Umami Utrecht

- Diner vanaf 17:00
Zondag vanaf 12:00

Yesh B.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Super lekker gegeten, leuk concept met de AYCE en rondes. Bediening zeer vriendelijk en snel. Gezellige sfeer in de tent. Dit is voor herhaling vatbaar.
E-N .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Er is veel keuze en alle gerechtjes die we hadden waren van goede kwaliteit en smaak. We hebben er heerlijk gegeten en gezellig gezeten. Bediening was goed en vriendelijk. Een van ons heeft een vis allergie en er werd zeer goed meegedacht in wat wel mogelijk was zodat ook zij heerlijk heeft gegeten.
Jos P.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Umami hanteert het sushipaleis-all you can eat-concept waarop ook zo veel woktenten van weleer zijn overgestapt maar springt er kwalitatief zeker boven uit. Ik heb er genoten van de diverse happen. En de bediening was ook aardig, vlot en vreindelijk.
Maar het eten barst van de ve-tsin ofwel mononatriumglutamaat, hoe kan het ook anders als de zaak Umami heet. Kan je daar niet tegen, ga er beslist niet naar toe maar heb je er geen last van, stap binnen.
CarlaBosman .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Wij hebben bij Umami gebruik gemaakt van de optie om alles te bestellen wat je maar wilt en omdat we vroeg waren konden we dat doen voor een heel aantrekkelijke prijs. Daarvoor konden we anderhalf uur blijven, en dat was ruim voldoende.

Dit all-you-can-eatconcept is niet meer zo vernieuwend, maar Umami weet er toch uit te springen. Ten eerste omdat alles wat je bestelt ook echt komt (dat klinkt vanzelfsprekend maar is het helaas niet) en wel zo vlot dat je niet hongerig hoeft te wachten en niet in tijdnood komt maar heerlijk relaxed op de mooie kaart kan neuzen en kiezen waar je nu weer eens zin in hebt.

Ten tweede door de kwaliteit van het voedsel. Die is gewoon prima, bovengemiddeld. Natuurlijk heeft niet ieder gerecht een unieke dressing, maar er is genoeg variatie en de ingrediënten zijn goed en vers. De salades bijvoorbeeld: met komkommer en bleekselderij, heel lekker met sesam, de zalmsashimi en tonijntartaar, erg goed en de avocado ook prima met garnering van 'kaviaar'. De crispy zalm is vrij zoetig maar toch lekker en ik had hem nog niet eerder zo geproefd. Garnalen in rode curry: erg goed. Zo kan ik doorgaan, er zaten eigenlijk geen tegenvallers tussen.

