Umami by Han, Rotterdam

Binnenrotte 140 3011 HC Rotterdam Nederland Kaart

Over restaurant Umami by Han, Rotterdam

Modern Aziatisch

Het Shared Dining-concept van Umami is razend populair en is Nederland in een rap tempo aan het veroveren. Het idee is simpel: in een loungy setting geniet je samen van een 3-gangendiner. Selecteer telkens twee gerechten van een kaart vol Aziatische heerlijkheden en deel ze met je tafelgenoten.

Meer informatie over restaurant Umami by Han, Rotterdam

Maandag t/m Woensdag 17:00 - 22:00
Donderdag t/m Zaterdag 17:00 - 22:30

Lisa H.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Een modern, maar sfeervol restaurant. We werden heel vriendelijk onthaald. Alles werd keurig uitgelegd en we kozen voor het "socialdining" menu. We lieten alle kleine hapjes per gang in het midden van de tafel plaatsen, zodat we alles met z'n vieren konden delen. Zo kan je van elk gerechtje genieten. Zo werd het dus letterlijk een Social Dining. ;) Aan elk gerechtje was evenveel zorg besteed. Elk gerechtje was een plaatje op zich. We hebben echt genoten van het heerlijke eten en de bediening was super vriendelijk. Zeker voor herhaling vatbaar.
Bas H.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Mooi, modern restaurant. Wij namen het drie gangen socialdining menu. We konden beide per gang 2 gerechtjes kiezen. De porties zijn ruim voldoende en plaatjes om naar te kijken. De smaken waren ook primamet als uitschieters de lambcurry, de kingcrab en de softshelcrab. Twee minpuntjes, de muziek en de afzuigkap, die niet voldoende werkte. Tot slot de vakkundige en vriendelijke bediening. Top!
Arjanne H.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Wat is het lekker eten bij Umami. Wij worden erg blij van de keuze uit kleine gerechten, zodat we veel kunnen proeven. Elk gerecht is prima op smaak en goed klaargemaakt. We bevelen Umami dan ook geregeld aan en gaan zelf geregeld 'op herhaling'.
Emma E.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Ontzettend verrast door dit restaurant. Van buiten ziet het er niet erg aantrekkelijk uit, maar het eten komt prachtig geserveerd de keuken uit en smaakt ook heerlijk. Verder was de bediening ontzettend goed (ook de tweede keer toen we hier heengingen). Erg vriendelijk en nemen de tijd voor je als gast. Een ander pluspunt is dat iemand van de bediening constant de tafels in de gaten hield en bediening er op af stuurde, erg goed! Spannende combinaties qua eten, komen hier zeker vaker terug!
P K.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Een MSc gevierd. Het menu genomen en dat staat voor voldoende kleine en fijne gerechten. Mooi gepresenteerd. De nieuwe bedrijfskundige in ons gezelschap oordeelde dat de logistiek en bediening helemaal klopten. (Ze had dit restaurant dan ook zelf uitgezocht)
P K.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Een MSc te vieren. Het menu genomen. Leuke kleine gerechten. De borden zijn plaatjes. Hoewel modern van inrichting is de zaak toch gezellig. De nieuwe bedrijfskundige in ons gezelschap oordeelde dat logistiek en bediening perfect waren.
Betuweproever .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Op basis van de mooie recensies en de Bib Gourmand Umani by Han besproken op zondagavond. Gekozen voor de Social Dining kaart. Verrassende mooi gepresenteerde vis- en vleesgerechten van lam, beef, vis en schaaldieren. Goede uitleg van de vriendelijke bediening over de diverse gerechten. Een klein missertje was dat vergeten werd ons de wijn te laten proeven. Strakke maar functionele inrichting.
Chandra T.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Vandaag hier voor het eerst wezen eten. Goed ontvangen. Ziet er ook gezellig uit van binnen. We hebben voor een 4 gangen social dinning gekozen. Het eten was heerlijk. We waren echt verrast van de smaken. Per gang konden we kiezen uit 2 gerechten per persoon. Zo hebben we meerdere lekkere gerechten kunnen proeven. Al met al een heerlijke etentje gehad. Enig minpuntje vonden wij dat de tafels zo dicht op elkaar stonden dat je buren zo je gesprekken konden meeluisteren en andersom wij ook. Maar komen hier zekers nog eens terug!
Mignon V.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Was mijn 3e keer bij Umami. Nu met man en kind van 10 jaar. Heerlijk die diversiteit en elke keer wat anders. Lekker en het ziet er chique uit, terwijl het restaurant zeer makkelijk toegankelijk is
Yilinn .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Een paar dagen geleden zijn we met familie fantastisch gegeten bij Umami. Hele goede en persoonlijke bediening. We hebben een driegangenmenu genomen en alles was super op smaak. Zeker nog een keer!
Wva8x .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Goede, attente bediening. Leuke smaakcombinaties maar alles heel erg gekruid. Hierdoor proef je het hoofdproduct bijna niet meer maar de toevoegde kruiden en specerijen. Het interieur is simpel (bijv plastic stoelen) en was zaak oogde erg rommelig. Gezien de recensies hadden wij er meer van verwacht. Na 1 keer hebben wij het wel gezien.
TvW .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
In dit restaurant klopt alles: attente bediening, gratis tafelwater, prima wijnen en overheerlijke
gerechten.
Wij gingen voor het 4 gangen diner: social dining. Allerlei kleine gerechtjes met veel verschillende smaken en mooi opgediend. Ieder komt aan z'n trekken omdat je alles kan delen, vlees, vis en vegetarische gerechten.
Ook de espresso was van zeer goede kwaliteit. Kortom: aanrader!
Joep J.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Eergisteren heerlijk gegeten bij Han. Het was de tweede keer daar en wederom was het top! De smaken van elk gerecht bij Social Dining waren per gerecht perfect uitgebalanceerd en sterwaardig (10). De bediening was ook weer subliem vandaar een 9. Het decor was 8-waardig doordat de Binnenrotte op de schop ligt. Alleen het weer zat tegen, want we hadden liever buiten gegeten. Persoonlijk ben ik helemaal gek van de pikante gekruide kip op lijst nummer twee. Al met al kwaliteit voor je geld!

