Van Bleiswijk

Meer informatie over restaurant Van Bleiswijk

Maandag t/m Zondag vanaf 10:00

Diamonda .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Gisteren 24/11 zonder reservering met z'n vieren hier geluncht. Geen terrasweer, dus een tafel bij een raam. Het brood met kruidenboter e.d. was ruim voldoende voor 3 personen en smaakte prima. Nummer vier nam de gevulde vissoep. Deze was niet gevuld, maar overladen met vis en schaaldieren, was zeer smaakvol en had eigenlijk bouillabaisse moeten heten. Een lekkere Chardonnay begeleidde de kolossale Van Blijswijkburger, de penne pasta met paddestoelen, de sateh van kippen- dijen en de (maaltijd)tonijnsalade. Op de sateh na was alles van zeer goede kwaliteit. Sateh van kipfilet zou hoogstwaarschijnlijk beter hebben gesmaakt. De bediening was vriendelijk en attent. Besloten werd met een eenvoudige, doch lekkere koffie. Al met al een geslaagde lunch.
Johan V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Van tevoren. Niet gereserveerd en eigenlijk was het vol. Er Werd echter toch een plekje aan de bar gevonden. Gekozen voor de lamscurry en de maaltijd ceasar salade. De curry was mild, smakelijk en heerlijk mals. De ceasar salade was heerlijk fris. Paar prachtige tapbiertjes erbij en het was zodoende een prima avond. Bediening was uiterst adequaat
Hans N.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Ondanks de grote drukte van vele gasten binnen en ook buiten op het terras, de extra inzet vanwege het huwelijksfeest waar wij als gasten aan mochten deelnemen, was er in Bleiswijk een geoliede organisatie, goede sfeer, attente en vriendelijke bediening en niet in de laatste plaats heel goed eten!
Fjwesten .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Dit blijft een mooie locatie in Enkhuizen. Mooi terras en een mooi restaurant. Voor wat betreft het eten kan het wel wat beter. Okay, het was druk. Maar de varkenshaassate was niet goed. Niet of niet voldoende gemarineerd en het leek wel gekookt vlees. Jammer dus. Wel veel atjar en kroepoek erbij. De frieten in een puntzak waren weer prima. Mijn tafelgenote had de daghap besteld. Deze was gewoon prima.
Mieke M.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Gisteren met 6 volwassenen en 5 kinderen hier gegeten. Er is een kinderhoek waar de kinderen zich kunnen uitleven, wat een geweldige oplossing! De bediening was uiterst vriendelijk en ja er werd wel eens vergeten een glaasje weg te halen. Maar wij hebben wel heel relaxed en ook heerlijk kunnen eten en bijpraten. Ook de kindjes werden op hun wenken bediend. De volwassenen aten de steak, lamshaas en zalm. Perfect allemaal. Chapeau voor de keukenbrigade en de bediening!!
Anto12 .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Wij hadden een verjaardag van mijn schoonmoeder. Met 35 mensen kwamen wij lunchen en borrelen. Het geserveerde eten was heerlijk daar was niks mis mee. De bediening liet echter te wensen over. Glazen en lege soepkommen stonden heel erg lang op tafel. We moesten zelf vragen of het weggehaald kon worden. Ook werd er tot 3 keer toe gezegd ik weet niet voor wie dit drankje is ik zet het maar hier neer. Dat is toch niet echt de bedoeling denk ik. Bij ijs het bestellen van het ijs ging het helemaal mis. Er werd opgenomen welke 2 bolletjes we wilde hebben. Na een kwartier kwam de serveerster terug met de mededeling