Van de Buurt

Gerard Callenburgstraat 1 1055 TV Amsterdam Nederland Kaart
31-203701661

Over restaurant Van de Buurt

Huiskamer = lokaal

Van de Buurt haalt zijn provisie inderdaad, uit de buurt! Kom een spelletje doen met een lekker kopje kofie of geniet van een Dutch weedburger en kaasjes van handel Kef. Natuurlijk drink je daarbij één van de vele soorten Amsterdamse biertjes. Een huiskamertje met banken en fauteuils en een fijn terras geeft Bos en Lommer een warm hart.

Meer informatie over restaurant Van de Buurt

Tram lijn 14 of 12
  • : Voor slechts 1,- euro per uur op 5 min loopafstand. www.parkerenintetterode.nl

Maandag t/m Zondag vanaf 10:00

Bram D.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Ontzettende leuke plek verborgen in een opkomende wijk. Nog net een plekje op het drukke terras kunnen vinden. De bediening was vriendelijk en snel bij ons. De verse smoothie was heerlijk en het brood wat ze hier gebruiken is echt een aanrader! Dagspecials genomen en deze waren ruim en smakelijk. Wij komen terug!
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
We zaten heerlijk in het zonnetje op het terras, lekker rustig plekje in Amsterdam. Bediening was erg aardig en dacht met je mee. Zelfs een kaart voor de allerkleinste. Het eten was prima, niet fantastisch, maar prima voor ze even tussendoor. Voor het eten zou ik er niet terugkomen wel voor het lekkere terras.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Verrassende stek in een buurt waar nog niet veel eetgelegenheden zijn. Het is een mix van cafe, restaurant, huiskamer en ontmoetingsplaats en heeft een familiaire sfeer.
Daarnaast een groot buitenterras met zicht op de Rijpgracht.
De kaart is niet super groot, maar kent wel voldoende keuze. Veel wordt er gewerkt met producten van locale leveranciers.
Het eten is prima. Geen culinaire hoogstandjes, maar die verwacht je ook niet op deze locatie. Wel leuk om gewoon spontaan een hapje te gaan eten.
De bediening was erg vriendelijk, echter miste wel vaak het overzicht waardoor de een paar keer zelf naar de bar moesten om aandacht te trekken. Leuk adres voor tussendoor.
Marloes T.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Prima eten maar hoeveelheid, kwaliteit en prijs zijn niet volledig in verhouding. Prijs voor een biertje ligt aan de hoge kant gezien we de bediening drie keer aan de bestelling hebben moeten herinneren. Het aanbod en de kennis hierover is wel top! Een bakje friet voor 3 is echter wat summier en verder absoluut geen bijzondere gerechten. (Salade zou bij een wegrestaurant absoluut niet misstaan) Eten laat ik in het vervolg voor wat het is maar de pubquiz is zeker de moeite waard!
Marcel O.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Het leek even een matige avond te worden toen er na tien minuten al vier(!) verschillende meisjes aan onze tafel waren geweest en ik nog steeds niks te drinken had. Het lag niet echt aan de aardige meisjes, eerder aan dat suffe bestelsysteem via apparaatjes die de logistiek moeten bevorderen – maar kennelijk zo ongebruiksvriendelijk zijn dat het personeel alle aandacht daarbij moet houden in plaats van bij de klant. Onpersoonlijk en ineffeciënt! Daarna werd het gelukkig beter en kregen we lekkere spare ribs met goede frieten. Samen met het grote terras toch een reden om vaker terug te komen.
Lisanne V.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2016
Goeie service, een terras met een avondzonnetje en lekker eten voor een ok prijs. Erg leuk! De lamsburger was een aanrader, de gazpacho mag wat meer pit hebben wat ons betreft :-)
Carlo_meijering .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
