Over restaurant Van de Kaart

Culinaire avond uit

In het soutterain van de Prinsengracht 512 halen ze een formidabel kwaliteitsniveau met gerechten met een Frans-mediterrane tintje. De kundige bediening heeft veel kennis van zaken en zorgt dat het je aan niks ontbreekt. Een heerlijke culinaire avond uit. Niet voor niets al bijna tien jaar een begrip in Amsterdam.

Meer informatie over restaurant Van de Kaart

Maandag t/m Zaterdag 17:30 - 22:00
Zondag Gesloten

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Wijnglas .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2016
We hebben op het terras op het onze lieve vrouweplein gezeten. Ze hebben een lekkere lunchkaart en hele aardige bediening. Je zit er erg gezellig en op je gemak.
Ineke S.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2015
Voor een groot gezelschap 20 pers. een rondvaart geregeld door de Amsterdamse grachten met diner van Van de kaart. Wat hebben we fantastisch lekker gegeten, alles was ook uitstekend qua temperatuur terwijl dat toch de boot opgedragen moest worden en dan nog uitgeserveerd. Sfeer was meer dan prima, vriendelijk personeel, boot van het Smidtje was uitstekend. Het enige advies betreft de wijnen: de afstemming daarvan zou wellicht nog beter kunnen. Oh ja en ook die accordeonist was helemaal leuk, Jaap Somsen, vanharte aan te bevelen. Ik hoorde dat hij ook met een heel leuk koor Het Zwanenkoor optreedt. Moet je zien!
Korteraar ..
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
afgelopen avond met een notarisboot door de amsterdamse grachten voor het amsterdam-light-festival. de catering was in handen van restaurant Van-De-Kaart, en dat was heerlijk . een prima amuse (bloemkoolsoep), een zalige hertenpastrami als voorgerecht, een echt goede argus-steak die er mocht wezen en een prima kaasplankje. het is natuurlijk altijd wat improviseren aan boord van een schip, maar als de kwaliteit daar al goed is, moet het in het restaurant zelfs beter zijn.
Taco T.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2014
Gelukkig dat in dit stuk van Amsterdam zo vlak bij het Leidseplein (toch niet de meest hoogstaande culinaire hotspot) toch nog leuke plekjes te vinden zijn.
Het restaurant biedt een beperkte kaart (drie voor-, hoofd-, na) aangevuld met een aantal specialiteiten, een drie- of vier gangen menu of een menu complet (incl. aperitief, wijn arrangement en koffie/thee).

De amuse van marshmallow van rode biet met quinoa is lekker en het paddenstoelen-soepje zelf bijzonder lekker.

Als voorgerecht in zoethout en basilicum gemarineerde zalm met krab-salade is lekker fris; de Fricandeau met salade van Ratte-aardappels en truffel-mayonaise en dressing prima; de porties zelfs zeer ruim.

De hoofdgerechten Black Angus met maiskroketje en garnituur (een maal als surf and turf met 1/4 kreeft) is super mals en gaat ook schoon op.

Het kaasplateau is lekker gevarieerd en we sluiten af met het dessert surprise welke we - ondanks dat we niet zo van desserts zijn - toch bijna geheel opkrijgen.

