Umami Hengelo

Woensdag t/m Zondag 17:00 - 22:00

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Winterink .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Lekker buiten gegeten, heerlijk combinatie gerecht samengesteld.
Smaakte allemaal zeer vers en zag er fraai opgemaakt uit!
Bediening had niet echt focus en was vergeetachtig en gehaast, deze keer.
Buiten langs de straat is het toch wel erg druk,.......volgende keer weer gewoon binnen zitten
Ina46 .
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2016
Wij waren hier nog nooit geweest maar ik had goede verhalen gehoord. Die kan ik inmiddels volledig onderschrijven. Wij zijn voor het proeverijmenu gegaan, met allerlei voor, hoofd en na gerechtjes. Echt een aanrader. Heerlijk gegeten en dit bezoek was zeker voor herhaling vatbaar.
Camilla V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Na een gastvrij ontvangst werden wij aan een gezellig rond tafeltje gezet. We gingen naar Umami op aanraden van kennissen. En ze hadden helemaal gelijk . We hebben 5 rondes sushi besteld en vooral de crispy duck en de sushi met garnaal ( de dragon roll ) was goddelijk. Bij de sushi werd een heerlijke sancerre geschonken. Een prima combinatie. De ambiance was gezellig en er hing een goede sfeer.
Af en toe liet de bediening iets op zich wachten , maar niet hinderlijk.
Constantijnderuiter .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2015
warm ontvangst. Goed eten in een gezellig Japans restaurant! Keuken lijkt Japans met Franse sferen zo is de truffel die je in sommige warme sushi proeft super lekker. Ook kreeft gegeten en die wordt super vers en heerlijk bereid. Wijnenkaart is mooi en uitgebreid. tot snel!
Ingrid R.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2015
Afgelopen zaterdag hebben we sinds lange tijd weer eens gegeten bij Umami. We kozen voor het verrassingsdiner omdat we hier altijd goede ervaring mee hadden. De sushi was prima maar de overige voorgerechten werden pas na bijna 2 uur uitgeserveerd. De gebakken garnalen waren moddervet en volgens ons in oude olie gebakken. Toen we de serveerster hierop aanspraken haalde ze de schouders op...zoiets als jammer dan! Ook de hoofdgerechten waren smakeloos. Kipnuggets passen hier echt niet! Kabeljauw smaakloos en rijst en mie waren niet warm. Hierop werd door de bediening niet gereageerd. Toen we gingen afrekenen bleek de faktuur ook niet te kloppen . Ruim 30 euro teveel. Toen we onze ervaringen deelden met de eigenaresse ging ze met ons in discussie. FOUT FOUT FOUT. Voor ons voorlopig geen Umami meer!
Theo D.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2015
Een van onze favorieten in de regio. Lekker, snel en vriendelijk geprijsd. Minpuntjes is de wijnkaart, graag wat meer open wijnen en champagne per glas
PieterenMax .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2015
Wat donker interieur. Doet wel authentiek en gezellig aan. Gevarieerde Oosterse keuken. De combinatie van Japanse en Thaise gerechten is wat minder geslaagd. Echter wel goede kwaliteit.
Fijnproever0200 .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
Beste dragonroll sushi ooit hier gegeten net als de spiesjes van kip met een meesterlijke saus helemaal top! Grote kaart en alles lijkt helemaal vers en echt Japans. goede wijn maar de bediening mag misschien net iets vaker inschenken. Als ik in de buurt ben kom ik zeker terug
Monique79 .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2014
Heerlijke sushi bij Umami gegeten, vooral de dragon roll was erg lekker.
Er waren wat te weinig mensen in de bediening, zodat we best lang moesten wachten om de bestelling door te kunnen geven of drinken te kunnen bestellen.
Sfeer is erg goed.
Anne F.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014
Wij hebben echt heerlijk gegeten. Zeer vriendelijke bediening. Alleen waren wij zeer verbaasd dat toen wij de laatste hap ophadden de eigenaresse vroeg of we er bezwaar tegen hadden dat onze buren gingen roken(??????). Op ons antwoord , dat we daar wel bezwaar tegen hadden werd gereageerd: jammer , we hebben de asbakken al gegeven????? En wij zaten in de stank.
Begrijp hier echt niets van.
Paul W.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2014
Op aanraden van vele er na toe gegaan dus hoge verwachtingen. Hebben om te reserveren hebben we wel 10x gebeld maar niemand neemt op. Eten was zeer matig, dorade overgoten met zoete rode saus en de groene curry garnalen waren bijna smaakloos, smaken verschillen maar de service was gewoon slecht, zelf drie keer om drinken moeten vragen, nadat tafel opgeruimd was hebben we 10 minuten gewacht om nagerecht en koffie te bestellen, helaas niemand te bekennen, personeel stond wijndozen uit te pakken. Nee wij nooit meer
Ehschutte .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2014
Een goed restaurant met als topper een ossehaas gerecht, heerlijke huiswijn en goede kwaliteit/prijsverhouding.
Voor de sushi-liefhebber kun je hier ook heel goed terecht.
Erik D.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2014
Met een vriendengroep van 6 het tasting menu genomen en ons laten verassen. Elke gang was heerlijk en de bediening prettig. Aanrader.
Karin O.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2014
Umami Hengelo is een ware aanwinst voor Twente. Een prettige sfeer, zachte achtergrondmuziek en zeer vriendelijk personeel.
Je voelt je als gast helemaal thuis in Umami.
Als eerste gerecht namen we, op aanraden van de gastvrouw, een Deep Fry Spicy Tuna Roll, wat een gigantische smaak, krokant aan de buitenkant maar van binnen heerlijke verfijnde tonijn met een pittige saus ! Super ! De viskoekjes met Thaise dip waren eveneens onweerstaanbaar, en dan naar de soep: op ons verzoek een 'pittige' Tom Kha Kai, oei wat verslafend pittig, de volgende keer zekers weer deze soep! rijkelijk gevuld en een heerlijke nasmaak van kokos. Het hoofdgerecht bestond uit drie gerechten; Cha Sieuw, precies zoals het hoort, het zoetje was exact goed. De Kipfilet met rode pepertjes en lenteui hebben we nog nooit ergens zo goed gegeten, knapperig aan de buitenkant en smeuig aan de binnenkant. De tamarinde kip was ook onweerstaanbaar, al met al drie hoofdgerechten met ieder zijn eigen autentieke smaak. Aplaus voor de kok.
Wij komen hier zeker - snel - weer terug !
Hoppje .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2014
Afgelopen zaterdag zijn wij voor het eerst bij Umami geweest. Wat hebben we genoten!
Persoonlijk heb ik alleen maar sushi gegeten. Als je hier geen sushi lust, dan lust je het nergens. Heerlijk vers en smeuig, echt een smaakgenot. Andere tafelgasten hadden een verassingsmenu gekozen en alle gerechten die de tafel passeerde waar verassend, lekker en goed in smaak balans.
De bediening was erg vriendelijk en attent. Wij voelden ons erg op ons gemak.
Het is erg jammer dat het voor ons niet naast de deur ligt, anders waren we zeker vaker langs gekomen. Maar het is zeker een keer een tripje die kant op waard!
Martijn D.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2014
Tien gangen proeverij. Hmm, klinkt uitgebreid en dat was het ook. Na de lekkere en smeuïge sushi werden er op tempo een paar stevige gerechten tegelijk op tafel gezet, maar dat stoorde niet. Het was een proeverij nietwaar? Diverse gerechten dus: geroosterde kipfilet, gamba, spiesjes rund, romig chilipastaatje, goed stuk vis (baarsfilet?) zijn me het meest bijgebleven. Zo'n proeverij vraagt om een niet al te droge allemansvriend, die vonden we in een aantrekkelijke Chileense semillion.