dat het allemaal te moeilijk was en dat ze het anders gingen doen. Op protesten van het gezelschap werd niet gereageerd. Het lijkt me niet heel moeilijk om 12 ijsjes te maken van 2 bolletjes en dan de juiste bolletjes te serveren, die besteld zijn dus. Nadat wij eindelijk de ijsjes hadden was er 1 iemand die nog een ijsje moest krijgen omdat er te weinig was. Dus 2 bolletjes vanille besteld. Wat schetst onze verbazing na een half uur en 3 keer vragen waar het blijft krijgt deze jongen een ijsje met 1 bolletje vanille en 1 bolletje chocoladeijs (wat hij dus niet lust) Ik vind dit echt heel erg slecht zoveel moeite lijkt het me niet om het juiste te brengen. De serveerster wist ook nog te vertellen dat we bij klachten over te langzaam of te weinig personeel etc we maar bij de keuken moesten gaan klagen. Nou breekt helemaal onze klomp, is het niet 1 team waar gewerkt wordt. jammer om de klachten dan af te schuiven op iemand in de keuken die je niet kunt bereiken. Gelukkig heeft mijn schoonmoeder een leuke dag gehad (die heeft niks hiervan meegekregen gelukkig) maar zelf zou ik hier nooit gaan eten na deze ervaring ondanks dat het eten goed was.
HCHoogkarspel .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Vroeger stond dit bekend als één van de betere restaurants/grand cafés. Het interieur ademt nog steeds een klassieke tijdloosheid uit. Als hoofdgerecht hebben we gekozen voor een Wiener Schnitzel, 3x Varkenshaassate, Kindermenu en een Puntzak Frites. De 3x Varkenshaassate werd geserveerd met 1 klein kommetje salade en 1 puntzak frites. Erg summier voor 3 volwassenen. De Wiener Schnitzel was vrij dik, dit hoort wat dunner. Smaak van alle gerechten was goed. Het nagerecht bestond uit 1x espresso met bonbons, 4x een ijscoupe. De koffie werd zeker 10 minuten voor de ijscoupes geserveerd. Bij het brengen van de ijscoupes verontschuldigde de serveerster zich hiervoor, maar het werd niet opgelost. Een van de ijscoupes werd geserveerd met chocolade-ijs, terwijl vooraf duidelijk was gevraagd of er alleen vanille-ijs in de betreffende coupe zat. Dit werd door de serveerster afgedaan met: "Dat is vast nieuw, dat wist ik ook niet." Al met al was het eten niet slecht, maar het lijkt hier qua eten (simpel en summier) en bediening meer op een veredelde snackbar. Ik zou dit grandcafé niet aanraden om een vorkje te prikken na een verblijf op het terras.
Ik vind het jammer dat u zo'n slechte ervaring heeft overgehouden aan het bezoek aan ons Grand Café. Ik wil wel zeggen dat een foutje er bij ons (iedereen) wel eens insluipt, maar het is jammer dat het met het dessert niet goed is opgelost. Wij geven meestal niet te veel salade bij de maaltijden, aangezien het vaak wordt weggegooid. U kunt ten alle tijden gewoon wat extra bij bestellen, dit is voor ons geen probleem. Ik ben niet eens met uw stelling dat wij summier eten serveren. De schnitzel woog dan ook 250 gram, voor een prijs die zeer schappelijk is. Dat u de schnitzel te dik vond, daar gaan wij naar kijken. Bedankt voor uw recensie, ik hoop u graag alsnog een keer bij ons te mogen verwelkomen om te laten zien dat uw vorige bezoek een incident was.
JohanGer .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2015
Heerlijk met ze 2e gegeten de kip saté was heerlijk mals. Als toetje is de chocolade fabriek zeker aan te bevelen. Vriendelijke bediening. En een mooie decor
