z'n 2en nu ook met het hele gezin tot volle tevredenheid genoten.
Aanrader!
Astrid B.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Dit is in Delft ons favoriete restaurant. Mooie omgeving, attente en vriendelijke bediening. Het eten is heerlijk en mooie porties. Het enige minpuntje wat misschien op te merken is dat er altijd wat weinig groenten is. Gelukkig sinds kort bij te bestellen.
Susanne.olsthoorn .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Om iets te vieren bij van der Dussen gereserveerd. Eigenlijk was het al vol geboekt maar gelukkig bleek er toch nog een tafeltje vrij te zijn gekomen. De avond begon goed met op aanraden van de bediening een glaasje cava en een oester. Daarna ons laten verassen door het van der Dussen menu. Alles was heerlijk, mooie combinaties en perfecte porties. Ook het flesje kelderwijn was bijzonder lekker. De bediening verstaat hun vak perfect. Duidelijke uitleg bij de gerechten en advies waar wij erom vroegen. We komen graag nog een keer terug!
Henk T.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Wat een heerlijke plek aan een verborgen pleintje in centrum Delft. Sfeer is erg mooi, evenals de gerechten. bediening gewoon goed. Zeker adviseren als je in buurt van Delft bent.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Heerlijk gegeten. Wist niet dat Noorse kabeljauw zo lekker kon smaken. Prachtig opgediend. De Duroc schouderlende op de Green Egg was ook overheerlijk.
Danielle V.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Dit is, volgens mij, de derde keer dat we bij Van der Dussen hebben gegeten. Het blijft een bijzonder huiselijk restaurant. Met uitstekende oesters en heerlijke gerechten. Het wijnarrangement is het enige wat verbeterd kan worden. Zie het maar als tip.
Maar wij komen zeker terug.
Dominic B.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Het 4-gangenmenu was top, bediening goed en de sfeer in het restaurant oké. Weinig plekken in Delft waar je beter uiteten kunt gaan dan hier, als je voor de kwaliteit van het eten gaat.
AdeW .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Van der Dussen, wat kan je zeggen, prachtig pand van een oude bakkerij aan het Bagijnhof. Er zijn nog leuke details bewaard gebleven waar het personeel ook nog het nodige over weet te vertellen. De keuken is voortreffelijk, heerlijke en vernieuwende gerechten, zo hebben we een een stuk vlees uit de Big Green Egg gegeten, ontzettend lekkere, licht gerookte, smaak al moest er wel redelijk gekauwd worden. Het was full-house deze avond, zowel de lounge was vol als het restaurant, en dat merkte je aan het begin van de avond wel (we kwamen om 20.00 binnen), er werd wat minder aandacht aan de klant besteedt tenzij er specifiek om gevraagd werd. Later op de avond, toen de lounge en het restaurant wat leger werd, merkten we ineens dat de bediening meer tijd nam om rustig bestellingen op te nemen, een praatje te maken of gerechten uit te leggen.
Jacquesdufourmont .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2015
Wij hebben van begin tot einde (4-gangenmenu) genoten van dit culinair "hoogstandje" in het hartje van Delft.
We zijn overtuigd. D'Hollanders kunnen verdomme goed koken. Dat was 1000maal beter dan een kroket uit een kastje aan de muur.
Kwaliteit laat zich uiteraard betalen. Maar ook dat viel echt wel goed mee!
Fijne wijnkaart ook aan betaalbare prijzen.
Nefran .
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2015
Buitengewoon in hartje van Delft dit gastromische restaurent. Bediening is top snel allert en vriendelijk.
Gingen met 4 personen en kozen voor een viergangen diner, de menukaart is zoals het hoort selectief maar niet te groot. Een uitgebalanceerd menu met alleen maar verse ingredienten met vis en vlees die kwalitatief op een hoog nivo staan.
Inrichting is bistroachtig met een forse open keuken en prima zitplaatsen. Al met al een aanrader!
Patricia B.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Heerlijk avondje gehad! Alerte bediening (met een heerlijke franse tongval.) prachtig opgemaakte borden met mooie gerechten. We vierden de herfst met heerlijke hertenbiefstuk in rode kool. Mooie wijnen, 3-gangen menu is prima, maar de portie's mogen wat "Hollandser". We hebben heerlijk rustig gezeten zonder dat de bediening ons uit t oog verloor. Locatie is ook heel bijzonder!
R. D.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Met een gezelschap van in totaal 6 mensen hebben wij genoten van de diverse gangen met overheerlijke gerechten. De bijpassende wijnen waren heerlijk.
Zelden hebben wij zo'n enthousiaste bediening gehad als hier bij Van der Dussen.
Een compliment aan de bediening en de keuken!