Umeno

Dinsdag t/m Zondag 18:00 - 23:00

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom
Khadija H.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2015
Heerlijke sashimi's. Tuna, Sint-Jakobsschelpen en de zee-egel waren de toppers. Wayu beef smolt gewoon weg. Prijs wel aan de dure kant mag ook wel voor die kwaliteit!
Ripazo .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2015
Wow echt heel goeie sushi hier , het eten hier is voortreffelijk , maar prijs kwaliteit en ambiance ligt een beetje heel erg ver uit elkaar . Drankjes waren te duur en zo ook het eten . Met zn 2en 220 euro moeten afrekenen is een hoop geld .
Eveline T.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2015
Lekker, maar wel pittige prijzen.
Hoewel het eten lekker was, vooral de tonijn shashimi was bijzonder goed, zal het waarschijnlijk bij een eenmalig bezoek blijven.
De prijzen van de gerechten, maar zeker die voor de drankjes, zijn niet in verhouding met wat je krijgt. 7 euro voor een pot thee en 5,50 euro voor een flesje bier is toch echt te veel, zeker als je je bedenkt dat bij de meeste Japanse restaurants de thee gratis is.
De porties zijn gezien de prijzen gewoon iets te mager. Daarnaast was de Wagye beef met knoflook iets te hard gebakken, waardoor het vlees wat 'taai' was geworden. Zonde van zo'n mooi stuk vlees. Als je er dan ook nog eens 27 euro voor moet betalen. Ook hebben wij betere salades van boekweitnoedels gehad (meer groenten erbij dan alleen wat sla en zeewier).
Achteraf blij dat wij voorzichtig geweest zijn met bestellen (eerst een paar gerechten om kwaliteit te beoordelen). Wij hebben het gezien het feit dat prijs/kwaliteit cq hoeveelheid niet in evenwicht was, het bij de eerste bestelling gelaten. Later op de avond hebben wij elders nog een hapje gedaan.
Bediening is erg vriendelijk en de inrichting is wat je bij een Japanner kan verwachten.
Dieuwke D.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2014
Fantastische sushi en sashimi! Van buiten en van binnen is het een sobere bedoeling qua decor, maar het eten is absoluut heerlijk. Het duurt even maar dan heb je ook wat (men neemt flink de tijd voor het bereiden van de gerechten). Dat is op zich prima, maar het serveren van de drankjes duurde onnodig lang. De uitmuntende kwaliteit van het eten maakte echter alles goed. De sashimi was boterzacht, hetzelfde geldt voor de nigiri’s en de verschillende maki’s waren verser dan vers. Ook de hoofdgerechten (wagyu vlees) stelden niet teleur. Wij komen hier zeker terug!
Absolute “must” voor liefhebbers van de Japanse keuken.
JYGB .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2014
Dit is eigenlijk een plekje dat ik niet graag wil delen. Het eten is top en altijd vers. Probeer ook de beef, die ter plekke wordt aan tafel wordt bereid door Mariko. Maar wat het extra bijzonder maakt, is de attentheid en gastvrijheid van Mariko en Atsu (chef). Één ding: cash only. Maar op loopafstand is er een pinautomaat in de AH.
Hans B.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2014
Uitstekend Japans restaurant. De kwaliteit van de gerechten, met name de sashimi is van uitstekende kwaliteit. De gerechten worden ter plekke vers bereid. De bediening is uiterst hoffelijk en zeer attent. De inrichting van het restaurant is eenvoudig, maar gezellig. Een aanrader voor diegenen die van Japans eten houden.
Dré B.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2013
de kwaliteit van de sashimi is ongekend goed. de vis in de maki is meer dan goed. de prijsstelling is navenant. de drankprijzen zijn buitenproportioneel (bijv. 3,- voor een kleintje bier; matige huiswijn 24,- per fles)
Camilo S.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2013
Ik ben toch inmiddels in heel wat restaurants geweest maar snap niet waarom ze hier deze prijzen hanteren. de prijs voor verse vis lijkt me toch voor iedereen hetzelfde. vandaar de 8 voor het eten, ik kijk toch naar prijs kwaliteit en dat vind ik hier dus niet in balans, wel lekker gegeten... ook de wijn prijzen daar schrok ik een beetje van. voor ons dus maar 1 malig.
