Va Bene!

Voorstraat 26 2251 BN Voorschoten Nederland Kaart

Over restaurant Va Bene!

Sicilië is dichterbij dan je denkt

Een familiebedrijf waar je de liefde voor het vak proeft bij elke hap die je neemt. Hier wordt gekookt met verse en pure gerechten die stuk voor stuk op een charmante manier worden gepresenteerd. Op een van de mooiste plekjes van Voorschoten geniet je van een stukje Sicilië op je bord en van de warme deken aan gastvrijheid die meteen na binnenkomst over je heenvalt.

Meer informatie over restaurant Va Bene!

Dinsdag 17:00 - 22:00
Woensdag t/m Zondag 12:00 - 23:30
- Wijnbar 21:00 - 23:30
- Brunch vanaf 12:00

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
Wubbo S.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Zeer gastvrij ontvangen en heerlijk gegeten. We hebben het dagmenu gekozen dat uit drie gerechten bestond en dit was echt heerlijk en een echte aanrader. Het Italiaanse enthousiasme, gastvrijheid en klantgerichtheid heb ik erg gezellig en ongedwongen ervaren en... de avond was afgesloten door de eigenaar (gitaar+zang) en volgens mij zijn vrouw die ook zong. Dit was echt een ervaring en een hele bijzondere avond!!
Francis D.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Goed en slecht om vaak van kaart te wisselen en deze beperkt te houden tot enkele gerechten. In dit geval kwamen we voor de pasta geflambeerd in Parmezaan maar dit bleek niet voorradig. Daarvoor in de plaats besloten we de risotto te nemen, een heerlijk gerecht met eekhoorntjes brood en verse truffel. GEWELDIG.
2 persoonstafels zijn wat aan de kleine kant.
Voortaan beter de kaart in de gaten houden voor we reserveren.
Joske S.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
gezellig, lekker en vers gegeten. keuken houdt rekening met je ( dieet) wensen. zeer vriendelijk personeel. En live muziek vlak voordat we weggingen. super.
Martin N.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
Erg lekker gegeten daar echt een aanrader. Net als in Italië. Het gebrekkige nederlands engels vind ik wel een charme hebben.
C.B. G.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
Met twee oud collega's wederom bij Va Bene gaan eten. De locatie met het mooie weer is natuurlijk aantrekkelijk en het eten is van een redelijk niveau. Met name het gevarieerde voorgerecht geeft je een indruk van de gevarieerde mogelijkheden. Het hoofdgerecht van vlees was mals het vlees goed gegaard en prettig gekruid. De hoeveelheid groente was beperkt, maar dat is met een salade goed aan te vullen.
Paul F.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
Meerdere malen hier gegeten en de keuken is prima en door de kleine kaartb die vaak wisselt, altijd interessant. Van octopus als antipasto moet je houden, ik vind het eetbaar, maar verder stug en niet bijzonder. De rest van onze antipast was prima zonder echt verrassend te zijn. ook de hoofdgerechten was weinig op aan te merken. Heerlijke Siciliaanse gerechten.
Het was prachtig weer dus buiten "aan de straat" eten was mogelijk en aangenaam.Ik mag die levendigheid wel.
Jammer dat een deel van het personeel nauwelijks of geen Nederlands spreekt. De een vindt dat wel wat hebben, maar zelf vind ik het niet kunnen in eigen land. Daar kun je best wat meer moeite voor doen.
Maar ik kom er zeker weer eens terug. Prima restaurant.
