Vader Jacob

Voordelig
Erg rumoerig
Bert W.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Wij waren de eerste gasten die dag. Wilde zalmfilet bestellen maar die was uitverkocht. De dagverse groenten waren niet meer dan een paar reepjes ijsbergsla met een schijfje komkommer. De soep vond ik matig van smaak en een zeer zuinig portie. Serveerster wist niet wat de soep van de dag was en moest dit eerst navragen. De carpacio van mijn vrouw was uitermate zompig. Bediening vriendelijk. Snitzel van het cheffie was een gewone kale Snitzel waaraan de chef niets had toegevoegd. Ik kreeg de indruk dat de champgionnesaus niet vers was. Akoestiek zo slecht dat er bij een vol restaurant nauwelijks verstaanbaar te praten was. Ik betaal voor iets meer kwaliteit liever 5 euro meer. Ik begrijp de lovende reacties niet.
Tine82 .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Zo leuk met vijf vriendinnen wezen eten. Nee, natuurlijk is het geen vijf sterren eten maar voor dit bedrag is het echt helemaal perfect. Er wordt niet beknibbeld op de hoeveelheid en ze vragen ook geen bizarre bedragen voor het drinken.
De geitenkaas salade vooraf is lekker, de carpaccio is ook prima. As hoofdgerecht de zalm en de pittige kip geprobeerd. Prima. De bananensplit als toetje was prima. Het dudok appelgebak was helaas uit de vriezer en nog niet eens ontdooid. Maar de vriendelijke serveerster bracht direct een nieuwe punt met extra veel slagroom! Top! En ook eens een plek waar je met kinderen voor een leuke prijs kunt eten.
Susanne94 .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Het 3 gangen menu voor 14,95 is super !! Hele vriendelijke vlotte bediening ! En de zaak ziet er ook gezellig uit. Een aanrader.
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Prima concept! Lekker drie gangen menu voor weinig (14,95 euro!) in een eetcafe waarin gewoon een gezellige relaxte sfeer hangt zonder poespas. Eten was goed, bediening prima. Aanrader om voor weinig een mooie avond te hebben!!
Arthur H.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Jammer, jammer, jammer. Het menuutje was voor €14,95 prima in orde. Vriendelijk personeel ook.
Het gaat echter mis bij de manier waarop klanten die een gesprek willen voeren, uit het restaurant worden weggepest: Een van de jongemannen van het bedienend personeel (met een aardige zangstem) vond het meerdere malen nodig versterkt door een microfoon liedjes in te zetten waarbij de muziek zodanig hard was dat het spreken voor de gasten onmogelijk werd. Sommigen zullen dat zeker waarderen. Als ik echter wil meezingen ga ik wel naar de kroeg en niet naar een restaurant.
Mijn advies aan de uitbater: verander de naam in Vader Jacob's muziek- en eetcafe en je stelt geen gast meer teleur!
Mijn advies aan potentiële gasten: Ga gerust als je zin hebt in een avondje meezingers. Laat de zaak echter links liggen als je ook een gesprek wil kunnen voeren.
Ton B.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Zaterdag avond gegeten met kennis. Wat was het druk. Maar ondanks drukte goed ontvangen. Muziek te hard (Zaterdagavond ?) Maar het eten was O.K. Voorgerecht carpaccio daarna biefstuk rare en als laatste appelgebak. Uitstekend gegeten en dat voor € 14,95. Waar vind je zoiets ?Dan de bediening, uitstekend we werden geholpen door de tweeling die regelmatig kwamen vragen, is alles naar wens met een glimlach. Wij gaan zeker eenmaal per week hier eten.
