Van de Markt

Paterswoldseweg 5 9726 BA Groningen Nederland Kaart

Over restaurant Van de Markt

Sinds 2010 is Eetcafe van de Markt gevestigd aan de Paterswoldseweg 5. Alle gerechten worden uitsluitend bereid met kwalitatief mooie en verse producten die vers van de markt komen. Eetcafe van de Markt is breed toegankelijk door de lage prijzen en het frisse interieur met een knipoog naar het bruine cafe. Naast dat er gezellig gegeten kan worden, wordt er maandelijks een pubquiz georganiseerd. Ook zijn er speelkaarten, fiches en bordspelen als schaak, dammen, Risk en Monopoly.

Studenten, gezinnen, buurtbewoners, juppen, groepen, ouderen, stelletjes, huisdieren, vrienden en vriendinnen zijn allemaal welkom. Voor de jongste gasten is er een kinderzitje en ook zijn kleinere porties mogelijk; neem ook gerust de fles of babyvoeding mee.
Graag tot snel in Eetcafe van de Markt, gevestigd op de hoek van de Paterswoldseweg en de Witte de Withstraat.

Meer informatie over restaurant Van de Markt

• : Gratis parkeren in de buurt & betaald parkeren in de buurt

Maandag gesloten
Dinsdag t/m zondag vanaf 17:00

Voordelig
Ruth B.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Gezellig en lekker gegeten. Goed eetcafé. Fijn dat het bij ons om de hoek zit n
Trudy M.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Mijn dochter raadde ons aan hier eens te eten. Zij had hier wel eens lekker gegeten. Wij kwamen rond 20:00 uur. De helft van de menukaart was niet te verkrijgen, tot drie keer toe bleken de gerechten niet te kunnen worden geserveerd. We konden nog een zalm en lasagne bestellen. Zalm was zwart gebladerd aan de buitenkant en rauw van binnen. Vegetarische lasagne erg flauw. Voor de bijgerechten was geen opscheplepel en de spruitjes die bij het eten geserveerd werden waren te gaar en te bitter. De tafel en omgeving was ook niet schoon. Al met al een hele slechte ervaring!!
Francien V.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Lekker gegeten, caprese salade vooraf en biefstuk met gorgonzola saus. Lekkere mozarella, malse biefstuk en spruitjes met een bite. Ook de mosterdsoep en de spare-ribs vielen bij mijn man in de smaak.
Daarnaast opvallend goede muziek.
Alie D.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
Kies vaak voor het vegetarisch gerecht, altijd heerlijk. Mijn mannetje gaat vaak voor de vis, nog nooit teleurgesteld. Ook de bediening altijd bijzonder vriendelijk. Leuk muziekje op de achtergrond. Goed wijntje lekkerbiertje.
Siem V.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Prima eten, goedkoop en erg gezellig. Een klein café met een jonge uitbater, leuk personeel en een prima kok. Hier ga je echt voor je plezier naartoe. Ik had een goed gebakken tonijnsteak (helaas niet msc) met goede friet, simpele maar lekkere salade en wat knapperige boontjes. Gewoon goed, en dat voor iets van 10 euro.
Marlies D.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2016
Naar aanleiding van de recensies op Iens erg benieuwd naar het eten hier. Qua inrichting is het wel redelijk klein en erg licht. De bediening is redelijk losjes, had van mij wel iets beleefder gemogen. Het eten is echt heerlijk! Naast het gerecht goede bijgerechten: friet, warme groentes en een salade. De prijs kwaliteit verhouding is gewoon goed!
Ruth V.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Via via gehoord over Eetcafe van de Markt dus besloten hier een hapje te gaan eten. Heerlijke spare ribs gegeten, een echte aanrader! Ook de andere gerechten werden mooi geserveerd en zagen er smakelijk uit. Het personeel was erg vriendelijk, ik zou hier zeker nog eens heen gaan!
Nadine G.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Een heerlijk runderstoofpotje gegeten en de huisgemaakte pesto bij het voorgerecht viel ook erg in de smaak! Een aanrader voor een ieder die houdt van een warme sfeer, lekker eten en vriendelijke bediening.
Ruth B.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Ons eetcafé om de hoek. Altijd gezellig én lekker betaalbaar eten. Dit keer tonijnmousse en hertenbiefstuk, fratsloos en prima.
Jea .
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2015
Op basis van Iens recenties hier gaan eten. Wat kun je hier lekker eten met een zeer goede prijs-prestatie verhouding. Absoluut voor herhaling vatbaar en een aanrader voor wie hier nog niet is geweest.
PBO312 .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
Naar aanleiding van positieve recensies op Iens zijn wij (groep van zeven personen) gaan eten bij Eetcafé van de markt. Het is een klein restaurant/bar waardoor het krap zitten is voor een 'grotere groep' zoals wij toentertijd waren. Wat ons tegenviel was de voorraad van dit restaurant, zo was er geen cola verkrijgbaar, het speciaalbier dat gepromoot werd was uit het assortiment en de spareribs konden niet meer besteld worden. Het eten dat wel besteld kon worden, in mijn geval een varkenshaas, was zeer smakelijk.
