Valerius eten & drinken

Banstraat 14 1071 JZ Amsterdam Nederland Kaart
31-204713976

Over restaurant Valerius eten & drinken

Genieten in Oud-Zuid

Valerius eten & drinken ligt in hartje Amsterdam Oud Zuid, dicht bij het Museumplein en de Cornelis Schuytstaat. Het restaurant staat bekend om haar ruime terras, vriendelijke bediening en uitgebreide kaart. Wat je hier vindt? Goed eten, prettige sfeer en fijn publiek. Een perfecte plek voor een lekker ontbijtje 's ochtends vroeg, of een lunch na een dagje shoppen of sightseeing in Amsterdam. Dit allemaal in een ongedwongen setting. Tot ziens bij Valerius.

Meer informatie over restaurant Valerius eten & drinken

Maandag t/m vrijdag 08:30 - 18:00
- Ontbijt 09:00 - 12:00
Zaterdag en zondag 10:00 - 18:00
- Ontbijt 10:00 - 16:00

Peter S.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Bij Valerius Eten & Drinken vallen twee dingen meteen op: het stijlvol ingerichte en met subtiele en frisse pasteltinten beschilderde interieur en de uitstekende en vriendelijke bediening. Ook de kaart ziet er aantrekkelijk uit. Ik had de tomatengroentesoep met brood en de makreelrillette op zuurdesembrood. Beide gerechten smaakten uitstekend en de porties waren ruim. En ondanks de ligging in Oud-Zuid waren de prijzen schappelijk.
Marcel W.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2016
Het terrasseizoen is weer begonnen en dat betekent dat de verborgen pareltjes weer opgezocht kunnen worden. Valerius op de hoek van rustige Banstraat-Valeriusstraat is absoluut zo'n plekje, helemaal nu de renovatie/bouw van het luxe appartementencomplex aan de overkant eindelijk afgelopen is, is de rust wedergekeerd om lekker in het zonnetje te genieten! De kaart blijft continue wisselen en heeft voor ieder wat wils (vis, vlees, vegetarisch). Zelf had ik de heerlijke zalm royale op landbrood, een mooi gepocheerd eitje blijft een hele kunst (die ze hier gelukkig beheersen) en mijn tafelgenoot de vegetarische ratatouille van mooie verse gegrilde groenten. De koffie blijft tot de beste van A'dam en omgeving behoren, helemaal samen met de appeltaart (huisgemaakt), en de service is altijd met een oprechte glimlach. Terwijl het terras weliswaar heerlijk is, binnen hangt wisselende kunst die zeker de moeite waard is om te bekijken, ik zou graag zo'n foto die er nu hangt thuis aan de muur hebben hangen...
Igu .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Heerlijk in de voorjaarszon gezeten. Ondanks dat het niet druk was kwam de bediening zeer gestresst over. Er was nauweljks aandacht voor ons en toen wij twee salades bestelden werd er gezegd: "Ik hoop dat ik het kan onthouden". De saldes kwamen toen we nog geen bestek hadden en op onze vraag of wij er brood bij konden krijgen werd fel en defensief gereageerd met: "Dat heeft u niet besteld". Vervolgens werden wij afgeblaft. Zelden zo onvriendeljk behandeld in een restaurant. Het eten is niet bijzonder. De onaantrekkelijk ogende stukken kippenvlees smaken naar niets en de frambozen-chocolade taart was vooral een hard stuk kruimelige koek met veel stukken noot en geen framboos te bekennen.
Als u terugleest, kunt u aan voorgaande reacties zien, dat onze service en eten aangenaam is. Wij zien deze lunch dan ook als absolute misser, en een kans om het goed maken met u beiden. Een nieuwe dag, lunch voor twee op onze kosten en het heerlijke terras van Valerius! U bent van harte uitgenodigd!
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Het eten bij Valerius was heerlijk. Lamsschenkel, makreelfilet en risotto waren erg lekker. en de bietenballen vooraf heel bijzonder!
De service is uitstekend, kan niet beter
Denys V.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2016
Heerlijk gegeten bij Valerius gisteravond voorafgaand aan een voorstelling. Sympathieke bediening, mooie gerechten. We komen zeker een keer terug.
Pieternel H.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Kom hier al jaren, niet zo heel vaak, maar altijd met heel veel plezier!
Verrukkelijke Eggs Benedict en geweldige Pastrami melt.
Ook zo fijn: verse grapefruit juice, waar krijg je dat?
Wat een heerlijk eten en wat een attente en zorgzame bediening.
Consistent in kwaliteit. Aanrader
Nicoline H.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Erg lekker en hele goede service. Sfeer wordt gemaakt door de gastheer. Kleine kaart, maar de afwisseling is prima. Wii hadden de salades en die waren goed. Wijntjes allemaal per glas te krijgen, fijn! Aanrader.
