Umi

Maandag t/m Vrijdag 12:00 - 23:00
Zaterdag en Zondag 14:00 - 23:00

AmsterdamIJburg .
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Het restaurant was bijna helemaal leeg toen we binnen kwamen. We werden wel vriendelijk ontvangen. De sushi was prima. Helaas lag er een lange grijze haar op mijn sashimi. Het bord werd weggehaald en een vol bord met sushi en sashimi werd ter compensatie gebracht. De sushirol was hel lekker. De salade en kip yakitori heel basic en niets bijzonders.
DR13 .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Super lekker en verse sushi. Beste in Amstersam! Ik kom hier al jaren en ben nog nooit teleurgesteld. De service is ook erg goed, de dames zorgen er voor dat je nuks te kort komt
Lekkerbeestje .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2015
op een mooie zomeravond buiten gegeten. Alles vers en niet te duur. Wijnkaart wel wat summier maar de Somontano past perfect bij de verfijnde hapjes. Tempo ligt wat hoog maar de gerechten zijn fantastisch en de smaken puur. We komen zeker weer...
Janappie .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
Deze zaak is al jaren een favoriet. De sushi is niet te duur en van goede kwaliteit. De stukken zijn niet te klein en er is een grote verscheidenheid aan smaken en ze zijn allemaal even lekker. De overige gerechten zijn overigens ook de moeite waard. Personeel redelijk snel maar wel vriendelijk.
ILOVEfood87 .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2015
Heerlijk gegeten, goede service, vriendelijk personeel. Wel wat donker decor, maar het eten is ontzettend bevallen. Verhoudingen (rijst/vis) waren perfect! Aanrader dus!
Menterp .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2015
Net bij Umi gegeten, want de Japan Inn was vol. Hoewel we allen alleen de kleine Sashimi hebben gegeten, moet ik zeggen dat de kwaliteit boven verwachting was. Echt uitstekend. De smaak was goed en erg vers. Wij komen terug.
Josine K.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2015
Heerlijke sushirol en ook de rest was lekker, maar herken me wel in de eerder genoemde wc lucht. Gelukkig zaten wij bij het raam, daar hadden we er geen last van. Na het brengen van het eten hebben we het personeel niet meer gezien. Jammer, had best nog een drankje gelust.
Arnold L.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2015
Gaan eten bij Umi omdat we naar een concert in Paradiso gingen. Op zoek naar iets behoorlijks in de buurt kwam ik via Iens bij Umi uit. Met 6 man gegeten heerlijke Sashimi, Sushi's en Maki rolls. Ben geen expert, maar alles was goed en goed vers.

In tegenstelling tot de vorige review vond ik het personeel prima. Vriendelijk en behulpzaam bij het bestellen. Ik zou er volgende keer bij een concert weer gaan eten.
Hanuitoost .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2015
Door lovende recensies zijn we met zijn vieren hier gaan eten. 7,7 voor de kwaliteit van het eten. Umi menu. Mooie opbouw, Lekkere sushi en sashimi en niet te zwaar als je daarna nog naar het theater of de film gaat. Vriendelijke service, goede timing en er werd even extra tempo gemaakt toen we aangaven dat onze voorstelling ging beginnen. Als ik puur op de inrichting, belichting en locatie was afgegaan hadden we dit heerlijks gemist. We komen nog eens terug.
Flore E.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2015
Bij binnenkomst kwam de wc geur ons tegemoet. Niet lekker, gelukkig raak je aan elke geur gewend na een tijdje. Mijn tafelgenoot is niet de grootste vis eter, dus we vroegen of we een deel vegetarisch konden krijgen, helaas werd dit niet begrepen door het personeel en was het dus niet mogelijk. De sushi zelf was lekker, alhoewel de Tamago, groenig zag en dus er niet vers uitzag. Daarna hadden we verschillende soorten spiesjes, deze waren flauw van smaak, de salade die erbij werd geserveerd was gedrenkt in wat leek op een kant en klare sladressing. Drie gangen menu was zo weinig dat we daarna nog honger hadden en dus bij moesten bestellen. Al met al geen aanrader om te eten, van het personeel kon geen lachje af en behulpzaam waren ze al evenmin. Wij komen iig niet meer terug.
Bert V.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2015
Gisterenavond bij UmiSushi gegeten.
Wij eten zeer vaak Japans omwille van de verfijnde wijze waarop Japanners met ingrediënten omgaan. Welnu in dat opzicht spant Umi de kroon!
Alles zeer vers en zeer smakelijk. Wij hebben een 2-tal rollen uitgeprobeerd voorafgegaan door een kleine apetizer en Miso soep. Aanvullend nog een variatie aan Kushiyaki.
Gewoonweg voortreffelijk.