Jan J.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Beiden gestart als voorgerecht met een salade. M`n disgenoot had een salade met pittige biefstuk puntjes. Zelf had ik de salade met gorgonzola, granaatappel en walnoot. Het woord maaltijd salade zou hier overigens op z`n plaats zijn. Keurig opgemaakte bordjes met diverse soorten sla een frisse frambozen dressing en veel biefstuk of gorgonzola, smakelijk met aandacht en liefde gemaakt. Als hoofdgerecht een vis stoofpotje van kreeftenbouillon en de rode mul met spekjes in een dillesausje. Mooie goudeerlijke gerechten waarin de smaak van de zee en het product duidelijk te herkennen zijn. Als bijgerechten gegrilde courgette en broccoli daarnaast een frisse salade en prima frieten met een schaaltje mayo. Mijn disgenoot moest na het hoofdgerecht afhaken maar zag kans, eigenlijk tot mijn spijt, een paar hapjes van het overheerlijke wentelteefje van suikerbrood weg te werken. Zoals de kaart vermeld, kleine genieters kunnen altijd delen!
Nagenietend van een kopje espresso komen we tot de conclusie; prima vertoeven hier bij het eetcafé van de markt. Leuke en erg smakelijke gerechten met een prima prijs kwaliteit verhouding!! Het decor, tja wij vonden het wel leuk en passen binnen deze setting maar kunnen ons voorstellen dat niet iedereen dit kan waarderen.
Anita R.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2015
Zojuist een verrukkelijk stoofpotje gegeten. En mijn partner een daghap wat een heerlijke heekfilet was. Ook was het nagerecht de cheesecake met bosbessen ijs erg lekker. Zelfs in de duurdere restaurants lang niet zo lekker gegeten. Ga zo door mensen!!
Itamar K.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2015
Door Iens naar dit eetcafé gelokt. Naam helemaal waar gemaakt! Lekker eten; leuke, vriendelijke bediening en een lekke relaxede ambiance. Prima prijs-kwaliteit verhouding. Aanrader
Wilbert S.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Prima gegeten. Er was helaas een beperkte keuze: (Bediening: "Heb ik dat al gezegd, dit is helaas niet meer beschikbaar"). Maar wel gezellig studentikoos en goed gekookt. Gewoon doen!
Azzie A.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Heerlijk vegetarisch gegeten, had zelfs keuze in meerdere vis en vegetarische gerechten. Vriendelijke bediening en gezellige sfeer. Zeker een aanrader!
Proeversutgrunn .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2015
Voor de tweede keer gegeten bij eetcafé van de markt. Voor de ongedwongen sfeer, gezellige bediening en het goede eten komen we zeker terug. De prijs kwaliteit verhouding is zeer goed. Een aanrader voor een leuke avond eten.
Tymen B.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2015
Erg goed eten voor een goede prijs, wisselende daghappen en aardige bediening. Uitstekend voor een eetcafe in de buurt. Echte aanrader
Tien200 .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2015
Erg lekker gegeten vanavond. De courgettesoep was zacht en licht pittig. Hoofdgerechten zalm en kippedij sate goed klaargemaakt en daarbij lekker knapperige frieten met groente die precies goed van gaarheid was en salade. De NY cheesecake met zwarte bessenijs was een heerlijke afsluiter. Prima bediening en relaxte sfeer. Goede prijs kwaliteit verhouding.
Wij gaan zeker nog een keer.
Ineke2 .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Het is niet de eerste keer dat ik hier gegeten heb, maar het blijft nog steeds top voor wat betreft prijs-kwaliteit verhouding. We hebben hier onze vakantie afgesloten, hadden niet veel behoefte, en waren tijdens onze vakantie in Duitsland gewend dat je samen porties kunt delen, dat kon hier ook zonder enig probleem.
We hebben samen de soep van de dag gedeeld; huisgemaakte paprika-tomatensoep met geitenkaas en daarbij 4 stukken stokbrood, heel erg geslaagd, die geitenkaas maakte het echt af.
Na al die voornamelijk vis- en soms ook vleesgerechten in Noord Duitsland hadden we gewoon veel zin in een vegetarisch gerecht. We namen het vegetarisch gerecht van de dag (een voor beide) en kregen een heerlijk gevulde courgettehelft met linzen, tuinbonen, paprika, groene boontjes, kaas etc, echt heel erg lekker (houd die erin voor vegetariërs en anderen die dit lekker vinden). Geserveerd met prima gebakken friet, mayo, lekkere beetgare boontjes en en salade.
Voor het afwennen hadden we een fles prima rode wijn bij het eten, zeker passend, en als afsluiter 2xlikeur.
Alles bij elkaar oor een totaal van circa 44 Euro: echt erg goed!