Unia 12

Zondag vanaf 16:00

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Wi-Fi
Margreet D.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Ben nu een paar keer aangeschoven met het aanschuifmenu. Voor 12 euro een 3 gangen menu met heerlijke eerlijke, verse en lokale producten. Allergie binnen menu's? Geen probleem. Kan het vegetarisch? Geen probleem. Echt een klein pareltje in Leeuwarden.
Jacoba M.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Gezellig intiem huiskamerrestaurant , jaren 60 ingericht. Beetje kringloop idee , sfeervol. Ongedwongen sfeer en heel vriendelijke en accurate bediening.
Het eten was heerlijk. Vooral verse broodjes, volgranen met huisgemaakte tapenade , kruidendokter en kruidenkaas.
Hoofdgerecht, köfte, heerlijk gekruid met oa munt en komijn en daarbij yoghurtsaus.
Knapperige frietjes, smakelijk gebakken aardappeltjes , salade en verse rabarber. Alles klopte.
Kortom , genieten.
Pinapparaat is niet aanwezig ; je kunt de rekening mee krijgen of ter plekke even overmaken.
G.J. V.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Erg leuk klein restaurant. Lekker warm op een kille avond. Het hors d'oeuvre menu leek ons lekker. De basis vormt één van de hoofdgerechten naar keuze met daarbij een soep, een proeverij van voorgerechten en een toetje.
Het viel ons wat tegen. De bediening was goed. De ober deed zijn uiterste best. En niet dat de kwaliteit niet goed is, maar je mist het bijzondere, wat uit eten gaan nou juist zo leuk maakt. De proeverij bestond uit drie borden met verschillende salades. De soep was een bouillon (mwah). Het hoofdgerecht was varkenshaas met spek-ui saus. Goed gebakken, maar, net als de (weinige) saus, niet bijzonder. Hierbij een wel heel erg klein bakje met gebakken aardappelen, een schaaltje bleke frietjes en........een bakje sla (nee h?). Warme groeten zaten er helaas niet bij.
Het toetje bestond uit 2 lange vingers met een dot monchou met iets wat op lemonsmaak moest lijken, een bolletje ijs, een dot slagroom en twee aardbeien. De monchou was niet lekker. Eigenlijk een slecht dessert.
In het algemeen luidt de conclusie: er is nog veel te verbeteren in dit restaurant. De gerechten zijn een optelsom van ingrediënten, maar missen samenhang en smaak. Als dit voor elkaar is en de smaak en de hoeveelheden meer Bourgondisch van aard zijn, dan heb je een ontzettend leuke bistro in hartje Leeuwarden.
Ine L.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Een (h)eerlijk lief klein huiskamerrestaurant. Heerlijke gerechten en lekkere wijnen.
Goed advies en kindvriendelijk.
We zijn hier al een aantal keren geweest en het was alle keren heerlijk. Alleen de laatste keer (afgelopen zondag) waren we er met 4 volwassenen en een kind. Kind kreeg op verzoek zijn maaltijd tegelijk met onze voorgerechten. Echter bij de hoofdgerechten werd er een te klein schaaltje met dus te kleine porties voor de frietjes en gebakken aardappelen geserveerd. Hierdoor moesten we vrij snel al van deze bijgerechten bij bestellen. Het zou beter passen om grotere porties van de frietjes en gebakken aardappelen direct te serveren bij een tafelgenootschap van 4 volwassenen.
Verder zeer vriendelijk personeel en een zeer vriendelijke prijs! Het aanschuifmenu ( 3 gangenmenu met keuze uit 2 voor- en 2 hoofdgerechten plus verrassing dessert voor € 12,00 !!) is zeker aan te raden. We kregen ook nog eens 12% korting op de totaalprijs omdat we er voor 17.45 waren!
Jacoba M.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Leuk ouderwets ingericht restaurant, alsof de tijd heeft stilgestaan.Ongeveer 20 plaatsen , intieme gezellige sfeer.Vooraf nam ik de Florentijnse salade, heerlijk met room en kaas. de varkenshaas met spekjes en Beerenburgsaus was ook voortreffelijk.
Bediening was heel vriendelijk alleen duurde het een beetje lang voordat we konden bestellen.
Prijs / kwaliteitverhouding vind ik uitstekend.
