Meer informatie over restaurant Umami Utrecht

Zondag vanaf 12:00

Jouw recensie over het restaurant Umami Utrecht

Lash D.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
18 juli heb ik voor het eerst gegeten bij Umami op aanraden van mijn vriendin. Umami stond al een paar keer op de agenda maar gister was het er eindelijk van gekomen. We hadden 1 of 2 verzoekjesmaar niets was te veel. Mijn eerste keer was top. Ik had leuk gezelschap, het eten was heerlijk en Nico en de meiden waren erg vriendelijk! Ik kom zeker weer een keer terug!
Norbert D.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
Op zondag 9 juli hebben we hier met zijn 4 en gegeten. Het terras aan de Oudegracht was niet reserveerbaar, dus we waren wat eerder om een tafel buiten te confisqueren en onze 'gasten' op te wachten. Gelukkig bestond niet het concept dat je na 2 of 2.5 uur moest wegwezen. In alle rust hebben we de ruime Umami kaart uitgeprobeerd en besloten halverwege dat we in plaats van 3 gangen met 2 keuzes pp toch maar overgingen op onbeperkte gangen. Daarmee ging je van €23 naar € 27,-/pp, maar goedkoop ging het toch niet worden, dus we hebben er maar van genoten ;-), en vele uren buiten getafeld in goed gezelschap. Aanrader is de Ebi fry, Lemon fish en Spicy Salmon, maar vooral de variatie is natuurlijk leuk. Goede bediening, mooie plek; Aanrader!
Tom V.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2017
Heerlijk gegeten en uitstekende bediening. Nico is een baas, een betere avond ga niet hebben met hem aan het hoofd! Wat een keuken en wat een kennis, super!
Anniek D.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Beste sushi van de stad, vooral die met truffel. Heerlijk! Altijd druk, goede bediening en niet zo'n vreetschuur als andere sushirestaurants.
Herman S.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2017
Gisteravond heerlijk gegeten en wat een perfecte bediening! Aardig, kundig en meedenkend. Vakmensen die hun gasten goed inschatten en van een etentje een avondje uit maken.
Carel K.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
Gisteravond heerlijk gegeten bij Umami. In een rustige ambiance, een uitgebreide kaart en een top bediening. Dit is een plek waar we zeker nog een keer gaan eten. Bedankt voor de gezellige avond.
Paul K.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
Op uitnodiging gegeten en dat was heel verrassend,zeer lekker,leuk restaurant en ook zeer leuke bediening op een mooie locatie oude gracht. Zeker de moeite waard om nog een keer heen te gaan.
Monique K.
Week geleden gegeten bij Umami , ontvangst vriendelijk en hartelijk
Eten was lekker en de bediening vlot en vriendelijk
De tijd tussen de gerechten door was goed je bent uiteindelijk gezellig uit eten en dat mag even tijd kosten
Kortom voor ons een reden om daar weer te gaan eten
Senna V.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Gister na 2 jaar terug geweest naar Umami in Utrecht.
We zijn na 2 rondes weggegaan. Het eten was zo slecht.
Echt magnetron maaltijden met een ook nog is super slechte service.
De sushi was echt niet lekker, we hadden loempia's en dim sum die nog beter uit de vriezer van de supermarkt komen. Het vlees was net rubber en de vis durfden we naar 1 hap niet meer te eten omdat het ging tintelen in onze mond!

