Urumqi

• provincie Zuid-Holland
  • ...

Over restaurant Urumqi

De Oeigoerse cultuur

In Chinatown vindt je Urumqi; niet zomaar een Chinees restaurant. Ze serveren namelijk alleen pure en handbereide originele Oeigoerse gerechten. De Oeigoeren komen uit noord-westen van China en hebben een geheel eigen cultuur en zeer bijzondere keuken. De witte tafellinnen waarop kleurrijke bloemen trots omhoog wijzen, is een decor waardoor je je ultiem te gast voelt.

Meer informatie over restaurant Urumqi

Maandag en Dinsdag 14:00 - 22:00
Woensdag Gesloten
Donderdag t/m Zondag 14:00 - 22:00

• Af te huren
6,9
Karl V.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Vandaag weer geweest wederom geweldig lekker met dit keer lagman dat is huisgemaakte noodles met lamb of kalfsvlees met verse seizoens groente en tugur dat zijn gestoomde dumplings met lams of rund vlees met groente met zwarte rijstazijn als dipsaus.
VorkjeMeePrikken .
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
Aan de rand van China-town in een niet aanlokkelijke straat ligt Urumqi. Dus van spontane binnenlopers zal Urumqi het niet moeten hebben. Ben je hier eenmaal binnen dan is het decor inderdaad niet veel soeps. Voor een snelle hap is het prima maar echt gezellig is het niet. De menukaart is beperkt en de prijzen zijn redelijk. Helaas krijg je wel minder vlees of dim sum dan de foto's suggereren. Hier een keertje Oeigoers eten kan prima, maar ik zou het daarbij laten. Er zijn immers heel veel restaurants van dit niet-goed-niet-slecht niveau.
Joana C.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Naast een vast menu hebben ze ook enkele specialiteiten op een apart blaadje. De gerechten worden op een rustig tempo geserveerd. De meest populaire schotel Dapanji is een grote schaal met een mix van vlees en pepers in pikante saus. Keuze voor 2 of 4 personen grootte. Ook kiezen we voor een ander populair gerecht de sisj kebab spies met pikante spaanse peper pitjes. Een stoofschotel met rundvlees en aardappelen is mals. Prijzen zijn redelijk, jammergenoeg wordt rijst niet bij geserveerd en krijg je niet onbeperkt chinees theewater. We (allen Chinees achtergrond) hebben goed gegeten.
Dkoala .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Eindelijk is er een Oeigoers restaurant in Nederland! Prima lam skewers, grote schaal 'dapanji' met kip, noodles en aardappels en andere bijzondere gerechten. Helaas is het interieur niet zo gezellig, maar de vriendelijke service maakt het goed