Over restaurant Van de Leur

Van de Leur is een gezellig klein familiebedrijf waar in een hippe sfeervolle setting de lekkerste ontbijtjes, lunches, high tea's en flammkuchen worden geserveerd. Met altijd meer dan 10 verschillende wijnen en bieren beschikbaar ook een gezellige borrellocatie.

Meer informatie over restaurant Van de Leur

Bushalte Breestraat/Stadhuis
  • : Betaald parkeren in de buurt, vanaf P Haagweg is een pendeldienst.

Zondag en maandag 10:00 - 18:00
Dinsdag t/m zaterdag 10:00 - 22:00

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi , Wijnkelder
Renato D.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Het aangeboden eten is te slecht voor woorden. Het valt mij op dat alle tafels leeg zijn. Na 2 uur aan tafel 2 stukjes vlees ronduit slecht. Niet doen dit is een gehiped idee ronduit kut.
RobertGG .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Met vrouw en kleindochter van 4 even geluncht bij Van de Leur. Een Flammkuchen met gegrillde groenten en kaas, een Flammkuchen met gerookte kip en pijnboompitten en een Brood Carpaccio. Alle gerechten vielen bijzonder in de smaak. Van de Leur is een mooie, aparte en gemoedelijke zaak in het centrum. Alleen jammer dat er eigenlijk geen gerechten voor kinderen op het menu staan.
Nirela .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Bij Van de Leur geluncht met z'n tweetjes. De bediening was zeer attent. Uitstekende vegetarische erwtensoep, heerlijke flammkuchen en lekkere drankjes o.a ginger beer. Toen er gevraagd werd of de erwtensoep echt helemaal vegetarisch was,is de bediening het gaan verifiëren en kwam met de prettige mededeling dat we ons absoluut geen zorgen hoefden te maken omdat er daadwerkelijk twee verschillende pannen erwtensoep zijn:een voor de vleesliefhebber en een voor de vegetariër.
Restaurant met wisselende schilderijenexpositie aan de muur. Fijne ambiance.
NPddlR .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2015
Leuke tent met uitstekend eten en prima (niet top) bediening.
En een on-ge-loof-lijk goede prijs/kwaliteit-verhouding! Echt waar voor je geld!
Joed E.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2015
Mooie ambiance, maar eten (lunch) was niet geweldig. De salade met hummus was karig. De flammkuchen wel erg zout. De bediening was vlot.
Proever0311 .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Heerlijk genoten van een lekker ontbijt inclusief verse jus en heerlijk brood. De koffie vind ik zelf niet lekker daar. Maar goed smaken verschillen. Prijs/kwaliteit is prima. Ik kom hier zeker terug.
Robin V.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2015
Vanmiddag, op basis van leuke Facebook reviews van vrienden, gaan eten en drinken bij dit mooie café. Zeer fijne inrichting, en een heerlijke tuin om in te zetten.

Er staan veel leuke drankjes op de kaart. Een paar interessante frappé's en ijskoffies, lekkere ijsthee in originele smaken en de hippe FritzKola-varianten.
Een van de lekkerste tosti's ever gegeten. Op zelfgemaakt zuurdesem, met een heerlijke salsa als sausje erbij. De slippers konden wat spannender. Nu waren het vier hamburgerketen op kleine broodjes, maar daar mag in de toekomst best een blaadje sla, uitje, cherrytomaatje of een lapje kaas op. De taartjes als toetje waren dan wel weer hemels!

