Ume Roermond

Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 22:00

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
LoesK .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Prachtig, momumentaal pand, waar vriendelijke bediening hun best doet om de klant tevreden te houden. Veel keuze uit sushi, soep, salade en warme gerechten. Alle gerechtjes worden in kleine porties geserveerd zodat je meer dan genoeg kan proeven. Alles prima op temperatuur en lekker op smaak. Omdat het restaurant werkt met invullijst worden de gerechtjes na elkaar opgediend en moet men zelf even bekijken welk gerecht door wie was besteld. Als nagerecht keuze uit verschillende soorten ijs.
Frederik_de_Baspod .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2016
Het veruit dunste plakje vis wat Frederik De Baspod ooit heeft gegeten op zijn sushi.

En Frederik heeft wat sushi achter de kiezen. Bovendien houdt hij niet zo van het All You can Eat systeem

Karlijn G.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Wat een prachtige en historische locatie! De bediening is netjes maar lijken het behoorlijk druk te hebben door de hoeveelheid tafels? Er is ruime keus aan eten, en de smaken zijn prima. Zéker in vergelijking met de meeste andere Japanse restaurants waar ik gegeten heb. Prima prijs-kwaliteit verhouding.
Darlinie .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
Mooi en ruime inrichting, erg ruim met hoge plafonds.

We gingen met een grote groep volgens mij vonden ze dat niet zo leuk.

Rijst van de sushi lag volgens mij al wat langer daar, zaten wat hardere uitgedroogde rijstkorels tussen. En alle gerechten met beef waren helaas ook taai. Voor de rest niet echt iets speciaals, alleen de standaard gerechten. Naar mijn mening erg jammer ze hebben het uitgebreider mogen maken.

Zien ook bij de side dishes, dus gerechten waar je extra ervoor moeten betalen dat er geen andere keuzes waren zoals sint jacobsschelpen, of speciale sushi rollen dan alleen sashimi.

Voor de rest opzich aardig personeel en het ijs was wel lekker.

Zelf heb ik betere in omgeving gehad dus ik zou er niet zo snel teruggaan.
AnsdLC .
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2015
Uitstekend gegeten bij Ume, dat op een mooie locatie zit.
Gastvrije ontvangst en zeer vriendelijke bediening.
We hebben genoten van een uitgebreid aanbod van zeer smaakvolle gerechten.
Ook het glutenvrije eten was top!
Wij komen zeker nog terug.
JohnT87 .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2015
Restaurant heeft een prima interieur en decor; ruimte is schoon en netjes. Service was matig door de wisselende kwaliteit van de medewerkers; eten is ronduit onder niveau. Gebakken gerechten hebben veelal dezelfde smaak en saus, sushi smaakt niet altijd vers (!!), de tempura was bijvoorbeeld koud net als de rijst, terwijl de boontjes nog bevroren waren.

In de regio is er veel alternatief die een betere prijs/kwaliteit weet te bieden.
Kennykrikke .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Wat een waardeloos restaurant. Wij zijn echte sushiliefhebbers, dus toen we het restaurant zagen waren we meteen verliefd.

Bij binnenkomst sloeg dit echter volledig om. Helaas is het een grote kille ruimte die aangekleed is met licht houten tafels, alsof je de showroom van de ikea instapt.
We werden te woord gestaan door een ogenschijnlijk vriendelijke Nederlandse man, die helaas geen tafeltje beschikbaar had, want alles was gereserveerd. Op dat moment was het halve restaurant nog leeg, maar goed dat zou met een uurtje vol zitten.

Op onze vraag of meenemen dan een mogelijkheid was werd bevestigend geantwoord, dus we zijn de kaart door gaan nemen. Hangend aan een statafel hoor ik 'nee, we hebben niet gereserveerd'. Oh zegt de dame in kwestie (meneer was in geen velden of wegen te bekennen) Ik heb hier nog wel een mooi plaatsje. Een tafel waar wij dus schijnbaar hadden kunnen zitten. Ongelooflijk asociaal. Dit onderstreept de gastvrijheid van meneer, maar ik vind ook meteen van het restaurant.

Je bent daar namelijk niet voor een gezellig avondje uit. Je bent daar om ze zelf geld te laten verdienen! Helaas moeten ze daarvoor mensen eten geven en ze bedienen, maar alles wat je daar ziet gebeuren draait om geldzucht en kostenbesparing!

Uiteindelijk besloten om eten te bestellen. Inderdaad, standaard sushi tegen een veel te hoge prijs. Het is geen spannende sushi, gewoon wat je bij de grote ketens krijgt, maar 60 euro met 2 personen ben je makkelijk kwijt zonder veel te eten.

