Utrechtsedwarstafel

Utrechtsedwarsstraat 107 1017 Amsterdam Nederland Kaart
31-206254189

Over restaurant Utrechtsedwarstafel

Culinaire dans

Dansen met eten. Eigenaren Hans Verbeek en Igor Sens van restaurant Utrechtsedwarstafel in Amsterdam maken een ballet van wijn en spijs. Ze componeren een culinaire hoogstandjes. Als hun culinaire kunst nog niet genoeg is, kun je om de hoek nagenieten bij Theater Carré.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Utrechtsedwarstafel

Tram 4,10,7 of Metro 51 stoppen vrijwel voor de deur.
  • : Betaald parkeren in de buurt bij de Stopera parkeergarage.

Woensdag t/m Zaterdag van 19:00 - 00:00.
Maandag, dinsdag en donderdag enkel open voor Private Dining.

Ton T.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Ooit witte truffel gegeten? Wij hebben genoten van de truffelweek bij ons sinds 1997 favoriete testaurant in Amsterdam. Ivor en Hans dank je wel weer
DekkerJN .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Na alle goede recenties gelezen te hebben gingen wij met hoge verwachtingen naar de Utrechtsedwarstafel.
Helaas verliep de avond niet zoals wij hadden verwacht.
Als aperitief kregen wij een ganzenpate, en wel van de Schiphol gans. Wij kozen voor het 5 gangen incl het beste wijnareangement. Pp 135 euro, best een hoop geld dus dan verwacht je ook wat!
Als 2e aperitief kregen wij een bouillon soepje. Ook de smaak hiervan was redelijk neutraal en wij hoopten al dat dit niet de trend zou worden van de avond. Helaas wel.. De gerechten (van makreel, witvis tot eendeborst) waren erg vlak van smaak en brachten niet de smaakexplotie die ik eerder in recenties terug had gelezen. De 4e gang was een kleim stukje eendelever met een strook fijn zeezout. Best een aparte gang als je het mij vraagt. De smaak was prima maar dit verwacht je niet als een een na laatste gang.
Van de wijnen hadden wij ook erg veel verwacht! Sinds kort zijn wij met een wijncursus begonnen dus veel geproefd de laatste tijd. De wijnen die werden uitgeschonken waren ook absoluut niet geweldig, echt een gemiste kans.
Een gemiste kans, wellicht kan de avond zo worden samengevat. De rekening was niet mis en voor dat geld verwacht je gewoon uitstekend eten en drinken. Voor ons was het eten bij de Utrechtsedwarstafel een eenmalig iets, wij komen hier helaas niet meer terug.
Altijd_honger .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
Een fantastisch restaurant. Vooral de perfecte wijn- spijscombinaties zijn ons bijgebleven. De sfeer is er goed (ontspannen). Hans en Igor houden van hun vak en dat merk je.
Marne S.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Dit is mijn nieuwe favoriet in Amsterdam. Heb hier heel lang geleden keer gegeten en was nu, op een drukke zaterdag avond, last minute, met mijn zwangere vriendin eten. ( waar gelijk bij binnenkomst tot in de kleinste details rekening mee werd gehouden )Vliegens vlug, bescheiden, gezellig, down to earth, zeer vakbekwame, echte Amsterdamse service ( denk de eigenaren ). Tempo van gerechten doorvragen perfect. Dit alles zie ik echt heel graag. Geweldig goede akoestiek ( kaasdoeken aan plafond, slim ) . Tafels voldoende ver uit elkaar, lekker intiem en privé dineren. Wijnen top, voorgerecht met makreel perfect, Grouse/ruigpoothoen echt prachtig gegaard en heel erg lekker met kaantjes, knol selderij, mooie heldere jus, dessert met peer was lekker, maar viel beetje tegen omdat rest zo prefect was. Al met al, heel goed doorgewinterd team die het vak echt snapt en weet wat de gast wil. Hier wil je gewoon terug komen. Geschikt voor alle leeftijden. Alle soorten gasten, die zonder poespas of hip gedoe gewoon en top avond willen.
Stephen Z.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Bij aankomst in dit pittoreske restaurant wordt je warm ontvangen.
Een klein, knus gezellig restaurant. Eten zeer mooi gepresenteerd en als je houdt van uitgebreide achtergrond informatie waar het eten vandaan komt, hoe het smaakt, dan ben je hier aan het juiste adres. De chef komt zelfs aan tafel zijn hoofdgerecht presenteren.
Eten 10, presentatie 10, wijnen 10 en bediening met hun kennis van de gerechten en het drinken 10. Een aanrader voor de liefhebbers van culinair eten! mvg, Steve
Sabrina V.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Op zaterdag 23 april heb ik met mijn geliefde gegeten en gedronken bij restaurant Utrechtsedwarstafel in Amsterdam.

