UniQ

Voorstraat 23 3512 AH Utrecht Nederland Kaart

Over restaurant UniQ

Saté in de spotlight

De Utrechtse Voorstraat is weer een restaurant rijker. UniQ biedt een ruime keuze aan al het goede uit Azië, maar het is vooral het flinke aanbod van satés dat de aandacht trekt. Niks geen varkenshaas met kroepoek: bij UniQ zien we deze Indonesische jongen in tien verschillende varianten terug. Dat alles van strak opgemaakte borden in een mooi décor.

Meer informatie over restaurant UniQ

Maandag t/m donderdag 16.00 - 22.30 uur
Vrijdag en zaterdag 12.30 - 22.30 uur
Zondag 16.00 - 22.30 uur

• Af te huren , Bar , Engels gesproken , Terras , Wi-Fi
Chantal V.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Recentelijk ben ik met een vriendin bij UniQ wezen eten met een Groupon. Normaliter zijn Groupon restaurants niet bepaald kwalitatief hoogstaand en zodoende hadden wij ook geen hoge verwachtingen. Echter heeft UniQ ons beiden positief verrast!

Het eerste wat ons verbaasde was het interieur: erg sfeervol en mooi opgemaakte tafels. Als voorgerecht bestelden we de 'UniQ platter' voor 2 personen. Het zou zonde zijn om te verklappen wat erop lag, maar het was mooi opgediend en smaakte voortreffelijk! Als hoofdgerecht koos ik voor een saté gerecht en mijn vriendin voor een curry gerecht. Wederom prachtig opgemaakt, heel goed van smaak en wat een grote portie! Wij zijn - zeker voor dames - grote eters, maar we hadden er echt moeite mee. Als je alleen een hoofdgerecht bestelt, dan zou je in principe genoeg gegeten hebben! Het personeel was vriendelijk en in voor een lolletje. Het dessert viel helaas in verhouding met de rest een beetje tegen, het smaakte prima maar was niet bijzonder. Wie weet wordt hier nog hard aan gewerkt achter de schermen.

UniQ is ons zodanig goed bevallen dat wij ons tweede bezoek al aan het plannen zijn, maar dan zonder Groupon. Er zijn nog heel wat gerechten van de kaart die we graag willen uitproberen, en UniQ verdient het om klanten te krijgen die gewoon de normale prijzen betalen. Het is het dubbel en dwars waard.

(Kleine tip voor UniQ: je kunt van buiten niet goed zien wat voor mooi restaurant er zit. Het uithangbord oogt een beetje goedkoop en zou mij niet snel naar binnen lokken. Zonde, want UniQ is een prachtig restaurant!)
Carina V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Op Groupon wordt geadverteerd met een 3 gangen menu van 70 naar 29 euro. Dit klopt niet; met een voorgerecht van gemiddeld 9 euro en een hoofdgerecht van gemiddeld 14 euro + een nagerecht van ongeveer 7 euro kom je volgens mij niet op 70 euro. Dus dit klopt al niet!

De curry's zijn lekker gekruid (maar enorm zwaar, het zijn dus niet meer de kleine hapjes die in het vorige restaurant geserveerd werden. Ik zou gewoon gaan voor een curry specialisatie en het aanbod uitbreiden) maar de smaakbeleving zou veel fijner zijn als de curry's niet in zo'n koude verouderde (2000 chique) omgeving geserveerd zouden worden maar in een kleiner India-Oosters ingericht tentje. Je kan de ruimte kleiner doen lijken door deze bogen structuur toe te passe.

Als je chique wilt doen is het handig als de serveerster weet wat "mousserend" betekend...
MrsQ .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Vorige week met een groupon bon hier gegeten. Het is van binnen groter dan dat je van de buitenkant zou verwachten. Het ziet er strak maar toch gezellig uit.
Het eten ziet er leuk opgemaakt uit en smaakt gewoon goed. Zeker het hoofdgerecht met de verschillende hapjes vielen erg in de smaak. Als hoofdgerecht had ik een sate (lamsvlees) welke prima was, maar ook niet heel bijzonder.
Als ik op de kaart kijk naar de 'gewone prijs', dan vallen die erg mee.
De bediening is vriendelijk, maar we hebben een paar keer lang moeten wachten op bestek of op ons drankje en er nog een keer om moeten vragen.
Fred S.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
Een bijzonder, uniek nieuw restaurant in Utrecht: zeker weten een aanwinst! Ik was zeer tevreden over zowel het eten, als de bediening als de inrichting:

Het eten: De menukaart is zeer uitgebreid. Het aanbod voorgerechten is zeer gevarieerd; als hoofdgerecht kan er ofwel een curry ofwel een saté besteld worden. Er is gelukkig veel keuze in de vlees/vissoort en de saus. Ook is er een groot aanbod van vegetarische curry's en saté's. De hoofdgerechten worden allemaal geserveerd met hetzelfde: brood, een salade, rijst én gekruide aardappels. Dit brengt mij bij mijn enige aanmerking: de porties waren erg groot. Het voorgerecht had het formaat van een hoofdgerecht. Vervolgens wordt het hoofdgerecht met de vele bijgerecht die er standaard bijzitten op een enorm bord geserveerd dat door de grote bedreigend aanvoelt. Hierdoor krijg je tijdens het eten het gevoel hebt (haast tegen je zin) alles weg te moeten werken. Ook het toetje was veel te groot (drie enorme bollen ijs met noten en banaan) en lag zeer zwaar op de maag. Je zou met 2 personen aan 1 hoofdgerecht meer dan genoeg hebben als diner. Ondanks de dreigend grote porties was ik zeer tevreden over het eten. Het was zeer smaakvol gekruid en twee verschillende curry's hadden (in tegenstelling tot in veel Indische restaurants) ook echt een totaal verschillende smaak. Het gerecht waarvan op de kaart werd aangegeven dat het niet pittig was, was ook daadwerkelijk niet pittig.

