Van de Straat

Surinamestraat 5 3531 KH Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Van de Straat

In Utrechts levendige Lombok zit het sympathieke Van de Straat. De kaart biedt een mix van wereldse gerechtjes om te delen die regelmatig wisselen. Het interieur is licht, modern en gastvrij. Een verlenging van je huiskamer, zoals een goed buurtcafé betaamt.

Meer informatie over restaurant Van de Straat

Maandag gesloten
Dinsdag t/m donderdag 17:00 - 0:00
Vrijdag 17:00 - 0:00
Zaterdag & zondag 17:00 - 0:00

Jouw recensie over het restaurant Van de Straat

yvonne G.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2017
We hadden er al eens eerder heerlijk gegeten. Het was niet heel druk gisteren maar dat is ook wel lekker want de ruimte is beperkt. We kregen een kleine proeverij van verschillende soorten Port van de jongeman die in zn eentje de bediening deed. Ging vlot en toch tijd voor een praatje met de klanten. Weer heerlijk gegeten ! Ik ben heel erg enthousiast over zowel bediening als gerechten en het is voor ons op loopafstand. We gaan er zeker terug.
Stephan V.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
Top restaurant met gevarieerde menu kaart. Een combi van alkes wat maakt het super!
Maarten V.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2017
Lekker simpel eten in een gezellige sfeer met een leuk concept! Mooi aanbod speciaal biertjes. Sushi plank is een aanrader .
Tiny V.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2017
We hebben een heel gezellige avond gehad en daar speelden de lekkere hapjes en de heerlijke wijn een grote rol in. Het concept is erg verrassend, vooral als je met meer mensen bent kun je heerlijk "snoepen" van al wat langs komt.
De bediening was top. Toen we twijfelden over de wijn mochten we eerst proeven, super.
Gerda V.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Leuk restaurant. Concept spreekt mij aan. Planken met kleine gerechtjes uit diverse landen.
Kwaliteit en diversiteit van het eten heel goed.
De bediening is goed. Aardig en attent.
Leuke avond gehad.
Alain B.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2017
Vanwege het drukke verkeer buiten aan de straat (uitlaatgassen) gingen we binnen zitten. Mijn tiko toko was 2 cent noodles en een kwartje vlees waar ik 10 euro voor moest betalen en was een klein patatbakje vol. Mijn partner kreeg 7 zee-schaaldieren voor dezelfde prijs. Daarna kreeg zij yoghurt met 5 kleine rode vruchtjes geserveerd als chocolademousse. Omdat wij elkaar lang niet hadden gezien hebben we niet geklaagd om de goede sfeer van ons weerzien te behouden. Volgende keer ga ik naar www.instock.nl/restaurant/utrecht/ , dit is ook een duurzaam-restaurant maar daar rijden geen auto's continu langs en kan je wel gewoon op het terras zitten.
Mirthe M.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Leuk concept, lekker eten en vriendelijke bediening! Daarnaast ziet het restaurant en het eten er mooi uit. Een aanwinst voor Lombok. Wij werden er bij van!
Mieke S.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Heerlijk gegeten. Leuk concept, met niet al te grote gerechten. Zo kan je meerdere dingen van de kaart proberen. De bediening was attent, vriendelijk, snel en kundig. Bij ons vielen de Rendang kroketjes, Pulled Pork en de Saté van Geitenbok goed in de smaak. Wij komen zeker terug als de nieuwe kaart er is.
DorienBarbara .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
Heerlijk gegeten. Bijna 2/3 van de kaart geprobeerd. De gerechten kan je makkelijk delen met je tafel genoten. Het was een kleine en hele mooie wereldreis.
Clazina D.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2017
Lekker gegeten, afwisselende en verrassende gerechten die we met zijn allen hebben gedeeld. De chocolademousse is een aanrader. Ik ga zeker nog eens terug!
karlijn K.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
We werden heel vriendelijk ontvangen en bediend, we hebben heerlijk gegeten en alles zag er ook heel mooi uit. Het was een ontspannen sfeer met leuke en originele gerechtjes, echt een aanrader!
Iris D.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2017
Leuk concept! Vriendelijke en meedenkende bediening. Zeer goede prijs kwaliteit verhouding.
A S.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2017
Weer lekker gegeten van de nieuwe kaart. Proeverij was op verzoek vegetarisch gemaakt. Even bellen vooraf en zo geregeld!
Petra_F .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
Super restaurantje, goede, bijzondere gerechtjes. Elk gerechtje had echt zijn eigen smaakbeleving! Real streetfood! Top
Wiel S.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Het eten was matig. Enkele lekkere hapjes genuttigd, maar enkele waren ook zeer matig en niet goed bereid. Typisch voorbeeld was Pulled Porc. De smaak was redelijk. Het vlees was echter kurkdroog en gesneden, dus niet "pulled". Vlg de bediening wordt dit elke tweede dag vers bereid. Het nagerecht (Kaiserschwarm) was op. Dit betekent dus dat ze vele zaken niet vers bereiden en slechts opwarmen wat ook het droge vlees verklaart. Ook het niet kunnen opdienen van het nagerecht bevestigt dit. Dit nagerecht wordt overal vers bereidt. Hier dus niet.De service was erg matig omdat ze niet in staat waren om de gerechten voor mij en mijn partner gezamenlijk op te dienen.

