Umami Utrecht

- Diner vanaf 17:00
Zondag vanaf 12:00

Patrick Z.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2017
Mijn vrouw heeft mij meegenomen naar restaurant Umami vanwege mijn verjaardag en het was het zeker waard. Hartstikke lekker gegeten. De naam Umami wat ook wel heerlijk smaak betekend (volgens de menukaart) is zeker waar. De bediening was ook top! Letten goed op en zijn erg vriendelijk. Ook de sfeer is zeer aangenaam en hip. Na afloop netjes een gratis dessert gekregen voor mijn verjaardag. De gebakken kokosmelk is een echte aanrader! Wij komen zeker nog terug. Bedankt Umami!
Chelsea S.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Na verhalen van mijn collega's ben ik het zelf gaan testen. De gerechten zijn met een twist van oosterse kruiden bereid.
Minder sushi dan andere restaurants, maar veel keuzes in salades en warme gerechten. Met andere woorden, vele keuzes uit verschillende bereidingswijzes!
De sushi's zijn niet zoals ik ze gewend was, zowel truffle als kimchi dressing overheen. Overall, een smaak sensatie voor mijn smaakpapillen.
Tot snel weer Umami
Quinn S.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2017
Het was zeer lekker eten. Eerste impressie was geweldig. Werd zeer goed behandeld qua service en het was zeer betaalbaar. Ik vind dit een zeer goede aanrader voor iedereen die van sushi/grill restaurants houdt.
Bepje S.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Wij eten hier graag en vaak. De kwaliteit word niet minder na de 1e ronde.............wat een onzin! Zowel de koude als warme gerechten zijn heerlijk en zoals horen te zijn qua temperatuur. Het Early Dinner is ideaal en meer dan genoeg tijd. Men hoeft niet bang te zijn om lang te wachten, want zodra je de kaart voor de 1e keer hebt ingeleverd staat er binnen no time al een gerecht op tafel.
Dat er mensen klagen dat hun kaart wordt doorgescheurd is niet zo gek omdat je weet hoe lang je de tijd hebt. Waarom kies je daar dan voor en niet voor de langere versie. Niet zo moeilijk doen!
Bij ons werd een kwartier voor tijd netjes gezegd dat we nu nog konden bestellen en daarna niet meer. Da's heel normaal, ze hebben niet voor niks die 1,5 voor 1 prijs! Geen probleem voor ons, wij zijn doen iig niet zo moeilijk. We zaten al behoorlijk vol dus veel bijbestellen deden we niet. Ik kijk nu al uit naar de zomer, heerlijk buiten eten bij Umami! Er word zeker wel met passing gekookt en dat proef je ook duidelijk! Nooit hebben we problemen gehad met dubbele gerechten, vergeten of te laat bestelde dranken.
dvdhaven .
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2017
Ter gelegenheid van mijn verjaardag zijn we bij Umami geweest. De website belooft een wat luxere versie van de orientaalse all-you-can-eat formule te brengen. De lokatie op de Oudegracht is uitstekend, alleraardigst personeel en goede ambiance. De eerste ronde was veelbelovend, maar gaandeweg werd de kwaliteit van het eten minder. Weinig authentiek oosterse smaken, ronduit kleffe sushi. Salades waren nog het beste, maar voor goed orientaals eten moet je ergens anders zijn.
Berdine K.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Vanavond hebben we genoten van een topbediening. De ober legde duidelijk uit wat het verschil in prijs was tussen beperkt en onbeperkt eten. We kregen snel ons drinken en het eten werd in een ontspannen tempo uitgeserveerd. De kwaliteit van eten was goed. Vooral de vleesgerechten waren van hoge kwaliteit. Ook het dessert was heerlijk.

Enige minpuntje was dat onze kaart al na 1.5u werd doorgescheurd en alles werd afgeruimd. Toen kwamen er nog twee gerechten. Beetje slordig...
Robin_v_G .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2017
We zijn al een paar keer bij Umami geweest - de laatste keer alweer jaar of 2 geleden. Het is helaas niet meer wat het geweest is. De zaak zat gisteravond (zaterdag) afgeladen vol, en dat was te merken.

Allereerst de kaart; veel variatie, en 27 euro voor onbeperkt eten is heel redelijk. De kaart was in mijn herinnering diverser, maar is nog steeds interessant genoeg voor meerdere rondes.

We begonnen met sushi. Die viel tegen. De vis was oké, maar de rijst was te warm en dat is bij sushi echt niet lekker. De sashimi van zalm was vermoedelijk gemarineerd in trassi - een combinatie die ik niet begreep, absoluut geen recht deed aan de vis en mij eerlijk gezegd enigszins misselijk maakte. Maar dat is misschien een kwestie van smaak.