Nicky R.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Afgelopen week samen met een vriendin heerlijk gegeten.
Een prima kaart, goede verse ingrediënten en zeer vriendelijke bediening.
Misschien als aandachtspunt; betere foto's van het restaurant op deze site plaatsen.
In het echt is het zoveel sfeervoller dan op de foto's. Een aanrader!!
Rob T.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Wat is dit toch een gezellige locatie. Vlak achter de Cornelis Schuytstraat. Voortreffelijk voor een lekkere lunch of een lekkere hap in de avond. Wij waren er met zijn drieën op lunchtijd. Bomvol , leuk publiek, jong en oud, zakelijk en privé. Hans en Govert doen het zoals het hoort: aandacht , betrokkenheid, kwaliteit etc..
Zondermeer een echte aanrader!
Beterwetenwaarteeten .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2016
Er waren niet veel gasten deze dinsdagavond.
Het vleesgerecht was een kippenpoot op een bedje van zachte stamppot. Te weinig peper, zout en kruiden. Niet echt wat je verwacht in een restaurant in Amsterdam Zuid.
De kabeljauwmoot was prima en het dessert een aangename verrassing: breadpudding met ijs.
Al met al geen topcuisine. Gaan hier niet nog een keer eten
Mvwijk01 .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Zeer gastvrije bediening en heerlijk gegegeten met een lekkere Sauvignon daarbij. Geen uitgebreide kaart, maar voldoende variatie.
Pim V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2015
Was meer dan verbaasd dat er zo weinig bezoek was, temeer een bezoek meer dan de moeite waard is. Verder kan ik me alleen maar afsluiten bij alle positieve reacties. Het eten was voortreffelijk en leuk opgediend
Peche .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2015
Aardig ingericht. De lunchgerechten die we bestelden waren smakelijk, maar niet buitengewoon. Maar de garnalenkroketten waren een afknapper: veel te dikke en harde korst en garnalen... nou ja waarschijnlijk waren er een paar onderdoor gezwommen. En de mierikswortel die in de bijgeleverde mayonaise zou zitten, hebben wij niet kunnen herkennen. Alles bij elkaar, niet een restaurant waar we nog eens gaan lunchen.
Leo V.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
We wilden eens wat anders als de restaurants waar we zo vaak over horen spreken. Valerius is een klein restaurant met soort van huiskamersfeer.
De speciale soep met kabeljauw en ei was heerlijk. Ook de zelfgemaakte kroketjes waren bijzonder. Als hoofdgerecht hadden we lamsstoofvlees met wortel en pastinaak. Goed klaargemaakt, heet geserveerd en zeer smakelijk. We hadden frietjes er bij besteld. Maar dat was te veel (en ik vond ze niet echt lekker combineren met mijn hoofdgerecht).
Bediening is correct en vriendelijk.
Cathalijne V.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Of je nu komt voor lunch of diner; het eten is altijd lekker en de sfeer gezellig. Een van de vaste stekjes bij ons in de buurt.
Ruvio2 .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
Heerlijk eten, goede porties, lekkere en verrassende combinaties. Vreselijk aardige en flexibele bediening. Het interieur is modern en strak maar iets te kil naar mijn smaak.
Jos En Ger S.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2015
Goede ambiance.
Voorgerecht bisque.
Voortreffelijk en erg smakelijk.
De eendeborst zoals het moet zijn.
Roodbaars vers met een mooie ratatouille.
Het nagerecht met huisgemaakt ijs . De pannacotta met verse vruchten.
Heerlijk ! We hebben gesmuld en dank voor de goede en aangename service

MLB V.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2015
Jammer dat de aankleding zo sober is. Deze keuken verdient een beter decor. We hebben heerlijke gerechten gegeten en de service was heel goed. Maar wat een ongezellige ruimte, met die harde stoeltjes en kleinen houtenplankentafeltjes, en verder veel grijze en vaalwitte kleuren, niets gezelligs of moois aan de muur. Jammer...
Michielvm .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2015
Zeer fijn gegeten bij Valerius. De Steak Sukade was geweldig; heerlijke wijn en ontzettend attente en vriendelijke bediening.
Marion G.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Wat een heerlijke keuken! We aten roodbaars, lamsragout en steak en ieder van ons was heel gelukkig met zijn keuze. Als dessert kozen we gebakken ananas met basilicumijs, een niet zo voor de hand liggende combinatie maar verrukkelijk!
Gezellig restaurant met een verrassend goede keuken.