Wat een enorme tegenvaller zeg! Voor ons nooit meer!!
Meneer Krikke was samen met mevouw, een kind van 3 jr.(onze schatting) én een grote kinderwagen. De nog vrije tafel is 80x80cm, 115cm hoog, met stoelen van 85cm hoog; en staat midden in de zaal. En is dus té klein, bovendien is een peuterop een stoel van 85cm hoogte o.i. te gevaarlijk (kan er zo van af vallen immers). Met de kinderwagen zou verder de doorgang/loop belemmerd zijn. Wij zijn een 'all you can eat'- restaurant en hebben daarbij behorende sushi's.

Reactie van proever:

Reactie van het restaurant is total irrelevant. Het gaat erom dat er beweerd werd dat er geen plek meer was. Hij ging zelfs nog overleggen met iemand en komt terug met de mededeling dat de keuken het anders niet aankan. Zeg dan gewoon dat je geen kinderen in je restaurant wil hebben. Voor iedereen die er geweest is, het is praktisch een fabriekshal. Zeker de tafels die vooraan staan, waar het in dit geval om draait.
Volop vooroordelen, uitsluitend onbeleefd en incorrecte behandeling!
PlukdeDag1980 .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
Na een dagje shoppen in het Designer Outlet van Roermond, besloten mijn vriendin en ik om sushi te gaan eten bij Ume. Wij zijn liefhebbers van sushi en eten elke 2 á 3 weken sushi in de Randstad. Hier waren wij nog nooit geweest, dus we waren erg benieuwd hoe sushi in het Z-Oosten van het land zou smaken.

Het restaurant was makkelijk te vinden in het centrum van Roermond. Het oude postkantoor was getransformeerd tot restaurant en zag er modern, ruim, licht en open uit van binnen. Het interieur was niet typisch Japans (wat wij juist wel als prettig ervaarden) en zeker één van de mooiere sushi-AYCE restaurants die wij hebben bezocht in afgelopen jaren.

Wij hadden geen reservering gemaakt en gevraagd naar een tafel bij het raam en beide verzoeken vormde geen probleem op die zaterdagavond. Een Nederlandse jongen bracht ons naar onze tafel en nam onze bestelling voor een drankje op. Tot onze grote verbazing kregen we een zeer uitgebreide uitleg over het AYCE systeem van het restaurant, hoeveel rondes we konden bestellen en hoe we de bestelling konden doorgeven. Nu waren wij al lang bekend met dit systeem uit andere AYCE restaurants, maar we waren positief verrast hoe vriendelijk de jongen dit uitlegde en hier rustig de tijd voor nam. Andere klanten die voor het eerst AYCE sushi eten zullen dit zeker ook waarderen.
Overigens waren leden van de Nederlandse en Chinese bediening allen erg vriendelijk. Lege glazen en borden werden ook snel opgehaald als deze leeg waren.

Over de smaak en bereiding van de sushi waren wij helaas wel teleurgesteld. De ebi tempura was geen verse gepelde garnaal die in een tempura beslag was gefrituurd, maar leek gewoon een gepaneerde garnaal die met 50 stuks in een doos te koop zijn bij elke Aziatische supermarkt. Erg jammer, want dit is normaal één van onze favorieten. Deze zelfde gepaneerde garnaal wordt trouwens ook gebruikt in de ebi tempura maki. De cripsy maki was erg droog en je moest wel een slok van je drankje nemen om dit door te kunnen slikken. Daarnaast was de zalm en tonijn in zowel de Nigiri als Temaki opvallend rechthoekig en dun (bijna transparant!) gesneden. Ik vermoed dat een snijmachine is gebruikt, want zo dun kan je het niet snijden met de hand.
Andere sushi als de Gunkan en warme gerechtjes zoals de lamskotelet waren wel prima.

Al met al vonden wij de service van de bediening en de uitstraling van het restaurant uitstekend. Mocht het restaurant garnalen gaan gebruiken die vers smaken voor de ebi tempura, dan komen wij zeker terug. We're always in the mood for good sushi!

