Van de Buurt

Gerard Callenburgstraat 1 1055 TV Amsterdam Nederland Kaart
31-203701661

Over het restaurant Van de Buurt

Huiskamer = lokaal

Van de Buurt haalt zijn provisie inderdaad, uit de buurt! Kom een spelletje doen met een lekker kopje kofie of geniet van een Dutch weedburger en kaasjes van handel Kef. Natuurlijk drink je daarbij één van de vele soorten Amsterdamse biertjes. Een huiskamertje met banken en fauteuils en een fijn terras geeft Bos en Lommer een warm hart.

Meer informatie over restaurant Van de Buurt

Tram lijn 14 of 12
  • : Voor slechts 1,- euro per uur op 5 min loopafstand. www.parkerenintetterode.nl

Maandag t/m Zondag vanaf 10:00

pual .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2017
Echt een geweldig plek om naar toe te gaan , zeer vriendelijke bediening en eten is erg lekker, vanavond voor de tweede keer daar gegeten. echt goed, oh ja, ze hebben eigen bier wat heel lekker is.
Coen W.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Hier een heerlijk broodje in de zon op het terras gegeten. En een vriendelijke en snelle bediening. Wat wil je nog meer ... Wat een topplek, met dank aan mijn zoon ....
Eva D.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Helaas afgelopen zaterdag een slechte ervaring met dit buurtrestaurant gehad. Jammer, want in theorie is het een gunstige plek om een hapje te eten als je (zoals wij) in de buurt woont.

Zaterdag last-minute per telefoon gereserveerd. Na wat overleg werd ons verteld dat ze een tafeltje konden vrijmaken. Toen we aankwamen begrepen we waarom. Er was een prive-feestje in het restaurantgedeelte en dat resulteerde helaas in een heel slechte service naar ons toe. Bij aankomst een paar minuten gewacht bij de bar, de barvrouw vond het blijkbaar niet nodig om ons even te vragen of ze kon helpen. De man die druk bezig was met serveren wees ons uiteindelijk een plekje. Om te beginnen wijn en water besteld. Wijn kwam, maar om het water hebben we nog een keer moeten vragen.

De steak werd heel rood gereserveerd terwijl er toch echt om medium gevraagd werd. De zalm uit de oven bleek helaas weinig fantasierijk (en papillote, samen met wat stukjes venkel en prei). Na ons hoofdgerecht duurde het lang voordat de lege borden opgeruimd werden.

Helaas bleek dat ook gelijk de laatste keer dat we vereerd werden met een bezoekje van het personeel. Ons werd inmiddels wel duidelijk dat een nagerecht er niet meer inzat, dus naar de bar gelopen om de rekening te vragen. Mondeling werd ons het bedrag meegedeeld, zonder eerst de rekening te geven en zonder te vragen of alles naar wens was. Nou beste mensen van Van de buurt.... bij deze onze feedback, nu leesbaar voor de rest van de wereld. Jammer....
Hallo Evelien,

Bedankt voor je feedback. Wat ontzettend vervelend om te horen dat jullie zo'n slechte ervaring hebben gehad in mijn restaurant. Ik baal hier enorm van! Ik snap dat er een aantal zaken niet zo gelopen zijn zoals verwacht en dat mag natuurlijk niet voorkomen.

Helaas was ik op het moment van het feestje (van mijn eigen moeder) veel daar en heb zo de overige gasten niet genoeg aandacht laten geven en dat spijt mij! Ik heb overleg gehad en wij hebben jouw punten meegenomen in het verbeterprogramma.

Ik wil voorstellen om de rekening te vergoeden of jullie een nieuw diner aan te bieden om te laten zien dat we het echt wel kunnen. Ik zou graag in ruil hiervoor deze review dan wel graag willen laten verwijderen, wij zijn ook nog lerende.

