Va Bene!

Voorstraat 26 2251 BN Voorschoten Nederland Kaart

Over het restaurant Va Bene!

Sicilië is dichterbij dan je denkt

Een familiebedrijf waar je de liefde voor het vak proeft bij elke hap die je neemt. Hier wordt gekookt met verse en pure gerechten die stuk voor stuk op een charmante manier worden gepresenteerd. Op een van de mooiste plekjes van Voorschoten geniet je van een stukje Sicilië op je bord en van de warme deken aan gastvrijheid die meteen na binnenkomst over je heenvalt.

Meer informatie over restaurant Va Bene!

Dinsdag 17:00 - 22:00
Woensdag t/m Zondag 12:00 - 23:30
- Wijnbar 21:00 - 23:30
- Brunch vanaf 12:00

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
annemiek S.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
wij hebben heerlijk gegeten maar de porties zijn minimaal .De wachttijd was veel te lang voordat wij werden bediend.
Birgit T.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2017
ik had gereserveerd op woensdagavond (2 personen). Restaurant was leeg, toch mochten wij niet zitten aan een tafel (want daar konden 5 personen zitten...). We kwamen voor het voorjaarsmenu, maar het hoofdgerecht stond ons niet aan (zalm en stoofpotje, beetje erg niet bijzonder). Gekozen voor antipasti en dan een pastagerecht. Antipasti was niet echt bijzonder, en ook erg duur betr. prijs/kwaliteit. Pasta (gekozen voor pasta met garnalen) werd opgediend: een (klein) prutje van spaghetti met een tomatensaus met kleine garnalen. Thuis kan ik het smakelijker bereiden en ook mooier opdienen. Ook hier weer de prijs/kwaliteit verhouding zoek.
Wij (collega en ik) hebben hier al vaker gegeten maar de laatste jaren ben ik echt heel teleurgesteld over de kwaliteit en originaliteit van de gerechten. En vooral de prijs/kwaliteit verhouding.
En als klap op de vuurpijl werd ik (een half uur na binnenkomst) ook nog gebeld door de medewerker, om te informeren waar wij bleven..... (restaurant was 3/4 leeg...).
Sorry, Va Bene, ik ben nu echt teleurgesteld en denk dat ik niet meer bij jullie kom eten.
Liesbeth V.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2017
Heerlijk gegeten, kwaliteit producten prima, goede bediening, wijn best wel duur.
Anneke G.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2017
Ben met mijn menukaart van de winkeliersvereniging gaan eten was een goed menu voor € 25 met de 2e gratis we konden kiezen voor een vlees/visgerecht waarvoor we dan € 10 pp moesten bijbetalen, omdat het pastagerecht, ravioli die wij kozen 5x5 cm was, namen wij dat extra vlees/ vis extra tot mijn verbazing was het stukje gestoofd rundvlees slechts 7x7 cm ik dacht echt dat dit een grap was, dus niet, er kwam niets meer bij wij hebben er niets van gezegd, maar voelden ons flink genept ik begrijp dat je niet veel kan verwachten bij Va Bene voor dit bedrag voor een 3 gangen menu want we hebben er vaker gegeten en het is er altijd prima geweest ook nu was het voorgerecht en dessert super, jammer dat ze aan deze actie hebben meegedaan. Wij zullen er zeker nog eens gaan eten maar zulke kleine portie's zeker niet meer accepteren
Bianca B.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2017
Al jaren mijn favoriete restaurant. Restaurant wordt gerund door een familie met passie voor koken en gastheerschap. Je voelt je als gast heel erg welkom in hun restaurant en hoe druk het ook is, zij hebben altijd aandacht en tijd voor een praatje. Het eten is heerlijk, alles vers bereidt en dagelijks een ander menu. Het is altijd een feestje om hier te mogen eten.
Carla W.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Voor de eerste keer gegeten bij Va Bene, goed bevallen heerlijk gegeten uitstekende gerechten niet de standaard gerechten.
Ga zeker terug, vond alleen de stoelen erg hard zitten voor een hele avond misschien een zit kussentje erop.
Zal het zeker aanbevelen bij mijn kennissen en vrienden.
Marlous Lisette B.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Zoals gewoonlijk weer uitmuntend gegeten!! Allemachtig wat is alles toch heerlijk daar! Vind het altijd weer jammer dat m'n bord leeg is!
Snel weer reserveren!!:)
annalet D.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2017
Heerlijk gegeten en aan tafel voor mijn verjaardag een serenade gehad. Top. Dit is voor herhaling vatbaar.
Remco D.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