Zonde van onze avond! 2 jaar geleden was het top nu echt een drama

Hier komen we nooit meer terug.
SushiGek ..
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Op aanbeveling van een paar collega's hier met mijn gezin gegeten. Dat smaken verschillen is een feit. Ik vond de smaken te scherp en niet mijn ding. Er is ook niet veel keus aan sushi en daar ben ik juist dol op. Toen ik ook nog op bittere kruiden in de curry beet, had ik eigenlijk genoeg van. Voor mij helaas geen tweede keer.
Rosanna0011 .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Het eten is goed. De dingen die op de kaart staan zijn wel een beetje 'niet chique' zeg maar, zoals patatjes of een stuk omelet of stokbrood. De inrichting is leuk gedaan, alleen het is echt een kippenhok: ik kon mijn tafelgenoten niet echt verstaan. Daarnaast waren de lampen echt fel: het deed pijn aan mijn ogen. Maar al met al wel leuk als je met een groep vrienden gaat. De service was wel oke, we moesten in het begin echt lang wachten tot er iemand langs ons kwam: een half uur. We waren zelfs van plan om op te staan en een ander restaurant te kiezen, maar toen kwam er net iemand naar ons toe. Vanaf toen ging het wel allemaal wat vlotter.
Bosclijs .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Aardig ontvangst in Umami, een leuk ingericht, ietwat smoezelig restaurant aan de Utrechtse gracht. Asian cuisine staat er op het uithangbord, dat lijkt me een wat overdreven benaming voor deze asian getinte lopende band fabriek. De bediening is aardig en correct. Het eten viel me echter tegen. Gestart met coquilles (1 stuks) in stukken gesneden op een bedje verlepte sla. Daarna chilli garnalen (prima), dumplings (tastes like anything diep fried) peking een (gefrituurde kip achtige substantie met een saus die in ieder geval de kleur van sinaasappel had), zalm (lekker) en teriyake sate die uit het vriesvak van een minder bekende supermarkt bleek te komen. Een bezoek aan de wc was even schrikken. Het leek er lang niet schoon gemaakt. Spinnenwebben en viezigheid. Pijnlijk! Ik kom niet meer terug.....
E S.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2017
Vandaag voor de zoveelste keer gegeten bij Umami. Het was lekkerder dan ooit tevoren. Mooie uitleg gekregen waarom de rijst nu zo veel stukken beter is dan voorheen, heeft ze veel experimenteren gekost! Mojito was wat schaars maar die is netjes bijgevuld nadat we dit aangaven. Goede ervaring gehad vandaag voor de zoveelste keer :)!
Patrick Z.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2017
Mijn vrouw heeft mij meegenomen naar restaurant Umami vanwege mijn verjaardag en het was het zeker waard. Hartstikke lekker gegeten. De naam Umami wat ook wel heerlijk smaak betekend (volgens de menukaart) is zeker waar. De bediening was ook top! Letten goed op en zijn erg vriendelijk. Ook de sfeer is zeer aangenaam en hip. Na afloop netjes een gratis dessert gekregen voor mijn verjaardag. De gebakken kokosmelk is een echte aanrader! Wij komen zeker nog terug. Bedankt Umami!
Chelsea S.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Na verhalen van mijn collega's ben ik het zelf gaan testen. De gerechten zijn met een twist van oosterse kruiden bereid.
Minder sushi dan andere restaurants, maar veel keuzes in salades en warme gerechten. Met andere woorden, vele keuzes uit verschillende bereidingswijzes!
De sushi's zijn niet zoals ik ze gewend was, zowel truffle als kimchi dressing overheen. Overall, een smaak sensatie voor mijn smaakpapillen.
Tot snel weer Umami
Quinn S.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2017
Het was zeer lekker eten. Eerste impressie was geweldig. Werd zeer goed behandeld qua service en het was zeer betaalbaar. Ik vind dit een zeer goede aanrader voor iedereen die van sushi/grill restaurants houdt.
Bepje S.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Wij eten hier graag en vaak. De kwaliteit word niet minder na de 1e ronde.............wat een onzin! Zowel de koude als warme gerechten zijn heerlijk en zoals horen te zijn qua temperatuur. Het Early Dinner is ideaal en meer dan genoeg tijd. Men hoeft niet bang te zijn om lang te wachten, want zodra je de kaart voor de 1e keer hebt ingeleverd staat er binnen no time al een gerecht op tafel.
Dat er mensen klagen dat hun kaart wordt doorgescheurd is niet zo gek omdat je weet hoe lang je de tijd hebt. Waarom kies je daar dan voor en niet voor de langere versie. Niet zo moeilijk doen!
Bij ons werd een kwartier voor tijd netjes gezegd dat we nu nog konden bestellen en daarna niet meer. Da's heel normaal, ze hebben niet voor niks die 1,5 voor 1 prijs! Geen probleem voor ons, wij zijn doen iig niet zo moeilijk. We zaten al behoorlijk vol dus veel bijbestellen deden we niet. Ik kijk nu al uit naar de zomer, heerlijk buiten eten bij Umami! Er word zeker wel met passing gekookt en dat proef je ook duidelijk! Nooit hebben we problemen gehad met dubbele gerechten, vergeten of te laat bestelde dranken.
dvdhaven .
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2017
Ter gelegenheid van mijn verjaardag zijn we bij Umami geweest. De website belooft een wat luxere versie van de orientaalse all-you-can-eat formule te brengen. De lokatie op de Oudegracht is uitstekend, alleraardigst personeel en goede ambiance. De eerste ronde was veelbelovend, maar gaandeweg werd de kwaliteit van het eten minder. Weinig authentiek oosterse smaken, ronduit kleffe sushi. Salades waren nog het beste, maar voor goed orientaals eten moet je ergens anders zijn.
Berdine K.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Vanavond hebben we genoten van een topbediening. De ober legde duidelijk uit wat het verschil in prijs was tussen beperkt en onbeperkt eten. We kregen snel ons drinken en het eten werd in een ontspannen tempo uitgeserveerd. De kwaliteit van eten was goed. Vooral de vleesgerechten waren van hoge kwaliteit. Ook het dessert was heerlijk.

