Van de Straat

Surinamestraat 5 3531 KH Utrecht Nederland Kaart

Over restaurant Van de Straat

In Utrechts levendige Lombok zit het sympathieke Van de Straat. Opgericht door buurmannen Joost, Nico en Thijs die met enthousiasme hun buurtgenoten van street food en drankjes voorzien. De kaart biedt een mix van Aziatische gerechtjes zoals papaya salade, noodles, pulled pork en Indiase curry. Het interieur is licht, modern en welkomend. Een verlenging van je huiskamer, zoals een goed buurtcafé betaamt.

Meer informatie over restaurant Van de Straat

Dinsdag t/m Donderdag 17:00 - 0:00
Vrijdag 17:00 - 0:00
Zaterdag & Zondag 17:00 - 0:00

Voordelig
Erg kort
Rod R.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Heerlijk biologisch eten! Verrassende gerechten geserveerd door enthousiast personeel. Thijs is zeer gepassioneerd en je proeft de liefde in de gerechten. De sfeer is goed en relaxed. Ook het dranken menu is alternatief en verrassend.
Zeer leuke ervaring en ga gegarandeerd terug.
Peter M.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Echt een super leuk resataurant met een variërende kaart! Zeker een aanrader voor wie van eerlijk en lekker eten houdt!!
Marit H.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Een aanwinst voor Lombok. Personeel is erg vriendelijk, lekker eten (net weer even wat apartere hapjes) en een knusse en gezellige sfeer. Dit was de tweede keer dat ik hier gegeten heb en weer aangenaam verrast. Elke 6 weken veranderen ze de menukaart. Deze keer gekozen voor avocado in tempura, springrolls en verschillende Indiaase curry's met rijst en naan. Kom hier zeker vaker terug.
Joost1923 .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Deze zaak is zeker goed bedoeld, interieur is absoluut zorg aan besteed, echter is het concept ons niet echt bevallen maar dat is persoonlijk, eten niet bijzonder en toch aardig aan de prijs.
Misschien over een tijdje een herkansing.
Elfrida J.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Relaxte sfeer, goede vriendelijke bediening, mooie, prettige inrichting. Knus; kleinschalig. Gezellig én heerlijk & vers eten.
Alain B.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Op vrijdag 29 juli met z'n tweeën hier gegeten. Het restaurant zit op een leuke plek, min of meer in een woonwijk, en we konden nog heerlijk op het terras zitten.
De bediening is vriendelijk en redelijk snel. Niet superstrak, maar dat hoeft gezien de laagdrempeligheid van dit zaakje ook niet.
We hebben vooraf reebitterballen en avocadotempura genomen. Beide gerechten waren smakelijk, maar niet enorm bijzonder. Als hoofdgerecht hadden we fish and chips en een pizza met hummus. Beide gerechten waren opnieuw smaakvol en vooral de pizza verrassend.
Een leuke aanwinst voor Utrecht: je kunt er heerlijk zitten, wordt prima geholpen en krijgt lekker - doch niet culinair zeer hoogstaand - eten voorgezet. Wat ons betreft voor herhaling vatbaar.
Teamveggie .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Benieuwd naar het nieuwe restaurant in onze wijk Lombok hebben wij bij Van de Straat gegeten. Het streetfood concept is leuk en de porties vallen tussen een voor en hoofdgerecht in. Wij hadden vier gerechtjes besteld met een side wat voor ons twee genoeg was. Met meer dan twee personen heb je wel meer dan één bord van het zelfde gerecht nodig zodat iedereen genoeg heeft. De pittige papaya salade was lekker en spannend. De vegetarische sushi was niet heel bijzonder maar de bietenpasta met pecannoten en spitskool was erg lekker en mooi op smaak. De Fish en Chips kwamen netzoals die andere gerechten in een mooi stoer service. De vis was erg lekker en de sauzen waren ook erg goed. Een restaurant wat Gulpener schenkt heeft bij ons altijd een plus punt (Vooral Ur-Hop, jam!). Als dessert hebben we een Key Lime pie gedeeld die zalig was! De bediening was aardig en attent en het restaurant zag erg leuk uit.