De ruimte is aangekleed met een barok-achtig interieur dat een jaar of wat geleden heel hip was. Nu niet meer zo maar nog steeds zit je hier goed. Wij zaten op straatniveau, daar zie je een knus eettentje maar beneden is nog een heel grote ruimte. Eervolle vermelding voor het personeel, dat behalve vlot en efficiënt ook nog eens zeer vriendelijk is (ze melden spontaan dat ze voor de vroege eters een mooie aanbieding hebben). Je voelt je hier als gast echt op je gemak.
J R.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
We hadden een tip gekregen om naar Umami te gaan. Gelukkig konden we nog reserveren dus toen we binnen kwamen stond een mooi gedekte tafel voor ons klaar in de werfkelder en dit was uiteindelijk een fijn plekje.
We konden kiezen uit twee concepten, “all you can eat” voor drie uur en een drie gangen menu met side dish voor twee en een half uur. We kozen voor het laatste omdat we geen zin hadden om ons vol te eten. Wat gelijk al opviel was dat je hier kunt kiezen uit een keur van heerlijke gerechten.
Als eerste kreeg ik eend met zee kwal en lamb rendang. Heerlijke gerechten met een fijne smaak. Daarna Saté Gambing met heerlijke sojasaus en heerlijk pittige garnalen. Tenslotte knapperige Peking eend en opnieuw pittige garnalen. Mijn disgenoten hadden vergelijkbare, heerlijke gerechten dus al met al was het een prima avondje. Wat alleen bitter tegenviel was de bediening, we vroegen bijvoorbeeld om peper/zout, niet al te ingewikkeld maar het is nooit gekomen. Verder kwamen sommige gerechten niet door, zelfs niet nadat we daarnaar gevraagd hadden en meerdere keren werden gerechten uitgeserveerd die we niet besteld hadden. In eerste instantie stuurden we die terug maar later hebben we ze maar gewoon opgegeten. Uiteindelijk lekker gegeten maar het kon beter qua service.
Annemiek Z.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Heerlijk geluncht; goede mooi opgemaakte lekkere kleine gerechtjes om te delen, mooie zaak en erg vriendelijke bediening. Laat je verassen door de keuze van de aardige ober en vergeet vooral niet een heerlijk toetje te nemen. Japans ijs is top! Prima wijn, prima prijs kwaliteit verhouding. Aanrader!
Heerlijkheid88 .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2016
Zelf houd ik enorm van verschillende kleine gerechtjes kiezen wn zelf bepalen hoeveel gangen je eet. Dus dit concept is top voor mij.
We kozen dan ook voor all you can eat. Ik heb dit nog nooit eerder gedaan omdat er een bepaalde vraatzucht in deze zin zit. Niet echt appetijtelijk! Maar dat was het zeker wel. Het eten was heerlijk. De bediening was snel en vriendelijk. We hebben genoten van ons avondje uit.
Mark uit Utrecht ..
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Bij het doen van de telefonisch reservering (rond 12.00 's middag) krijg je een medewerkers aan de lijn die zeer gebrekkig Nederlands praat. Met handen en voeten komen we waar we wezen moeten en ach, het heeft wel wat!

Bij Umami kun je kiezen uit meerdere soorten "All you can eat", handig voor de iets minder grote eters. Zeer veel keuze uit verschillende gerechten, niet allen de voor de hand liggende sushi.

De bediening legt je graag de werking uit van de "All you can eat" formule. Gedurende de avond loopt het restaurant al snel vol. (reserveren is een must) Ook als de avond vordert blijft de bediening scherp.

Het restaurant heeft een gedeelte op de begane grond en eentje op werfniveau. Ook in dit kelder gedeelte kan je heel gezellig zitten en je heb hier door de ruime opzet eigenlijk niet in de gaten dat je in de kelder zit. Gezellig ingericht met deels transparante stoelen en deels lange banken met kussentjes. Tafeltje wipt 'n beetje.