op zich een hele aardige locatie, soms zien de menukaarten er ronduit vies uit. daar kan beter op gelet worden. ook het schoonhouden van tafels en servies. Het eten voldoet en is smakelijk. er werken veel jongeren hier die bezig zijn met een opleiding of net de opleiding hebben afgemaakt
Bottemavansteen .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Het personeel was zeer vriendelijk. Het eten qua hoeveelheid een beetje te weinig. Vooral de de burger en weinig friet bij de kibbeling. Het eten smaakte wel goed!
Josefienkleverlaan .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Heerlijke hamburger hier gegeten, dit keer binnen, maar het terras is zo fijn dat ik gauw weer een keertje kom om daar te gaan zitten. Bediening is vriendelijk, en het interieur gewoon een gezellige kroeg. Lekkere chardonnay!
Jurrien V.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
Gezellig ingericht buurtrestaurant met een wat onhandige bediening. Geen bestek bij het hoofdgerecht, dagschotels werden niet toegelicht en het verkeerde dessert gebracht. Kwaliteit van de gerechten ligt iets hoger dan eetcafe niveau.
Andrehammersma .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Omdat ik 70 jaar in de Gerard Callenburgstraat ben geboren leek het me leuk daar een te gaan eten. Viel absoluut niet tegen, leuk informeel restaurantje
YPW47 .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Het blijft gezellig bij van de buurt! Erg genoten van het Amsterdams Jeugd Theater Collectief op zondagochtend, de kindjes werden echt betrokken bij het verhaal over de kinderboerderij.
Daarna geluncht met een heerlijk broodje oude kaas, lekker knapperig brood, mosterdmayonaise
en rucolasla, een aanrader.
Mijn zoon had een broodje gerookte biefstuk, ook heerlijk en dat alles in een relaxte sfeer met lekkere muziek op de achtergrond.
Robvanwesep .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
Ik heb hier redelijk vaak gegeten , met familie, vrienden, was altijd top! , maar 2 x pech gehad, na melding aan de eigenaar kreeg ik uitleg dat de vaste kok op vakantie was, de plaatsvervanger kon de beoogde kwaliteit niet aan , maar het aanbod wederom op zijn kosten weer te komen eten ,gebruik van gemaakt. Met alle egards ontvangen, kok aan tafel, inspirerend mens, het eten weer top als vanouds, uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding!!Een aanrader en winst voor de wijk!!Als je wat te klagen hebt; bespreek het met de eigenaar, niet in je omgeving. Top tent!!!!De eigenaar weet als geen ander als er een "foute" dag tussen zit!
Lau-Juul .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2015
We waren al een keer bij Van de buurt geweest voor een kopje koffie en vonden het toen erg gezellig. Het ziet eruit als een leuk buurt café, met spelletjes en een mooi interieur. Het geeft je gelijk een huiskamer gevoel als je binnen komt. Ze hebben erg veel lokale biertjes wat ons erg aanspreekt. Daarom besloten wij terug te komen, dit keer voor een gezellige avondmaaltijd. Dit is ons helaas een stuk minder goed bevallen. De bediening was redelijk traag, en het eten viel niet goed in de smaak. De hamburger smaakte vooral naar knoflook en er zat weinig liefde in. Hij viel ook na 1 hap al uit elkaar. De rest van het eten, bijvoorbeeld de salade of de groentes, hadden weinig smaak en waren wederom met weinig liefde bereid. Het leek of de keuken er deze avond weinig zin in had. Zonde van de mooie duurzame producten die volgens het menu gebruikt worden bij van de buurt. Kortom, vriendelijke bedieningen mooi interieur, dus en leuke plek voor een kopje koffie of een biertje, maar het eten is hier af te raden.
AmsterdamIJburg .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
