Meer informatie over restaurant Umami Utrecht

Zondag vanaf 12:00

Jouw recensie over het restaurant Umami Utrecht

Vivian T.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2017
Ik ben hier wezen eten met mijn vriend. Wat mij opviel bij binnenkomst was het interieur, mooi en knus ingericht. Wij kregen een kleine tafel die net iets te dichtbij de andere grotere tafels stonden. Waardoor je gewoon gesprekken mee kon luisteren van de andere tafels, wat niet echt prettig was. Het eten was overigens wel lekker en en de sushi's waren groot, maar niet heel bijzonder vergeleken met andere sushirestaurants. De bediening was prima, aardig en beleefd.
Herman S.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2017
Altijd fijn een avondje genieten bij Umami met vriendelijke bediening en lekkere en verrassende gerechten. Alleen gisteravond was het beduidend “minder” met de gerechten. Was het echt slecht? Nee dat niet maar het was middelmatig. De Chinese pannenkoekjes waren hard en een beetje taai, de smoor was goed van smaak maar taaivlees, de zoete aardappels uitgedroogde bovenkant. En nog steeds leuke en vriendelijke bediening; voorkomend en attent. Maar de keukenbrigade moet een tandje gaan bijzetten.
Linda D.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2017
Met 45 collega's hier gegeten. Het wachten viel mij mee, gezien de grootte van de groep en de drukte verder in het restaurant. In 2 uur tijd 4 a 5 rondes kunnen eten. Kwaliteit van eten is goed en de kaart biedt voldoende keuze, dus voor elk wat wils.
Jurrien P.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2017
Gisteren voor de 3e keer gegeten bij Umami. Daar waar de service net zo goed was als altijd, viel het eten zelf wat tegen. Ondanks dat we telkens snel waren met bestellen konden we nog niet eens 4 rondes halen in 2.5 uur. Vorige keren, toen het ook 2x zo druk was, konden we in 2.5 uur 5 rondes én een koffie met likeur bestellen. Nu duurde het allemaal echt te lang waardoor we in de knoop kwamen met andere plannen in de avond. Dieptepunt was 40 minuten wachten op 3 stukjes sushi met tonijn. Ook waren meerdere gerechte te koud. Uiteraard aangegeven en er werd natuurlijk aangeboden of we het gerecht opnieuw wilden, maar als je dan weer een halfuur moet wachten sla je dat snel af...

Jammer Umami, dit waren we niet van jullie gewend. We komen zeker nog een keer terug vanwege de sfeer en service, maar het eten moet de volgende keer écht beter.
Lash D.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
18 juli heb ik voor het eerst gegeten bij Umami op aanraden van mijn vriendin. Umami stond al een paar keer op de agenda maar gister was het er eindelijk van gekomen. We hadden 1 of 2 verzoekjesmaar niets was te veel. Mijn eerste keer was top. Ik had leuk gezelschap, het eten was heerlijk en Nico en de meiden waren erg vriendelijk! Ik kom zeker weer een keer terug!
Norbert D.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
Op zondag 9 juli hebben we hier met zijn 4 en gegeten. Het terras aan de Oudegracht was niet reserveerbaar, dus we waren wat eerder om een tafel buiten te confisqueren en onze 'gasten' op te wachten. Gelukkig bestond niet het concept dat je na 2 of 2.5 uur moest wegwezen. In alle rust hebben we de ruime Umami kaart uitgeprobeerd en besloten halverwege dat we in plaats van 3 gangen met 2 keuzes pp toch maar overgingen op onbeperkte gangen. Daarmee ging je van €23 naar € 27,-/pp, maar goedkoop ging het toch niet worden, dus we hebben er maar van genoten ;-), en vele uren buiten getafeld in goed gezelschap. Aanrader is de Ebi fry, Lemon fish en Spicy Salmon, maar vooral de variatie is natuurlijk leuk. Goede bediening, mooie plek; Aanrader!
Tom V.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2017
Heerlijk gegeten en uitstekende bediening. Nico is een baas, een betere avond ga niet hebben met hem aan het hoofd! Wat een keuken en wat een kennis, super!
Anniek D.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Beste sushi van de stad, vooral die met truffel. Heerlijk! Altijd druk, goede bediening en niet zo'n vreetschuur als andere sushirestaurants.
Herman S.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2017
Gisteravond heerlijk gegeten en wat een perfecte bediening! Aardig, kundig en meedenkend. Vakmensen die hun gasten goed inschatten en van een etentje een avondje uit maken.
Carel K.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
Gisteravond heerlijk gegeten bij Umami. In een rustige ambiance, een uitgebreide kaart en een top bediening. Dit is een plek waar we zeker nog een keer gaan eten. Bedankt voor de gezellige avond.
Paul K.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
Op uitnodiging gegeten en dat was heel verrassend,zeer lekker,leuk restaurant en ook zeer leuke bediening op een mooie locatie oude gracht. Zeker de moeite waard om nog een keer heen te gaan.
Monique K.
Week geleden gegeten bij Umami , ontvangst vriendelijk en hartelijk
Eten was lekker en de bediening vlot en vriendelijk
De tijd tussen de gerechten door was goed je bent uiteindelijk gezellig uit eten en dat mag even tijd kosten
Kortom voor ons een reden om daar weer te gaan eten
Senna V.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Gister na 2 jaar terug geweest naar Umami in Utrecht.
We zijn na 2 rondes weggegaan. Het eten was zo slecht.
Echt magnetron maaltijden met een ook nog is super slechte service.
De sushi was echt niet lekker, we hadden loempia's en dim sum die nog beter uit de vriezer van de supermarkt komen. Het vlees was net rubber en de vis durfden we naar 1 hap niet meer te eten omdat het ging tintelen in onze mond!