(Oh ja, laatste puntje; je kant maar één bolletje ijs kiezen en moet €1,50 extra betalen voor een extra bolletje groothandel ijs. Kom op, dat kan beter!)
6101 .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2014
Vorige week hier gegeten. Het eten is top, goed verzorgd en lekker! Er wordt regelmatig gevraagd of men nog iets wil drinken. Na vier gangen hadden wij meer dan genoeg gegeten. Dit haalden we niet in de 2,5 uur die er staat voor het all you can eat, maar hier werd totaal niet moeilijk over gedaan. Fijn!!!
Leoniecolen .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2014
Fijn en lekker gegeten bij Ume in Roermond. Aan het plein bij het theaterhotel. Restaurant is licht en ruim en netjes, niet perse Japanse sferen maar de sushi maakt dat goed. Lekker gegeten, ruime keus, goed van smaak en brengen en afhalen van de bordjes beleefd en netjes. Goede service, voor herhaling vatbaar!!
Ronald B.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2013
UME is een prima Japans restaurant nabij het centrum van Roermond.

Het restaurant, gevestigd in een voormalige postkantoor, heeft een redelijk grote en open ruimte met een stijlvol en sfeervol Japans aandoend interieur (inclusief een grote draak) maar is door die openheid en grootte wat gehorig en daardoor misschien wat minder "knus".
Ik vind het zelf daardoor iets meer geschikt voor "gezellig" uit eten dan "intiem" uit eten maar het restaurant is hierdoor dan ook wel weer prima geschikt om met zaken-relaties te gaan eten.

De menukaart is voldoende uitgebreid om vanalles aan kleine gerechtjes uit te proberenen en zowel de kwaliteit van het eten als de grootte van de porties zijn zondermeer uitstekend.
Ook de wachttijden tussen de gerechten, toch vaak een klachtenpunt bij dit soort restaurants, zijn bij UME niet vervelend lang.
De bediening is snel en beleefd en doet merkbaar moeite het de gasten naar hun zin te maken.

Een beetje jammer was wel dat je volgens de kaart maar 1 (jawel "1") bolletje ijs als dessert kunt bestellen terwijl ik daar wel een paar extra bolletjes van had gelust. Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat niet aan de bediening te hebben gevraagd maar als UME ook onbeperkt dessert zou serveren dan zou ik het eten met een 9 hebben gewaardeerd.

Zondermeer een aanrader en ik ga hier zeker vaker eten ...
Ikwiletennu .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2013
Wow wat is dit lekker zeg! Ik lust niet eens Sushi dacht ik, maar er staat nog zoveel ander lekkers op de kaart dat zelf de niet sushi eters er met een gerust hart kunnen eten. Alles is kraakvers, de sushi is echt overheerlijk (al moet ik wel zeggen dat ik alleen de sushi met zalm eet) en de service is top. Echt een TOP restaurant dit!
Roenee H.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2013
Zaterdag 16-02-2013 voor het eerst gegeten bij Ume in Roermond. Het restaurant is gevestigd in het oude postkantoor aan het Kloosterwandplein, wat hiermee tevens een prima bestemming heeft gekregen. Het restaurant is ruim van opzet en je kunt je jas e.d. dichtbij je tafel kwijt. De stoelen zitten prettig en de bediening is snel en zeer vriendelijk. De kaart is ruim en de kwaliteit van het eten is meer dan prima, we hebben werkelijk heerlijk gegeten! Het lijkt verstandig te reserveren in het weekeinde, dit hadden wij niet gedaan. Het restaurant was volgeboekt maar er werd zichtbaar moeite gedaan om ons alsnog te plaatsen, wat lukte. Complimenten!

Kleine aandachtspuntjes zijn het licht (vrij fel) en men mag iets vaker langs komen om de bestelling van drankjes op te nemen. We komen er zeker nog eens terug!
Marc W.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2013
Een restaurant, een nieuw concept.

En dat alles in het oude postkantoor van Roermond. Het gebouw is op een stijlvolle manier verbouwd tot restaurant waarbij de stijl van het gebouw bewaard is gebleven. Ondanks de enorme ruimte (met veel licht) en het hoge plafond ziet het er knus, gezellig en vooral heel schoon uit. De bediening is jong, snel en een tikkeltje nonchalant (er werd steeds weer van alles vergeten) maar dat kan komen doordat het restaurant nog maar sinds kort geopend is.

Het eten bestaat uit kleine gerechtjes (in 5 gangen) die je bestelt door steeds een bestelkaartje in te vullen dat door de bediening wordt meegenomen naar de keuken. Op zich prima maar indien je (zoals wij) niet bekend bent met de gerechten ben je voortdurend bezig met het bekijken en invullen van dat kaartje. Het leidt naar mijn idee teveel af waardoor we ons niet helemaal ontspannen voelden. Wellicht is dit anders als je hier vaker komt en bekend bent met de gerechten.

Alhoewel lekker gegeten zou ik hier niet snel terug keren... voor dit soort gerechten geef ik de voorkeur aan een lopend buffet.