Het was bewonderenswaardig goed. En alle gerechten werden met zorg en heel nauwkeurig toegelicht, waardoor het ons nog beter smaakte.Niet alleen het voorgerecht was geweldig:dat bestond uit gepekelde en gerookte Lamsbout met een salade van hoekse rooie aardappel, meiknol en lamstong
Ook het vervolg groene asperges met langoustine staart in fijne deeg gebakken met roerei en beurre blanc saus.
En dan nog het hoofdgerecht
Rosé kalfslende zachtjes gebraden met zijn gestoofde wang en gebakken oesterzwammen. Gegrilde polenta en artisjok.
het dessert , complimenten!
Dit allemaal met bij elke gang een bijpassende wijn......
Bij de Utrechtsedwarstafel begint het dromen van warmte en zon
En wijn schenken, glazen vol.
De wijn is gedronken,
En slurpend waanden wij ons
in de Tuin van de Verrijzenis.
en wachten nu op een volgende keer in ons lievelingsrestaurant tot de zon weer brandt.

Joyce D.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Gisteravond lekker gegeten, de rilette van eend als amuse stond al klaar op de tafel, daarna een erwtensoepje wat lekker was en verder 5 gangen met mooie gerechtjes en een wijnarrangement. Jammer was alleen dat we 2 keer dezelfde wijn kregen, alhoewel deze wel lekker was. De ontvangst en bediening is erg hartelijk en iedere keer enthousiast met het uitleggen van iedere gang. Genoeg ruimte tussen de tafels zodat je met je tafelgenoten dingen kunt bespreken zonder dat de buren er van mee kunnen genieten.
Chiel B.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Dit restaurant stond al een tijdje op ons verlanglijstje. We worden hartelijk ontvangen en wat meteen opvalt, er is voldoende ruimte tussen de tafels (dat zie je niet zo veel in Amsterdam). Er is geen kaart, er wordt elke dag bepaald hoe het menu eruit gaat zien, geheel afhankelijk van de beschikbaarheid van kwalitatief goede en verse producten.
Na de amuse (rilette van eend) genoten we onder meer van zalm met rode rettich en huisgemaakte piccalilly, schelvis met Hollandse garnalen, prei en een gepocheerd ei, drie bereidingen van varken (nek, haas en worst met wintertruffel) en als dessert chocola, amandelen en ijs. Stuk voor stuk prachtige creaties uit de keuken van Igor, die werden vergezeld van mooie wijnen, die door Hans van deskundige uitleg werden voorzien. Bij iedere wijn een bijzonder verhaal, zelfs bij de PX en bij de VSOP naast de koffie.
Dit was echt een avond genieten en Igor nam persoonlijk afscheid van zijn gasten. Voor herhaling vatbaar.
Carlo B.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Dit was mijn derde keer bij de Utrechtsedwarstafel, en absoluut niet de laatste. Hands down mijn favoriet, het is telkens een prachtige ervaring geweest met gerechten en wijnen die je blijft herinneren. Daarbij komt nog dat de bediening altijd vriendelijk en attent is. Hans en Igor bedankt en tot de volgende keer.
FredvanH .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2015
Gisteren met een groot internationaal gezelschap heerlijk gegeten in dit kleine, intieme restaurant. Een vier gangen menu met bij elk gerecht een passende wijn. Elk gerecht en elke wijn werd uitgebreid uitgelegd. Erg knap dat ze zo'n goed eten voor ruim 40 mensen tegelijkertijd kunnen uitserveren. Prettige bediening. Ik kom hier graag nog een keer terug. Geen tienen, omdat ik die eigenlijk nooit geef.
Toncremers .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
We eten eens per jaar bij dit populaire restaurant. Reserveren is noodzakelijk, want blijkbaar zijn wij niet de enigen die enthousiast zijn. Ook deze vrijdagavond weer alle plaatsen bezet. Niet alleen het eten en de bediening maken dit restaurant voor ons aantrekkelijk, maar ook de privacy die je hebt. Bij een uitverkocht huis zit je toch niet bovenop elkaar.