Dat de bediening erg slordig was is dat niet. Drankjes kwamen niet of na lange tijd, gerechten werden dubbel uitgeserveerd, andere gerechten kwamen niet. Om ons heen zagen we dat het bij meer tafels misging. Als excuus noemen dat het druk is (er was geen tafel onbezet) is in mijn ogen niet valide - ze zetten zélf zoveel tafels neer. Als je een vol restaurant niet aan kunt ontvang je teveel gasten.

Bij de tweede ronde bestelden we wat salades. De eend met zeekwal kwam echt net uit de koeling en was daardoor echt niet lekker. De avocadosalade was in orde maar niet verrassend. En dat is precies het punt waarop het restaurant in de voorbije jaren ten slechte is veranderd. Waar het vroeger een echt fusionrestaurant was met mooie combinaties en interessante smaken, komt alles nu wat klinisch uit de keuken. Er wordt denkelijk niet met passie gekookt, en dat zie en proef je terug.

De bediening is niet onvriendelijk, maar ook niet erg professioneel. Er wordt weinig verteld over het eten dat ter tafel gebracht wordt en ook over de wijn leek weinig kennis te zijn (maar misschien is het daar niet het juiste etablissement voor).

De derde gang bestond uit wat gefrituurde en gegrilde hapjes (zoals de pekingeend, pangsit en gyoza), die allemaal goed op smaak waren.

De vierde gang en twee glazen wijn hebben onze tafel nooit bereikt, en uiteindelijk hebben we besloten daar ook niet meer op te wachten en zijn we vertrokken. Er moet gezegd dat we bij het betalen rijkelijk werden gecompenseerd - we betaalden niet twee maar een menu, en niet de onbeperkte variant maar de variant met drie gangen. Die oplossing vonden we redelijk en het vernoemen waard, maar we komen desondanks niet meer terug. Jammer, want ik ging er voorheen graag naartoe.
j W.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2017
Niet echt geweldig, je betaald bijna 27 euro dus daar wil je wat voor terug. Je moet bijna vechten om de aandacht van het personeel en dan worden er ook regelmatig gerechten niet of foute gerechten geserveerd. Sfeer is niet echt prettig, en hangt erg af waar je zit. kwaliteit van het eten is redelijk maar er zijn veel betere plekken. kortom we komen niet meer terug
Ina M.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Gezellige avond gehad bij Umami. Het all you can eat concept binnen x uur vind ik persoonlijk niet zo chic maar de kwaliteit van de gerechten is prima en de inrichting strak - dat scheelt. We besloten de keuken voor ons te laten kiezen welke gerechten er per gang op tafel kwamen, zodat we niet steeds hoefden te puzzelen wat we nog meer wilden. Er werd steeds keurig gevraagd of we toe waren aan de volgende gang. Goede opbouw met lichte (vis)gerechten, daarna wat zwaardere gerechten (dat hadden van mij wel wat minder gefrituurde en meer gedifferentieerde gerechten mogen zijn, maar ja, we lieten de keuken kiezen!), en steeds een goede hoeveelheid - het was zonde geweest als we veel over hielden. Kraanwater geen probleem maar wel geserveerd in hele smalle glazen, daarom steeds vragen om een refill. Toen een van de serveersters een grote fles in plaats van een glas aanbod kwam ze met een fles spa blauw aan. Dat was niet de bedoeling.
Prima wijnen, ruime keuze aan (oosterse) bieren.
Onze 'hoofdober' was heel enthousiast en kundig, hem zou ik zeker een 9 geven, maar sommige andere personeelsleden vond ik wat slordig. Dezelfde gerechten aan een kant van de tafel zetten in plaats van ze te verspreiden, mompelend aangeven wat iets is en dan alweer weg zijn waardoor we dat verschillende keren aan iemand anders na moesten vragen en bovenal een tikkeltje nukkig overkomend. Enfin, misschien hadden de dames hun avond niet.
En, misschien was het omdat we dicht bij de keuken zaten, maar de afzuiging was slecht. Alles kleding moest thuis in de was. Daarnaast handig als de staf de toiletten zo nu en dan even checkt.