Het schenken van kraanwater is hier niet onbeperkt, slechts één glas per gang. We hebben met z'n vieren een gezellige avond gehad. Het aantal gangen is meer dan voldoende ook de gestelde maximale tijd haal je niet. Wij hebben ons buikje vol en zeer smakelijk gevuld en nemen voldaan afscheid van de vriendelijke bediening.
Mariejanszen .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Ik heb er nu twee keer gegeten en beide keren was het helemaal prima. Het eten is heerlijk en de bediening is vriendelijk en professioneel.
Thinkingoutloud .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Vrijdag geluncht en dit restaurant is zeker een aanrader! Service was uitstekend. De lunchkaart was uitgebreid en variërend. Prijs/kwaliteit verhouding is ook super. Wij komen zeker terug :)
Kenneth1312 .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Leuke plek als je lang en uitgebreidt wilt eten. Leuke kaart met lekker eten. Prijzen zijn wel iets aan de duurdere kant.
Evi J.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Bij Umami kun je all you can eat sushi eten op een andere manier. De gerechten zijn iets anders dan bij een doorsnee sushi restaurant. De sushi is prima kwaliteit, echter zou ik graag wat meer sushi gerechten op de kaart zien. Het restaurant is mooi ingericht en heeft een intieme sfeer.
Maurice B.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Erg lekker gegeten. Toch wel de betere sushi van Utrecht! En bijzonder gastvrij, ze doen echt moeite voor je. Een aanrader voor een geslaagde avond uit!
Joop K.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Heerlijke lunch bij Umami ! Voor een klein bedrag kun je in feite ongelimiteerd drie gerechten per keer bestellen pp en daarbij een keuze maken uit sushi, salades met bief/garnalen/coquille, soepsoorten, stoomgerechten en een side dish. De zaak zit aan een gracht in de binnenstad en is bijzonder sfeervol ingericht. Het was meer dan rustig deze middag maar boven en beneden is er veel plek en in de avonduren en weekend schijnt het druk te zijn. Dat is voor te stellen want de kwaliteit was uitstekend. Alles even vers, vlotte bediening, gratis kraanwater en een prima chardonnay. De gerechten waren oogstrelend klaargemaakt en smaakten naar meer en aldus bestelden we maar weer wat lekkers bij. We hebben enorm genoten en zullen zeker terugkeren.
Laura0 .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Vandaag met een vriendin geweldig lekker gegeten bij Umami. Het was de eerste keer voor ons maar we komen zeker nog een keer terug. Er was een grote variatie aan gerechten waardoor we het niet hoefden te doen met de standaard sushi. Het eten smaakte echt super goed, elk hapje was een cadeau. De bediening was heel snel en vriendelijk en we hebben niemand op een enkele fout kunnen betrappen. Een restaurant wat ik aan iedereen kan aanraden!
Ivdh-93 .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Heerlijk gegeten bij Umami! De uitstraling is sfeervol en gezellig. De gerechten waren goed, origineel en werden mooi geserveerd. Tevens erg lekkere cocktails!
Leomots .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Elke keer weer verrassend, hoewel er ook wat vaak ongedifferentieerde sojasaus smaak bij salades is...Maar vis, lamsrack, de boontjes, de sushi's prima1 Hardwerkende vriendelijke bediening. Maar op de vraag of de "kambing" ook werkelijk geit was, werd eerst gezegd "ik kent het Japans niet zo goed..." een ander zei, "Nee, het is lam..."Dat gebeurt vaak, zelfs bij als uitzonderlijk goed bekendstaande Indische restaurants..Kambing is geit! Maar een gezellige avond gehad, lekker eten en vriendelijk en correct bediend. Huiswijn rosé niet duur (€ 19,50) en goed passend bij de keuken. Enige onzekerheid of ik het laatste gerecht wél of niet gekregen had, wist het zelf ook niet zeker, werd opgelost met gratis goeie koffie.
Marjolein Kirati D.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Ik woon al 5 jaar in Utrecht en nog nooit bij Umami geweest. Ik ga hier zeker terug komen! Heerlijk eten (vooral de Japanese beef, zalm sashimi en honey cha siu) en vooral het belangrijkst voor mij, snel eten op tafel. Service uitmuntend, sympathiek en toegankelijk.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Vandaag vanuit Brabant naar Utrecht gekomen om bij UMAMI te eten.
We hebben genoten van het eten en de sfeer.Ieder gerechtje was een cadeau om te zien en te proeven.
Onze smaakpapillen zijn geweldig verwend met de diverse smaken.
Bediening was zeer vakkundig in uitleg en bijzonder vriendelijk.
UMAMI wij komen zeker nog een keertje naar Utrecht toe.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Gisteren voor de zoveelste keer hier wezen eten. Zoals altijd was het eten erg lekker, zeker vergeleken met andere All-you-can-eat restaurants. De setting was gezellig, de bediening liet wel wat te wensen over. Dat wil zeggen, het duurde een tijd voordat we onze gerechten ook echt kregen. Dit betekende dat we ook echt wel de volle 2,5 uur nodig hadden om alles te bestellen wat we wilden. Ook moesten we meerdere keren om hetzelfde drankje vragen. Dit zal ongetwijfeld te maken hebben met de drukke zaterdag, maar je zou verwachten dat ze daar inmiddels wel op ingespeeld zijn.
Nog een tip: Zoals zoveel sushi-restaurants was de wasabi enorm flauw, een ober vertelde ons dat ze ook een sterkere variant hadden. Deze beviel stukken beter, vraag hier dus vooral om!