Ammy .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2013
Erg duur maar heel goede kwaliteit. Fantastische dames in de bediening, een avondvullend geheel, alles vers bereid een avond om nooit te vergeten.
Niels J.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2013
Hier gisteren voor het eerst gegeten met een goede vriend. Spartaans ingericht Japans restaurant met slechte afzuiginstallatie, niet goedkoop (wij waren met zijn 2-en ruim euro 150,- kwijt en let op alleen cash betalen!), maar wat een exquise Japanse keuken!!! Wij namen het Chef's menu ad Euro 60 pp en kregen onder meer heerlijke coquilles, de beste sushi die ik ooit heb geproefd en een heerlijk stukje beef dat bereid leek met veel knoflook en bijna naar verse salami smaakte. Ik moet zeggen dat ik persoonlijk Euro 5,50 voor een Japans biertje en Euro 6,- voor een fles plat water enigszins overdreven vind. Niettemin vriendelijke en attente bediening en we kregen 2 euro korting omdat we niet meer cash geld bij ons hadden. Voor echte liefhebbers van Japans eten!
Emiel D.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2013
traditionele Japanner (zeker ook qua inrichting), met vriendelijke bediening.
De gerechten zijn goed op smaak, maar minder smaakvol dan ik had verwacht. Wagyu beef was t pezig en nog erg aan de prijs.
En commentaar hierop werd vriendelijk weggelachen. Alles was zo en zo wel erg prijzig. We waren met z'n 2-en 150 euro lichter,en we konden niet pinnen of met credit card betalen, dat is wel erg sneu.
Bor B.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2013
Weer bij Umeno geweest. Eten was weer top zoals ik gewend ben. Vooraf een portie sushi en als hoofdgerecht Ebi ten: grote garnalen in bierbeslag. Begrijp niet zo goed waarom de andere recensies het interieur zo laag waarderen. Inrichting is traditioneel en intiem. Ervaar het juist als prettig dat het tegendraads niet hip is.
Lekkerz B.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2013
Umeno is een ongemeen goede Japanner. Hier proef je wel echt het verschil tussen rampestamp sushi-bar en een echte Japanner. Het interieur kun je ervan langs geven, maar als ik terugkijk naar de restaurants waar ik in Japan heb gezeten is dit gewoon zoals het moet zijn bij een traditionele Japanner.

Er is helaas wel een groot verschil met de restaurants in Japan, de prijs. Natuurlijk zijn de verse top-ingrediënten aan de prijs en is ook Japan niet goedkoop, maar dit is allemaal te ver doorgeschoten. Met 2 personen €220,- neertellen? Daar vond ik het prijsverschil te groot met minder goede Japanners. Ga ik toch liever 3 keer naar een ander. Alhoewel, zo af en toe die Sukiyaki? Toch wel errug lekker.
