Usine

Zaterdag: 10:00 - 01:00

6,1
6,8
Kan beter

Jouw recensie over het restaurant Usine

Sanne V.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2018
Slechte service: half uur wachten op bestelling terwijl er bijna niemand in de zaak is. Kopje koffie aangeboden maar ook hier weer 10 minuten op gewacht. Ontbijt: bak yoghurt met kant en klare cruesli ernaast, pancakes slechts 2 mini-pannenkoekjes, ei met gerookte zalm die echter meegebakken was waardoor het allang niet meer gerookt was. Manager op aangesproken maar kwam hier niet op terug. Weliswaar uiteindelijk drankjes niet hoeven betalen maar alsnog het idee teveel betaald te hebben. Nooit meer terug.
Lola B.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2018
Met een grote groep hebben we gedineerd in Usine. Buiten onze groep zaten er binnen vrij weinig andere bezoekers. Ondanks dat was de service niet op z'n best. Onze tafels werden door 3 verschillende personen bediend en door miscommunicatie onderling liep het één en ander niet lekker. Het eten was oke. De zalm was niet te gaar gebakken maar had ook niet veel smaak en heel weinig couscous on the side. De rest van de groep vond het hoofdgerecht ook "prima" het was niet bijzonder lekker en zeker niet waar voor het geld. Toetje specialiteit was wel lekker. Usine is best een leuke plek om te zitten, maar ik zou het de volgende keer bij een kopje koffie houden.
Drewes M.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2018
Ik was hier door omstandigheden bijna twee jaar niet meer geweest en het viel me flink tegen. Voor de lunch hoef je hier niet meer te komen en dat is aan de bezettingsgraad te merken. Een kale plak brood met twee kroketten voor 8,50 is ronduit beschamend met als de crocque tonijn waar je naar de tonijn moet zoeken en ook niet proeft. Ronduit een afknapper
Sandra V.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2017
Geweldig gebouw. Mooi groot en gezellig. Personeel kon gister drukte alleen niet aan. Soep was prima maar niet bijzonder, broodje pulled pork was echter aanfluiting. Flets wit broodje met weinig pulled pork. Erg sober voor dat geld. Jammer.
Bart C.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Op zich prima gegeten. Jammer dat er heel weinig (2) vegetarische opties waren voor een hoofdgerecht, en nul veganistische. De lasagne was prima. De bediening was gezien de drukte redelijk snel vond ik.
Lex L.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2017
Mooie ruime locatie met een verwelkomend gevoel. Als hoofdgerecht een heerlijk hoevekippetje gegeten met super patatjes. Op de kaart staan geen superspannende gerechten maar op het krijtbord wel en er is voor ieder wat wils. Zo ook het dessert van de dag, een mousse van gezouten karamel. Om je vingers bij af te likken! Als ik af ga op wat de recensenten hieronder schrijven is het qua bediening wel vooruit gegaan denk ik. Alleen bleef het afruimen idd wat achterwege. Niettemin een leuke eerste keer bij Usine, een restaurant dat ik ga onthouden voor als ik weer in Eindhoven ben!
Sonja1980 .
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Mooie locatie. De bediening is helaas erg bedroevend; 9 van de 10 keer dat we de bedieninig nodig hadden hebben we zelf actief moeten zwaaien naar de bediening. Na het hoofdgerecht hebben de borden ruim een kwartier op tafel gestaan voordat ze werden opgeruimd. Eten zelf was redelijk, niet erg bijzonder maar wel in verhouding tot de prijs.
Sjaak K.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2017
Lauwe ristretto, slechte caesarsalad met te weinig dressing, onvindbare kip in de caesarsalad met kip... niet een tent waar ik nog eens terug zal komen.
Willumtwie S.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Ook eens een keer hier gegeten, maar het valt tegen. Frietjes kwamen zeker niet net uit de frituur maar al wat flatterig, koud en veel "afvalfrietjes" - kleine uiteindjes - . Burger half gaar. Veel te kleine witte wijnglazen en bierglas slecht omgespoeld .Verder werd het eten in een rot tempo geserveerd. Wilde volgens ons ,ons tafeltje weer gauw vrij hebben voor nieuwe klanten. Geen adres om aan te raden
Cvderzanden .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
We probeerden usine weer eens een keer. Vorige keer was het slecht bevallen. We waren nu weer niet tevreden. Bediening kon niet glimlachen en bracht het eten op koude borden. Het eten was niet lekker, smaakte hetzelfde of was niet goed op smaak gebracht. Steak weer te taai steak en met lauwe friet waren we er snel klaar mee. Mijn witte wijn was oud, kreeg wel een nieuwe. Dit soort fouten zorgen ervoor dat wij hier niet meer ons geld gaan uitgeven. Zonde van zo een mooie locatie.
Roland V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
We eten graag bij Usine, maar het valt ons op dat de kwaliteit achteruit gaat. Men vergeet de puntjes op de i te zetten. Kanttekeningen bij ons eten gisteren: hoevekippetje prima gaar maar duidelijk voorgegaard en nu eigenlijk niet warm genoeg opgediend; frietjes zeker niet net uit de frituur maar al wat flatterig; bierglas niet omgespoeld; witte wijnglazen van ielig formaat; bestek bij toetje ontbrak. We zagen dezelfde dingen om ons heen. Iets meer aandacht voor dit soort kleine punten zou het allemaal een stuk leuker maken.