Gerechten worden aangevuld met leuke afwisselende wijnen van het arrangement. De vriendelijke bediening en de meer dan redelijke prijs- kwaliteitverhouding maakt een bezoekje aan van de Kaart meer dan de moeite waard.
Alm L.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2014
Ik sluit mij aan bij eerdere recensies. Ik heb in de restaurantweek echt heerlijk gegeten, vooral de black angus steak was om te smullen. De bediening is zeer goed, geen opdringerige vragen over extra drankjes. Er stond vanaf onze komst een karaf water op tafel die steeds werd bijgevuld, wat een service. Alles bij elkaar een restaurant om terug te komen!
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2014
Gisteren in het kader van de restaurantweek hier gegeten, en het was werkelijk uitstekend! Heerlijke wijnen, fantastisch voorgerecht van zalm en tonijn, heerlijke black angus steak, fijne kazen toe. Attente bediening. Aanrader, wij komen zeker terug!
Aimee V.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2014
Meestal heb ik hele verhalen in mijn recensies, maar over Van de Kaart kan ik vrij kort zijn - en dat is een heel goed teken! Heerlijk bereide gerechten, die mooi opgediend worden, uitstekende bediening die je haast niet opmerkt (maar waar je ook nooit naar hoeft te zoeken: een luxe in Amsterdam), en een fijne ambiance (hele goed akoestiek voor converseren, en zonder je buren te horen).
Misja A.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2014
We waren hier tijdens de restaurantweek en we hebben hier prima gegeten.
Vooraf oesters, die waren goed. Daarna een voorgerecht met tonijn, zalm en wat kleine stukjes haring. Ook lekker, al was de tonijn wat droog. Hoofdgerecht en desert waren ook prima in orde en de bijpassende wijn smaakte er goed bij.
Al met al was alles dus goed, maar super was het ook weer niet. Daar stond tegenover dat de sfeer in het restaurant wel gezellig was
Edobber .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2014
Onverwacht hadden we een avondje vrij in Amsterdam; lekker uit eten. We liepen door de Leidsestraat en op de iPhone Couverts even geraadpleegd. Vlakbij was Van de Kaart. Een gokje.

Het restaurant werd door slechts een handjevol mensen bevolkt, we werden dan ook hartelijk ontvangen en mochten zelf een tafel kiezen. Op de kaart stonden een drietal voorgerechten vlees (parelhoen), vis (tonijn en zalm) en drie hoofdgerechten, ook vlees, vis en vegetarisch. Daarnaast nog een aantal specials, waaronder kreeft.

We kozen voor de parelhoen en de tonijn en zalm. Vanwege de lage bezetting was de verwachting niet al te hoog gespannen. We werden onthaald op drie amuses, alledrie verrassend. Beide voorgerechten waren boven verwachting. Ze zagen er heel mooi en verzorgd uit en waren perfect bereid.

Als hoofdgerecht kozen we beiden voor griet. De vis was geroosterd en werd geserveerd met een grote varieteit aan groenten en, heel bijzonder een plakje visworst: een worstje gemaakt van onder andere rivierkreeft. Alles was zeer goed van smaak. We hebben het geheel genoten met een witte wijn uit Friuli.

