Van de Straat

Surinamestraat 5 3531 KH Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Van de Straat

In Utrechts levendige Lombok zit het sympathieke Van de Straat. De kaart biedt een mix van Aziatische gerechtjes zoals papaya salade, noodles, pulled pork en Indiase curry. Het interieur is licht, modern en gastvrij. Een verlenging van je huiskamer, zoals een goed buurtcafé betaamt.

Meer informatie over restaurant Van de Straat

Maandag gesloten
Dinsdag t/m donderdag 17:00 - 0:00
Vrijdag 17:00 - 0:00
Zaterdag & zondag 17:00 - 0:00

jasperien D.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Veel lekkere vegetarische en afwisselende gerechten, lekkere drankjes en leuke attente bediening
Natasja V.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2017
Op aanraden van een vriendin hier gaan eten. Wat een heerlijk restaurant. Geweldige gastheer, en dat eten: geweldig! We hadden ons deel laten verrassen en het was allemaal boven verwachting. Hier komen wij zeker terug.
Papilioma .
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Heerlijk gegeten in dit ongedwongen café-restaurantje.
Meedenkend en enthousiast personeel.
Fijne, goed smakende afwisselende, met zorg gemaakte gerechtjes
Veel aandacht voor duurzaamheid.
Kim V.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2017
We wisten van te voren niet wat we konde verwachten en toen we binnen kwamen was het nog redelijk rustig want altijd lekker binnen komen is. Eerste indruk : een gezellig, klein, leuk ingericht en een fijne sfeer. Ze hebben zelfs nog een beetje het huiselijke met de tampon's op het toilet en handcreme bij de wastafel. De bediening is erg fijn en behulpzaam. Vooraf hebben wij de proeverij genomen omdat we niet konden kiezen en dat was de beste keus! We wachten af hoeveel het is voordat we het hoofd bestellen. De concept is om een paar gerechten uit te kiezen en deze samen te delen. Vooraf een plank vol met proeverijen. Hoofd namen wij de kastanje pizza, yakatori en de ramen. In een word heerlijk en we zaten niet te vol. De gerechten kwamen ook niet allemaal tegelijk zodat je het nog rustig kon laten zakken en heerlijk kon tafelen. De drankjes zijn ook lekker groot en veel keuze! Kortom we komen hier zeker vaker terug. Prijs kwaliteit is zeker top! De bediening is ook top! En het eten geweldig lekker!
Marloes P.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Vriendelijke, vrolijke bediening. Erg Lekker eten, maar wel erg lang op moeten wachten. Porties kleiner dan gedacht, kan wat groter!
Ans T.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Hele leuke gevarieerde gerechten. Voor iedereen iets lekkers. Prettige bediening.
Aanrader als je benieuwd bent naar nieuwe gerechten.
Renger J.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Binnen 1 week twee keer gegeten. Eerste keer eind 2016, tweede keer begin 2017. Wat een heerlijke belevenis. Eigenzinnige kaart, zeer vriendelijke bediening, denken mee, zien als er aandacht nodig is en wanneer niet (als je in een goed gesprek bent). Heerlijke wijnen en bieren. Zeer aan te bevelen en een aanwinst voor de buurt.
Anja B.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Een prima aanwinst voor de buurt! Fijne plek om gezellig te tafelen. Heerlijk eten. Erg vriendelijke en attente gastheer.
Anneke P.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Wat leuk om zo goed te eten op loopafstand. Vooral de avocado, coquilles en gamba's waren echt uitstekend. De meatloaf, bulgogi en bacalhao iets minder spannend maar niet slecht. Vriendelijke bediening, fijne wijntjes en biertjes. Al met al een aanrader. We komen nog eens terug.
Ceryan M.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Heerlijke gerechten. Verrassend en uniek. Kleine gerechten waardoor je meer kan en wilt proeven. Toegankelijk, niet te gek.

