Urumqi

• Rotterdam Centrum
  • ...

Over het restaurant Urumqi

De Oeigoerse cultuur

In Chinatown vindt je Urumqi; niet zomaar een Chinees restaurant. Ze serveren namelijk alleen pure en handbereide originele Oeigoerse gerechten. De Oeigoeren komen uit noord-westen van China en hebben een geheel eigen cultuur en zeer bijzondere keuken. De witte tafellinnen waarop kleurrijke bloemen trots omhoog wijzen, is een decor waardoor je je ultiem te gast voelt.

Meer informatie over restaurant Urumqi

Maandag gesloten
Dinsdag tot en met Vrijdag 14:00 - 22:00
Zaterdag en Zondag 11:30 - 22:00

• Af te huren
9,1
Erg gunstig

Jouw recensie over het restaurant Urumqi

Sigrid S.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Authentiek restaurant, vriendelijke bediening, lekker!
Pimmes-Frites V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Een paar weken geleden maakten we hier kennis met de Oeigoerse keuken. Een positieve verrassing. Vandaag wilden we de kennismaking verdiepen. We deden dat met de cis kebab van lamsvlees die we de vorige keer ook hadden, en met een rundvleesgerecht, een taugésalade en een bord vol dumplings. En weer was de conclusie: ontzettend lekker! De Oeigoerse keuken is eenvoudig, maar met verse ingrediënten en perfecte kruidencombinaties. Urumqi is en blijft een aanrader (en ze hebben nu een nieuwe menukaart waarop de gerechten ook in het Nederlands staan beschreven; wel zo makkelijk).
Pimmes-Frites V.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Het is of je in een ver buitenland een restaurant betreedt: niet al het personeel van dit familierestaurant spreekt Nederlands; bij de menukaart kun je eigenlijk alleen op de kleine fotootjes afgaan, de namen van de gerechten waren Chinees voor ons (of beter: Oeigoers). De enige term die ik begreep was Zis Kawap. De inrichting is wat ik me voorstel bij een restaurant in de buurt van Mongolië. Dus dat schept de juiste sfeer.
De zoon van de familie, die een centrale functie in de bediening vervult omdat hij wel Nederlands spreekt, moet hard lachen als wij ontkennend antwoorden op zijn vraag of we iets van het menu begrijpen. Een tijdje later komt hij terug om ons een snelle toelichting te geven. We kiezen dan met z'n tweeën voor een kipschotel medium en een portie cis kebab. Plus een pot Chinese thee (de kaart meldt het niet, maar ze schenken ook een biertje). En dan blijkt de Oeigoerse cuisine een aanwinst! Een Turks-Chinese combinatie met eenvoudige ingrediënten, en heerlijk gekruid! We komen zeker terug!
Oguzhan C.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Gisteren hier samen met met vrouw gegeten. Ik had de Uyghur Polo en mijn vrouw had de Ganbian Chaomian. Het is een gezellige restaurant. De bediende is vrolijk en goedlachs. Lekker gegeten en kom hier zeker nog een keer terug. De Oeigoerse keuken is werkelijk verrukkelijk.
karl V.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Vandaag weer geweest wederom geweldig lekker met dit keer lagman dat is huisgemaakte noodles met lamb of kalfsvlees met verse seizoens groente en tugur dat zijn gestoomde dumplings met lams of rund vlees met groente met zwarte rijstazijn als dipsaus.
VorkjeMeePrikken .
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
Aan de rand van China-town in een niet aanlokkelijke straat ligt Urumqi. Dus van spontane binnenlopers zal Urumqi het niet moeten hebben. Ben je hier eenmaal binnen dan is het decor inderdaad niet veel soeps. Voor een snelle hap is het prima maar echt gezellig is het niet. De menukaart is beperkt en de prijzen zijn redelijk. Helaas krijg je wel minder vlees of dim sum dan de foto's suggereren. Hier een keertje Oeigoers eten kan prima, maar ik zou het daarbij laten. Er zijn immers heel veel restaurants van dit niet-goed-niet-slecht niveau.
Joana C.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Naast een vast menu hebben ze ook enkele specialiteiten op een apart blaadje. De gerechten worden op een rustig tempo geserveerd. De meest populaire schotel Dapanji is een grote schaal met een mix van vlees en pepers in pikante saus. Keuze voor 2 of 4 personen grootte. Ook kiezen we voor een ander populair gerecht de sisj kebab spies met pikante spaanse peper pitjes. Een stoofschotel met rundvlees en aardappelen is mals. Prijzen zijn redelijk, jammergenoeg wordt rijst niet bij geserveerd en krijg je niet onbeperkt chinees theewater. We (allen Chinees achtergrond) hebben goed gegeten.
Dkoala T.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Eindelijk is er een Oeigoers restaurant in Nederland! Prima lam skewers, grote schaal 'dapanji' met kip, noodles en aardappels en andere bijzondere gerechten. Helaas is het interieur niet zo gezellig, maar de vriendelijke service maakt het goed