KHSB .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Met 17 mensen prima gegeten. Goed gevarieerde happerij van voor- en nagerechten. De verschillende hoofdgerechten werden door iedereen zeer gewaardeerd met variatie aan groenten. Karaffen water op tafel en tijdige aanvulling. Bediening was aangenaam. Sfeer prima. Veel kwaliteit voor een prettige prijs.
Een aanrader en wij komen zeker terug.
Lekker Ite I.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Gezellig restaurantje, huiselijke sfeer, muziek zachtjes op de achtergrond. Veel keuze op de menukaart en krijtborden. Van een uitgebreid 4 gangen diner tot het bescheiden weekmenu, of gewoon los van de kaart. Prijs/kwaliteit dik in orde. Vriendelijke bediening, de keuze voor bijpassende wijn kun je prima aan hem overlaten, je wordt aangenaam verrast.
__ .
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Wat een aangename verrassing. Een fijne, kleine woonkamer waar je binnenstapt. Iets wat buiten je verwachting ligt. Hier kan zo +/- 20 man gefaciliteerd worden. De bediening is erg vriendelijk en op de hoogte van de gastvrijheidsindustrie en het reilen en zeilen van een horeca gelegenheid. Het voorgerecht, ze zalm was meer dan genoeg en zelfs bijna een hoofdgerecht te noemen. Het curry-vispannetje viel echter als hoofdgerecht in het niet. De smaken waren fantastisch maar de hoeveelheid vis liet te wensen over. Ik werd door de bediening geadviseerd over de wijnen die het beste zouden kunnen smaken bij het gerecht. Mijn vriend heeft ook heerlijk gegeten van zijn varkenshaasje. Bij het voorgerecht werd stokbrood geserveerd en voor de tijd werden er olijven op tafel gezet. Ook een fles koud water werd op de tafel geserveerd. Helaas is er geen pin aanwezig. Wij moesten dan ook even naar de pinautomaat lopen voor contanten. Echter doet de bediening ook niet moeilijk over het mailen van de rekening en deze in goed vertrouwen door jou als gast achteraf via internetbankieren te laten betalen.
Titia G.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2015
Ben in 2 maanden tijd 2x in dit restaurant geweest. Beide keren heel goed bediend en ontzettend lekker bereid eten gehad. De kipfilet met blauwe kaas vind ik een aanrader. Heerlijk eten en heel gezellige ambiance. Ook met een grotere groep kun je hier heel goed terecht en ze doen alles om het je naar de zin te maken. Hier ga ik nog wel vaker komen.
Bedankt, zo een leuke gast daar doen we ook extra ons best voor ,groet unia12
Ingrid N.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2014
Ons laatste restaurantbezoek tijdens ons weekendje Leeuwarden had wat voeten in de aarde. We wilden naar de Vrouwenpoort, die gesloten was, dus gingen bij de Yserman kijken, maar die was vol. De laatste biologische optie was Unia 12... en wat een geluk dat we daar terecht kwamen! Een uitgebreide kaart, voor ieder (vlees, vis, vega) wat wils, ook voor elke portemonnee. Mijn man nam vooraf de Waddensoep (vissoep), niet te zout en goed gevuld, ik de salade mozzarella die bij het erg vriendelijk geprijsde 'aanschuifmenu' hoorde. Goede kaas, weinig opsmuk, simpel en lekker, mooi gegarneerd met bloemen. Als hoofdgerechten hadden we de jachtschotel (runder stoof) en de zalm met tomaat en kaas. Weer simpel en lekker, met fijne garnituur; dunne stevige frietjes, bloemkool en witlof, salade. Niets op aan te merken, alles ging op. Dat terwijl we vooraf al olijven met feta en brood met kruidenboter hadden gehad! Bij mijn aanschuifmenu hoorde vervolgens nog een verrassingsdessert: appeltaart, ook prima. Heerlijk gegeten. De service was geweldig: geregeld, maar niet storend, de vraag hoe we het eten vonden, of het genoeg was (!!!), vriendelijk en snel. En toen we niet bleken te kunnen pinnen, werd de rekening gemaild. Wat een service! Aan het interieur is veel aandacht besteed, je eet in een soort huiskamer, heel knus en gezellig, en je kunt elkaar nog steeds prima verstaan. Huiselijk, doorgevoerd in elk detail, bv. de lampjes, kleedjes, etc. Een leuke plek!!!
Sjaak P.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2014
Beste mensen,

