Vallermosa

Erg rustig
Erg kort
Galois .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Slechte waardeloze service. Op de vraag of ze iets te tekenen hadden voor onze kinderen, werden we vreemd aangekeken. M'n zoon (4 jaar) wilde melk, dat hadden ze niet. Dan water, maar dat kon alleen Sourcy van 2,30 zijn. Zucht, als je je omzet moet hebben van een glas water voor een kind, dan vind ik dat wel erg sneu.

Het opnemen van onze bestelling duurde wat lang en onze kinderen werden onrustig. M'n vrouw vroeg of ze daar rekening mee konden houden en de pizza's niet al te lang op zich zouden laten wachten. De reactie van de gastvrouw: "We doen ons best." Zucht... Waarom zo'n instelling? Een reactie zoals: "We gaan ons best doen." is toch minstens wat je kunt verwachten?
(de pizza's waren er overigens snel)

En op Iens staat dit restaurant als klantvriendelijk? Bijzonder.

Maar goed, het broodje vooraf was heerlijk en ook de pizza's erg goed! Lekkere deeg. Als de bediening wat verbetert, kan dit een goede tent worden!
Marlou V.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Wij komen hier al jaren en nergens anders kun je betere pizza's krijgen!! Ook de pasta's zijn heerlijk. Bediening is altijd erg vriendelijk en doen erg hun best. Prijs/kwaliteit verhouding is ook super goed.
Miranda H.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Vanavond heerlijk gegeten bij Vallermosa.
Diverse voorgerechtjes voor 2 personen. Allemaal even lekker.
Ook de pizza's ( tonno en carpaccio) die wij bestelden waren heerlijk. Superkrokant, goed belegd en niet te zout.
Bediening was prima.
En als je dan iets van kritiek wil uiten; het mag iets sfeervoller. Kaarsjes aan, bloemetjes ed.
Alfredmanuela .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Hier kun je heerlijk eten. De pizza's en pasta zijn erg lekker.
Wij vinden de sfeer geweldig en de bediening was zeer goed en erg vriendelijk . Ik snap de slechte recensies allemaal niet. Het concept klopt gewoon helemaal.
Wij komen hier zeker nog vaker.
Caroline D.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Een van mijn favorieten in het pittoreske Doesburg. Lekker eten in de tuin, écht in de oude kern van Doesburg. De bediening is top en vriendelijk. De anti pasta vooraf voor 2 personen evenals het brood met olie, zout olijven tomaatjes ... Heerlijk.. Alleen al de presentatie ervan maakt mij vrolijk en waan mij even in Italië zelf.
De pizza's zijn ook echt vers bereid en de kids vinden ze heerlijk. Maar de pasta met gamba's of steak zijn ook zeker aan te raden.. Afsluiten met een limochello. Of een van de echte Italiaanse toetjes... Wederom weer heerlijk gegeten. Tot de volgende keer!
Trudy&Jan V.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
We hadden een mooie ronde tafel met uitzicht op een donkere rommelige nis met een enorme kaarsenstandaard. Op tafel een mooie vaas met plastic anjers. De kaart: een paar a4-tjes op een klembord. Het pilsje was koud en het glas vet, wat niet werd opgemerkt door de gastvrouw.
Ze leek erg vermoeid, maar verder wel vakkundig. De romantomatensoep mooi in een bord opgediend was simpel en smaakte als je niet teveel verwacht goed, helaas geen brood erbij. Als hoofd: de Rucolapizza met tomaat, mozarella, parmaham, rucola en pecorino. Dun en krokant gebakken, weinig mozzarella en ham (was het wel parmaham?), de pecorino: tien minuscule kruimeltjes en voldoende rucola. Die geef ik een dun zesje. Na een goede espresso.
MER73 .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Ten eerste een beetje vreemd dat de recensies hier van heel hoog naar laag gaan als het om dit restaurantje gaat...
Bedroevende kwaliteit en belachelijke prijzen in combinatie met deze kwaliteit.
