Over het restaurant Van Den Hogen

Genot voor elke visliefhebber

Al een kleine eeuw bestaat Van den Hogen als horecagelegenheid. Dit familie-restaurant biedt zowel de eigen Volendammers als toeristen heerlijke gerechten aan. Vis eten doe je nergens zo lekker als in Volendam! Indien je niet genoeg krijgt van dit kleine dorp, is er altijd nog de mogelijkheid om te blijven slapen. Van den Hogen is namelijk een hotel-restaurant dat graag zijn gasten verwent.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Van Den Hogen

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Openingstijden keuken:
Maandag t/m vrijdag 11:30 - 21:00
Zaterdag en zondag 11:30 - 21:30

• Af te huren , Airconditioning , Bar , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
In de eerste plaats een voortreffelijke service. Diner origineel en goed van kwaliteit. Atmosfeer op deze avond makkelijk en vrolijk.
h H.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Zeer gezellige avond gehad en lekker gegeten. Ik adviseer iets aan de geluids absorptie te doen.
Andre V.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Heerlijk eten, mooi gesereveerd door super vriendelijk en attente bediening.
Kees H.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
We hebben in meerdere restaurants in Volendam gegeten. Dit is voor ons een toppertje. Ondanks dat de sliptongetjes wat aan de kleine kant waren, wat het overige perfect en uitgebreid verzorgd. Komt daarbij een keurige zaak en een professionele bediening en Van Den Hogen staat voorlopig boven aan ons lijstje.
Annie S.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Afgelopen zaterdag met 24 mensen gegeten bij van den Hogen. Ondanks de drukte in het restaurant uitstekend bediening en bijzonder smakelijk gegeten. Compliment! Zeker aan te raden.
Kees H.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
In meerdere restaurants bij de haven gegeten. Meestal vis. Vanavond sliptongtjes. We waren positief verrast. De bediening verdient een pluim. Attent en correct. Sliptongetjes waren aan de kleine kant, maar werd ruimschoots goed gemaakt door het compleet gebodene. Vier soorten groentes en drie soorten aardappelen die smaakvol klaar waren gemaakt. En een vriendelijke prijs.
Archi L.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Prima gegeten in dit drukke restaurant aan de haven van het toeristische Volendam. Grote keuze op de menukaart. Koos voor oesters orientale (heel lekker) en tournedos (prima) met pinot noir (ook prima). Vriendelijke bediening.
Karin B.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Wij hadden vooraf zeeschat dat was goed, daarna tong Picasso was redelijk / goed. De bediening was slecht bestek werd op een houten tafel gelegd, wij hebben zelf om een tafelkleed moeten vragen. De tafel werd niet volledig ingedekt, geen servetten daar hebben wij om moeten vragen. Bij het bestellen van een tweede drankje na 15 min gevraagd waar het bleef. Er kwam een bus toeristen binnen veel lawaai. Conclusie restaurant niet voor herhaling vatbaar bediening is slecht. Wij zijn geweest 27 maart rond 13:00 uur, tafel 26.
HANS V.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Dit blijft voor ons het beste visrestaurant van Nederland.
De garnalencocktail (€ 16) bestaat ook echt uit garnalen met cocktailsaus en toost.
De tong met "butter en eek" was onovertroffen: € 36 maar daar krijg je wel wat voor. De bijgerechten zijn fantastisch, van de salade tot de kruimelige gebakken aardappeltjes.
Mijn partner vond de goedkopere kabeljauw van € 23,50 uitstekend bereid.
Jan, onze Volendamse ober, bereidde de Irish Coffee aan onze tafel met vlammenwerper en al.
In Volendam noemt men dit restaurant "Theo".
Aan het raam heeft men de beste plaatsen.
We betaalden € 60,00 p.p. en hadden het gevoel dat we waar voor ons geld hadden gekregen.
Gelukkig was er deze keer geen groot en lawaaiig Volendams gezelschap van 30 mensen, aan een lange tafel, dat de sfeer verpestte. Dat hebben we bij Theo ook weleens meegemaakt.
Joost M.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
Heerlijke ambachtelijk gerookte paling vooraf, mooi vol en vet!