Henri V.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2013
We wilden graag een goeie Sukiyaki. Op naar Umeno in de Agamemnonstraat, midden in een woonwijk naast het Olympiaplein. Umeno werd gedurende decennia gerund door een Indonesisch-Japans echtpaar. De Japanse heer deed de keuken en de sushi en mevrouw deed de bediening in traditionele kleding. De zaak had een 50’s Japans houten interieur en op een lampje na is dat niet veranderd. Umeno was altijd erg populair bij Japanse zakenlui die in Zuid ook een flat huren. Thans staan er jongere Japanners met dezelfde menukaart. Hun Sukiyaki is een eenpansgerecht dat aan tafel wordt bereid op een brander. Men gebruikt dunne lapjes van het Wagiyu rund wat echt onzin is. Wagiyu is erg mooi vlees maar veel te mooi om in een stoofpan te doen. Daarvoor volstaat gewoon haas van het rund of speciaal Sukiyaki ossenhaas dat de slager in de nabijgelegen Beethovenstraat beeldschoon aanbiedt aan de vrij grote Japanse gemeenschap in Zuid. In elk geval is normale beef veel goedkoper dan het peperdure Wagiyu. En dan komen we bij de kern van Umen: te duur voor wat je krijgt. We hadden 5 simpele sushi vooraf, Vervolgens Sukiyaki (40 euro p.p.) en toen nog een gegrild biefje met rijst (17 en 2 euro voor de rijst). Erbij hun witte huiswijn die gelijkwaardig is aan de uitstekende huiswijn van de Appie maar wel 24 euro per fles kost. Sake is 8 euro per kannetje. Kortom, voor maar liefst 70 euro per persoon (!) eet je bij Umeno prima, niet heel bijzonder maar wel heel bijzonder prijzig. Bovendien mochten we lang wachten voordat er iets te eten kwam (een knabbeltje van de zaak kan er niet niet van af) en kregen we ook nog eens sushi terwijl we sashimi besteld hadden. Het zij zo. Het prijsnivo evenaart een zaak met een Michelin ster en het verschil is daarvoor te groot. De sukiyaki is voorbeeldig en bijzonder lekker, dat wel! Als geld geen rol speelt: onmiddellijk reserveren voor Sukiyaki.
JenniferMarn .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2012
Het eten is hier lekker! Maar zo wat een slechte service kregen wij, op alles moesten wij zeer lang wachten, mensen die later kwamen kregen eerder hun drankjes en apperetief, tevens ook meerdere keren verkeerde gerechten aan tafel. Verder is het decor zeer minimalistisch. Maar goed het eten zet het hem wel weer recht, ying en yang denk ik dan maar!
Co_uiteten .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2012
Heel charmant Japans restaurant met een uitgebreide kaart met altijd dezelfde hoogtepunten. Als je flink je best doet kun je hier toch ook nog heel wat geld uitgeven. Wel meer proberen dan alleen sushi, hoor!
Arie Z.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2012
Prima eten en echt Japans! Prima echt verse vis, Japans bier en de zuivere Japanse smaken, erg knap! Heerlijke sushi met echte Bluefin Tonijn, Kingsfish, Heilbot etc. Nog een heerlijk gerecht Beef (Waygu) er achteraan genomen, in één woord fantastisch! Jammer van het oude interieur en de niet werkende herentoilet...!
Daniel F.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2012
Op verzoek van een vriendin hier gegeten, heb eigenlijk beter verwacht, ik heb een aziatisch eten liefhebber. Vis was verrukelijk , de groente waren super vers, heel goed. Service was minder, er werd niet echt naar ons geluisterd en moesten langer dan normaal wachten. Ik heb witte zoete wijn besteld en kreeg droge wijn. Nou ja ok dan maar. Mn bestek viel op de grond, vroeg een nieuwe, kreeg ik niet. Jammer is dat. Geen toetje besteld, we zaten vol, maar voor de rest was het goed.
Tmarino .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2012
Op aanraden hier gegeten, als seafood liefhebber, ben ik tevens een groot fan van Sushi! Dus hier met een date gegeten, dat overigens geen goed idee was, de decor is erbarmelijk, het ziet er oud en een beetje heel erg simpel uit. Op zich wel traditioneel Japans, maar het kan toch wel wat beter deze dagen. Verder was er nauwlijks bediening, het was best druk, maar het duurde 10 min voordat ik mijn menu kreeg dat kan ook wel beter. Voornamelijk nu sushi's besteld en ik moet zeggen het eten is super! De sushi's smelten gewoon in je tong echt super goed. Als je wilt eten puur om te genieten van het eten dan moet je hiernaar toe gaan, voor decor en 3 ster service niet.
Niels D.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2012
Wat een openbaring! Niet eerder zo heerlijk Japans gegeten! Fantastische Tonijn, superzacht Wagyu rundvlees en alles met veel aandacht voor detail bereid. Ook de sushi was heerlijk als tussengang en al met al niet duur.

Zaak is qua inrichting wel aan een update toe maar dat doet niets af aan de culinaire prestaties, zeker een aanrader.