Vriendelijke groeten,
Jorit info@vandebuurt.nl
Diederik T.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2017
Helaas was het gewenste gerecht (wildstoof) niet meer te bestellen. Op een toch al kleine kaart was dit wel een teleurstelling.
Verder was de bediening erg vriendelijk en het eten dat er wel was van prima kwaliteit.
Vinder .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Familie feestje, gezellig in Van de Buurt. Wat een leuk tentje dit zeg, hartelijke ontvangst, leuke vlotte bediening en goede service! Lekkere wijn en andere drankjes. Heerlijk terrasje in de zon, echt een aanrader! Top! Jammer dat ik hier niet woon!
Gerard K.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Goed eten in gemoedelijke sfeer, altijd vriendelijke bediening (die gerust wel eens een steekje laten vallen), lekkere wijn en prima akoestiek. Aanrader.
Bram D.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Ontzettende leuke plek verborgen in een opkomende wijk. Nog net een plekje op het drukke terras kunnen vinden. De bediening was vriendelijk en snel bij ons. De verse smoothie was heerlijk en het brood wat ze hier gebruiken is echt een aanrader! Dagspecials genomen en deze waren ruim en smakelijk. Wij komen terug!
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
We zaten heerlijk in het zonnetje op het terras, lekker rustig plekje in Amsterdam. Bediening was erg aardig en dacht met je mee. Zelfs een kaart voor de allerkleinste. Het eten was prima, niet fantastisch, maar prima voor ze even tussendoor. Voor het eten zou ik er niet terugkomen wel voor het lekkere terras.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Verrassende stek in een buurt waar nog niet veel eetgelegenheden zijn. Het is een mix van cafe, restaurant, huiskamer en ontmoetingsplaats en heeft een familiaire sfeer.
Daarnaast een groot buitenterras met zicht op de Rijpgracht.
De kaart is niet super groot, maar kent wel voldoende keuze. Veel wordt er gewerkt met producten van locale leveranciers.
Het eten is prima. Geen culinaire hoogstandjes, maar die verwacht je ook niet op deze locatie. Wel leuk om gewoon spontaan een hapje te gaan eten.
De bediening was erg vriendelijk, echter miste wel vaak het overzicht waardoor de een paar keer zelf naar de bar moesten om aandacht te trekken. Leuk adres voor tussendoor.
Marloes T.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Prima eten maar hoeveelheid, kwaliteit en prijs zijn niet volledig in verhouding. Prijs voor een biertje ligt aan de hoge kant gezien we de bediening drie keer aan de bestelling hebben moeten herinneren. Het aanbod en de kennis hierover is wel top! Een bakje friet voor 3 is echter wat summier en verder absoluut geen bijzondere gerechten. (Salade zou bij een wegrestaurant absoluut niet misstaan) Eten laat ik in het vervolg voor wat het is maar de pubquiz is zeker de moeite waard!
Marcel O.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Het leek even een matige avond te worden toen er na tien minuten al vier(!) verschillende meisjes aan onze tafel waren geweest en ik nog steeds niks te drinken had. Het lag niet echt aan de aardige meisjes, eerder aan dat suffe bestelsysteem via apparaatjes die de logistiek moeten bevorderen – maar kennelijk zo ongebruiksvriendelijk zijn dat het personeel alle aandacht daarbij moet houden in plaats van bij de klant. Onpersoonlijk en ineffeciënt! Daarna werd het gelukkig beter en kregen we lekkere spare ribs met goede frieten. Samen met het grote terras toch een reden om vaker terug te komen.
Lisanne V.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2016
Goeie service, een terras met een avondzonnetje en lekker eten voor een ok prijs. Erg leuk! De lamsburger was een aanrader, de gazpacho mag wat meer pit hebben wat ons betreft :-)
carlo_meijering .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
op zich een hele aardige locatie, soms zien de menukaarten er ronduit vies uit. daar kan beter op gelet worden. ook het schoonhouden van tafels en servies. Het eten voldoet en is smakelijk. er werken veel jongeren hier die bezig zijn met een opleiding of net de opleiding hebben afgemaakt
bottemavansteen .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Het personeel was zeer vriendelijk. Het eten qua hoeveelheid een beetje te weinig. Vooral de de burger en weinig friet bij de kibbeling. Het eten smaakte wel goed!
josefienkleverlaan .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Heerlijke hamburger hier gegeten, dit keer binnen, maar het terras is zo fijn dat ik gauw weer een keertje kom om daar te gaan zitten. Bediening is vriendelijk, en het interieur gewoon een gezellige kroeg. Lekkere chardonnay!
Jurrien V.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
Gezellig ingericht buurtrestaurant met een wat onhandige bediening. Geen bestek bij het hoofdgerecht, dagschotels werden niet toegelicht en het verkeerde dessert gebracht. Kwaliteit van de gerechten ligt iets hoger dan eetcafe niveau.
andrehammersma .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Omdat ik 70 jaar in de Gerard Callenburgstraat ben geboren leek het me leuk daar een te gaan eten. Viel absoluut niet tegen, leuk informeel restaurantje
YPW47 .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Het blijft gezellig bij van de buurt! Erg genoten van het Amsterdams Jeugd Theater Collectief op zondagochtend, de kindjes werden echt betrokken bij het verhaal over de kinderboerderij.
Daarna geluncht met een heerlijk broodje oude kaas, lekker knapperig brood, mosterdmayonaise
en rucolasla, een aanrader.
Mijn zoon had een broodje gerookte biefstuk, ook heerlijk en dat alles in een relaxte sfeer met lekkere muziek op de achtergrond.
robvanwesep .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
Ik heb hier redelijk vaak gegeten , met familie, vrienden, was altijd top! , maar 2 x pech gehad, na melding aan de eigenaar kreeg ik uitleg dat de vaste kok op vakantie was, de plaatsvervanger kon de beoogde kwaliteit niet aan , maar het aanbod wederom op zijn kosten weer te komen eten ,gebruik van gemaakt. Met alle egards ontvangen, kok aan tafel, inspirerend mens, het eten weer top als vanouds, uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding!!Een aanrader en winst voor de wijk!!Als je wat te klagen hebt; bespreek het met de eigenaar, niet in je omgeving. Top tent!!!!De eigenaar weet als geen ander als er een "foute" dag tussen zit!
Lau-Juul .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2015
We waren al een keer bij Van de buurt geweest voor een kopje koffie en vonden het toen erg gezellig. Het ziet eruit als een leuk buurt café, met spelletjes en een mooi interieur. Het geeft je gelijk een huiskamer gevoel als je binnen komt. Ze hebben erg veel lokale biertjes wat ons erg aanspreekt. Daarom besloten wij terug te komen, dit keer voor een gezellige avondmaaltijd. Dit is ons helaas een stuk minder goed bevallen. De bediening was redelijk traag, en het eten viel niet goed in de smaak. De hamburger smaakte vooral naar knoflook en er zat weinig liefde in. Hij viel ook na 1 hap al uit elkaar. De rest van het eten, bijvoorbeeld de salade of de groentes, hadden weinig smaak en waren wederom met weinig liefde bereid. Het leek of de keuken er deze avond weinig zin in had. Zonde van de mooie duurzame producten die volgens het menu gebruikt worden bij van de buurt. Kortom, vriendelijke bedieningen mooi interieur, dus en leuke plek voor een kopje koffie of een biertje, maar het eten is hier af te raden.