Van Buuren

Drieharingstraat 16 3511 BJ Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Van Buuren

Geniet van langslopend publiek!

Tussen het station en de levendige binnenstad van Utrecht vind je 'Van Buuren'. Dit is een restaurant waar je met vrienden een menu kunt delen en van alles kunt proeven. Houd je van een levendige omgeving om in te eten? Dan is dit een plek waar je neer kunt ploffen en kunt genieten van langslopend winkelend publiek. Dit is een fijne plek om je avond te starten of je dag mee af te sluiten!

Meer informatie over restaurant Van Buuren

Maandag t/m Vrijdag 17:00 - 22:00
Zaterdag en Zondag

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras
Jenny K.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Nieuwe inrichting en nieuwe kaart. Verrassende smaakcombinaties en fijne sfeer als vanouds.
Herma D.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2017
Professionele ontvangst, hartelijk en klantgericht. Leuk concept om halve porties te eten. Gerechten varieerden in kwaliteit. Heerlijke voorgerechten. Heel lekkere hertenstoof, mindere artichok, tegenvallend (simpel) dessert.
Bram T.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2017
Hier in verleden vaker gegeten. Eten ook nu nog ok, maar smaakt minder goed dan in verleden. De ceviche van harder scherp van smaak. De steak te weinig smaak. De viognier heb ik vaak lekkerder gehad. Gezien de prijs alles toch nog redelijk.
Maar grote tegenvaller is het vernieuwde interieur. Waarin het verleden nostalgische schilderijen van vorstelijke personen de naam Van Buren verklaarden, hangen nu grote foto's van vlees en kazen. Voor de ruimte te grote industriele lampen en namaak Piet Hein Eek tafeltjes. De met hardsteen beklede toiletten zijn het ook weer net niet. Heel saai en goedkope uitstraling. De plantenwand is gelukkig gehadhaafdm naar verder is het interieur rommelig, onrustig en is het het allemaal net niet. Jammer.
Maarten K.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2017
Vorige week hebben we gegeten bij Van Buuren. Een restaurant waar we al vaker lekker hebben gegeten, maar waar je bijna nooit spontaan kunt binnenlopen, omdat het altijd vol zit (en dat is een goed teken, natuurlijk). Nu hadden we tijdig gereserveerd.

Sinds ons laatste bezoek heeft Van Buuren de inrichting veranderd. Keuken en toiletten zijn verplaatst. Het restaurant lijkt daardoor iets groter geworden.

De bediening was vlot en attent. De menukaart biedt door het sam-sam-concept (halve gerechten voor de halve prijs) de mogelijkheid om verschillende dingen te proeven. De kaart is niet heel uitgebreid, en dan is het jammer als sommige gerechten niet beschikbaar zijn. Ikzelf eet graag vlees, de menukaart heeft slechts drie voorgerechten met vlees; als er dan eentje daarvan niet beschikbaar is, wordt de keuze wel erg beperkt (zeker als je sam-sam wilt doen). Aan het eind van een drukke avond kan ik mij dat nog voorstellen, maar om zes uur op een doordeweekse dag. lijkt dat toch meer op een foutje in de inkoop.

Toch hebben we wel lekker gegeten. De kip was lekker krokant gebakken en de saté was ook prima, met lekkere pindasaus erbij.

