Unicum

Woensdag t/m Vrijdag vanaf 16:30
Zaterdag en Zondag vanaf 12:00

Edwin G.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Traditioneel restaurant met zeer correcte en vlotte bediening. Klassieke maar goede kaart. Sommige gerechten worden nog aan tafel bereid. Op ons plekje was het erg warm en had de airco wel aan gemogen. Hadden we ook kunnen vragen. We komen er iedere jaar een keer en houden dat zeker vol.
Ralf V.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Door het mooie weer leek het ons een goed idee om richting Hoek van Holland te reizen om in de buurt van het strand te eten. Aan de telefoon werd ons al netjes meegedeeld dat het aan het strand wat frisser was dan elders in het land. Er werd zowel buiten als binnen een plaats voor ons vrij gehouden.
Eenmaal aangekomen bleek dat er genoeg zon was om nog lekker buiten te eten. Wij beiden hebben 'de wandeling' als voorgerecht genomen, de hapjes die hier geserveerd werden waren zeer smakelijk. De hoofdgerechten waren iets minder bijzonder, maar niettemin ook erg lekker. Met mooi weer komen wij zeker weer richting Unicum!
Trix H.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
Wij hebben heerlijk gegeten met 8 personen. Alles was perfect. De bediening was erg vriendelijk en het eten was ruim voldoende en erg smakelijk. Lekkere salade en goede, knapperige patat erbij. Complimenten!
Donzter .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Fantastische locatie met zicht op de haven en de schepen die langsvaren. Goed bereikbaar en voldoende parkeerplaatsen. Service? Trek een overhemd en pantalon aan want dan wordt je goed en snel geholpen. Heb je een t-shirt aan? Dan lijkt het wel alsof je euro's minder waard zijn dan die van je buurman met een overhemd aan. De manager en het personeel roken na sluitingstijd in het eetgedeelte (niet fijn, geur blijft hangen). Eten wel heerlijk.
Macelyn .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
We hebben hier nu twee keer gegeten en zijn redelijk tevreden. Toch zullen we hier niet meer snel terug keren, aangezien de keuze voor een vegetarisch menu echt beneden peil is. Vind je tegenwoordig bijna overal minmaal vier vegetarische keuzes op de menukaart; hiermee loopt dit restaurant behoorlijk achter en krijg je daardoor het gevoel dat ze niet echt meegaan met de tijd.
Eleo N.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2015
Binnen was het redelijk vol en benauwd dus ondanks de wind buiten eten rond 12.00 uur.
meteen aan de raamzijde bij het water zaten we prima, weinig last van de wind en vriendelijke bediening.
we wilden graag een kabeljauwschotel samen delen, geen probleem.
was best lekker maar de patatjes waren ronduit vies, zulke slechte frietjes eet ik niet eens.
helaas had mijn vriend veel trek en heeft de patat toch opgegeten.

