Va Bene!

Voorstraat 26 2251 BN Voorschoten Nederland Kaart

Over het restaurant Va Bene!

Sicilië is dichterbij dan je denkt

Een familiebedrijf waar je de liefde voor het vak proeft bij elke hap die je neemt. Hier wordt gekookt met verse en pure gerechten die stuk voor stuk op een charmante manier worden gepresenteerd. Op een van de mooiste plekjes van Voorschoten geniet je van een stukje Sicilië op je bord en van de warme deken aan gastvrijheid die meteen na binnenkomst over je heenvalt.

Meer informatie over restaurant Va Bene!

Dinsdag 17:00 - 22:00
Woensdag t/m Zondag 12:00 - 23:30
- Wijnbar 21:00 - 23:30
- Brunch vanaf 12:00

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
Carla W.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Voor de eerste keer gegeten bij Va Bene, goed bevallen heerlijk gegeten uitstekende gerechten niet de standaard gerechten.
Ga zeker terug, vond alleen de stoelen erg hard zitten voor een hele avond misschien een zit kussentje erop.
Zal het zeker aanbevelen bij mijn kennissen en vrienden.
Marlous Lisette B.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Zoals gewoonlijk weer uitmuntend gegeten!! Allemachtig wat is alles toch heerlijk daar! Vind het altijd weer jammer dat m'n bord leeg is!
Snel weer reserveren!!:)
annalet D.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2017
Heerlijk gegeten en aan tafel voor mijn verjaardag een serenade gehad. Top. Dit is voor herhaling vatbaar.
Remco D.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
prima gegeten. leuke van dit restaurant is dat er steeds een wisselende kaart is. bediening was wat rommelig en het hoofdgerecht kwam zeer snel na het voorgerecht
alice.stuurman .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Heerlijk gegeten, supervriendelijke bediening. Je kunt kiezen uit ala carte of het dagmenu. Beperkte keuze, maar dat maakt het leven simpel. Bovendien voldoende flexibiliteit voor aanpassingen op basis van allergie.
Ineke en Henk O.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Een fantastisch siciliaans restaurant. Heerlijk eten en heerlijke wijn. Lieve deskundige mensen kortom een absoluut culinair hoogtepunt in voorschoten
Tineke S.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
zeker aan te raden, voor herhaling varbaar
Wubbo S.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Zeer gastvrij ontvangen en heerlijk gegeten. We hebben het dagmenu gekozen dat uit drie gerechten bestond en dit was echt heerlijk en een echte aanrader. Het Italiaanse enthousiasme, gastvrijheid en klantgerichtheid heb ik erg gezellig en ongedwongen ervaren en... de avond was afgesloten door de eigenaar (gitaar+zang) en volgens mij zijn vrouw die ook zong. Dit was echt een ervaring en een hele bijzondere avond!!
Francis D.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Goed en slecht om vaak van kaart te wisselen en deze beperkt te houden tot enkele gerechten. In dit geval kwamen we voor de pasta geflambeerd in Parmezaan maar dit bleek niet voorradig. Daarvoor in de plaats besloten we de risotto te nemen, een heerlijk gerecht met eekhoorntjes brood en verse truffel. GEWELDIG.
2 persoonstafels zijn wat aan de kleine kant.
Voortaan beter de kaart in de gaten houden voor we reserveren.
joske S.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
gezellig, lekker en vers gegeten. keuken houdt rekening met je ( dieet) wensen. zeer vriendelijk personeel. En live muziek vlak voordat we weggingen. super.
Martin N.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
Erg lekker gegeten daar echt een aanrader. Net als in Italië. Het gebrekkige nederlands engels vind ik wel een charme hebben.
C.B. G.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
Met twee oud collega's wederom bij Va Bene gaan eten. De locatie met het mooie weer is natuurlijk aantrekkelijk en het eten is van een redelijk niveau. Met name het gevarieerde voorgerecht geeft je een indruk van de gevarieerde mogelijkheden. Het hoofdgerecht van vlees was mals het vlees goed gegaard en prettig gekruid. De hoeveelheid groente was beperkt, maar dat is met een salade goed aan te vullen.
Paul F.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
Meerdere malen hier gegeten en de keuken is prima en door de kleine kaartb die vaak wisselt, altijd interessant. Van octopus als antipasto moet je houden, ik vind het eetbaar, maar verder stug en niet bijzonder. De rest van onze antipast was prima zonder echt verrassend te zijn. ook de hoofdgerechten was weinig op aan te merken. Heerlijke Siciliaanse gerechten.
