Unicum-Waterweg

- Brunch 11:30 - 16:00

7,2
Gerda L.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
Vandaag een uitsmijter bestelt. Was zeer matig. 3 gebakken eieren met ham en kaas en een beetje rouwkost met daarop een plakje ei!!!!!! Brood onder het ei was taai en de ham was koud waardoor de eieren ook al aardig waren afgekoeld. Niet een gerecht waaar je veel aan kan verknoeien maar dat is toch gelukt. Het Restaurant is mooi gelegen aan de Waterweg en de vormgeving is mooi maar het eten is het belangrijkste want daar kom ik voor. Volgende keer beter.
Jackway .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
We hebben what bier en friet met bittergarnituur genuttigd. Daar valt niet veel aan te verpesten. De bediening was echt superonbeschoft. Er is geen kaart om van te kiezen en de serveerster heeft een houding van: schiet op! ! als je niet meteen weet wat je wilt drinken. Ze smeet de servethouder met een klap op de tafel zonder iets te zeggen en was beledigd toen ik daarop: "Dankjewel..." zei, want daarna negeerde ze mij volledig en richtte zich met haar onbeleefdheid alleen tot mijn partner. Ik mocht geen drankje meer bestellen en werd in de loop steeds aangestoten als zij langs liep. We zijn dus ook niet gebleven om wat te eten.
Lokkie .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Prachtig gelegen aan de Waterweg. Afgeschermd terras dichtbij het passerend scheepvaartverkeer.
Heerlijk genoten van het drie-gangen-menu "Waterweg", aan te bevelen voor een prijs van bijna E 30,= per persoon. Dan per gang een keuze te maken uit 3 mogelijkheden.
Prijzen redelijk voor deze ligging.
Helaas wordt te weinig aandacht besteed aan de locatie zelf: de glazen windschermen vol vogelpoep en de houten vloer was vies. Daar zou men wat meer aandacht moeten besteden !

Jan D.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Alweer een tijdje geleden dat we bij Unicum gegeten hadden. Het decor is schitterend; de hele avond varen er verschillende soorten schepen langs en aan de overkant zie je bedrijvigheid van de haven. Beiden voor het drie gangen menu gekozen. Het visbordje als voorgerecht is prima, de kabeljauw en kalfs steak zijn ook prima. Garnituur en opmaak dik in orde. Voldoende keuze uit desserts. De jongedames van de bediening zijn attent en gezellig vriendelijk. Aanrader.
PeterCoby .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Heerlijk in 't zonnetje aan de Waterweg geluncht. Prijs / kwaliteit gunstig. Bediening is aardig maar niet heel attent. We moesten zeker een kwartier wachten voordat er iemand kwam. Het zonnetje maakte alles goed. Een drankje tussendoor kwam pas na herhaald verzoek. Toch komen we hier zeker terug!
Connie14 V.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
Donderdag 7-4-16 gegeten bij Unicum-Waterweg in Hoek van Holland.
Het restaurant ligt aan de nieuwe waterweg, het uitzicht is dan ook grandioos.
De mosterdsoep was pittig en goed op smaak. Mijn hoofdgerecht was scholfilet. Tot mijn grote verbazing lag de hele schol zonder 1 graatje op mijn bord. Het was voor mij de eerste keer op die manier een scholfilet te eten. De smaak was trouwens prima.
Dame Blanche na. ( erg groot).
Heel goed gegeten bij restaurant Unicum.
Stampioen .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Vanwege een nieuw kunstproject van één van ons, liepen wij langs de Nieuwe Waterweg in Hoek van Holland. Mijn vriendin zei: 'Straks nemen we ergens een patatje met bier. Dat hoort erbij.' Ik was direct geïnteresseerd. Ik ben een bierliefhebber maar niet van een 'pilsje van de tap'. Het mocht pas op de terugweg gebeuren dus we konden ons onderweg alvast oriënteren. Een gezellige houten keet werd het niet maar we kozen voor een apart vormgegeven restaurant. Een glazen pui bood uitzicht op de skyline van de haven aan de overkant en op mooie tinten aan de hemel. Een juffrouw van de bediening kwam al rap vragen of wij iets wilden drinken. Ik vroeg na de kaart bestudeerd te hebben: 'Heeft u donker bier?' Zij zei: "Dit is wat we hebben.'
En begon lusteloos voor te lezen wat er op de kaart stond. Ik vroeg: 'Heeft u Belgisch bier?' En weer herhaalde zij de bierlijst. Ik had een bier van Brugge gezien. (Wat België is, mevrouw van de bediening) 'We gaan hier geen patat nemen,' zeiden we stoer tegen elkaar. Maar we hadden toch zin om iets te snoepen bij het drinken en namen daarom een portie bitterballen. En die waren ... lekker. En goedkoop ook nog. Net als de toiletten in dit keurige en sfeerloze restaurant waar de gasten erbij zaten of zij het een eer vonden dat zij er mochten zijn. In die toiletten kon je 'je kont niet keren' zeggen ze in Rotterdam. Waarom wordt de klant niet gekoesterd met kennis van de kaart, met comfort in 'the bathroom' zoals de Amerikanen zo omfloerst zeggen? En waarom zeg ik bij het afrekenen niets over mijn ellende en waarom o waarom geef ik ook nog een fooi?