Het decor was aardig en leuk voor het publiek waar men op mikt.

Advies:

Keuken was onderbezet en (verschillende) gerechten niet vers bereid. Het idee (street food) is goed, de gerechten keuze is ook goed maar de uitvoering en kwaliteit is voor verbetering vatbaar.
Chris D.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2017
Op een zaterdagavond met vier personen bij Van de Straat gegeten. Het eten was prima, een leuke kaart met goed bereide hapjes van de straat. De proeverij die we als eerste gang bestelden bevatte alle gerechten waarvan wij hadden aangegeven dat we ze wilde proberen, een pluspunt. Daar staat wel een heel erg groot minpunt tegenover: Van de Straat is absoluut miet berekend op een volle bezetting. Wij kregen direct bij binnenkomst een drankje, maar moesten na een half uur wachten zelf om de kaart vragen. Daarna duurde het nog drie kwartier voordat de eerste gang uitgeserveerd werd. De bediening was weliswaar bijzonder vriendelijk, maar blonk uit in het wegkijken als je contact wilde maken om iets te bestellen. Ook op de tweede gang moesten we twee keer lang wachten: een keer voordat we konden bestellen en een keer voordat het daadwerkelijk verscheen. Om die reden hebben we een desert maar aan ons voorbij laten gaan. Het is een prima formule, maar de uitvoering laat veel te wensen over. Dat is echter te leren, dus misschien komen we over een possje weer eens terug...
Geachte gast,

Bedankt voor uw recensie. Goed te horen dat het eten naar wens was maar heel jammer dat het allemaal te lang duurde. Het was inderdaad geen gemiddelde avond. Vlak voor het diner meldde iemand zich ziek waardoor we maar één persoon in de bediening hadden in plaats van de gebruikelijke twee. Overmacht dus, terwijl we wel een volle lijst met reserveringen hadden. Dat vinden wij uiteraard erg vervelend, maar het is absoluut niet onze gebruikelijke modus operandi. Het is niet onze gewoonte te reageren op recensies, maar het is jammer als dit beeld zou ontstaan. Soms gebeurt er achter de schermen iets waar we weinig invloed op hebben. We hechten er juist veel waarde aan extra service te leveren. Helaas is dat dus niet gelukt bij uw tafel op deze avond, waarvoor onze excuses. Hopelijk heeft u een volgende keer een betere ervaring bij ons of natuurlijk bij een van onze vele leuke collega's in Utrecht!
A S.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2017
Geweldig restaurant. Niet heel groot, maar cosy. Lekker gerechten op de kaart (duurzaam / verantwoord!) met genoeg keuze / diversiteit (je kiest meerdere kleinere gerechten en kunt ook makkelijk delen met je tafelgenoten). Avocado tempura geniaal gerecht. We hadden de laatste avond van deze kaart (wisselt per 6 weken), maar deze blijft er gelukkig op staan.
yvonne G.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2017
Verrassend ! Kleine gezellige ruimte die heel vol zat maar niet storend. Zeer vriendelijke dame die in haar eentje de bediening deed en dit perfect in de hand had. Keurige wachttijd. Goed gegeten, was lekker en voldoende.
Zeker voor herhaling vatbaar.
Lisa V.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Leuk klein restaurantje met super lekker eten, wij hebben ervan genoten! Leuk idee om verschillende soorten keukens met elkaar op een duurzame manier te combineren.
Rene K.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2017
Vriendelijke bediening, relaxte sfeer, bijzondere, maar goede kaart, ook qua drankjes. Topavond gehad.