Marlies K.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Ik heb hier vanavond gegeten met een vriendin, haar dochter en een vriendinnetje. We namen alle vier het menu. Daar kun je niks van zeggen voor die prijs. Ik vond het alleen mega rumoerig, een heel slechte akoestiek. En dan werd de herrie nog ettelijke malen fors opgevoerd doordat er meerdere jarigen waren voor wie "Lang zal ze leven"knoerdhard werd opgezet. Grote gezelschappen bevatten vaak mensen die weinig tot geen tafelmanieren hebben, zeer luidruchtig zijn, zodat de anderen nóg harder gaan schreeuwen om er overheen te komen. Tot overmaat van ramp ging 1 iemand uit 1 van deze grote gezelschappen zich ongegeneerd zitten onderspuiten met een walgelijke geur, nog erger dan tien smerige wc-verfrissers bij elkaar. Dat was echt niet te harden; wij zijn dan ook met ons dessert naar elders gevlucht. Mijn wijn smaakte zelfs helemaal naar die lucht, onbeschrijfelijk. Je snapt niet dat mensen niet gewoon rekening houden met anderen die daar ook voor hun lol zitten te eten.
De zaak zat bomvol, wij kwamen om 19.15 uur binnen en moesten nog een kwartier wachten op ons tafeltje (dat we voor 19.00 uur hadden besproken). De bediening liet ettelijke steken vallen en hoewel erg vriendelijk kwam ze op mij niet erg professioneel over. Verkeerd hoofdgerecht voor 1 van ons, geen enkele keer vragen wat we wilden drinken. De rekening bedroeg 90 euro; daar kun je niks van zeggen. Maar zelf zou ik mijn verjaardagsfeestje toch écht ergens anders vieren als ik uit eten zou gaan.
Peter44m .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Vandaag met kennissen hier gegeten.
Fijne en vlotte bediening. Gezellige sfeer.
Het eten is prima, zeker wanneer je het op prijs kwaliteit beoordeeld.
Kippie was lekker. Spare ribs en saté prima.
Frites goed krokant.sausjes apart. Wat heeft een mens nog meer te wensen.
Voor en nagerechten ook lekker.
Het enige is dat de muziek iets zachter kan, maar omdat de rest allemaal klopt, is dit niet overdreven hinderlijk.
Ons zie je hier vaker.
Astrid M.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
3 gangen menu voor 14.95! Ingrediënten van prima kwaliteit, bereiding oké, de bediening vlot en vriendelijk. Kortom een aanrader wij komen zeker terug!
Aeb1 .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2015
Een gezellig eetcafe, dat zich niet beter voordoet dan het is. Een goed menu voor een meer dan schappelijke prijs. Prettige bediening in een ongedwongen sfeer met veel aandacht voor de gast.
Een echt Rotterdamse eetgelegenheid: recht voor zijn raap ! Zal zeker regelmatig heengaan.
Tester-capelle .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Interieur houdt het midden tussen een cafe en een bruine kroeg maar kom je niet voor. Een 3 gangen keuzemenu voor 14.95 wel. Voorgerechten zijn klassiek en eenvoudig. De carpatjio (alles is verrotterdamst) vergeten te zouten. Hoofdgerecht is voornamelijk stukje vlees klein beetje sla en veel friet. De nagerechten makkelijjk. Korrom ga je voor eenvoudig eten tegen lage prijs:prima. Verwacht daarvoor geen bijzonderheden!
Gerda B.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
We zijn net klaar met eten hier. De prijs kwaliteit van het eten is prima! Ze stunten met een 3 gangen menu voor 14,95.
Ik heb vooraf een carpatcio genomen, die was met een lekkere dressing, pijnboompitjes, spekjes en ruccola. Mijn man had de hollandse garnalen coctail die lekker fris van smaak was. De cotailsaus in een apart bakje! Super. Voorgaand aan de bar hadden we een heerlijk broodplankie genuttigd. Lekkere broodsoorten met goede smeersels. Ik hoefde daarom toe niets meer en mijn man zit nu aan de dame blanche. Lekkere slagroom, goed ijs en een heerlijke chocoladesaus.
Als hoofdgerecht hadden we de varkensschnitzel en sateh. Prima mals vlees, groenten en naar keuze gebakken aardappels, patat of rijst. Mijn man had pepersaus (1,00) en die was heerlijk pittig en romig. Ik drink rosé (3,30) en mijn man een tapbiertje (2,40).
Het broodplankje mocht in plaats van het toetje voor mij. Service!