S V.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2015
Wij zaten buiten op het terras en aten het dagmenu, cannelloni met gehaktsaus en salade. Vooraf uiensoep. De olijven waren van het huis.
Het is prettig zitten bij Van Bleiswijk. Bankjes langs de gevel. binnen niet echt bekeken, behalve dat er een ruime hoeveelheid aan bladen ligt. fijn als je alleen bent.
De bediening (twee jongedames) vonden wij alleraardigst, alert en attent.
De gerechten smakelijk en zeker qua prijs/kwaliteit prima. Ook een goede koffie.
Al met al een prima tent.
Heine .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
Er was een jazz weekend in Enkhuizen en dat maakte dat alles behoorlijk vol zat.
Ook bij van Bleiswijk zat de zaak behoorlijk vol.
Op de vraag of we nog wat konden eten was het antwoord: "Als jullie het voor 21.00 uur op hebben is het wel mogelijk". Het bleek (toen wij nog NET zaten te eten) dat een DJ enorm zijn best moest gaan doen. Nog twee minuten en we waren weg geweest.
Het eten was goed en dat is toch ook wel belangrijk in een restaurant. Of het nu ging om de soep bij mijn tafelgenoten of mijn eigen carpaccio, de smaak was goed.
Mijn saté schotel was prima en de frietjes waren goed gebakken. Een ijsje als toetje en een bak koffie na (in een aangrenzende ruimte) maakte dit tot een aangename ervaring.
Mooie zaak met vriendelijk personeel.
Ilja V.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Gisteravond met een collega en een cliënt gegeten. We hadden bij het reserveren om een rustig plekje gevraagd en kregen inderdaad een erg fijn plekje. Leuk was dat de serveerster de cliënt rechtstreeks aansprak! Mijn collega heeft genoten van de kipsaté - ze had nog nooit zulke lekkere sate gegeten. Zelf genoten van een (wel erg grote portie) wrap met kalfsvlees. Ook de biefstuk smaakte uitstekend. Uiteraard genoten van koffie na.
Al met al een prima locatie, met door het hele pand hoekjes in verschillende sfeer, prima bediening die ook erg attent is en uitstekend eten. Voor herhaling vatbaar!
Nick K.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2014
Gezellig met de vriendengroep uit eten geweest bij Van Bleiswijk. Eerst even een paar drankjes gedaan op het terras en vervolgens aangeschoven aan tafel. De ronde tafel waar we aanzaten was net iets te klein naar mijn idee omdat onze knieën nog wel eens tegen elkaar aan leunden. Daarvoor krijgt het decor van mij net geen 10 (voor de rest ziet het er echt top uit). Het eten was lekker maar helaas al eerder mee gemaakt dat het eten snel koud wordt (misschien dat de borden niet verwarmd zijn). De bediening was erg vriendelijk en kwam regelmatig langs om nieuw drinken aan te bieden.
Carla O.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2014
Afgelopen vrijdag met een gezelschap van 8 familieleden dit grand café bezochtern er een diner genoten.
Het voorgerechtje met de geitenkaas was erg smakelijk, met o.a. een heerlijk accent van gekaramelliseerde noten(klompjes).
De kippendijen!saté die daarna volgde was een misser van mijn kant. veel te grote hompen vlees, moeilijk lekker gaar en mals te krijgen ,overgoten meteen pindasaus die behoorlijk veel weg had van een kant en klare saus. Bovendien drupte de saus,- vanaf de onder/zijkant van het bord-, op mijn linnen broek. De keuken had hier alert op moeten zij. Zo serveer je een schotel niet.