wij hebben er op zaterdag 17 mei gegeten, en het was goed tot heel goed! Een echte aanrader voor iedereen die eens naar Leeuwarden gaat en naar een leuk en knus ....maar vooral betaalbaar restaurant op zoek is. Dus ga naar Unia 12 en je wordt daar op een zeer gastvrije wijze geholpen voor weinig geld. En dat in deze crisistijd, waar is dat nog.

Veel succes met de voortzetting van dit knusse restaurant, en we komen hier beslist weer terug als we Leeuwarden wederom bezoeken.

Sjaak en Maartje uit Groesbeek
Ilse S.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2014
Leuk restaurant, echt een heerlijke huiskamer sfeer! Eten was ook super goed en heel betaalbaar. Je kunt er niet pinnen, geen probleem, ze sturen de rekening gewoon per email! Dat maak je maar weinig mee! Een echte aanrader!
Liselotte-jet .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2014
Prima bediening, gezellige inrichting, alleen het grote raam kan wat gezelliger,
Leuk dat je contact kon hebben met de kok.
Heerlijk eten! Ik had het aanschuif menu, (kipsalade, varkensmedaillons). heerlijk, met veel aandacht gemaakt en heerlijke combinaties van smaken. Je kunt proeven dat het kwaliteitsvlees is.
Ook pesto en pittige kip was heerlijk!
Porties voldoende, fijn dat je bijgerechten kan bestellen en weet dat er niet onnodig voedsel wordt weggegooid.
En de cappuccino Zalig!

We komen zeker vaker!
Ykekaastra .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2013
Wat een knus eethuisje heeft Leeuwarden erbij gekregen; de gezelligste huiskamer van de stad. Prima bediening en het eten is heerlijk! De kok is zeer creatief en verrast je elke keer weer met nieuwe gerechten gemaakt van altijd verse producten.
de prijs kwaliteit verhouding is verbazingwekkend goed!
(zeker als je voor het dagmenu gaat.)..Ga zo door mannen!
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2013
Niet de eerste, en zeker niet de laatste keer dat ik hier geniet van een heerlijk dagmenu met verse en eerlijke ingredienten aan een scherpe prijs. Doordeweeks verblijvend in Leeuwarden, wordt dit al snel een 2e thuis, waar ik mijn echtgenote jaloers mee krijg. De collega's die ik meesleep zijn dezelfde mening toegedaan. En oh, de afsluitende keuze aan whisky's maakt de avondlijke ontspanning compleet...
Popma .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2013
Een gezellig plekje, niet al te groot. Het wachten op het eten duurde lang en liep chaotisch. We kregen de friet en sla al maar hadden geen borden, daarna duurde het nog even voordat we ons bord met vlees kregen. De mostersoep was een soort mosterdbouillon zonder verse ingredienten, en werd geserveerd met vier halve sneetjes brood.
Auke En Lidewij D.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2013
Wat een leuk restaurant heeft Leeuwarden er bij gekregen! Lekker eten voor een mooi prijsje. En net even anders dan anders. Je voelt je er meteen thuis. als je binnenkomt. Groot pluspunt als je kippenbouten op het menu zet!! Héérlijk! We komen snel weer!
Jan-Willem V.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2013
Eetcafe met een uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding. Voor weinig geld een goede maaltijd. Jonge eigenaren met een hoge gunfactor. Gastvrij en vriendelijk. Wijn kan nog beter, mannen :-) evenals de maaltijden. Tip: maak het nog ietwat ambachtelijker en beperk de keuze om het betaalbaar te houden. Maar het neemt niet weg dat we met een voldaan gevoel huiswaarts keerden. Aanrader!
Louise755 .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2013
Heerlijk gegeten bij unia12 met een vriendin. Eten is egt zorg aan besteed en is heerlijk. Bediening is ook super, er word egt zorg aan je besteed. Het is ook een plek waar je na het eten kan blijven zitten voor nog een wijntje. al met al heerlijk avondje uiteten geweest.
Jammie2 .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2013
bijzonder scherp geprijsd, maar uitstekend mosselpannetje genoten en hierbij, nog best betaalbare, uitgeselecteerde droge witte huiswijn tw. viognier van 2011, sfeer/ambiance, beetje bistroachtig bruin nu, met enkele hoge tafels achterin met zo toch leuk nog uitzicht naar buiten en mn. service/bediening bevielen me prima, vriendelijk, alert+attent+persoonlijk, zonder opdringerig te worden.. (en eindelijk weer eens 'bijtijds' een 'fingerbowl' voor de schone vingers, na het mosselfeestje..)
beetje huiverig nog na mijn vorige eetervaring alhier tw. ietwat aparte aspergeschotel niet eens zo langgeleden, maar mijn oog viel in het passeren dus op die voor L'den bodumprijs voor mossels en gunde dit eethuisje een nieuwe kans, persoonlijk altijd wel zin in mossels hebbend..
geen spijt achteraf, goedbereide prima mossels, wel heerlijk overdosis mogen verorberen.. (ik was ietwat aan de late kant en je kunt de mossels nu eenmaal niet bewaren..) daarbij fantasierijke, smakelijke salade en krokante franse frietten, betere standaard mayo en daarvan afgeleid erg lekker ravigottesausje.. (cocktailsausje heb ik niet zoveel mee, jammer dat de mayo niet zelfgemaakt was, niet zoveel werk toch, ja, wel bederfelijk, maar eten was anders dikke 9 neigend naar 10 geweest..) al met al vond ik unia 12 nu opzienbarend veel beter uitgebalanceerd+lekkerder dan tijdje terug, heren bedankt, succes+tot ziens.. (en hopelijk met dan wel een betaalbare weduwe als aperarief in assortiment aanwezig..)