De bediening is soms nog lerende, Kimberly krijgt onze complimenten. Zij heeft het van nature!
Kortom, een prima zaak om voor een zeer redelijke prijs een goede hap te eten! Een aanrader en een plekje om terug te komen.
Leins .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Vanavond met z'n tweetjes gaan eten, in een woord super!
Kwaliteit van t eten: erg goed , hoge kwaliteit, zeker voor een eetcafe!
Bediening super vriendelijk, een minpuntje, was vrij druk vanavond, kwam soms beetje chaotisch over.
Decor, gewoon normaal, niets overdreven, alleen miste ik een wegwijsbordje voor het toilet.
Hier en daar horecatechnisch gezien wat verbeterpuntjes, maak het jezelf wat makkelijker! Je bent een eetcafe en geen sterren restaurant!
Maar wel een eetcafe waar menig restaurant een voorbeeld aan kan nemen.
Wij komen zeker terug.
Bedankt voor een heerlijk avond!

Rachel N.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
Ziet er uit als een leuk eetcafe. Spare ribs besteld en een biefstuk medium/rare. Spare ribs waren mini ribs, nog nooit zo weinig en kleine ribs ergens gehad als daar. Toen ik vroeg of de keuken zich.vergist had in een kindermenu werd mijn bord meegenomen en kwam retour met 2 mini stukjes extra erbij... Dit was blijkbaar de normale hoeveelheid! Bizar!! De biefstuk was prima, mits.ik deze well done had besteld, wat ook helaas niet.het geval was. Leidinggevende kwam aan het einde verhaal halen... snapte er niks van. Niemand klaagt ooit! Volle rekening gekregen, geen compromis niks! U begrijpt.. Zij kregen ook geen fooi. Mocht je toevallig in de buurt zijn, doorrijden! Zonde van elke Euro die het gekost heeft.
Sophie59 .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
Even snel een hapje eten met mijn dochter bij Vader Jacob. Inrichting niet echt gezellig, maar daar kwamen we ook niet voor. Omdat er een grote groep voor ons binnen was gekomen moesten we wat langer op ons eten wachten, waar de overbeleefde ober al op voorhand zijn excuus voor aanbood. Biefstuk van mijn dochter was well done ipv het gevraagde medium-rare en de spareribs (op de kaart aangeprezen als 'Wereldberoemd in Rotterdam') waren zo klein dat we dachten dat er een vergissing was gemaakt. Na onze opmerking hierover nam de ober mijn bord weer mee naar de keuken en kwam terug met de reactie dat dit echt de normale hoeveelheid was, maar dat ze er toch iets bij hadden gedaan. En inderdaad, er lagen twee nog kleinere ribjes extra op mijn bord. Ik had honger en ach, het is een eetcafe en geen restaurant, dus niet zeuren en eten. Sommige stukjes waren lekker, maar andere droog alsof er niet genoeg marinade was geweest om alles te bedekken. De patat was lekker, dat dan weer wel. Snel de rekening gevraagd en snel weg om nooit meer terug te komen! Maar eerst kwam de leidinggevende aan onze tafel, want hij had gehoord dat er een probleem was. Zijn enige reactie na onze uitleg was: "Dat heb ik nog nooit gehoord. Iedereen vind de spareribs altijd erg lekker en over de hoeveelheid heb ik nog nooit klachten gehad." Verder geen enkele poging om ons toch tevreden de deur uit te laten gaan en ik voelde me absoluut niet serieus genomen. Niet heen gaan! (De 5 voor service is het gemiddelde voor de ober, die erg zijn best deed, en de leidinggevende die niet meer dan een 2 krijgt.)
Paul H.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
Voor het geval je even niet de keuken in wil is het prima. Een driegangen menu van net geen € 15,- is natuurlijk niet te veel geld, mits alles eetbaar is.
Nou het was eetbaar. Ruime keuze aan voorgerechten (wij namen garnalencocktail, carpaccio en kip) die gingen er heel goed in. Ook de hoofdgerechten waren eenvoudig en goed, jammer dat de bestelde ribbetjes gingen helaas niet door; uitverkocht, pfffft.