Liaeten .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2015
Vandaag gelunched bij Unicum.
Aardige bediening. Lopen wel heen en weer zonder lege borden mee te nemen.
De vis van lekkerbekje was slappe natte kabeljauw. Heb het gemeld. In eerder review lees ik dit ook terug. De grote stukken kabeljauw in kibbeling bij strandtent de Tijd zijn een stuk beter. ( is dicht in de winter)
Bart Jan M.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
Hier wil iedereen wel dineren. Met een theater van voorbijvarende (grote) schepen en loodsen. Aangezien ik glutenvrij ben, hebben we eerst gevraagd of dat een probleem was. In het geheel niet. Alles wordt zelf gemaakt als het om
sausjes, soepen of dressings betreft. Als er iets gebakken moet worden, dan gaat dat los van de normale bereidingswijze. Toen dit zo werd gezegd, had ik er het volste vertrouwen in, dat dit een klasse restaurant moest zijn in Hoek van Holland. Mijn partner bestelde kabeljauw en ik kip met sate. Daarna namen we nog ijs en koffie. Kortom, een pluim voor de brigade van Unicum-Waterweg.
Carolien-Moree .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2015
Een prachtige locatie aan de Waterweg, waar de schepen langs het terras varen. Na een lekkere wandeling over de Pier hier geluncht, op het terras. 2 x lekkerbek met frites en sla, en 2 x het twaalfuurtje met omelet, zalm, carpaccio en kroketten, opgediend op een etagiere. Heel feestelijk!
We hadden 2 gasten mee, die het een geweldige zaak vonden! De bediening is vlot en attent, er is veel te zien op het water.
Reckhardt .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
Vandaag bij dit restaurant wat gegeten, het personeel is vriendelijk en atent.
De prijs kwaliteit verhouding is niet goed, €16,50 voor een 1/3 deel van een te nat lekkerbekje is buiten verhouding.
Waarschijnlijk ben ik verwend door de Scheveningse visboeren aan de haven, waar je voor minder geld wel een hele lekkerbekje krijgt.
Ook de hamburger was te duur en te droog.
Doortje2003 .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2015
Heerlijk gegeten, zalm met mosterdkorst, lekkere rose erbij. Leuk uitzicht en prima bediening. Bediening was snel, het is wat ons betreft een aanrader. Hebben lekker op het terras gezeten
Rick P.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2015
Ik eet hier af en toe.
Prima plek, kunt er lekker zitten en hebt een mooi uitzicht over de Nieuwe Waterweg. Goede, correcte bediening die goed inspelen op je wensen.

Het eten is prima. Geen sterren restaurant, maar prima eten voor een goede prijs.
Altijdwat01 .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Eerlijk is eerlijk ik ben van ver gekomen (Veluwe) om te gast te zijn bij unicum. Maar dan eenmaal aangekomen nog meer dan een half uur te moeten wachten op een drankje viel mij toch wel tegen. Het eten was prima alleen de hoeveelheid was aan de magere kant. De service moet echt beter want de prijs kwaliteit is slecht en ik had niet het idee dat we welkom waren gast. Uiteraard hoop ik voor Unicum dat ze gewoon een slechte dag hadden en ik dus pech !
Connie14 V.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2014
Vrijdag 29 augustus gegeten bij Expo-paviljoen Unicum Hoek van Holland. Het restaurant ligt aan de waterweg waar je een schitterend uitzicht hebt. Het eten was goed, al was de mosterdsoep wat aan de zoute kant en de gebakken mosselen waren gedeeltelijk wat melig.
De bediening was goed, vriendelijk en correct.
Leo S.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2014
Dit restaurant valt niet tegen. Bediening is vlot en attent. Het uitzicht op het terras is prachtig, de monding van de Nieuwe Watereeg met bijbehorende scheepvaart. De soep was prima, goed op smaak. Het hoofdgerecht was ook in orde, ik had een mossel pannetje dat gelukkig goed was klaargemaakt met een groente bouquet, en niet met een zakje mosselkruiden. Mijn zoon bestelde een medium rare entrecote die ook medium rare geserveerd werd. Het nagerecht was ok, niet spannend.

1 minpuntje, waar is de suiker in de slagroom?

Al met al smakelijk gegeten voor een redelijke prijs.
Bart D.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2014
Met dit mooie uitzicht op de Nieuwe Waterweg zit je altijd lekker.
De bediening is vlot, hoewel ze nog niet helemaal weten hoe speciaalbieren uit te serveren. De bitterballen en salades zijn goed te eten, niks bijzonders. Brood erbij betekent hier 3 erg kleine stukjes stokbrood, dat komt wat zuinig over.
Ossen .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2014
Een fantastische locatie met prachtig uitzicht op de waterweg; eten is zeker niet slecht. Tijdens de lunch gekozen voor een uitsmijter en sate. Goed op smaak en goed warm opgediend. Service is doelgericht en snel. Prima tent voor een lunch tijdens een wandeling over de boulevard van Hoek van Holland
Mjvd .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2014
Was vroeger leuke tent, maar het gaat nu over snel geld verdienen met weinig ingredienten. Kwaliteit van het eten wel goed, maar weinig! Standaard garnituur is alleen sla en frites. Geen verse groenten verkrijgbaar. Porties worden steeds kleiner, varkenshaas bleek twee (2) tranches. en die reepjes in stroganoffsaus - zijn dat echt allemaal ossehaasreepjes? Wel genoeg saus op je bord, zelfs je sla zwemt in de stroganoff. Een garnalencocktail, dat is een martiniglas gevuld met sla, oja wat verdwaalde garnaaltjes plus een theelepel cocktailsaus voor de hoofdpijs. Nee, jongens dit kon beter.
Henkie13 .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2014
Na een dagje uitwaaien hier terecht gekomen op aanraden van vrienden.
Is er goed bevallen uiterst vriendelijke bediening attent en bijzonder leuk met de kinderen.
Alle gerechten zijn met zorg bereidt en we hebben genoten van het prachtige uitzicht.
Zeker voor herhaling vatbaar.