Henny V.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Wij eten regelmatig bij Vabene en het eten is altijd super goed. Bediening is TOP, en de service is perfect. Het is geen grote kaart, ook geen vreetschuur, maar dat maakt Vabene juist zo'n speciaal Restaurant. Ik kan met oprechtheid zeggen dat wij niet de enige zijn die hier zo overdenken. Vabene is gwoon een Top restaurant.
Henk O.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Voor de zoveelste keer heerlijk gegeten bij Va Bene, Sicilië in Voorschoten. De gerechten blijven van hoge kwaliteit. Aan de wijnkaart mag zo langzamerhand wel wat gesleuteld worden. Sicilië heeft zoveel te bieden op wijngebied. De bediening is zeer vriendelijk, behulpzaam en snel. Eigenaar Vito en zijn zuster Angela hebben dit restaurant op een goede manier verder ontwikkeld, begonnen als La Donnafugata op een andere lokatie. De huidige lokatie op de mooiste straat van Voorschoten, de Voorstraat, is uniek. Een aanrader !
Waltertennis .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Restaurant zou ik zeker niet aanraden.
Er is erg weinig keuze, een te kleine kaart met bijvoorbeeld maar 1 voorgerecht .
De bediening is erg klantonvriendelijkheid en spreekt gebrekkig Engels en geen Nederlands .
Je moet lang op je eten wachten en hoofd gerecht wordt in delen gebracht.
Patat en rauwkost kwam 10 minuten na vlees gerecht. Vragen en kritiek wordt weggelachen. De prijs vind ik te hoog voor kwaliteit .
Het hoofdgerecht smaakte goed.
Titus V.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Een drie gangen menu van de dag, op advies van Vito, de maître! Dat bleek een prima advies, echt mooie gerechten, heerlijk van smaak en met een lach opgediend. Je voelt je in dit restaurant zeer welkom! Gevarieerde antipasti, heerlijke pasta en een erg lekker hoofdgerecht van Siciliaanse worstjes en gegrilde tonijn. Bij de verschillende gerechten werden bijpassende wijnen geserveerd. Ook hier weer, een prima prijs kwaliteit verhouding voor deze heerlijke wijnen. Echte espresso na en Limoncello als afscheid. We komen hier zeker terug!
Marianne D.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Nadat we gereserveerd hadden werden we allerhartelijkst ontvangen. We kregen direct een aperitief geserveerd met een lekkere amuse. Vervolgens hebben we genoten van een voortreffelijk klaar gemaakte visschotel. Deze werd geserveerd samen met een frisse salade en dikke frieten. Helaas was er geen ruimte meer voor een toetje en hebben we het gelaten bij een kopje koffie. We gaan zeker nog een keer terug.
CarlaVE .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Na de vorige keer in het halletje al weg geblaft te zijn door een gehaast passerende ober ('no reservation? then no; 40 minutes waiting, maybe an hour') besloten we tot een tweede kans voor Va Bene. Dit keer mét reservering, die op deze vrijdagavond echter niet nodig bleek, plaats genoeg.
Van de bruschetta van het huis was er eentje helaas taai en duidelijk opgewarmd. Foutje, maar ach, moet kunnen.
De antipasti voor twee was wel oké, al smaakten de gegrilde groenten ook alsof ze al lang lagen te wachten op consumptie.
De hoofdgerechten. De ribeye was prima. Maar de zeeduivel helaas niet: een onduidelijk brok vis, vol dikke, grove graten, het visvlees taai en sponzig, net niet helemaal gaar. Toen we daar iets van zeiden, kwam er geen enkele reactie van de bediening.
('Everything okay for you?'
'No. We are not impressed by the fish.'
'Sorry, what?'
'The fish. It tastes not good.'
'eh ... oh. Okay!')
En weg was de bediening. Om even later opgewekt te komen vragen of we de dessertkaart wilden zien.
We geven Va Bene maar geen derde kans ...