En dan die garnituur van atjar. Atjar??? Ook uit een pot? maar dan iets heel erg zoets!! erdoor gemengd. Het deed mij denken aan een bananenmoes. Hoe verzin je iets dergelijks. Je hoopt op een fris accent en dan hap je in iets dergelijks. Brrr....

Ook dekoffie, veelal geroemd, als dessert geprobeerd. Sorry, ook niet mijn koffieboon. Een akelig branderig nasmaakje.
Voor mij was dit qua restaurant vermoedelijk het laatste bezoek.
Voor een biertje op het terras lijkt van Bleiswijk me een uitstekende plek. Interieur erg mooi, maar dat wist ik: ooit bezocht ik als jonge moeder dit gebouw met mijn baby/zuigeling.
Personeel: vriendelijk.
Het spijt ons dat u niet van uw verblijf heeft kunnen genieten zoals u gehoopt had.
De saus en de atjar komen uit eigen keuken, de receptuur kunnen wij u desgewenst toesturen.
Wanneer de vlek van de satésaus op uw broek niet weggewassen kan worden komen wij u daarin graag tegemoet.
MVG fam. Cools

Reactie van proever:

Met dank voor uw aanbod voor het reinigen van de broek, deze is inmiddels al eigenhandig door mij schoongemaakt.
Veel gasten zullen gecharmeerd zullen zijn van uw receptuur, mensen verschillen en dus ook smaken. Ik heb wel van de ambiance van 'vanBleiswijk" genoten. Vriendelijke groet.
A M.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2014
Op een mooie zaterdagavond in het pinksterweekend op het terras gegeten. Prima sfeer, prima bediening. Mijn tafelgenote had de tournedos van zalm, ikzelf de kalfssteak. Uitstekend gegeten voor een redelijke prijs. We komen hier nog eens terug
Emvdhurk .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2014
Met vier personen afgelopen weekend de Wijn & Kaasproeverij en de bier & Kaasproeverij genomen. Een heerlijke smaakvolle ervaring! Verschillende kazen met verschillende bijpassende bieren en wijnen. Alles was erg lekker voor een eerlijke prijs. Het was een fantastische ervaring daar we zowel met bier als met wijn liefhebbers waren. De bediening was heel enthousiast, vriendelijk en had verstand van de producten en dranken de bediening in combinatie met de fijne muziek en het prettige decor geeft een prettig huiskamergevoel. Helaas wonen wij niet in de buurt anders zouden we hier zeker vaker terugkomen.
Lokkie .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2014
Het was met z'n vieren bijzonder goed vertoeven in dit restaurant.
Drie personen kozen voor de tournedos van zalm met aziatische tong etc. en de vierde persoon ging voor de spare-ribs met sweet-spicy stroop en meerdere sauzen.
Bij allen viel dit in zeer goede smaak, voortreffelijk zelfs.
Goede prijs-kwaliteit verhouding.
Prettige bediening hoewel we geconfronteerd werden met 3 bedienden (iets teveel naar onze opvatting).
Kortom, een aanrader !
Albert V.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2014
Een late lunch op een stille vrijdagmiddag in vroege voorjaarszon. Heerlijk ambiance, mooi aanbod van 'leesvoer', attente bediening, goede salades (ik had de Caesar) en de Viognier was buitengewoon prettig.
Annemiek B.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2014
Al vele keren hier geweest, voor een heerlijke koffie, borrel met vriendinnen en etentjes met collega's. Gisteren met het gezin hier gegeten. De entourage blijft prachtig met de hoge plafonds en mooie lampen. Bediening vriendelijk, vlot, losjes en adequaat. Carpaccio en de tomatensoep van de kinderen was prima. Zelf genoten van een geitenkaasje met peer en salade. Hoofdgerechten (saté, rib eye, spare ribs) lekker. Puntzak brede frites met mayo. Zelf had ik een uitstekende quiche met knapperige korst en uienvulling. Toen ze hoorden dat ik jarig was kreeg ik een coupe met ijs en "vuurwerk", leuk! Ze hebben al vaak prijzen gewonnen voor de koffie en dat proef je! Ideaal restaurant om met kinderen heen te gaan!
Rita53 .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2013
Afgelopen weekend hier gelunched en weer heerlijk aangezeten en gegeten. Wij hadden een club sandwich special, nu je weet niet wat je ziet, een enorm bord met een enorme sandwich welke je makkelijk met z'n 2en kunt eten. De special is belegd met carpaccio, pesto, ei, oude kaas, tomaat en sla en je krijgt er chips met tuinkersmayonaise bij. Het was met het lekkere biertje erbij weer genieten.
Monro .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2013
Erg goed voor een lekkere lunch.
Voor het diner werden wij met drie personen aan een 2-tje gezet wat veel te krap was. Dus erg goed voor de snelle hap.