Op de bediening valt nog wel wat winst te behalen. Er werden wat drankjes en eten vergeten, maar naar later bleek was er een bedienend meisje ziek naar huis gegaan. Uiteindelijk is alles op tafel gekomen, en met de rekening viel het reuze mee. Een heel prima prijs/kwaliteitsratio. Zeker een aanrader!
Pjotr V.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Gave (nog relatief nieuwe) plek, fascinerende kunst aan de muur en het plafond, superbediening, lekkere hapjes, grappige drank. Zelfs de limonade is speciaal en ze proberen regelmatig wat nieuws. Probeer vooral de zeer smakelijke flammkuchen, je mag ze geen pizza noemen en ze komen uit de Elzas en ze zijn verkrijgbaar in allerlei smaken. Gezellig samen weghappen. Op deze plek zat vroeger geluidsinstallatiewinkel De Leur, dat nu via internet verkoopt en kantoor houdt aan de andere kant van de gang. In de zomer heerlijk buiten zitten.
Nina H.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Voor het eerst het concept planken uitgeprobeerd met wat vrienden. Klonk veelbelovend, echter viel dit wat tegen. De prijs kwaliteit verhouding was niet in balans en ons werd geadviseerd dat één plankje meer dan genoeg was voor een persoon. Dit bleek achteraf niet zo te zijn. Sommige hapjes waren aangebrand en de variëteit van de hapjes liet ook wat te wensen over.
Daarentegen was de bediening heel vriendelijk en waren wij erg te spreken over de variëteit aan dranken. Drankenkaart erg origineel. Wij zullen zeker nog een terugkomen voor een drankje.
Beste Nina, dank voor de reactie. Het is goed dat u uw mening laat horen. We zijn constant bezig om de planken verder te ontwikkelen en verbeteren. Dan is er naast alle positieve reacties uiteraard ook ruimte voor feedback. Dat is ook het leuke van het concept, we spelen in op het lekkere dat er op dat moment te krijgen is en kunnen zo het concept blijven verbeteren. Kom vooral inderdaad nog is een drankje doen, en probeer dan het plankje gerust nog eens om dit mee te maken ;)
Suzanne E.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
Vandaag heb ik hier geluncht, ik had allerlei goede verhalen gehoord dus was erg benieuwd. Het decor is echt heel gaaf en mooi, en aan de voorkant van het pand zit een to go-zaakje, erg leuk. De drankkaart is origineel en uitgebreid, ook voor non-alcoholische drankjes. De tuin is heerlijk en de bediening aardig. Het enige dat ik minder vond, was de lunch die we bestelden. Ik had de salade met zalm en courgette, wat alleen sla was met daarop zalm en daar bovenop 1 reepje courgette. Mijn vriendin had het broodje hummus met gegrilde groente, ook zij kreeg 1 reepje courgette en 2 stukjes paprika. Dat had dus wel iets royaler gemogen.
Verder erg leuk. Ben benieuwd naar de borrelplanken.
Dank voor uw beoordeling. Leuk om de positieve reactie te lezen en goed om er voor ons wat feedback uit te kunnen halen. Er moet helaas wat fout gegaan zijn in de balans met de groenten. De hummus wordt geserveerd met courgette, paprika en aubergine. Dat hoort uiteraard in balans te zijn met het broodje. We hopen dat jullie ondanks de teleurstelling in de hoeveelheid het wel lekker gevonden hebben! We gebruiken echt alleen maar top producten.
Astrid R.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2015
Gisteren hier geborreld en gegeten op de tweede avond dat ze een avondkaart hadden. Groot succes! Ontzettend sfeervolle inrichting, wij zaten aan een laag tafeltje met fauteuils, goede borrelplek! Prima wijnkaart en ook goed geprijsd. Ik had de Grüner Veltliner, lekker fris wijntje, en mijn man dronk een speciaalbiertje (bierkaart ook prima!). We bestelden twee plankjes met hapjes, de Nederlandse en de Amerikaanse variant. Zag er goed verzorgd uit en bevatte zowel koude als warme hapjes, o.a. quiche, mini-hamburgertjes, kaas, broccolitaartje, bacon. De bediening was jong en ietwat onervaren, maar deed zichtbaar zijn&haar best en daar gaat het om. De twee plankjes waren genoeg voor een volledige maaltijd (zoals de bediening ook had aangegeven). Goed & gezellig gegeten dus, wij komen zeker terug (ook voor lunch/ontbijt)!
Duckie202 .
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2015
Met een Groupon-actie ontbeten/gebruncht bij Van de Leur. We kwamen net voor openingstijd aan (openingstijden op groupon-voucher waren verouderd), maar konden gelukkig al wel naar binnen. De bediening is jong en onervaren, maar niet onvriendelijk en zeker van goede wil. We moesten even wachten voor we geholpen werden, maar algauw kwamen heerlijke borden vol warm (vers gebakken) brood en beleg onze kant op. Verse jus d'orange (een flink glas vol) en koffie naar keuze maakte het ontbijtje af.
Wij ontbijten nooit buiten de deur, maar dit is zeker voor herhaling vatbaar.
Dank voor de complimenten. Jullie werden inderdaad bediend door een van onze nieuwe leden in de bediening. Kom vooral nog eens langs, binnenkort ook in de avonden open voor planken en dranken.
Pauline B.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2015
We hebben heerlijk ontbeten bij Van de Leur! Een heerlijk compleet ontbijt. Bij het ontbijt zit een combi van vleeswaren en kaas maar aangezien wij geen kaas eten kregen we een extra schaaltje met vlees. Ook de koffie was heerlijk. Ze hebben daarnaast ook veel verschillende lekkere thee soorten. Echt een top tent! We komen hier snel een keer terug voor de borrel en de plankjes die ze sinds deze week verkopen.
Vikki .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2015
Sfeervolle gelegenheid. Stijlvol ingericht en (in tegenstelling tot bij de meeste zaken) achtergrondmuziek die goéd wordt weergegeven.
We hebben een heerlijke en uitgebreide afternoontea genuttigd. Goed verzorgd en een prima prijs.
Vriendelijk personeel en een goede service. Kortom: een aanrader!
Miezemoes .
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2015
Begin deze maand heerlijk geluncht met een vriendin. We hebben genoten, van rijk belegd brood, verse jus en een smakelijke kop thee, in de sfeervolle "huyskamer". Afgesloten met een heerlijke flate white. De bediening is vriendelijk en denk mee. Helaas hadden we geen tijd voor de zoet afdeling, dus daar komen we zeker snel voor terug.
Annemiek-B .
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2015
Leuke nieuwe zaak aan de Breestraat. Bestaat uit twee delen, voor zijn er een aantal hoge tafels en kun je koffie drinken of een broodje eten. Achter heb je een gezellige 'huiskamer' met ook veel lekkere stoelen.