Van de Buurt is een gezellig eetcafe. Er is ruimte en spelletjes voor kinderen. We waren met een grote groep. Misschien dat de bediening daarom erg traag en eigenlijk ook niet erg vriendelijk was. Het lukte meerdere keren niet om de aandacht te trekken. Het duurde een uur voordat we het eten kregen. Het eten zelf was goed van smaak. De kipsaté was sappig en de satésaus erg lekker. Het beenhammetje was ook prima. Mijn overbuurman had een rib eye die erg smakelijk was. Alleen zaten er geen groentes bij, hij kreeg alleen een houten plank met een stukje vlees. Hij ging hongerig weg. Dit kwam ook omdat we met zijn vieren maar een klein bordje patat kregen. Ook het kindermenu was zo karig dat de kinderen thuis nog een keer hebben gegeten. Terwijl het helemaal geen grote eters zijn.
Vervelend dat het zo gelopen is. De groep was gegroeid van 20 naar 30 personen, dit koste wat tijd. De kinderen renden, daar is wat tegen gezegd, wellicht is dit als onvriendelijk overgekomen. Het heeft 30 minuten geduurd en dit houden wij bij. Groentes en patat waren in grotere bakjes gebracht maar door andere opgegeten hij heeft sla en friet gekregen. Er is meerdere keren gevraagd of het naar wens was en dit werd beaamd. Kindermenu hebben we niet maar dit hadden we voorgesteld en dit was prima
Frenkie_eet .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2014
Aardige ligging in Bos en Lommer, randje West. In de zomer is het prima zitten op het terras maar het lijkt of er altijd een persoon te weinig aan het werk is waardoor je lang moet wachten. In de winter is dit precies hetzelfde geval en blijkt dat multi-tasken niet voor alle vrouwen is weggelegd. Personeel is overigens wel vriendelijk maar de onkunde straalt ervan af. Het eten is niveau amsterdams eetcafe en de welbekende hamburger is op de kaart terug te vinden. Inrichting is aardig maar je ziet dat de lichte kleuren besmettelijk zijn. Al met al een magere voldoende.
CobyVonk .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2014
Heerlijk om met elkaar op zo'n gezellig terras een biertje te drinken en daarna in een sfeervolle ambiance te eten. Het was super! Er is heel veel keus aan bieren. We hebben met 10 personen verschillende gerechten besteld en het werd voor iedereen tegelijk geserveerd! Top!! Lamsbout met groente en rosevalaardappeltjes, daarbij nog gesnoept van de overheerlijke frieten. Het is bijzonder leuk dat je voorgerechten ook als hoofdgerecht kunt bestellen.
Annemiekie .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2014
Van de Buurt heeft een fijn terras, een regelmatig wisselende kaart, gedreven personeel en diverse bijzondere bieren in huis. Het eten is altijd erg lekker en Bourgondisch. Ik heb er sinds ze bestaan regelmatig gegeten, de laatste keer vond ik de mosselen op Aziatische wijze als voorgerecht erg bijzonder!
Marl1 .
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2014
Wat een fijne plek! Altijd goed om even een koffie te drinken, een panini te eten samen met je laptop, te borrelen of te dineren. Een buurtrestaurant met een echt thuisgevoel. Door het eten zijn wij telkens weer positief verrast. Van simpele eetcafé gerechten tot een wat luxere lamsbout alles smaakt goed!
Het personeel is aardig en zeer oplettend, met de snelheid gaat het de laatste tijd een stuk beter! Kortom een aanrader!
Djoeke V.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2014
Ik heb hier voor het eerst the Dutch Weedburger (van zeewier) gegeten, deze was heel erg lekker, zowel de burger als het broodje. Hierbij kregen we uitstekende frietjes. Mijn tafelgenoten waren ook allen zeer tevreden met het eten. Alles smaakte heel lekker en de bediening was erg vriendelijk. Enig minpuntje was dat het vrij lang duurde voordat we het eten kregen, maar we begrepen dat dit onverwachts een zeer drukke avond was geworden.
Van de Buurt is nog behoorlijk groot (voor Amsterdamse begrippen), maar erg gezellig qua inrichting. Ze hebben ook een plank met ruilboeken en heel veel spelletjes.
Aanrader!