Het was prachtig weer dus buiten "aan de straat" eten was mogelijk en aangenaam.Ik mag die levendigheid wel.
Jammer dat een deel van het personeel nauwelijks of geen Nederlands spreekt. De een vindt dat wel wat hebben, maar zelf vind ik het niet kunnen in eigen land. Daar kun je best wat meer moeite voor doen.
Maar ik kom er zeker weer eens terug. Prima restaurant.
Henny V.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Wij eten regelmatig bij Vabene en het eten is altijd super goed. Bediening is TOP, en de service is perfect. Het is geen grote kaart, ook geen vreetschuur, maar dat maakt Vabene juist zo'n speciaal Restaurant. Ik kan met oprechtheid zeggen dat wij niet de enige zijn die hier zo overdenken. Vabene is gwoon een Top restaurant.
Henk O.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Voor de zoveelste keer heerlijk gegeten bij Va Bene, Sicilië in Voorschoten. De gerechten blijven van hoge kwaliteit. Aan de wijnkaart mag zo langzamerhand wel wat gesleuteld worden. Sicilië heeft zoveel te bieden op wijngebied. De bediening is zeer vriendelijk, behulpzaam en snel. Eigenaar Vito en zijn zuster Angela hebben dit restaurant op een goede manier verder ontwikkeld, begonnen als La Donnafugata op een andere lokatie. De huidige lokatie op de mooiste straat van Voorschoten, de Voorstraat, is uniek. Een aanrader !
Waltertennis .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Restaurant zou ik zeker niet aanraden.
Er is erg weinig keuze, een te kleine kaart met bijvoorbeeld maar 1 voorgerecht .
De bediening is erg klantonvriendelijkheid en spreekt gebrekkig Engels en geen Nederlands .
Je moet lang op je eten wachten en hoofd gerecht wordt in delen gebracht.
Patat en rauwkost kwam 10 minuten na vlees gerecht. Vragen en kritiek wordt weggelachen. De prijs vind ik te hoog voor kwaliteit .
Het hoofdgerecht smaakte goed.
Titus V.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Een drie gangen menu van de dag, op advies van Vito, de maître! Dat bleek een prima advies, echt mooie gerechten, heerlijk van smaak en met een lach opgediend. Je voelt je in dit restaurant zeer welkom! Gevarieerde antipasti, heerlijke pasta en een erg lekker hoofdgerecht van Siciliaanse worstjes en gegrilde tonijn. Bij de verschillende gerechten werden bijpassende wijnen geserveerd. Ook hier weer, een prima prijs kwaliteit verhouding voor deze heerlijke wijnen. Echte espresso na en Limoncello als afscheid. We komen hier zeker terug!
Marianne D.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Nadat we gereserveerd hadden werden we allerhartelijkst ontvangen. We kregen direct een aperitief geserveerd met een lekkere amuse. Vervolgens hebben we genoten van een voortreffelijk klaar gemaakte visschotel. Deze werd geserveerd samen met een frisse salade en dikke frieten. Helaas was er geen ruimte meer voor een toetje en hebben we het gelaten bij een kopje koffie. We gaan zeker nog een keer terug.
CarlaVE .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Na de vorige keer in het halletje al weg geblaft te zijn door een gehaast passerende ober ('no reservation? then no; 40 minutes waiting, maybe an hour') besloten we tot een tweede kans voor Va Bene. Dit keer mét reservering, die op deze vrijdagavond echter niet nodig bleek, plaats genoeg.
Van de bruschetta van het huis was er eentje helaas taai en duidelijk opgewarmd. Foutje, maar ach, moet kunnen.
De antipasti voor twee was wel oké, al smaakten de gegrilde groenten ook alsof ze al lang lagen te wachten op consumptie.
De hoofdgerechten. De ribeye was prima. Maar de zeeduivel helaas niet: een onduidelijk brok vis, vol dikke, grove graten, het visvlees taai en sponzig, net niet helemaal gaar. Toen we daar iets van zeiden, kwam er geen enkele reactie van de bediening.
('Everything okay for you?'
'No. We are not impressed by the fish.'
'Sorry, what?'
'The fish. It tastes not good.'
'eh ... oh. Okay!')
En weg was de bediening. Om even later opgewekt te komen vragen of we de dessertkaart wilden zien.
We geven Va Bene maar geen derde kans ...

anaisdefunes .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Dit is een van de beste Italianen in de regio. Gerechten met een volle smaak, vlot geserveerd, smaakvol bereid. Klassiekers en andere gerechten: goed bereid, vergezeld door niet te grote maar mooie wijnkaart. Zorgenvrij genieten. Antipasti misti, de risotto: allemaal aanraders, eerlijk, volgens de verwachtingen. Meeste bediening van Italiaanse afkomst, spreekt wel goed Engels.