Anaisdefunes .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Dit is een van de beste Italianen in de regio. Gerechten met een volle smaak, vlot geserveerd, smaakvol bereid. Klassiekers en andere gerechten: goed bereid, vergezeld door niet te grote maar mooie wijnkaart. Zorgenvrij genieten. Antipasti misti, de risotto: allemaal aanraders, eerlijk, volgens de verwachtingen. Meeste bediening van Italiaanse afkomst, spreekt wel goed Engels.
Iddo G.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2016
Een geweldig Restaurant! Ik heb ontzettend genoten van het eten dat mij voorgeschoteld werd. De antipasti is een verrukkelijk tussengerecht voor twee. In tijden niet meer zulke frisse groenten gehad die zo goed smaakten. De bediening bestond alleen maar uit aardige mensen met een heerlijk internationaal tintje, alsof ik een beetje in Italië was.
Het Restaurant is niet te klein en ook niet te groot. Het ziet er gezellig uit en ik geloof dat alle gasten het naar hun zin hadden.

Ciao!
Johan T.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Heerlijk gegeten voral de antie pastie was verrukkelijk prima wijn prijs kwaliteit iets aan de hoge kant wel de vraag naar een goede wijn/port/sherry bij het kaas dessert verliep een beetje moeizaam. Maar verder echt een goed Italiaans restaurant
Sevil C.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Het eten is zeer goed maar je moet wel bereid zijn van het menukaart te bestelen . Al het waar naar zijn geld. Ik vind het in en in triest dat de mensen met de zegeltjes hetzelfde kwantiteit willen voor een zeer laag bedrag . Het is zeer typische nederlands dat men kwantiteit met kwaliteit vergelijkt !!! Je kunt niet altijd voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. Veel voor weinig geld !!!
Voor ons is Va Bene top kwaliteit echt ciciliaans eten. Ik kan iedereen die heerlijk wil eten en voor kwaliteit gaat om bij Va Bene te eten .
Frederijk .
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
De datum 9 maart zijn wij met een bevriend stel voor het eerst in het nieuwe restaurant Va Bene gaan eten. Gelukkig hadden we een tafeltje in een hoekje, want de bediening was vanaf het moment dat wij er zaten hetzerig. We bestelden één vlees - en drie kabeljauwgerechten.
Tot onze verbazing kregen we na het voorgerecht drie maal zalm i.p.v. kabeljauw voorgeschoteld zonder dat daar vooraf melding over was gedaan. Daarnaast offreerde men ons – ik overdrijf niet – 7 patatjes de man. Nadat wij van onze verbazing waren bekomen, vroegen wij waarom ons dat niet van te voren was medegedeeld zodat dan drie van ons een ander gerecht zouden kunnen bestellen. “Spijt ons, maar de kabeljauw is op”. Kan gebeuren, maar toch vreemd. Het werd nog vreemder toen het echtpaar naast ons wel kabeljauw geoffreerd kreeg, terwijl zij later dan ons hun bestelling hadden gedaan.
Toen de ober – in het Engels - duidelijk gemaakt dat dit niet kon en wij ons nooit meer in dit restaurant zullen vertonen, mede omdat de prijs - € 36,50 per menu – niet overeenkomt met het gebodene.
Samengevat:
- niet dat gerecht voorgeschoteld krijgen wat je besteld, terwijl het gerecht er wel is;
- geen excuses hiervoor uit eigener beweging;
- de manier waarop we bediend werden, was bepaald niet prettig, veel te gehaast en dan nog alleen maar in ‘t Engels;
- het was lawaaierig (niet de muziek) omdat de tafeltjes te dicht op elkaar staan;
- de kwaliteit van de gerechten was goed, maar zeer gering qua hoeveelheid, geen nagerecht en dat voor zo’n prijs;
- wat ook niet prettig aanvoelde was, dat de drankjes ons werden opgedrongen.
Teuniszn .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Zeer beperkte kaart. Van ons gezelschap namen 2 personen de gamba's. Deze horen vast te zijn, maar de opgediende gamba's waren smurrie-achtig. De lasagne was wel goed, maar niet "al forno".
Dit restaurant is geen aanrader, prijs/kwaliteit verhouding is volledig zoek.
We gaan er nooit meer heen.
ChantalH89 .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Vorige week heb ik voor het eerst bij Va Bene gegeten, na zeer goede ervaringen met het vorige restaurant van dezelfde eigenaar. En ja…dan ga je vergelijken met wat er veranderd is.

De gerechten zijn nog steeds super. Vooral de roggevleugel was heerlijk! Maar het is helaas niet meer in verhouding met de prijs. Het menu is veel duurder geworden, de porties kleiner en je krijgt ook nog minder gangen dan voorheen. Een bord anti-pasti, een klein tussengerecht van pasta en een hoofdgerecht (vis of vlees) kost 36,50. Nagerecht zit er niet bij.

Ook is de sfeer veranderd. Het gevoel dat je in de leefkeuken zit bij een Italiaanse familie is weg. De tafels staan dicht op elkaar en het is er erg gehorig; je moet moeite doen om een gesprek met je tafelgenoten te kunnen voeren. De bediening komt gehaast over en neemt niet de tijd om rustig uitleggen wat je geserveerd krijgt. Dat er alleen Italianen werken is een pluspunt en heeft absoluut charme, maar dat ze alleen Engels kunnen spreken vind ik minder - en dan vooral in combinatie met de genoemde haast/gehorigheid.

Sinds het restaurant op deze locatie gevestigd is, is het er iedere dag van de week bomvol. Dit is terecht, vanwege de kwaliteit van de keuken en mooie gerechten. Maar ik hoop dat de oude menu-formule in ere wordt hersteld en dat de warme sfeer van het vorige restaurant in Va Bene zijn plaats weer vindt.
Arno H.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Dikke 10 !!!!!!! Hier op Valentijnsdag gegeten. Fantastisch!! Eten smakelijk en als verrassingen live muziek. Geweldige sfeer en zeer vriendelijke bediening. Een aanwinst voor voorschoten en we komen zeker terug!!