Zonde van onze avond! 2 jaar geleden was het top nu echt een drama

Hier komen we nooit meer terug.
SushiGek ..
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Op aanbeveling van een paar collega's hier met mijn gezin gegeten. Dat smaken verschillen is een feit. Ik vond de smaken te scherp en niet mijn ding. Er is ook niet veel keus aan sushi en daar ben ik juist dol op. Toen ik ook nog op bittere kruiden in de curry beet, had ik eigenlijk genoeg van. Voor mij helaas geen tweede keer.
Rosanna0011 .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Het eten is goed. De dingen die op de kaart staan zijn wel een beetje 'niet chique' zeg maar, zoals patatjes of een stuk omelet of stokbrood. De inrichting is leuk gedaan, alleen het is echt een kippenhok: ik kon mijn tafelgenoten niet echt verstaan. Daarnaast waren de lampen echt fel: het deed pijn aan mijn ogen. Maar al met al wel leuk als je met een groep vrienden gaat. De service was wel oke, we moesten in het begin echt lang wachten tot er iemand langs ons kwam: een half uur. We waren zelfs van plan om op te staan en een ander restaurant te kiezen, maar toen kwam er net iemand naar ons toe. Vanaf toen ging het wel allemaal wat vlotter.
Bosclijs .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Aardig ontvangst in Umami, een leuk ingericht, ietwat smoezelig restaurant aan de Utrechtse gracht. Asian cuisine staat er op het uithangbord, dat lijkt me een wat overdreven benaming voor deze asian getinte lopende band fabriek. De bediening is aardig en correct. Het eten viel me echter tegen. Gestart met coquilles (1 stuks) in stukken gesneden op een bedje verlepte sla. Daarna chilli garnalen (prima), dumplings (tastes like anything diep fried) peking een (gefrituurde kip achtige substantie met een saus die in ieder geval de kleur van sinaasappel had), zalm (lekker) en teriyake sate die uit het vriesvak van een minder bekende supermarkt bleek te komen. Een bezoek aan de wc was even schrikken. Het leek er lang niet schoon gemaakt. Spinnenwebben en viezigheid. Pijnlijk! Ik kom niet meer terug.....
E S.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2017
Vandaag voor de zoveelste keer gegeten bij Umami. Het was lekkerder dan ooit tevoren. Mooie uitleg gekregen waarom de rijst nu zo veel stukken beter is dan voorheen, heeft ze veel experimenteren gekost! Mojito was wat schaars maar die is netjes bijgevuld nadat we dit aangaven. Goede ervaring gehad vandaag voor de zoveelste keer :)!
Patrick Z.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2017
Mijn vrouw heeft mij meegenomen naar restaurant Umami vanwege mijn verjaardag en het was het zeker waard. Hartstikke lekker gegeten. De naam Umami wat ook wel heerlijk smaak betekend (volgens de menukaart) is zeker waar. De bediening was ook top! Letten goed op en zijn erg vriendelijk. Ook de sfeer is zeer aangenaam en hip. Na afloop netjes een gratis dessert gekregen voor mijn verjaardag. De gebakken kokosmelk is een echte aanrader! Wij komen zeker nog terug. Bedankt Umami!
Chelsea S.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Na verhalen van mijn collega's ben ik het zelf gaan testen. De gerechten zijn met een twist van oosterse kruiden bereid.
Minder sushi dan andere restaurants, maar veel keuzes in salades en warme gerechten. Met andere woorden, vele keuzes uit verschillende bereidingswijzes!
De sushi's zijn niet zoals ik ze gewend was, zowel truffle als kimchi dressing overheen. Overall, een smaak sensatie voor mijn smaakpapillen.
Tot snel weer Umami
Quinn S.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2017
Het was zeer lekker eten. Eerste impressie was geweldig. Werd zeer goed behandeld qua service en het was zeer betaalbaar. Ik vind dit een zeer goede aanrader voor iedereen die van sushi/grill restaurants houdt.