erg aardig dat er geen 2de couvert in rekening werd gebracht.
maar voor de patat ga ik elders.
Lydi K.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2015
Heerlijk. We stapten bij haven uit de trein omdat ie niet verder reed naar strand. We liepen langs Unicum en dat stal direct ons hart wegens aparte architectuur en uitgebreide kaart. Na strandwandeling dus daar gegeten. Schnitzel sappig vlees met krokante korst en super tongstrelend roomchampignonsausje en smakelijk veegje pesto. Ook gezellige ober. Patatjes en salade normaal. Gaan nog eens terug om driegangen uit te proberen. Heerlijk in zon uit de wind op terras.
Amy V.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2015
Afgelopen weekend gegeten bij unicum met z'n 4-en. Bij binnenkomst is er geen gastheer/vrouw om je welkom te heten. Je staat een beetje onbeholpen met je jas die je dan zelf wegmoffelt in de kast. Onze tafel was njet gereed om half 8, waar we voor haddn gereserveerd. Op zich vonden we dat geen probleem, we hebben gewacht aan de bar. Al staande aan de bar kregen we onze menukaarten (dat leest niet echt lekker met zon grote kaart in de hand). Dat vonden wij niet echt sjiek. Aan tafel hebben we wel genoten. Het eten was erg lekker, bediening goed en vlot. Dat was goed geregeld! Maar toch een 7 ivm het eerste gedeelte van de avond.
Haleluja62 .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Gisterenavond bij Unicum gegeten met vrienden. Waren onze ervaringen voorheen prima, gisterenavond viel het heel erg tegen. Het was er vol en té druk. We hadden een tafel gereserveerd om half acht, maar ons werd meegedeeld dat de reservering telefonisch geannuleerd was. Maar die smoes was al eerder gebruikt bij andere gasten, dat vingen wij toevallig op. Uiteindelijk zaten we pas om kwart over negen! aan tafel. Onze opmerkingen hierover werden weggelachen. Vervelend. Het eten was wel goed maar het plezier erin was ons vergaan. Jammer! Wij gaan er in de weekenden in ieder geval niet meer eten.
Joop S.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2014
Zaterdag, 15 februari, onverwachts gelunchd met vrienden bij Unicum na een winderige strandwandeling. Binnen lekker warm en vooral de plekjes aan het raam erg geliefd. Alle vier kozen voor een twaalf uurtje en het moet gezegd: Een betere keuze voor een hongerige maag is er niet. Alles smaakte zo lekker en goed klaargemaakt, dat er niets overbleef. Overigens zag je na onze keuze overal etageres staan met omelet, zalm, carpaccio en kroket en dat kunnen wij iedereen aanbevelen.
Martijn E.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2014
Wij hebben hier 9 februari gegeten.
Vooraf van het jubileummenu rauwe tonijn met een gamba mijn vriend mosterdsoep.
Dit smaakte erg lekker, soep was o.k.
Als hoofdgerecht ossehaaspuntjes in staganofsaus, en voor mijn vriend snitzel.
Dit werd met boontjes en patatjes geserveerd.
Er zat geen salade bij of een extra groente.
Het toetje creme brulee was verrukkelijk.
Alleen jammer dat ij de open keuken werd begonnen met schoonmaken, wij kregen echt een neus vol van halamid, dat is jammer verder heerlijke koffie met ruime keuze in bonbons.
Connie14 V.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2013
Vrijdag 9 augustus gegeten bij Unicum Hoek van Holland.
Een groot restaurant met een flink terras. Aan de bar bestelden wij (6) ons diner. Als voorgerecht bestelde ik een "Stellendammertje", zalm, paling, garnalen verwerkt in hele dunne reepjes samen geperst tot een plak. Dit voorgerecht was verrukkelijk. Het hoofdgerecht Tournado met garnalen was eveneens heerlijk, het dessert "Dame Blanch" was ook prima. We hebben heel goed gegeten..
Johan V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2012
Zondag met een gevarieert gezelschap, leeftijd 23 tot 86 jaar in Unicum gedineert. Alles is ruim voldoende, eten, bediening en ook het decor. De ingredienten zijn vers, de hoeveelheid is ruim voldoende en toch zou het iets meer verfijnt kunnen. Bijvoorbeeld wat minder saus bij de hoofdgerechten, een iets betere huiswijn, kortom de puntjes moeten nog op i gezet worden.
Keiki .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2012
De 2e bezoek diezelfde dag. Wederom geen goede service. Misschien hadden wij gewoon pech. Wij kwamen met 102 mensen, lang tevoren besproken. Er bedienen alleen een meisje en een jongen; die liepen hun benen onder hn lijf vandaan. ! persoon bleef bij de bar hangen. Maar ... de schnitzel met champignonsaus was het wachten waard. Heeeerlijk met zalig gebakken aardappelschijfjes, lekker gekruid, Niet vettig ... echt lekker. Het is vast hun geheim recept. De rest erbij: boontjes, salade, appelmoes enz. was niet zo denderend. IJs was ook erg lekker. Ja, voor die schnitzel en gebakken aardappelschijfjes gaan wijterugkomen.
Hanny M.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2012
Hebben hier gisteren gegeten.Het was warm weer,dus we zaten op het mooie terras.We hebben later nog wel even naar binnen gekeken,zag er ook mooi uit.Het eten was simpel,gekookte mosselen en mijn man kabeljauw met een sausje,niks bijzonder.De wijn was lekker en de bediening was heel goed,vriendelijk en snel.Een minpunt vonden we dat de toilet 50 cent koste.Dit hoort niet als je hier eet vind ik.