Er is geen menukaart: bij je reservering geef je aan of er voedsel is dat je niet lust en je kiest voor 3, 4, of 5 gangen. Er zijn twee wijnarrangementen: goed en heel goed. Wij kiezen altijd voor 'goed' en zijn daarmee zeer tevreden. We schoven om 19.30u aan tafel en vertrokken om 23.30u. De tijd vloog. Na ontvangst met een heerlijke rillette van eend kregen we een glas eendenbouillon. Daarna toast met verse sint jacob (alles in dit restaurant is vers - dus geen pot, pak of blik - en waar mogelijk biologisch), eekhoorntjesbrood en truffel. Dit gevolgd door een werkelijk heerlijke en heerlijk zachte patrijs (een week eerder zouden we korhoen gehad hebben..pech!). De patrijs verzachtte deze teleurstelling. Dessert en koffie met bonbons rondden deze Utrechtsedwarstafel experience weer af. Alle gerechten gaan gepaard met passende wijnen en ter afsluiting een goede PX Sherry. Een uitgebalanceerd menu. Het verbaast iedere keer weer hoe een slimme collectie kleine gerechten tot zo'n verzadigd gevoel leidt. Geen enkel nadeel? Jawel: alle hotels in de omgeving waren volgeboekt. Liefst loop je na zo'n avond heerlijk eten een blokje om naar een nabij hotel.
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
Wij zijn net als velen een groot fan van dit restaurant en uiteraard van Igor en Hans! We hebben hier 5 jaar geleden ook ons huwelijksdiner gedaan waar nog steeds over wordt gesproken. Heerlijk eten, fantastische wijnen en de kleinschaligheid & het intieme decor, maakt dit 1 van onze meest favoriete plekjes.
WdeJongLevenbach .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Elk gerecht is even zozeer een verrassing als een voltreffer. En dat geldt eigenlijk net zo voor de wijnen. De sfeer is ongedwongen en allerhartelijkst. Na ruime bezoekerservaring, gaan we nog steeds nooit teleurgesteld naar huis. Een absolute aanrader, maar laten niet te veel personen zich hierdoor laten inspireren, anders dan zouden we wel eens niet meer kunnen reserveren!
Judith B.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2015
Mooi intiem restaurant.
Fantastische bediening; Hans maakt er een feestje van met heerlijke wijnen en enthousiaste verhalen. Eten was mooi bereid, maar mijn inziens wel wat te duur voor de kwaliteit en het feit dat het een vast menu is. Als we terugkomen, is het voor de wijnen en de verhalen.
Beste Judith, Veel dank voor je recensie op Iens. Omdat we kleinschalig bezig zijn weet ik meestal precies wie, wie is. Dat is ook de charme van ons restaurant. Er zit in het maken van zo’n avond veel arbeid. Van onszelf en diverse andere mensen. We werken met biologische produkten en met kwaliteitswijnen. Ik zou het graag voor een lagere prijs willen aanbieden maar dat is echt niet haalbaar. Je zegt voor mijn verhalen en wijnen terug te willen komen, maar daar doe je Igor echt te kort mee. Vriendelijke groet, Hans
Jorgo37 .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2015
Ik ben hier vele malen geweest, en elke keer is verbluffend. Het eten, de wijn en de service is gewoon geweldig! Ik ging met drie vrienden, en ieder van ons waren zeer onder de indruk, zoals altijd, met de interessante en heerlijke eten regeling kan, en ook met de heerlijke wijnen. Ik kijk uit naar het volgende bezoek!
Jan-WillemMB .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Gisteren na lange tijd weer gegeten aan de Dwarstafel. Eerst even op Iens gekeken of het nog zoals vroeger was. Het leek van wel.
Om 19.30 uur benieuwd aangeschoven.
Het werd weer een feest. Wat een smaken! En wat een wijnen daarbij! Prachtig! En alles gebracht met een bevlogenheid. Super.
We hadden een geweldige avond. Daarom 3 keer een 10.
Kon er echt niets beter? Vast wel. Voor ons gisteren niet.