Daarnaast is de opmaak van de gerechten ook net weer een klasse beter dan bij andere Japanse restaurants.

Het personeel doet rustig en vriendelijk haar werk. Maar ze staan zeker open voor een gezellig praatje, hetgeen wij dan ook hadden.
Hierbij kwam het grote aantal vaste klanten ter sprake die het restaurant heeft. Welnu ik geloof dat graag, want na gisteren hebben zij er een nieuwe vaste klant bij!
Tara B.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2014
Na de goede recensies toch ook maar proberen
Wauw! echt heerlijk gegeten! Het soepje was ok, maar de sushi was in 1 woord fantastisch! Echt vers, veel en zag er prachtig uit.
De stokjes waren ook lekker! 2 x een verschillende kip stokjes, 1x inktvis en 1x groenten met rijst en ook nog een salade. Vooraf kregen we wat groenten in het zuur in een schaaltje. Zeker het geld waard!
De bediening was ok. Wij werden geholpen door een aardig klein meisje, maar er was ook nog een andere bediende (langer meisje) die er duidelijk geen zin in had, jammer. Maar daar hadden wij weinig last van. Kort om een echte verrassing, dit hadden wij niet verwacht. De inrichting was ook wel leuk, niet wauw, maar gewoon goed
Michel U.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2014
Alhier gegeten, drie gangen: Miso Soup, Umi maki, Summer maki en Yakitori (grill kip), Sake bacon (gril zalm met bacon) , Ika yaki (grill inktvis) en Yasai yaki (grill groenten).

Voor de vrijdagavond was het een bijna leeg restaurant! De zaak oogt netjes maar heeft weinig sfeer. Het personeel doet zijn werk.

De soep is heerlijk van smaak, met name omdat het geheel andere ingrediënten heeft dan wij kennen. Vervolgens krijgen we sushi rol. Mooi geserveerd en smakelijk. De 3e gang zijn diverse variaties van de grill. Een leuke compositie van diverse Japanse gerechten.

Het decor en bediening zijn wel degelijk van invloed op de smaakpapillen maar totaal genomen is het eten geen acht waard, daarom een zeven.

Lou C.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2014
Gisteren met een Groupon voucher gegeten bij Umi in Amsterdam. Hele fijne lokatie wanneer je daarna de stad in wil, maar het was helaas wat stil op deze maandagavond (in tegenstelling tot de 5 euro pizzeria's er omheen). Bediening was heel vriendelijk, maar kwam wat snel met de volgende gang (namelijk terwijl wij nog bezig waren met de vorige). Het eten was erg goed, met een eigen twist op de traditionele Japanse keuken. Prijs/kwaliteit met Groupon een 10, zonder Groupon een 8, vandaar de 9 als waardering.
Mariska K.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2014
Op aanraden van een vriendin heb ik een Groupon-voucher gekocht voor een 3-gangen menu.
Gezien de eettentjes in dit gebied er niet om bekend staan goed eten te serveren, was ik een beetje huiverig. Maarrr nadat ik de recensies had gelezen, wuifde ik mijn twijfels weg en zijn mijn vriend en ik, in het kader van zijn verjaardag, afgelopen maandag heerlijk sushi wezen eten.

Vooraf de lekkerste miso soep die ik gegeten heb. Daarna twee soorten special sushi rollen.
Het viel me meteen op dat het vers was ! En ongelooflijk lekker ! Daarna kregen we rijst met sesam, een kleine salade en grillspiesjes.

We hebben heerlijk gegeten bij Umi ! De bediening was lekker vlot en prima verstaanbaar.
Zeker een aanrader voor heerlijk verse sushi.
Amster12 .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2014
Goede sushi, ook om af te halen. Uiterst vriendelijke bediening, echt een verademing zo rond het Leidseplein. Decor is niet om over naar huis te schrijven maar dat is wel vaker zo bij de japanse tenten in de stad.
Maureen2212 .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2014
Mijn vaste adresje rondom Leidseplein voor sushi!
Gezien de locatie in eerste instantie geen hoge verwachtingen, maar dit restaurantje is echt een uitzondering. Niet grootschalig en dus altijd vers. Heerlijke sushi, goede grill gerechten en zelfs heerlijke wijn.
Heerlijk dat je hier ook op het terras kan zitten als het mooi weer is.