Joep
Chantal B.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2016
Wij hebben hier met 2 personen gegeten op een maandagavond. Natuurlijk gingen we hier met goede verwachtingen naar toe, maar we stonden uiteindelijk versteld van de lekkere gerechten die geserveerd werden. Ontzettend smakelijk! Onze favorieten waren het gerecht met King crab, tonijn tartaar, orange duck en de coquilles. Ach, eigenlijk was alles gewoon super. Desserts (pandan creme brulee en de brownie met frambozensaus) waren ook heerlijk. Wij kunnen niet wachten om ook de andere gerechten te proberen.

We hebben 4 gangen + een dessert besteld. Allebei een paar drankjes + koffie en thee na. Uiteindelijk rekening kwam onder de 100-,. Niet alleen erg lekker, maar ook een fatsoenlijke prijs-kwaliteit verhouding!

Wij hadden een ontzettend vriendelijke dame in de bediening, Anke. Ze heeft een duidelijke uitleg van het concept gegeven en kwam telkens uitleggen wat er op onze bordjes lag. Complimenten trouwens voor het snelle serveren, ondanks dat het vrij druk was voor een maandag.

Enige minpuntje is voor het decor. Restaurant zelf ziet er mooi uit, maar wij vinden de tafels veel te dicht op elkaar staan. Gelukkig was de tafel naast ons leeg en hadden we wat meer privacy, maar ik zou er zelf niet op een zaterdagavond gaan eten. Je zit bijna bij je buurman op schoot (minder dan een halve meter tussen de tafels). Ik vind dat persoonlijk niet ontspannen.
Ook regende het op onze tafel aan het raam. Ik denk een foutje in de bouwconstructie van het pand.
Wij zaten er niet erg mee en de bediening ging er op een leuke manier mee om, maar het mag wel vermeld worden.