Chefkok Thijs houdt van smaken. Smaken die hij ontdekt over de hele wereld en die hij dan combineert tot nieuwe verrassingen die elk om te watertanden zijn. Tel daarbij op fijne wijnen en een prettig relaxte atmosfeer en je weet: hier kom ik terug en terug en terug. Wow.
Rod R.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Heerlijk biologisch eten! Verrassende gerechten geserveerd door enthousiast personeel. Thijs is zeer gepassioneerd en je proeft de liefde in de gerechten. De sfeer is goed en relaxed. Ook het dranken menu is alternatief en verrassend.
Zeer leuke ervaring en ga gegarandeerd terug.
Peter M.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Echt een super leuk resataurant met een variërende kaart! Zeker een aanrader voor wie van eerlijk en lekker eten houdt!!
Marit H.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Een aanwinst voor Lombok. Personeel is erg vriendelijk, lekker eten (net weer even wat apartere hapjes) en een knusse en gezellige sfeer. Dit was de tweede keer dat ik hier gegeten heb en weer aangenaam verrast. Elke 6 weken veranderen ze de menukaart. Deze keer gekozen voor avocado in tempura, springrolls en verschillende Indiaase curry's met rijst en naan. Kom hier zeker vaker terug.
joost1923 .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Deze zaak is zeker goed bedoeld, interieur is absoluut zorg aan besteed, echter is het concept ons niet echt bevallen maar dat is persoonlijk, eten niet bijzonder en toch aardig aan de prijs.
Misschien over een tijdje een herkansing.
Elfrida J.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Relaxte sfeer, goede vriendelijke bediening, mooie, prettige inrichting. Knus; kleinschalig. Gezellig én heerlijk & vers eten.
Alain B.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Op vrijdag 29 juli met z'n tweeën hier gegeten. Het restaurant zit op een leuke plek, min of meer in een woonwijk, en we konden nog heerlijk op het terras zitten.
De bediening is vriendelijk en redelijk snel. Niet superstrak, maar dat hoeft gezien de laagdrempeligheid van dit zaakje ook niet.
We hebben vooraf reebitterballen en avocadotempura genomen. Beide gerechten waren smakelijk, maar niet enorm bijzonder. Als hoofdgerecht hadden we fish and chips en een pizza met hummus. Beide gerechten waren opnieuw smaakvol en vooral de pizza verrassend.
Een leuke aanwinst voor Utrecht: je kunt er heerlijk zitten, wordt prima geholpen en krijgt lekker - doch niet culinair zeer hoogstaand - eten voorgezet. Wat ons betreft voor herhaling vatbaar.
Teamveggie .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Benieuwd naar het nieuwe restaurant in onze wijk Lombok hebben wij bij Van de Straat gegeten. Het streetfood concept is leuk en de porties vallen tussen een voor en hoofdgerecht in. Wij hadden vier gerechtjes besteld met een side wat voor ons twee genoeg was. Met meer dan twee personen heb je wel meer dan één bord van het zelfde gerecht nodig zodat iedereen genoeg heeft. De pittige papaya salade was lekker en spannend. De vegetarische sushi was niet heel bijzonder maar de bietenpasta met pecannoten en spitskool was erg lekker en mooi op smaak. De Fish en Chips kwamen netzoals die andere gerechten in een mooi stoer service. De vis was erg lekker en de sauzen waren ook erg goed. Een restaurant wat Gulpener schenkt heeft bij ons altijd een plus punt (Vooral Ur-Hop, jam!). Als dessert hebben we een Key Lime pie gedeeld die zalig was! De bediening was aardig en attent en het restaurant zag erg leuk uit.
Alpha2016 .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Onlangs voor de tweede keer hier gegeten. Het terras is fijn, binnen is de inrichting strak. Ook het eetconcept is leuk. Echter, net als de eerste keer was de bediening chaotisch en amateuristisch en dat bracht wederom een smet op de avond. Drankjes kwamen laat. Het brood liet op zich wachten en kwam tegelijk met het eerste gerecht, ondanks de verzekering dat het brood vooraf zou komen. De overige vier porties kwamen tegelijk op tafel. Het idee van streetfood is leuk, maar de uitwerking liet te wensen over: onvoldoende kwaliteit en zelfs enkele licht aangebrande gerechten. Het is te hopen dat het serviceniveau verbetert in de komende periode, want potentie heeft deze locatie en concept zeker.
Caroline B.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Nieuwe aanwinst in onze straat. Leuke tent met een prettige ongedwongen sfeer en fijn terras. We hebben alle gerechten die op de green erg werden gemaakt genomen en waren verrast over de smaken en kwaliteit. Het restaurant serveert streetfood, maar is hier wel creatief mee. Duidelijk geïnspireerd door verschillende keukens variëren gerechten van Koreaans tot Europees zonder dat het een gekke ratjetoe wordt. De gerechten worden ad random uitgeserveerd en zijn bedoelt om te delen. Bekend maar leuk concept. Elke 6 weken verandert de kaart. Ik ga zeker weer eens terug voor de nieuwe gerechten.
Burbo .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Op een mooie donderdag avond met een vriend (hij stond erop) hier beland en jemig wat een leuk tentje! Heerlijk kleine gerechtjes (typisch streetloos) en een leuke variëteit aan biertjes en wijnen :) Enig minpuntje: de volgorde van de kazen lag naar onze smaak (nummer 2 en 3 van links naar rechts) niet op de juiste volgorde van sterkte. Maar een bezoek aan het toilet maakt alles goed. Mooie Marokkaanse tegeltjes aan de muur en een verrukkelijke handcrème als kers op le taart. Oohja, de bediening is geïnteresseerd en spraakzaam. Resumé; 'in der beschränkung zeigt sich erst der meister'!