Enige minpuntje was dat onze kaart al na 1.5u werd doorgescheurd en alles werd afgeruimd. Toen kwamen er nog twee gerechten. Beetje slordig...
Robin_v_G .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2017
We zijn al een paar keer bij Umami geweest - de laatste keer alweer jaar of 2 geleden. Het is helaas niet meer wat het geweest is. De zaak zat gisteravond (zaterdag) afgeladen vol, en dat was te merken.

Allereerst de kaart; veel variatie, en 27 euro voor onbeperkt eten is heel redelijk. De kaart was in mijn herinnering diverser, maar is nog steeds interessant genoeg voor meerdere rondes.

We begonnen met sushi. Die viel tegen. De vis was oké, maar de rijst was te warm en dat is bij sushi echt niet lekker. De sashimi van zalm was vermoedelijk gemarineerd in trassi - een combinatie die ik niet begreep, absoluut geen recht deed aan de vis en mij eerlijk gezegd enigszins misselijk maakte. Maar dat is misschien een kwestie van smaak.

Dat de bediening erg slordig was is dat niet. Drankjes kwamen niet of na lange tijd, gerechten werden dubbel uitgeserveerd, andere gerechten kwamen niet. Om ons heen zagen we dat het bij meer tafels misging. Als excuus noemen dat het druk is (er was geen tafel onbezet) is in mijn ogen niet valide - ze zetten zélf zoveel tafels neer. Als je een vol restaurant niet aan kunt ontvang je teveel gasten.

Bij de tweede ronde bestelden we wat salades. De eend met zeekwal kwam echt net uit de koeling en was daardoor echt niet lekker. De avocadosalade was in orde maar niet verrassend. En dat is precies het punt waarop het restaurant in de voorbije jaren ten slechte is veranderd. Waar het vroeger een echt fusionrestaurant was met mooie combinaties en interessante smaken, komt alles nu wat klinisch uit de keuken. Er wordt denkelijk niet met passie gekookt, en dat zie en proef je terug.

De bediening is niet onvriendelijk, maar ook niet erg professioneel. Er wordt weinig verteld over het eten dat ter tafel gebracht wordt en ook over de wijn leek weinig kennis te zijn (maar misschien is het daar niet het juiste etablissement voor).

De derde gang bestond uit wat gefrituurde en gegrilde hapjes (zoals de pekingeend, pangsit en gyoza), die allemaal goed op smaak waren.

De vierde gang en twee glazen wijn hebben onze tafel nooit bereikt, en uiteindelijk hebben we besloten daar ook niet meer op te wachten en zijn we vertrokken. Er moet gezegd dat we bij het betalen rijkelijk werden gecompenseerd - we betaalden niet twee maar een menu, en niet de onbeperkte variant maar de variant met drie gangen. Die oplossing vonden we redelijk en het vernoemen waard, maar we komen desondanks niet meer terug. Jammer, want ik ging er voorheen graag naartoe.