GTul .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Heerlijk eten, mooie (verhalen over) wijnen in een relaxte omgeving. Wij komen hier al bijna 15 jaar en iedere keer als we er komen is het een feestje. Zo ook deze keer. Mooie combinaties, mooie wijnen (een ondeugende Oostenrijker, een ongewone en dikke Duitser en een Italiaan uit een 5 literfles). Misschien dat er mensen zijn die een iets luxere omgeving verwachten, maar wij vinden juist het ongedwongene en relaxte heerlijk!
Leo P.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2015
Eerlijk is eerlijk, de (voor mij onbekende) Utrechtsedwarstafel was niet mijn eerste keus voor een culinaire avond met mijn dochter in Amsterdam. Er is ook zó veel moois op het gebied van eten en drinken. Hoe dan ook, op 29 mei zaten we in het sfeervolle etablissement van Hans en Igor. Het heeft ons geen seconde verdroten. Wát een geweldige ontdekking! Vanaf amuse tot en met de laatste gang was het een waar genoegen om te ervaren dat eten meer is dan eten en wijn meer is dan wijn. Werkelijk perfecte combinaties van wijn en spijs! Daarbij getuigden de wijnen ook nog eens van een gedurfde originaliteit: een niet opdringerige, fijnzinnige Hongaarse wijn (nee geen Tokaji!) een perfecte Chardonnay uit Duitsland (!) een Barolo nieuwe stijl, die ondanks zijn jonge leven (2010) geen samengetrokken mal bekje veroorzaakte, dat maak je toch niet elke dag mee. Als dat soort pareltjes ook nog eens geweldig harmoniëren met een prachtig verrassingsmenu dan heb je toch een fantastische avond? Daarbij waren de bevlogen uitleg over alle ingrediënten en de gezellige sfeer in het restaurant nog twee toegiften. De Utrechtsedwarstafel wordt gegarandeerd nog vaker door mij aangedaan!
David123 .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2015
Als je van bourgondisch tafelen houdt moet je hier een keer naar toe. Wij hebben gekozen voor het 5 gangen diner met 5 x bijpassende wijnen uit het hogere segment. Kosten: 125 euro pp. We begonnen voortreffelijk met zalm, gepocheerd ei, Hollandse garnaaltjes, asperge begeleid door een verrukkelijke Italiaanse wijn. Vervolgens kregen we rode mul met een gevuld stukje inktvis/calamares. Dit was bijzonder smaakvol en de witte Bourgondiër er naast was zeer lekker. Hoofdgerecht was zuiglam. Lekker maar niet heel bijzonder. De wijn erbij was Barolo. Een mooi gebaar in een arrangement echter dit type 'moderne' Barolo vonden wij minder dan wat we normaal gesproken als Barolo drinken. De vierde gang was een plakje ganzenlever (pate). Erg lekker, wel kleine portie voor een gang. Begeleid door een Oostenrijkse Eiswijn. Wijn was lekker, maar kon voor ons nog een tikkie minder zoet zijn. We sloten af met een dessert van aardbeien op een schuim met rabarber, begeleid door heerlijke sauternes. De ontvangst en service waren hartelijk. De kennis en passie voor eten en wijn is er heel duidelijk. Een beetje bijshenken doen ze niet moeilijk over. De wijnen waren met recht uit het bovenste segment. De prijs is flink, maar je krijgt er wat voor. Dus nogmaals, als je hier Bourgondisch eten en drinken houdt, dan ben je hier aan het juiste adres.
Beste David123, veel dank voor uw bezoek aan ons restaurant en uw uitgebreide recensie. Graag tot ziens. Vriendelijke groet, Hans & Igor
Rob D.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Leuke verrassende wijn, gezellig restaurant. Maar het eten viel echt tegen. Veel meer verwacht voor die prijs en gezien de recensies.
Beste Rogerson, wat jammer om te horen dat het eten is tegengevallen. Vooral omdat we juist erg waarderen dat u ons restaurant heeft bezocht. U heeft er voor gekozen om dit in de anonimiteit op Iens te melden. Dat is ook jammer maar wel begrijpelijk. Graag nodigen we u uit om contact met ons op te nemen, zodat we het er even over kunnen hebben en samen te kijken hoe we dit kunnen compenseren. Vriendelijke groet, Hans en Igor