Afgelopen keer hebben we de Groupon voucher gekocht, om maar weer eens wat anders te eten dan onze vaste sushi bestelling.
De miso soep was heerlijk, de inside out maki rolls echt exceptioneel lekker! De vlees en groenten spies waren ook erg lekker!

Absoluut mijn favoriete sushi restaurant in Amsterdam!
Jacques V.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2014
De Lange Leidsedwarsstraat ligt, vanwege een stuwmeer aan non-culinaire tourist traps, niet bepaald in het voorkeursgebied voor goed eten. Het ziet er, eerlijk gezegd, zo ook niet uit. Maar er doen zich momenten en situaties voor dat pragmatisme zegeviert en dan lijkt het toeval dat er zowaar genoten kan worden in, zoals de tramchauffeur het treffend vervatte, ''the Amsterdam Entertainment Centre''.
Het heet Umi, is Japans en was in ons geval een toevallige tweede keus omdat de eerste besloot pas om 18.00 te openen. En met de huidige starttijden van speelfilms in bioscopen om de hoek is het derhalve des te slimmer de clientele eerder toe te laten. Umi is dat al vanaf 14.30 uur.
Het is een frisse pijpenla, lichte vloer, gedekte kleuren en dito licht. Achterin een verhoogde ruimte met licht van buiten. Goed meubilair en genoeg ruimte.
Het was vroeg, dus alles moest nog een beetje op gang komen, hetgeen echter voor de bediening geen drempel vormde direct beschikbaar te zijn en te informeren naar het gewenste. De wijnkaart is misschien iets te beperkt. Zowel rood, wit en rosé, komen uit Spanje van hetzelfde huis. De sake overigens was prima.
De kaart biedt veel, maar geen onverwachte surprises. De kwaliteit van onze keuze echter is ronduit goed. Warme, geen lauwe, endamameboontjes met een licht zoutje waaraan de versheid is te proeven.
Daarna een standaard misosoepje dat simpelweg goed was. Er valt nou eenmaal weinig meer over dit product te melden. Fijn dat het goed op temperatuur werd uitgeserveerd.
Daarna een combi van sushi en sashimi. Vers en ook hier goed op temperatuur. Licht onder kamertemperatuur dus en niet, zoals zo vaak in ook veel chiquere en prijzige gelegenheden, hup zo uit de koeling op tafel.
Zonder dralen werd desgevraagd extra gember bijgeleverd en vriendelijk geinformeerd naar de stand van de consumpties. Dat werd een tweetal glazen Tempranillo, niks mis mee ook niet hoogdravend en voor 3, 50 een koopje. De fles doet trouwens 18,50, een aangename prijs.
Vanwege de film en met name de aanvangstijd van de voorstelling was er nog net tijd voor een beperkte keuze uit het ruime aanbod kushiyaki.
We deelden yakitori, goed gegrillde kippendij; Gyu Yaki, uitzonderlijk mals en zacht rund en Tabasaki, kunstig gefileerde kippenvleugeltjes, erg goed van smaak en textuur. Hiervan had een emmertje mee gemogen naar de bioscoop.
Umi voldeed prima aan onze verwachtingen. Het was een etentje, geen diner, maar de ambiance, de bediening en zeker de prijzen zorgen voor een uitgebreide terugkeer zodra de gelegenheid zich voordoet.
En heel misschien is Umi een voorteken. Dat het rond het Leidseplein nog wel eens echt lekker kan worden.
Leroy M.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2014
Ben hier wezen eten met mijn vriendin. We hadden een groupon voor 3 gangen menu, bestaande uit
-Miso soep
- 2 house special sushi rollen
- Grill spiesjes met 2x kip, 1x groent en 1x inktvis
Wij hebben beide nog nooit zulke lekkere sushi gegeten! De inside out maki rol was gevuld met gefrituurde garnaal met advocado, met op de bovenkant ook nog dunne plakjes advocado. De andere sushi rol bestond uit tonijn en zalm met oranje vis eitjes.

Bij de grill spiesjes werd ook nog rijst en salade geserveerd. We waren niet zo weg van de inktvis, maar dat is persoonlijke smaak natuurlijk.

Kort samengevat:
Heb je trek in echt lekkere sushi, geen massa productie troep, in een gezellig restaurant met vriendelijk personeel? Ga naar Umi!
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2014
Nu al voor de tweede keer hier gegeten met een Groupon bon. Beide keren erg lekker! De sushi zijn mooi opgemaakt, erg smakelijk en vers. Het restaurant is simpel ingericht maar wel modern, wat past bij Sushi. De bediening is snel en behulpzaam. Aanrader dus.