Bediening attent. We zaten een hoge tafel in het bargedeelte. In mijn beleving de prettigste plek om te zitten.

Hilde N.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2014
Een echt top adresje! Heerlijke sushi en en Aziatische voorgerechten. De keuken is snel en daar houden we van. Hoofdgerecht kreeft is helemaal super om je vingers bij af te likken. De bediening doet haar best maar kan beter!
Ingrid R.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2013
verschillende keren geweest,.wij .vinden toch dat het minder word..jammer.,.bediening doet z.n best..decor is goed het eten word minder van smaak en variatie.
we komen wel weer en hopen dat men er aan werkt
tip . speciale koffie met ongezoete geslagen room maken[geen spuitslagroom...o zo fout]
Culinair-Journaliste .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2013
We begonnen met een grote sashimi schotel, nigiri hotategai (Jacobsschelpen) en nigiri unagi.

De grote sashimischotel was niet heel goed maar redelijk, al om al hadden de dorade en de yellowtail net te weinig smaak. De nigiri hotategai was ook redelijk, al was de smaak te mat. De nigiri unagi was echter heel smakelijk: mooie stukjes paling en mooi warm lauw zodat de smaak heel mooi tot haar recht komt.

Vervolgens bestelden we omdat het zo goed bevallen was nog een portie nigiri Unagi en twee porties tekka maki (tonijnrolletjes).
En toen ging het mis: de tonijn van de tekka maki rook sterk naar vis en smaakte heel weeïg. Uitkijken dus! Toen mijn gezelschap daar wat van zei tegen de kelner dat het niet mogelijk was. Mijn gezelschap zei toen tegen de kelner dat ie het desnoods zelf moest proeven. Hierop antwoordde de kelner dat dat helemaal niet hoeft want het is vers à la minute bereid. In plaats van een verse tekka maki te bereiden kregen we te horen dat we het dan maar niet moesten bestellen.

Voorts werd de nigiri unagi geserveerd. De nigiri unagi was deze keer koud. Dat betekent dus dat de paling niet vers wordt bereid. Nigiri unagi is immers een nigiri met gegrilde paling. Deze paling zal ongetwijfeld zijn gegrild misschien niet in de keuken van Umami. Wellicht paling uit een cellofaanverpakking dus. Omdat we eerder op de avond wel een goede nigiri unagi voorgeschoteld hadden gekregen hebben we de kelner erop geattendeerd dat deze nigiri unagi koud was in tegenstelling tot die van eerder op de avond. Hierop kregen we te horen dat we maar beter ergens anders konden gaan eten.

Kortom: een flinke tegenvaller dus!
MyrthePeerte .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2013
Wij zijn nu al een paar keer wezen eten in dit restaurant. Het eten is echt goed. De smaken zijn authentiek, of het nou gaat om een schaaltje gebakken rijst of een prachtige dragon roll: het is allemaal lekker! Het is verrassend en vers, mooie ingrediënten zoals eend, gamba’s etc. De bediening vind ik zeker niet attent genoeg. In zoverre, de prijzen bij Umami zijn best wel stevig, i.i.g. het is zeker niet goedkoop. Dan is het jammer als je steeds moet zwaaien om wat te drinken te krijgen. Het is soms zo erg, dat wij direct al een hele fles wijn in 1 keer bestellen, omdat als je het per glas doet, je niet meer te drinken krijgt dan 1 – 2 drankjes. Sommige tafels worden wel goed geholpen, het is net of er een soort voorkeursbehandeling is voor bepaalde vrienden of kennissen of zoiets. Ondanks dat, komen wij er graag speciaal voor uit Deventer gereden.