Ondanks deze kleine puntjes waren wij zeer tevreden en komen wij zeker nog eens terug!
Ichiban .
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
Het is de tweede keer dat ik in dit restaurant heb gegeten. De eerte keer was het mij zeer goed bevallen, dus ik hoopte dat het dit keer weer net zo god zal zijn. Het was niet erg druk met het regenachtige weer op koningsdag. Het personeel was erg vriendelijk, zeer alert en gaf steeds een duidelijke uitleg bij de gerechten. Met zn viertjes hebben we weer van veel verschillende gerechten kunnen proeven. Echt heel fijn van dit shared dining menu concept. Als het ene gerechtje je minder smaakt, dan smikkel je gewoon van een andere gerechtje van je tafelgenoot. Alhoewel ik erbij moet zeggen dat alles even lekker smaakte voor mij. Het was een zeer geslaagde avond.
Sophie K.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
Gisteravond na enige tijd weer bij umami gegeten. Het menu was (helaas) nagenoeg onveranderd. Ik had een aantal gerechten waar ik niet heel enthousiast van werd, oa de kip was erg flauw. Vegetarisch is hier zeker een optie, maar de gerechten zijn gemiddeld wel duidelijk minder lekker dan de niet-vegetarische. Bediening was erg wisselend. Een meisje sprak erg snel, zodat je niet kon verstaan wat er op je bord lag. De jongen die ons bediende daar kon geen lachje vanaf. Het zou beter zijn als het bedienend personeel allemaal een nette broek onder hun sloof zouden dragen. Decor ok, blijft wat steriel. Helaas dit keer een stuk minder enthousiast dan voorgaande keer.
Okan D.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Het decor doet je denken aan een typisch Japans restaurant. Heerlijk eten! Wij hebben gekozen voor 'shared dining' en vonden het erg leuk om te doen. Je krijgt verschillende gerechten op tafel en daar kan iedereen van pakken. Wij hebben een extra gang genomen en dat was een heerlijk toetje! In eerste instantie bang dat het te weinig zou zijn, maar we gingen met een volle buik naar huis! We hadden 1 vegetariër in ons midden en dat zorgde voor een miscommunicatie, maar dat werd netjes opgelost! We kregen gewoon extra vegetarische gerechten, dus dat was enorm fijn! Bediening was top en attent en het eten was overheerlijk. Wij komen hier zeker terug!!!!!
MarcV13 .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Leuke en lekkere ervaring. Ruime keuze uit allerlei kleine gerechtjes, voor ieder wat wils. Zonder uitzondering mooi opgemaakte bordjes met uitstekende gerechtjes, zonder uitzondering heerlijk! Daarbij opgeteld de uitstekende bediening en redelijke prijzen maken een topper van dit restaurant! Wij komen snel weer terug...
Loek W.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Bij Umami is het loeidruk. Anders gezegd; bomvol. De ontvangst is zeer hartelijk. We krijgen een mooi tafeltjes aan het raam. De inrichting vinden wij vrij eenvoudig. Niets bijzonders eigenlijk. Daarbij treffen wij kleine papieren servetten op tafel aan. Dat is al direct een minpunt. Stoelen zonder armleuning heeft niet onze voorkeur en dan ook nog harde onduidelijke muziek. Wij nemen als start prosecco die geen bubbeltjes meer laten zien. Voordat wij maar iets kunnen zeggen haalt ober Robert (die onze achternaam heeft onthouden !) ze weg en komt met nieuwe glazen die wel vrolijk bubbelen. Prima en alerte ingreep. Daar worden we blij van. We nemen in het totaal 6 (!) kleine gerechten per persoon. Omdat wij met z'n tweeën zijn hebben we 12 gerechten. We kunnen niet anders dan constateren dat het een groot smaakfeest is. Het zijn teveel gerechten om ze allemaal langs te gaan maar zalm met biet, witlof en appel, makreel met sinaasappel, Vietnamese krokante chicken en krab met avocado (iets teveel mayonaise) en garnalen met kokos strelen onze tongen. De bijgerechten zijn Chinese bami en witte rijst. Serveerster Nicole die heel aardig is zorgt dat het tempo niet te hoog ligt en zo proeven wij de avond door. We boeken niet het wijnarrangement want dan krijg je bij elk gerecht een glaasje wijn. Dat lijkt ons teveel van het goede. We nemen een Gruner Veltliner en dat blijkt een uitstekende keuze. Kijken we terug op de avond dan is er maar een conclusie mogelijk: wij gaan absoluut terug. Umami is een aanrader voor een ieder die liefhebber is van de Aziatische keuken.
Loek Wijchers
Wimvankeulen29 .
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2016
De Umami vestigingen krijgen binnenkort allemaal een upgrade en dat is ook wel nodig. Waar Umami nu nog een beetje massaal is, gaat het binnenkort een hele andere kant op; warm en hip.

Het eten verdient deze nieuwe ambiance absoluut. Want wat eet je hier toch goed, voor een euro of 23. 3 gangen kiezen, sommig gerechten tegen een meerprijs van 2 euro. Altijd doen, is iedere cent waard. Ik geniet het meeste van de coquilles in panko en de soft shell crab.

De desserts laten helaas wel wat te wensen over, maar eigenlijk is dat ook zonde met zoveel lekkers op de kaart.