Van Buuren

Drieharingstraat 16 3511 BJ Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Van Buuren

Geniet van langslopend publiek!

Tussen het station en de levendige binnenstad van Utrecht vind je 'Van Buuren'. Dit is een restaurant waar je met vrienden een menu kunt delen en van alles kunt proeven. Houd je van een levendige omgeving om in te eten? Dan is dit een plek waar je neer kunt ploffen en kunt genieten van langslopend winkelend publiek. Dit is een fijne plek om je avond te starten of je dag mee af te sluiten!

Meer informatie over restaurant Van Buuren

Maandag t/m Vrijdag 17:00 - 22:00
Zaterdag en Zondag

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras
Corine B.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2017
Het sam-sam idee vind ik heel goed. De gerechten smaakten prima, maar ik vond ze wat 'slordig' overkomen
Petra E.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Heerlijk gegeten, leuk het samsam menu kan je van alles proeven. Het restaurant is verbouwd het is licht en open, gezellig.
73daan .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Het eten was erg lekker. Leuk concept met de halve porties. Jammer dat het zo gehaast was. Voorgerecht was nog niet afgeruimd of hoofdgerecht stond al op tafel. Dat had iets langzamer gemogen.
De bediening was zeer vriendelijk en behulpzaam. Maar voor de bediening zou het prettig zijn als er iemand bij zou komen denk ik.
Monique L.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2017
Lekker eten, de verbouwing heeft de zaak goed gedaan. Leuke, gezellige bediening. eten prima!
Ton D.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
Leuke formule, adequate bediening en uitgesproken prijsvriendelijk. Dat geldt ook voor de wijnen!
Evelien S.
Heerlijke voorgerechtjes
joost P.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Na het lezen van eerdere recensies op Iens, besloten hier te gaan eten. Helaas een enorme teleurstelling. Het eten was echt niet goed en er was erg veel lawaai. Het lijkt erop dat het ze niet zoveel uit maakt of mensen wel of niet terug gaan komen.
Tina B.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Door de vriendelijke ontvangst en direct te laten merken dat de speciale wensen bij deze reservering ook gelezen waren, voelde het direct goed bij van Buuren.
Zeker voor herhaling vatbaar!!
Alexander F.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
Lekker eten, fijne sfeer, erg vriendelijke service. Zeker een aanrader!
Bert S.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Buitengewoon efficiënt en vriendelijk. Er wordt in een hoog tempo gewerkt, zonder dat er steken vallen (en dat had bij onze wensen gemakkelijk gekund). Prettige bijkomstigheden zijn de acht bieren van de tap en het comfortabele, verwarmde terras - leuk ook voor een roker die er even uit wil. Enige minpuntje is de groente: de enige manier om te zorgen dat je daar een redelijke hoeveelheid van krijgt is door een nogal saaie salade bij te bestellen. Veel lof voor de mogelijkheid om van alle voor- en hoofdgerechten een halve portie te bestellen voor de halve prijs.
Bas R.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2017
Leuk concept: samsam: 2x half voorgerecht + 2x half hoofgerecht.
Ton V.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Vriendelijke ontvangst, aandacht voor de bezoeker, lekker eten, geslaagde avond. We komen zeker terug als we weer een avondje Tivoli geboekt hebben.
Yvonne V.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Alle gerechten waren heel bijzonder en heerlijk. De lamsbitterbal: geweldig?
Het kaasplankje vond ik ook lekker, maar een beetje gewoontjes in vergelijking met de rest.
Jenny K.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Nieuwe inrichting en nieuwe kaart. Verrassende smaakcombinaties en fijne sfeer als vanouds.
Herma D.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2017
Professionele ontvangst, hartelijk en klantgericht. Leuk concept om halve porties te eten. Gerechten varieerden in kwaliteit. Heerlijke voorgerechten. Heel lekkere hertenstoof, mindere artichok, tegenvallend (simpel) dessert.
Bram T.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2017
Hier in verleden vaker gegeten. Eten ook nu nog ok, maar smaakt minder goed dan in verleden. De ceviche van harder scherp van smaak. De steak te weinig smaak. De viognier heb ik vaak lekkerder gehad. Gezien de prijs alles toch nog redelijk.
Maar grote tegenvaller is het vernieuwde interieur. Waarin het verleden nostalgische schilderijen van vorstelijke personen de naam Van Buren verklaarden, hangen nu grote foto's van vlees en kazen. Voor de ruimte te grote industriele lampen en namaak Piet Hein Eek tafeltjes. De met hardsteen beklede toiletten zijn het ook weer net niet. Heel saai en goedkope uitstraling. De plantenwand is gelukkig gehadhaafdm naar verder is het interieur rommelig, onrustig en is het het allemaal net niet. Jammer.
Maarten K.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2017
Vorige week hebben we gegeten bij Van Buuren. Een restaurant waar we al vaker lekker hebben gegeten, maar waar je bijna nooit spontaan kunt binnenlopen, omdat het altijd vol zit (en dat is een goed teken, natuurlijk). Nu hadden we tijdig gereserveerd.

Sinds ons laatste bezoek heeft Van Buuren de inrichting veranderd. Keuken en toiletten zijn verplaatst. Het restaurant lijkt daardoor iets groter geworden.

De bediening was vlot en attent. De menukaart biedt door het sam-sam-concept (halve gerechten voor de halve prijs) de mogelijkheid om verschillende dingen te proeven. De kaart is niet heel uitgebreid, en dan is het jammer als sommige gerechten niet beschikbaar zijn. Ikzelf eet graag vlees, de menukaart heeft slechts drie voorgerechten met vlees; als er dan eentje daarvan niet beschikbaar is, wordt de keuze wel erg beperkt (zeker als je sam-sam wilt doen). Aan het eind van een drukke avond kan ik mij dat nog voorstellen, maar om zes uur op een doordeweekse dag. lijkt dat toch meer op een foutje in de inkoop.

Toch hebben we wel lekker gegeten. De kip was lekker krokant gebakken en de saté was ook prima, met lekkere pindasaus erbij.

Van Buuren is zeker nog een nieuw bezoek waard, al is het maar om de gerechten te proeven die nu niet beschikbaar waren.
Michelle D.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Ik ben vaak bij Van Buuren gaan eten en vond het altijd een prima restaurant, maar de laatste weken vind ik het eten wat minder smaken. Kleine porties met weinig ingrediënten en smaak. Inrichting is wel een stuk leuker geworden sinds de verbouwing. Met groepen kan geen gebruik worden gemaakt van het SamSam-menu, dat is jammer.
Moniquevanderhulst .
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2017
Warme ontvangst. Ontspannen sfeer. Leuk restaurant met lekker verrassend eten en zeer enthousiaste bediening. Desserts mogen iets diverser.
Nicky B.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Heerlijk gegeten en hele vriendelijke bediening. Het idee van SamSam eten zorgt ervoor dat je is iets probeert dat je anders niet zou kiezen. Zouden het zeker aanraden.