Voorgerecht Calamaris besteld, droge hap met een citroen, geen sausje om het mee weg te laten glijden (dat hoort ook niet volgens de pinnige serveerster) en dat voor maar €9,-
Onze hoofdgerechten waren nog bedroevender, het zogenaamde echte Italiaanse eten leek nergens op, ik ben geen uitmuntende kok maar ik kook vele malen beter. Dit was echt studentenvoer-kwaliteit. Op de pizza kon verse basilicum (zoals het volgens mij hoort bij een 'echte' Italiaan) er niet vanaf, twee keer schudden met een busje oregano... De pasta was niet vers maar was van het niveau Supermarkt-onderste-schap met welgeteld negen garnalen erdoorheen geroerd, voor maar €16,90, winst €16,-...
Ga je uit eten in Doesburg, in een straal van 50 meter zitten diverse betere restaurantjes...
Mick V.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Was erg gezellig en heerlijk gegeten.... Carpaccio vooraf,heerlijke pizza en als toetje tiramisu.... Komen gauw weer terug...
Embeeee .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Sfeervol Italiaans restaurant in hartje Doesburg, wij kozen voor de mix van acht verschillende antipasti (voor twee personen, € 11,50 pp). Vers, zeer smakelijk en voor ons voldoende. Panne met olijven (€ 3,50) apart bij te bestellen. Italiaanse rosé erbij, buon apetito. Lekkere pizza's en pasta voor de kinderen, met vijf personen iets meer dan € 70,00 betaald, wat ons betreft een aanrader.
ChantalKM .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2015
heerlijk eten, heel leuk tentje maar de bediening, een mevrouw met serieus chagrijnige blik op haar gezicht. We wilden voor onze dochter een wat kleiner hapje dan op de kaart stond. Geen kinderkaart dus dan vraag je of de portzonering wat kan worden aangepast.
Dit was niet mogelijk, de pizza was standaard maat en de rest eigenlijk ook.
Heel jammer want het eten zelf was echt heel lekker en netjes op tijd.
Plusje voor de kok, minnetje voor de serveerster.
Willem B.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
Gezellige tent in Doesburg. "Kom een beetje op tijd, want de mensen eten hier vroeg" zei de mevrouw toen ik (afkomstig uit Amsterdam) wilde reserveren. Het eten was prima, mijn voorgerecht, Affettati e formaggi: kaas en vleeswaren was lekker, en ook de anderen waren tevreden. Een van mijn tafelgenoten was erg te spreken over de bolognese, en mijn schnitzeltjes waren, hoewel wat aan de droge kant, lekker. De alleraardigste mevrouw van de bediening was zelf erg te spreken over de tira misu, die die avond speciaal gemaakt was van cantuccini (denk ik) maar wij minder. Te brokkig, te harde koekjes, niet het smeuïge wat dit toetje zo verslavend maakt. Desondanks togen wij voldaan naar het café om de hoek om nog wat na te tafelen.
Richard V.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Vanavond fantastisch gegeten in Vallermosa. De start met de broodjes was verbluffend, heerlijk verse broodjes met tomaat, kruidenboter en lekker olijfolie. De voorgerechten, Carpaccio en Vitello Tonato waren prima in balans. Zeer goed vlees met zachte smaken.
Hoofdgerechten een lekker pizza, ossehaasmedaillons en rib eye van kalf. Allemaal perfect, goed op smaak! De nagerechten waren zoals je ze bij een goed Italiaans restaurant mag verwachten, uitstekend dus! Een heerlijke avond met uitstekend Italiaans eten. Voor ons een omweg waard!
Els G.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
Wij aten onverwachts op zaterdagavond 18 oktober in Vallermosa. Aardige ontvangst en snelle bediening. We kozen voor een moeilijk gerecht, kalfszwezerik met risotto. Heerlijk was het. Niets op aan te merken. De huiswijn was ok. Citroentoetje en koffie met eigengemaakt koekje (aanrader!) toe. Bij het weggaan kregen we een zakje koekjes mee. Kortom, wat wil je nog meer?
Catharina
AvKemenade .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2014
Op een zomerse zaterdagavond Doesburg aangedaan om even een hapje te eten. We hadden zin in Italiaans en dit zag er erg goed uit. Gezellige sfeer, echt Italiaanse kaart, en een buitenterrasje achter. Leuk plankje met brood en antipaste. Het eten was heerlijk, pasta vooraf, gevolgd door een vleesgerecht. De wijn was voortreffelijk. Uitstekende prijs/kwaliteitverhouding.