Alpha2016 .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Onlangs voor de tweede keer hier gegeten. Het terras is fijn, binnen is de inrichting strak. Ook het eetconcept is leuk. Echter, net als de eerste keer was de bediening chaotisch en amateuristisch en dat bracht wederom een smet op de avond. Drankjes kwamen laat. Het brood liet op zich wachten en kwam tegelijk met het eerste gerecht, ondanks de verzekering dat het brood vooraf zou komen. De overige vier porties kwamen tegelijk op tafel. Het idee van streetfood is leuk, maar de uitwerking liet te wensen over: onvoldoende kwaliteit en zelfs enkele licht aangebrande gerechten. Het is te hopen dat het serviceniveau verbetert in de komende periode, want potentie heeft deze locatie en concept zeker.
Lienepien_1984 .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Nieuwe aanwinst in onze straat. Leuke tent met een prettige ongedwongen sfeer en fijn terras. We hebben alle gerechten die op de green erg werden gemaakt genomen en waren verrast over de smaken en kwaliteit. Het restaurant serveert streetfood, maar is hier wel creatief mee. Duidelijk geïnspireerd door verschillende keukens variëren gerechten van Koreaans tot Europees zonder dat het een gekke ratjetoe wordt. De gerechten worden ad random uitgeserveerd en zijn bedoelt om te delen. Bekend maar leuk concept. Elke 6 weken verandert de kaart. Ik ga zeker weer eens terug voor de nieuwe gerechten.
Burbo .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Op een mooie donderdag avond met een vriend (hij stond erop) hier beland en jemig wat een leuk tentje! Heerlijk kleine gerechtjes (typisch streetloos) en een leuke variëteit aan biertjes en wijnen :) Enig minpuntje: de volgorde van de kazen lag naar onze smaak (nummer 2 en 3 van links naar rechts) niet op de juiste volgorde van sterkte. Maar een bezoek aan het toilet maakt alles goed. Mooie Marokkaanse tegeltjes aan de muur en een verrukkelijke handcrème als kers op le taart. Oohja, de bediening is geïnteresseerd en spraakzaam. Resumé; 'in der beschränkung zeigt sich erst der meister'!
Dennis V.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2016
Een leuk nieuw tentje bij ons in de buurt! Omdat het een warme dag was konden we lekker op het terras zitten waar in de avond helaas geen zon meer op valt. Wij hebben een leuke avond gehad maar er lijkt ruimte voor verbetering. Zo was de bediening wat rommelig en werden vele gerechten naar verkeerde tafels gebracht. De rode wijnen vonden wij wat vlak van smaak en de Cava is met 8 euro per glas veel te duur. Positiever zijn we over de voorgerechten, vooral de zoete aardappelkroketten en het avocadogerecht zijn bijzonder smaakvol. De bediening is ook erg vriendelijk. De pizza is ook een uitstekende keuze, bij de kip was de rijst wat flauwtjes en de porties vrij klein. Met enkele aanpassingen links en rechts is dit restaurant in onze ogen een leuke toevoeging voor Lombok.
Kim B.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Vorige week binnen gegeten. Verrassende kaart! Heerlijk gegeten. Alleen voor de prijs vond ik sommige porties iet wat een de krappe kant. Hele vriendelijke bediening, echter moesten we vaak zelf vragen om drinken en werden er dingen vergeten die we hadden bijbesteld. Zonde, want we hadden 2 vrij dure dingen bijbesteld wat we nooit hebben gekregen. We hadden geen honger meer, dus gepast. Ik kom wel zeker terug!
Mira030 .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Met zijn vieren heerlijk gegeten in dit nieuwe gezellige restaurantje. Wel even wennen aan het streetfoodconcept waarbij gerechten worden geserveerd zodra ze klaar zijn, maar daardoor wel heerlijk kunnen delen! Favoriet waren de spitskool met bietenspaghetti van de big green egg, de zoete aardappelkroketjes en het Koreaanse rundvlees met kimchi. Alles huisgemaakt en super lekker. Leuke bediening ook. Alleen aan de akoestiek mogen ze nog werken :)