prima gegeten. leuke van dit restaurant is dat er steeds een wisselende kaart is. bediening was wat rommelig en het hoofdgerecht kwam zeer snel na het voorgerecht
alice.stuurman .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Heerlijk gegeten, supervriendelijke bediening. Je kunt kiezen uit ala carte of het dagmenu. Beperkte keuze, maar dat maakt het leven simpel. Bovendien voldoende flexibiliteit voor aanpassingen op basis van allergie.
Ineke en Henk O.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Een fantastisch siciliaans restaurant. Heerlijk eten en heerlijke wijn. Lieve deskundige mensen kortom een absoluut culinair hoogtepunt in voorschoten
Tineke S.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
zeker aan te raden, voor herhaling varbaar
Wubbo S.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Zeer gastvrij ontvangen en heerlijk gegeten. We hebben het dagmenu gekozen dat uit drie gerechten bestond en dit was echt heerlijk en een echte aanrader. Het Italiaanse enthousiasme, gastvrijheid en klantgerichtheid heb ik erg gezellig en ongedwongen ervaren en... de avond was afgesloten door de eigenaar (gitaar+zang) en volgens mij zijn vrouw die ook zong. Dit was echt een ervaring en een hele bijzondere avond!!
Francis D.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Goed en slecht om vaak van kaart te wisselen en deze beperkt te houden tot enkele gerechten. In dit geval kwamen we voor de pasta geflambeerd in Parmezaan maar dit bleek niet voorradig. Daarvoor in de plaats besloten we de risotto te nemen, een heerlijk gerecht met eekhoorntjes brood en verse truffel. GEWELDIG.
2 persoonstafels zijn wat aan de kleine kant.
Voortaan beter de kaart in de gaten houden voor we reserveren.
joske S.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
gezellig, lekker en vers gegeten. keuken houdt rekening met je ( dieet) wensen. zeer vriendelijk personeel. En live muziek vlak voordat we weggingen. super.
Martin N.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
Erg lekker gegeten daar echt een aanrader. Net als in Italië. Het gebrekkige nederlands engels vind ik wel een charme hebben.
C.B. G.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
Met twee oud collega's wederom bij Va Bene gaan eten. De locatie met het mooie weer is natuurlijk aantrekkelijk en het eten is van een redelijk niveau. Met name het gevarieerde voorgerecht geeft je een indruk van de gevarieerde mogelijkheden. Het hoofdgerecht van vlees was mals het vlees goed gegaard en prettig gekruid. De hoeveelheid groente was beperkt, maar dat is met een salade goed aan te vullen.
Paul F.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
Meerdere malen hier gegeten en de keuken is prima en door de kleine kaartb die vaak wisselt, altijd interessant. Van octopus als antipasto moet je houden, ik vind het eetbaar, maar verder stug en niet bijzonder. De rest van onze antipast was prima zonder echt verrassend te zijn. ook de hoofdgerechten was weinig op aan te merken. Heerlijke Siciliaanse gerechten.
Het was prachtig weer dus buiten "aan de straat" eten was mogelijk en aangenaam.Ik mag die levendigheid wel.
Jammer dat een deel van het personeel nauwelijks of geen Nederlands spreekt. De een vindt dat wel wat hebben, maar zelf vind ik het niet kunnen in eigen land. Daar kun je best wat meer moeite voor doen.
Maar ik kom er zeker weer eens terug. Prima restaurant.
Henny V.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Wij eten regelmatig bij Vabene en het eten is altijd super goed. Bediening is TOP, en de service is perfect. Het is geen grote kaart, ook geen vreetschuur, maar dat maakt Vabene juist zo'n speciaal Restaurant. Ik kan met oprechtheid zeggen dat wij niet de enige zijn die hier zo overdenken. Vabene is gwoon een Top restaurant.
Henk O.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Voor de zoveelste keer heerlijk gegeten bij Va Bene, Sicilië in Voorschoten. De gerechten blijven van hoge kwaliteit. Aan de wijnkaart mag zo langzamerhand wel wat gesleuteld worden. Sicilië heeft zoveel te bieden op wijngebied. De bediening is zeer vriendelijk, behulpzaam en snel. Eigenaar Vito en zijn zuster Angela hebben dit restaurant op een goede manier verder ontwikkeld, begonnen als La Donnafugata op een andere lokatie. De huidige lokatie op de mooiste straat van Voorschoten, de Voorstraat, is uniek. Een aanrader !