Van Buuren is zeker nog een nieuw bezoek waard, al is het maar om de gerechten te proeven die nu niet beschikbaar waren.
Michelle D.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Ik ben vaak bij Van Buuren gaan eten en vond het altijd een prima restaurant, maar de laatste weken vind ik het eten wat minder smaken. Kleine porties met weinig ingrediënten en smaak. Inrichting is wel een stuk leuker geworden sinds de verbouwing. Met groepen kan geen gebruik worden gemaakt van het SamSam-menu, dat is jammer.
Moniquevanderhulst .
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2017
Warme ontvangst. Ontspannen sfeer. Leuk restaurant met lekker verrassend eten en zeer enthousiaste bediening. Desserts mogen iets diverser.
Nicky B.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Heerlijk gegeten en hele vriendelijke bediening. Het idee van SamSam eten zorgt ervoor dat je is iets probeert dat je anders niet zou kiezen. Zouden het zeker aanraden.
Linda R.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
We hebben gekozen voor het samsam-menu: erg leuk concept! Hierdoor hebben we ieder twee kleine voorgerechtjes en twee kleine hoofdgerechten gegeten. Erg lekker gegeten, goede combinatie van ingrediënten en goede bereiding. Heerlijk! Service was vriendelijk, maar 'door de drukte' (de zaak zat maar 3/4 vol) moesten we drie maal dingen dubbel vragen: de wijn die na het afhalen van de borden van het voorgerecht werd besteld hebben we na het eten van t hoofdgerecht maar afgezegd, thee bij het dessert moest dubbel gevraagd worden en voor het verkrijgen van de rekening zijn we uiteindelijk maar naar de uitgang gelopen.. Slordig!
Lisanne S.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Super lekker gegeten, het sam-sam concept is heel leuk! Service was top. Klein minpuntje, weinig toiletvoorzieningen.
Holmer K.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Het eten smaakte heerlijk. Fantastisch om zoveel verschillende gerechten te kunnen bestellen! Het enige minpunt is de lange wachttijd. Dit is, echter, begrijpelijk gezien de drukte.
pa-ho .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Heerlijk gegeten, twee halve voorgerechten, twee halve hoofdgerechten en een nagerecht. Was allemaal op de juiste temperatuur en goede kwaliteit en hoeveelheid. Vriendelijke en attente bediening. Minpuntje was het geluidsniveau (waardoor onderdeel inrichting en sfeer dan ook lager scoren). Gerechten kwamen zeker niet te snel achter elkaar, de pauze was ruim, maar net niet te (het was dan ook druk).
Myrthe E.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Prima gegeten en de prijs-kwaliteitsverhouding is oké! Wel waren er relatief veel gerechten die niet geserveerd konden worden, omdat het product op was.

Wij hadden aangegeven dat we om 19:30 in Tivoli moesten zijn. Op de website van het restaurant wordt een Tivoli-menu aangeboden waarbij gegarandeerd wordt dat je snel geholpen wordt zodat je op tijd kunt vertrekken. Wij kregen het dessert echter pas om 19:30... niet gelukt dus! Als je iets garandeert moet je dat ook waar maken.
Jox B.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Goed betaalbaar en heerlijk eten, keuze valt wel mee maar elke keuze is heerlijk. We kom vaker terug. Vooral het SamSam is lekker om 2 gerechten per keer te proeven.
Mengelmoes .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Erg lekker gegeten bij van Buuren. Korting via de AH restaurantbon: bij dit restaurant heb je nog gewoon keuze uit alles, erg positief. Het eten was heerlijk, samsam gegeten en vooral genoten van de gnocci en de geitenkaas met bloemkoolcouscous. Gerechten werden snel geserveerd, aardige bediening. Enige minpuntje was de muziekkeuze, maar dat is persoonlijk! Ook zonder korting erg vriendelijk geprijst.
Marleen W.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Heerlijk gegeten! Leuk die sam sam als je niet weet wat je wilt kiezen. Aardige bediening. Heerlijke artisjokken ook met lekker sausje, een halve of een hele, en dat in de winter.
peterwalhout .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2017
We zijn eerder bij van Buuren geweest en het is altijd prima daar. Jammer dat er veel visgerechten of gerechten met een visbestanddelen op het nieuwemenu staan waardoor voor niet viseters er niet veel keus .is. De prijs was uiteraard inzke de AH restaurantactie zeer gunstig. Prima bediening.
Ron H.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Heerlijk gegeten. Leuk samsam concept om voor- en hoofdgerechten te kunnen delen met anderen, of als je geen keuze kunt maken, te kiezen voor twee halve gerechten. Smaakvol en leuk gepresenteerd. Open keuken wekt vertrouwen. Prima bediening en de tent zal volledig vol op een zondagavond.
Loes A.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Het eten op zich was prima. Helaas waren gerechten per gang op de kaart niet aanwezig, dit werd pas gemeld toen we ze al besteld hadden. We kregen het snickers toetje zonder chocolade, pas bij navragen kregen we na wat "overleg" met de keuken te horen dat de chocolade op was. Slecht!
Soraya R.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Mijn favoriete plekje in Utrecht.. nu helemaal verbouwd en nog leuker en mooier!! top locatie in de winter en zomer!!
Im V.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Super vriendelijke en snelle bediening! De cheesecake is heel erg lekker! Samsam menu erg leuk om op deze manier meerdere gerechten te proeven! Leuk de plantenmuur achterin en de open keuken! Het issue wel wat lawaaierig.