Peter A.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Prachtig gehuisvest in de oude lampenfabriek van Philips, met de beroemde lichttoren, en een prima menu voor de lunch, borreltijd en zelfs diner. Maar dan moet je wel een paar uur de tijd en het geduld van een heilige hebben. Eerdere ervaringen waren niet best op dat punt, en daarstraks zijn we na een halfuur wachten op bediening maar gewoon weggelopen. Verbeterpuntje.
C.G. N.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Recent 2 x wezen lunchen. Grote toko met zeer uitgebreide kaart voor de gehele dag.
Kroketten met brood prima. De uitsmijter van mijn disgenoot was wat karig te noemen met 1 ei.
Caesar salade met kip prima, niet te veel dressing, lekkere kip.
Relatief weinig personeel, soms duurt het dan ook even voor er iemand je bestelling op komt nemen, of eer dat de drankjes er zijn. Al met al prima.
AMY C.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2016
Eten is OK. Niks heel bijzonders maar prima te doen. We kregen een tafel aangewezen die niet schoon was gemaakt. Nadat de serveerster onze bestelling had genomen en drankjes had gebracht was onze tafel alsnog vies. Maar waarschijnlijk zagen ze dat niet en uiteindelijk heeft mijn vriend de tafel zelf schoongemaakt en kruimels weggeschoven met het menu.
Geer S.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
In het verleden wel eens geborreld in Usine en de inrichting sprak me toen al erg aan. Maar vanuit Den Haag is het wat ver om er te gaan eten. Vanwege een concertbezoek in Eindhoven kwam het er jl. zaterdag toch van. Op basis van de Iens recensies konden we Usine beter vermijden; er lijkt weinig te deugen van eten én bediening. Besloten om ons niets van die recensies aan te trekken. Onze ervaring was geheel anders; Eindhovenaren zijn blijkbaar kritisch volk. Zowel het eten als de bediening vonden wij prima; het decor roemde ik al: prachtig. We hadden maar een uur tijd en vroegen of 2 gangen zou lukken. Dat zou lukken en inderdaad kwam dat helemaal goed, zonder gehaast. Prima bediening dus, ook qua vriendelijkheid. Erg leuke kaart met redelijke prijzen. We aten vooraf 2 x sashimi en daarna hoevekippetje en steak tartare. De sashimi was uitstekend: zeer verse vis met heerlijke smaak, vooral de coquille. Zelfs de tonijn die meestal weinig smaak heeft, was hier smaakvol. Mijn tafelgenote genoot van het hoevekippetje; die bleek bij navraag lang op lage temperatuur gegaard. Met een buik vol citroen en verse kruiden was de smaak echt voortreffelijk. Alleen de steak tartare was matig. Het vlees was wel goed, maar de los bijgeleverde garnituur (cornichons, kappertjes, sjalot; naast eierdooier, mosterd, kruiden e.d.) was veel te grof gesneden. Daardoor vermengden de smaken zich onvoldoende. De kappertjes waren heel gelaten, waardoor de zurige smaak niet in het vlees werd opgenomen. De cornichons waren te zoetig. Jammer, want een goede garnituur maakt de steak tartare af. De rode cabernet sauvignon per glas was niets op aan te merken, zeker niet voor de prijs van 3,60. Totaal betaalden we 75,- voor beide 2 gangen en 2 drankjes, een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding naar mijn mening, ook met een wat mindere steak tartare. Nu een reden verzinnen om weer een keer in Eindhoven te eten.
Nicoline H.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Prachtige plek, heel gaaf gemaakt. Geborreld op het terras met heerlijke wijn. Borrelhapjes erbij waren prima, maar de service laat echt te wensen over. Weinig oog voor de gasten, alles duurt lang, niet zo vriendelijk. Beetje jammer, dat kan echt beter!
Britte B.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Locatie en inrichting is erg leuk. Bediening was zeer matig, eten was teleurstellend. Waarschijnlijk komen we hier niet meer terug.
Jolanda M.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Plaatsgenomen op het terras, waar ik wachtte op mijn lunchgasten. Na een kwartier kwam eindelijk iemand van het personeel. Mijn gasten waren ondertussen gearriveerd en vonden het te koud. We zijn naar binnen gegaan. Ook hier duurde het vrij lang voor iemand de kaart kwam brengen. Hoewel de bediening vriendelijk was als ze bij de tafel waren scoort men hiervoor toch slechts een zes want dit kan echt beter.
De lunch was smakelijk. We kozen alle drie voor de weeksalade. Een salade met hollande garnalen, asperges en een hoeve-ei. Zoals gezegd smakelijk. Mooi geserveerd, jammer dat er erg weinig brood bij werd gereserveerd.
Het decor; je moet er van houden maar ik vind het prachtig. Een oud industrieel gebouw hergebruikt als restaurant/brasserie. Leuk!
We komen terug, wanneer, dat weten we nog niet.
Believe B.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Samen met mijn dochter na een middagje winkelen een hapje gegeten. Erg fijn dat je hier voor diner een broodje kunt krijgen en een kleine salade. Wij hebben samen enorm genoten van de plek aan het raam en de eenvoudige maaltijd, het was voor ons perfect. Nog een lekkere koffie na en toen op tijd naar de bios. Goed gedaan Usine. Wij komen gewoon weer een keertje terug.
Zita08 .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Ik ben bij Usine nu 2x keer geweest. De eerste keer had ik het broodje carpaccio en de tweede keer de wrap met gegrilde groenten, couscous en hummus. Beide waren erg lekker. Beide keren heb ik er ook een fruit salade besteld. Deze is echt een aanrader. Het eten was erg lekker. Alleen de bediening zou verbeterd kunnen worden door meteen de menu kaart te brengen of vragen of je nog iets wilt eten. Het interieur is erg mooi.