De jongeman die ons bediende was zeer hartelijk. Een verzoek om een aanpassing van een gerecht werd ingewilligd. Ook wist de jongeman goed te vertellen over de gerechten en het restaurant. Op de gerechten moest vrij lang gewacht worden, Dit vind ik persoonlijk prettig: zo wordt de avond uit verlengd en kan de ene gang zakken voordat de volgende geserveerd wordt. Ik kan me echter voorstellen dat mensen soms haast hebben.

De inrichting van Aziatische restaurants neigt vaak ofwel naar het kitscherige, ofwel is de inrichting zo strak/modern dat er een kille ambiance ontstaat. UniQ heeft de perfecte balans gevonden: het interieur is strak, maar door goed gebruik van kleur en warm licht hangt er toch de gemoedelijke sfeer naar welke je tijdens het dineren verlangt. De muziek stond echter zo hard dat we elkaar bijna niet konden verstaan. De muziek werd (na verzoek) zachter gezet, maar stond nog te hard. Ook begrijp ik de muziekkeuze niet helemaal. Er werd muziek gedraaid welke je zou verwachten in een café, wat afdeed aan de serene, oosterse sfeer die de inrichting uitstraalt.

UniQ verdient zeker haar unieke naam en is een aanwinst voor Utrecht. Twee kleine verbeterpuntjes:
- kleinere porties: de enorme porties verminderen de eetlust
- kalmere, zachtere muziek, welke past bij het zeer smaakvolle interieur (zoals Tibetaanse meditatiemuziek)
Tania S.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2016
Wij hebben vanavond met z'n tweeën via de Groupon actie. Wij zijn wat eerder aangekomen dus wat lekker gedronken op het terras. Stoelen daar zijn beperkt maat goed genoeg voor een gezellig glas wijn.
Wij hebben binnen gegeten en ik vond de decor, de service en het eten heel goed.
Carmenvhelvoort .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Wij hebben vanavond met z'n tweeën via de Groupon actie bij Uniq gegeten. We mochten plaatsnemen op het terras. Het eten was echt super. Veel variatie en mooie smaakcombinaties. Nog nooit zon bijzonder carpaccio geproefd! Vervolgens de garnalen saté. Echt heerlijk op smaak en hele originele bijgerechten. Ook ruime porties. Aan alleen een hoofdgerecht heb je in principe genoeg. De service was prima. Voldoende mensen in de bediening en vroegen regelmatig of alles naar wens was. Echt top! Kom hier zeker nog eens terug om de curry's uit te proberen.
Theo V.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Leuke aanwinst voor de Voorstraat, met lekkere curries en satés voor een prima prijs.
Net open, en de bediening is nog wat onwennig, niet echt gewend om gasten te ontvangen, maar dat gaat vast nog wel vooruit de komende tijd.
Voor het eten komen we zeker terug.
PS: kan er buiten 1 tafel minder staan, zodat er ietsje ruimte vrijkomt om te zitten?
Ilonka B.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Het restaurant is heel leuk en sfeervol ingericht. Best groot voor wat ik verwachtte als je voor het restaurant staat. Het eten is heerlijk. We hebben ons laten verrassen door de kok en konden zo van alles proeven. De bediening is prima. Alles op tijd niet te snel niet te langzaam. Echt een aanrader om hier te gaan eten. We komen zeker nog eens terug.
Respect .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Restaurant is net een week open. We aten buiten en kwamen er pas bij het afrekenen achter dat er binnen een prachtige nieuw (en groot) restaurant zit. De naam Uniq vind ik persoonlijk niet erg passen bij dit restaurant, de Aziatische lekkernijen op de kaart verdienen een originelere naam! De saté en curry waren heerlijk! Prachtig opgemaakt bord met heerlijke rijst, brood en aardappels voor slechts € 15,00. Met een curry voor mijn vriendin en een paar wijntjes hebben we hier voor € 50,00 prima gegeten met twee personen. Het personeel bedient maar daar houdt het ook mee op. Stralen weinig plezier en kennis van zaken uit. We gaan zeker terugkomen hier!
Vincentlinda .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Heerlijk gegeten bij dit pas geopende restaurant. Was blij verrast met het mooi opgemaakte bord met heerlijke gerechten. Vond de saté erg lekker en kom graag terug om nog een keer een andere smaak saté uit te proberen. Keus genoeg. Ik vond de bediening prettig en er hing een fijne sfeer in het restaurant. Was op doorreis dus ik at er in mijn eentje, maar ga hier zeker een keer eten met mijn man en tieners. Was 19 euro kwijt voor hoofdgerecht en 2x fris.