Manon V.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2014
't Was erg warm, dus speciaal gereserveerd in de binnentuin van Vallermosa, Italiaans restaurant in Doesburg. Vrij snel al de bevestiging binnen via mail dat het prima was en ons tafeltje voor die avond klaarstaat. De eerste keer voor ons om bij Vallermosa te eten. Als voorgerecht hadden we de proeverij van Italiaanse gerechtjes, geserveerd op een groot plateau, wat er erg mooi uitzag. Lekkere rode (huis)wijn. Jammer dat er geen uitleg was over de gerechtjes. We kenden de meeste wel, maar waarderen een beetje uitleg en service wel. Als hoofdgerecht had ik de vegetarische ravioli, gevuld met paddestoelen en truffelsaus. Mijn partner had de zwezerik met risotto. Ook wel lekker, maar wilde niet ruilen met mijn ravioli ;-)
Als toetje het kaasplankje en mijn partner tiramisu. Beide erg lekker, maar ook hier ontbrak de uitleg. Ik had graag geweten welke kaas ik gegeten heb, want daar heb ik dan weer niet zoveel kaas van gegeten.
Al met al ontzettend lekker gegeten in een leuke binnentuin, had misschien iets meer aangekleed kunnen worden en jammer dat de bediening niet wat meer service gericht was.
Absoluut niet onaardig, maar eerder een beetje verlegen. Het is jammer dat met zulke mooie en lekkere gerechten dit een beetje een minpuntje is. Je kunt er een mooi verhaal bij vertellen denk ik.
Maar eten: heerlijk!
Gerben R.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2014
Aangename verrassing. Lang geleden dat we zulke lekkere pizza's hebben gegeten. Dunne knapperige bodem, prima van smaak, typisch Italiaans (dus: niet te veel) belegd. Heerlijk. Spaghetti Vongole en Carpaccio ook prima. De huiswijn trekt de goede kwaliteit door. En dan zo'n fatsoenlijke rekening....
Gastvrije en vriendelijke bediening. Het binnenterras is knus, maar zou nog iets gezelliger kunnen. Bij ons volgende bezoek proberen we zeker de 'Contorni'; ook typisch Italiaans en een leuke manier van zelf je voorgerecht samenstellen.
HENDERS .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2014
Doel was ergens een hapje te eten, niet al te duur maar wel goed. Dat is gelukt. De binnentuin is sfeervol, bediening vriendelijk en alert. De pasta's waren goed voor dit segment, hetzelfde geldt voor de wijn. Heerlijke broodjes vooraf, glas wijn, glas water, bord pasta en koffie voor 20,00. Prima !
Pvelp .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2014
Eigenlijk is alles op de kaart voortreffelijk en de pizza's zijn zoals ze horen te zijn, Italiaans. Dus geen metworst of andere Hollandse namaak salami en verkeerde gorgonzola maar echte eerlijke verse producten en de juiste Zola. Jammer dat in Nederland nog steeds te veel verkeerde pizza's gegeten worden. Fijn dat er in doesburg nog een vakman is.... pizzaiolo angelo !
Henk D.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2014
Wij hebben heerlijk gegeten bij Vallermosa in Doesburg het eten en de bediening was uitstekend, het is een aanrader voor iedereen,wij komen uit Arnhem en zullen zeker vaker daar gaan eten. Ik zelf had een pizza angelo en mijn meisje had lasagna. Wij gaan vaak naar Italië en gaan dan altijd uit eten maar in Doesburg kunnen ze er ook wat van hoor.
JanenMarleen .
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2013
We waren hier op zondagavond en het was vrij rustig. We hadden als voorgerecht de luxe proeverij van verschillende Italiaanse specialiteiten voor 2 personen. Dit was heel leuk en heel goed! Daarna hadden we allebei een heerlijke verse pizza, de Carpaccio en de Salmone e capesante. We hebben allebei van beide de helft genomen en vonden ze heel goed. Al 30 jaar eten we meestal een pizza als we uit eten gaan en dan proef je duidelijk verschil tussen de een of de ander en hier zouden we zeker zo weer heen gaan! Nog even over de nagerechten, een tiramisu voor mijn man en voor mij het warme chocoladetaartje, verrukkelijk!! De bediening door de mevrouw was heel vriendelijk en ongedwongen en die sfeer heeft de inrichting ook, een oud pand met allerlei hoekjes, je kan nergens het hele restaurant overzien, een open haard en een warme mediterrane inrichting. Bij deze aanbevolen!