De bediening was vlot en vriendelijk.
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2014
Afgelopen maandag 20 januari, heerlijk gegeten. Samen met gezelschap (die daar al jaren komen) het verrassingsmenu gekozen (kaart niet eens gezien!). Twee heerlijke amuses, zeer smakelijk voorgerecht en hoofdgerecht (herten biefstuk). Nagerecht was ook een plaatje om te zien. De wijnen waren goed afgestemd op de gerechten en de bediening was zeer aangenaam. Eentje om te onthouden voor de volgende keer!
Gert V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2013
Op een maandagavond gegeten, was erg rustig. We kozen een viergangen menu met bijpassend wijn-arrangement (ongeveer 70 euro per persoon). Het niveau ontsteeg het bistro-niveau niet. Bijpassende wijnen waren niet verkeerd, maar de uitleg ging niet verder dan het oplezen van het etiket. De bediening gaf de indruk dat hij meer aan zijn hoofd had. De locatie is prima, aan de gracht. Gezien de prijs voor bovenstaand, denk ik niet dat ik hier nog een keer ga eten. Doch sterk ontraden zou ik ook niet doen.
Brenda B.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2013
Heerlijk gegeten bij Van de Kaart tijdens de Iens diner dagen. 3-gangen menu was goed samengesteld en een mooie combinatie van smaken. Vooral het dessert met chocola was erg lekker. Bediening was vriendelijk en attent. Leuke locatie aan de Prinsengracht.
Ton K.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2013
In het kader van de restaurantweek hier gisteravond gegeten met 8 collega's.Alles klopte aan deze avond de gerechten en smaken waren goed op elkaar afgestemd.Daar waar nodig werd alles aangepast aan enkele dieetwensen en de wijn was heerlijk .Tenslotte was de bediening erg leuk.Top avond.
Gert V.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2013
We hadden nog een mooi flesje wijn thuis in het rek liggen en besloten om dat bij Van de Kaart te gaan nuttigen bij het 'Bring Your Own'-menu. Er wordt geen kurkgeld gevraagd, staat op de website, maar het 'wijnmenu' is wel 7 euro duurder dan een gewoon 4-gangenmenu terwijl de gerechten hetzelfde zijn, ze komen alle van de (beknopte) kaart. Met zijn tweetjes betaalden we dus 14 euro meer, wat toch een behoorlijk kurkgeld is.
Dan nu de complimenten: alle vier de gangen waren erg lekker! Huisgerookte zalm, eendenborst op een bedje van champagnezuurkool, kalfsribye en mango-bavarois met huisgemaakt ijs als dessert.
Vooral de kalfsribye was werkelijk verrukkelijk. Het smolt op de tong, het vet tussen het vlees van een ribeye is indien verkeerd bereid onaangenaam, maar gaf hier veel smaak en een prettige textuur.
De bediening was vriendelijk.
De Prinsengracht is ter hoogte van het restaurant momenteel afgezet aan de kade wegens werkzaamheden, maar dat is bijna klaar. Van de Kaart is een kleine (vijf 4-persoons en vijf 2-persoons tafels) maar gezellig zaak.
Celine N.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2013
Heerlijk gegeten. Amuse was een soepje van gepofte knoflook - waar mijn tafelheer helaas niet van konden genieten vanwege verplichtingen later op de avond.
Het voorgerecht van auberginekaviaar en humus was verrassend. Het hoofdgerecht (vegetarische paella met vergeten groenten) had wel meer daadwerkelijk vergeten groenten mogen bevatten, maar was desondanks erg lekker. Als nagerecht het kaasplankje met 6 verschillende kaasjes. Alles was goed verzorgd en mooi geserveerd.
Een aanrader!
Jvcohen .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2012
super lekker 3 gangen gehad; echt genoten. Alles werd direct aan ons dieet wensen aangepast; fantastisch! Zag er mooi uit, en was ook echt lekker. Een aanrader!
Puu .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2012
Heerlijk gegeten in een fijne ontspannen sfeer. Was alweer - te - lang geleden dat we hier zaten, maar was zeker weer de moeite waard.
Mooie combinaties op smaak, prettige presentaties.
De wijn bij elk van onze 4 gangen erg goed gekozen door sommelier.
Bediening attent. Kortom, een blijvertje op onze favorietenlijst.
Erwin H.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2012
Altijd leuk bring your own wine op zaterdag. Amuses waren heerlijk en het hoofdgerecht van wild was super. Alleen jammer dat er bij het hoofdgerecht dezelde wildbitterbal werd geserveerd als bij de amuse in het begin zat. Een gemiste kans. Het dessert was ook verrukkelijk, jammer dat het restaurant lang niet altijd vol zit
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2012
Niet opgemerkt bij ontvangst. moesten zelf de weg naar de garderobe vinden. Eten niet creatief,niet verrassend,dessert ondermaats(koude peer bij bolletjes ijs).Hinderlijk was het voortdurend naar buiten lopen vanwege catering.
Hedy F.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2012
Uitstekend gegeten en een heerlijke 4 gangenmenu laten bereiden rondom de door ons meegebrachte chateauneuf du pape grand cru 2009, (150 cl). Ook voor de enige vegetariër (wel vis) in ons gezeldschap van 4 een meer dan prima 4 gangenmenu als alternatief. Niet heel erg goedkoop (menu € 50,-), wel absoluut een aanrader. Jammer dat zo'n tent op zaterdagavond niet vol zit! Komt wellicht omdat door de aanleg van de nieuwe kade waardoor dit de bereikbaarheid niet ten goede komt. Hebben ook afhaal, dus komende zomer leggen wij met de sloep zeker een keer aan voor lekkere hapjes. Interieur is wel eenvoudig.