Verse en zeer smakelijke in boter gebakken Noordzeetong als hoofdgerecht, uiteraard mét butter en eek. Aan tafel gefileerd, en met verschillende soorten aardappelbereidingen en groente erbij.
Prima bediening, echte vakmensen en zeer gastvrij!
De hoge kwaliteit eten en gastheerschap maakt dat je niet teveel afgeleid raakt door het Volendamse (?) interieur en dito muziekstijl.
ejc .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Bediening vriendelijk, goed.
Eten was heel lekker en verzorgd. Voor niet volendammers een aanrader.Kunnen ze ook eens proeven hoe een goed gebakken slip met butter en eek smaakt.
Ria G.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Ontzettend vriendelijke bediening. Eten was heerlijk en huiswijn van uitstekende kwaliteit. Hoofdgerecht duurde langer dan gewend maar er was genoeg te zien dus hebben ons samen prima vermaakt
Annemieke D.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Super lekker gegeten en de bediening was top! Ondanks de drukte hoefde we niet lang te wachten op ons eten. Kortom geslaagde avond
berta353 .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Vriendelijk personeel en prima geluncht. We hebben een boerentosti gegeten, die bestond uit 3 lagen oerbrood, een heerlijk klein hapje. De ambiance is heel oubollig, dat heeft wel een update nodig!!!
Laura S.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
Ter ere van het 50-jarig huwelijksfeest van mijn ouders hebben wij hier met 16 personen gegeten. De tafel was perfect gedekt en de bediening is bij Van der Hogen gewoon goed. Ook op het eten kun je niks aanmerken. Het is gewoon goed eten voor een prima prijs. Niets ingewikkelds, gewoon goede vis en fantastische ossenhaas. Niks mis mee. De prijzen zijn ook goed, niet te duur, dus je kan hier prima even aanschuiven. Alleen het interieur.....dat kan wel een kleine make-over gebruiken. Is behoorlijk gedateerd en oubollig. Dit kan dus wat frisser. Maar wil je een lekkere gebakken tong eten, met fijn uitzicht over de haven van Volendam dan is dit een grote aanrader!
mrsjones .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
Met man en dochter hier geluncht. Mijn man en ik namen “Schat van de Zee”, combinatie van paling, gerookte zalm en garnaaltjes. Lekker, maar veel te kleine portie. Ik had daarna nog honger. Op de Dijk nog een broodje paling genomen. Mijn dochter nam een pannetje mosselen. Lekker, maar ze had betere gehad (het is juist nu mosselseizoen!). Bediening ok, maar komt niet echt enthousiast over (mat). Ik had meer verwacht na onderstaande enthousiaste reacties. Ligt misschien aan de lunchkwaliteit? Dinerkwaliteit beter?
Piet V.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2015
Wij waren met bezoek uit Hong Kong in Volendam. Het hele gezelschap vond het eten geweldig. De zeer vriendelijke en professionele bediening was geweldig. Aandacht voor de gasten en toch snelle bediening. Top restaurant. Inrichting hoort bij het beeld van Volendam met hoog BZN gehalte. Eten in Volendam; dan naar Van den Hogen.
Elises1 .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
Heerlijk gegeten. De vis was perfect . Als voorgerecht een noorse zalm en oesters en hoofgerecht een tonijn. Beste tonijn ooit.
Decor wel wat oubollig maar bediening is Zeer vriendelijk
Elisabeth007 .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2014
Ik heb laatst m'n verjaardag gevierd bij van den hogen met 20 personen. Dit was op een hele drukke dag, de hele tent zat vol. Maar ondanks de drukte was de bediening super en het eten was voor iedereen geweldig.
C. A.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
De inrichting is oubollig en zo ook het eten maar voor het eten pakt dat positief uit. Naast het vlees of de vis worden een paar schaaltjes met heerlijke groente (rode kool, worteltjes) en aardappeltjes geserveerd. Ouderwets lekker. De bediening is vriendelijk en doet erg zijn best iedereen zo snel mogelijk van eten en drank te voorzien. De zaak is namelijk afgeladen vol als wij er zijn. Jammer dat er geen aal meer was (het seizoen was voorbij) want die is bij Van den Hogen top! De biefstuk is goed gebakken. Na afloop een lekkere koffie (met likeur en slagroom) die aan tafel verder wordt bereid. Wij komen zeker nog eens terug!