Overall; leuk concept en zeker geen standaard all-you-can-eat. Goed geprijsd, mooie tent en de meeste personeelsleden kundig, enthousiast en gastvrij. Prima ontdekking.
Bepje S.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2017
Onlangs hier voor de 2e keer gegeten. De vorige keer voor 2,5 uur A.C.E. en nu het Early dinner gekozen. We dachten dat we lang moesten wachten en dat de tijd te kort zou zijn, maar niks was minder waar. We kregen alles erg snel, misschien te snel. Ik wilde bestek en dat werd netjes op een apart bordje gebracht. Mijn man liet zijn stokjes vallen en direct stond er een serveerster naast hem met nieuwe. Ook zag een serveerder nog voor ons dat onze tafel wankelde en kwam direct met een bierfiltje om het op te lossen...................zo hoort dat! Het eten is heerlijk!!! De bediening is héél goed en weet precies wat ze moeten doen. Daar kan het indiase restaurant op Vredenburg een voorbeeld aan nemen.
We komen hier graag vaker terug en we willen zeker in de zomer aan de gracht zitten waar we naar uit kijken.
Jurrien P.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Perfecte avond gehad, goede en snelle service, leuk attent personeel, geen zuinige glazen wijn, gratis kraanwater bij aankoop van andere consumpties en leuke ligging van het pand. Aanrader!!
Esther V.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Blijft een leuk concept; kleine hapjes om te delen en veel verschillende smaken te proeven. Super sfeervol ingericht en zeer attent personeel. Voor wat betreft de smaak van de gerechtjes, deel ik de mening van voorgaande recensenten niet helemaal. Tafelgenoot en ik vonden het eten echt wel lekker, maar hebben geen "wauw" gevoel ervaren.
MWPoel .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Hartstikke gezellig uit lunchen geweest met mijn vriendinnen, iets dat nog beste een spannende gebeurtenis is. Eén van hen is namelijk zwaar allergisch voor noten, pinda's, ei en melk. Gelukkig had het restaurant het menu keurig voorzien van symbolen die eventuele allergie risico's aangeven. Daarnaast was het bedienend personeel zeer aangenaam.
Courses .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Gisteravond hier met partner geweest. Ik was niet bekend met Umami en ik ben blij verrast. De inrichting sprak mij erg aan, wij kregen een plek aangewezen boven in het restaurant. We hadden een lekkere fles Chardonnay en zijn uiteindelijk voor het All You Can Eat menu gegaan omdat we ons niet beperkt wouden voelen. De gerechten waren erg lekker, de combinatie Chinees/Japans viel voor ons zeker in de smaak. De enige 'jammere' vond ik zelf de frietjes, die waren extreem slap en niet lekker. De bediening was erg attent en oplettend en al met al hebben we een lekkere avond uit gehad. Voor herhaling vatbaar!
Ernesto S.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2016
Kom er zeker twee keer per maand, nog nooit teleurgesteld! Top eten, top prijs en top service :) ook absoluut geen vreetschuur sfeer maar wel vreten als in een vreetschuur
petra V.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2016
Afgelopen week bij Umami gegeten en het was weer een groot succes.
Keuze uit heel veel verrassende gerechten, de één nog lekkerder dan de andere ( vergeet ook de heerlijke desserts niet!), de prijs heel betaalbaar en snelle en vriendelijke bediening.
Floor-5 .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Op een donderdagavond met twee personen in dit restaurant gegeten. Boven was het druk, dus het was goed dat we gereserveerd hadden. Later pas ontdekte ik de benedenverdieping, waar nog veel meer mensen kunnen zitten. Bediening was héél attent en correct. In een wat roekeloze bui kozen mijn vriendin en ik voor het "All you can taste menu", waarbij je 2,5 uur lang onbeperkt kunt bestellen. De kaart nodigt daar ook wel echt toe uit: wat een keuze! Wij zijn via sushi via overige koude naar warme gerechten gegaan, en hebben zalig gegeten. Ook prima wijn erbij. Alleen de siu mai met varkensvlees beviel ons echt niet: die was naar ons idee vooral erg droog en had niet veel smaak. Tot slot voor mijn tafelgenote nog een toetje met gebakken banaan en wij waren voldaan. Komen zeker nog weleens terug!
Yesh B.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Super lekker gegeten, leuk concept met de AYCE en rondes. Bediening zeer vriendelijk en snel. Gezellige sfeer in de tent. Dit is voor herhaling vatbaar.
E-N .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Er is veel keuze en alle gerechtjes die we hadden waren van goede kwaliteit en smaak. We hebben er heerlijk gegeten en gezellig gezeten. Bediening was goed en vriendelijk. Een van ons heeft een vis allergie en er werd zeer goed meegedacht in wat wel mogelijk was zodat ook zij heerlijk heeft gegeten.
jos P.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Umami hanteert het sushipaleis-all you can eat-concept waarop ook zo veel woktenten van weleer zijn overgestapt maar springt er kwalitatief zeker boven uit. Ik heb er genoten van de diverse happen. En de bediening was ook aardig, vlot en vreindelijk.
Maar het eten barst van de ve-tsin ofwel mononatriumglutamaat, hoe kan het ook anders als de zaak Umami heet. Kan je daar niet tegen, ga er beslist niet naar toe maar heb je er geen last van, stap binnen.