De nagerechten, prima en ook hier een ruime keuze.
De bediening was voortreffelijk. Vriendelijk, voorkomend niets te veel, ook niet als het dessert even buiten op het terras wil eten.
Alleen het decoooooor, daar is de laatste 15 jaar aan voorbij gegaan. Uitgezonderd de verlichting want daar scheen LED in die specifieke LED-kleur van tien jaar geleden.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015

Gelegenheid: van buitenaf niet je eerste keuze. Binnen schoon en netjes, maar niet echt "knus". Makkelijk bereikbaar en gratis parkeren.

Bediening: Vlot en attent personeel.

2x 3-gangenmenu: voorafje - het echte werk - toetje
garnalenkroketjes en stokbrood'
biefstuk en spareribs;
creme brulee en dame blanche.

Biefstuk en spareribs. Beide gerechten zeer smakelijk en garnering ruim voldoende.
Carinavd .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
We hebben vooraf gebeld en gevraagd of eten met glutenvrij dieet mogelijk was. Dit was mogelijk alleen kon ik van de hoofdgerechten alleen de zalm eten werd gezegd. Dat vond ik niet erg. Toen we kwamen werden we keurig ontvangen en de bediening was erg vriendelijk en netjes. Het restaurant zag er gezellig en netjes uit. Meteen merkte ik bij binnenkomst dat ik zelf maar moest aangeven wat ik kon eten. Meestal geef ik aan wat ik wil eten en maakt de kok het met aanpassingen of ik krijg iets ter vervanging. Ik vroeg of het 3-gangenmenu mogelijk was. Ik wilde carpaccio omdat dat altijd nogal makkelijk is voor een restaurant, de zalm dus en als nagerecht creme brulee. De bediening kwam vertellen dat de carpaccio alleen het vlees zou zijn. Mijn man gaf aan dat parmezaanse kaas, pijnboompitten, wat rucola gewoon tot de mogelijkheden behoorden wat mijn menu betreft. O, dus dat kan ook was de reactie, ik geef het meteen door. Vervolgens kon ik de zalm niet met friet eten. Dat ben ik gewend, want dat kan meestal niet in een restaurant. Ik vroeg om gebakken aardappeltjes. Wat boter in een pan en wat bakken leek me niet zo moeilijk. Dat was niet mogelijk, of ik er een salade van wilde hebben. Nou liever niet. Dus rijst was een optie. Vervolgens kreeg mijn man een heerlijk bord met salade, boontjes, sausje en dat zag er prima uit. Ik kreeg een bord met een beetje kale rijst en zalm, zonder garnituur. Zelfs de bediening had door dat dit niet kon. Zal ik er wat salade bij vragen voor u. Ik gaf aan dat dit wel heel minimaal was en erg droog. Dus kreeg ik een bakje salade. Vervolgens wel de creme brulee. Wanneer aan de telefoon aangegeven wordt dat glutenvrij eten mogelijk is en dit op de site eet.nu ook aangegeven staat, ga ik er toch van uit dat dit anders geregeld wordt. Uit alles bleek dat men in de keuken niet wist wat glutenvrij eten precies inhield. Ik heb met mijn allergie al best het een en ander meegemaakt maar toch niet op deze manier. De bediening probeerde echt hun best te doen, maar het eten moet toch uit de keuken komen. Toen we later naar huis reden, kwamen we erachter dat mijn zalmgerecht ook nog 2 euro extra kostte bovenop het bedrag van het menu. Ik heb denk ik nog voor geen 10 euro gegeten, dus Vader Jakob dikke winst gemaakt. Ik had het toch op zijn minst erg netjes gevonden wanneer die 2 euro niet extra gerekend waren. Het kopje koffie hebben we maar thuis gedronken. Ik heb nog nooit op deze manier geklaagd, maar wanneer je aangeeft glutenvrij eten aan te kunnen bieden, verdiep je dan minstens in de materie. Als allergiepatient moet ik al genoeg concessies doen. Jammer.