Ondanks dat we eerder zijn geweest en het personeel toen prima was, is het ons de laatste keer erg tegengevallen. Toen we binnenkwamen in het voorste gedeelte om een broodje te eten werden we -ondanks dat het erg rustig was- door geen van de drie aanwezige personeelsleden grondig genegeerd. Broodjes zijn aan de prijzige kant maar wel erg lekker. Bij het afrekenen werd ons gevraagd waar we gezeten hadden, terwijl er maar 3 tafeltjes zijn en we letterlijk een half uur lang op 2 meter van haar af hadden gezeten. Leuke tent, lekker eten maar de desinteresse van het personeel maakte de ervaring toch een stukje minder leuk.
Dank voor uw feedback en het compliment. Jammer dat het bij u overgekomen is als desinteresse, dit is zeker niet het geval. We zijn niet voor niets genomineerd voor 'Beste service in de horeca 2014'. Hopelijk heeft u bij uw derde bezoek weer een betere ervaring.
Miezemoes .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2014
Las in de krant over het speciale concept van Van de Leur, super dat er weer een mooie zaak in de straat kwam. Van de Leur heeft niet een uitgebreide menukaart, maar dat maakte het juist sterk, zoals de bediening ook vertelde: alles is speciaal en moet dat ook blijven. Dus dat maakt het kiezen makkelijk. Mijn man naam een broodje Coppa di Parma en zelf had ik een broodje zalm. Was beide (we hebben gedeeld) verrukelijk. Een aanwinst voor Leiden. En dan de koffie... geweldig, nooit geweten dat koffie zoveel smaak kon hebben. En nog een geheime tip, probeer de cola is, ik wed dat je die nog nooit bent tegengekomen. Wij komen zeker weer, al is het om dat prachtige pand weer te bekijken.