Umami by Han, Rotterdam

Binnenrotte 140 3011 HC Rotterdam Nederland Kaart
In het strak ingerichte restaurant aan de Binnenrotte draait het om social dining. Umami is de vijfde basissmaak, naast zoet, zuur, zout en bitter. Vertaald uit het Japans betekent dit ‘heerlijke smaak’ - en heerlijk is het bij Umami zeker. Han Ji is de naam van de Chinese chef, die verschillende restaurants heeft en in Den Haag al eens een Michelinster achter zijn naam had staan. Er is zowel het Social Dining Menu (3 gangen, €26,50) als een Bib Gourmand Menu (€29,50). Bij deze gangen krijg je 2 gerechten per gang, wat keer op keer een smaaksensatie betekent. Bestel er sowieso een tussengang bij, of nog meer gangen, want UMAMI by Han stelt niet teleur.

Geschreven door: Jean-Paul Schaddé Dooren, van Cityguys.nl
Fotografie door: Ashkan Mortezapour van Dishtales.com

INSIDER tip

Als je het menu bestelt dan krijg je per gang 2 gerechtjes. Wat een verwennerij!

Over het restaurant Umami by Han, Rotterdam

Modern Aziatisch

Het Shared Dining-concept van Umami is razend populair en is Nederland in een rap tempo aan het veroveren. Het idee is simpel: in een loungy setting geniet je samen van een 3-gangendiner. Selecteer telkens twee gerechten van een kaart vol Aziatische heerlijkheden en deel ze met je tafelgenoten.

Meer informatie over restaurant Umami by Han, Rotterdam

Maandag t/m Woensdag 17:00 - 22:00
Donderdag t/m Zaterdag 17:00 - 22:30

Jouw recensie over het restaurant Umami by Han, Rotterdam

Niek V.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2018
Op een vrijdag avond het share menu genomen en ook alles ge-shared. Heerlijk gegeten en genoten prima uitleg en heerlijke ambiance. Gaan we nog een keer terug..... zeker.
Sander L.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2018
Heerlijk gegeten, zeer attente bediening en een zeer redelijke prijs. Het restaurant bouwt op het concept van social dining, waarbij je idealiter je gerechten met je tafelgenoten deelt. Daarnaast kies je per gang twee gerechten, waardoor het mogelijk is om zeer divers en uitgebreid te eten. Zeker de Bib Gourmand waardig.
Cor R.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2018
Vanavond voor het eerst met mijn echtgenote gegeten bij Umami, zijn hartelijk ontvangen door een uiterst vriendelijke Amy, en overige bediening die ons op een professionele wijze het uitgebreide concept uitlegden.
Verbaast waren wij over de keuze’s van het assortiment.
Elk gerecht keer op keer een schilderijtje.
Wij kozen voor het Social Dining Menu , inclusief tussengerecht, echt een aanrader.
Kortom wij hebben genoten en zijn voornemens zeker weer eens terug te komen.
Peter O.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2018
Op een of andere manier is dit het niet voor me. Ben werkelijk bij niet een gerecht positief verrast. Ook de "bijpassende" deden het niet bij de gerechten. Jammer, zag er allemaal mooi uit maar wat smaak betreft zeker de prijs niet waard.
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2017
De roem van deze keten snelde al vooruit en ik moet eerlijk zeggen: dat viel absoluut niet tegen. De mooiste gerechten zit een kleine toeslag op, maar was zeer zeker de moeite waard.
Rob O.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2017
Zalig gegeten. Leuke sfeervolle zaak, erg kundige en vriendelijke bediening; helemaal top. Nadeel: 20.30 uur gaan eten en dan de 4 gangen bestellen is geen goed idee. De kleine gerechtjes komen in veel te hoog tempo achter elkaar. Op de vraag of het wat langzamer kon, kwam botweg het antwoord dat de keuken om 22.30 uur sluit.
Daniel-DB V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Ik weet niet meer precies wat ik gegeten heb, maar alle gerechtjes zagen er prachtig uit. Wij hebben 3x twee gerechtjes gegeten. Mooi opgemaakt en ik vond de smaken heel verrassend. Dit was bij iedereen van het gezelschap. Iedereen vond alles lekker, dus het was gewoon erg goed.
Het restaurant zag er trendy uit en prima om te verblijven. Als ik weer in Rotterdam ben ga ik daar zeker weer eten!
Cynthia A.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2017
Wij aten hier het Bib Gourmand menu met bijpassende wijnen. Het menu bestaat uit drie gangen met, per gang, twee gerechten. De smaakcombinaties en opmaak zijn uit de kunst. Ik heb al veel bekenden aangeraden hier te gaan eten. Wellicht kwam het door onze late reservering (ze hebben ons een tafel aangeboden als we er op tijd waren, gezien om 9 uur de volgende reservering gepland stond), maar de gerechten kwamen voor mijn gevoel wat snel na elkaar. Het restaurant leent zich hierdoor en door de sfeer niet echt voor een lange avond tafelen. De bediening is keurig, wat formeel zelfs. Het heeft lang geduurd voor we hier zijn gaan eten door de wat ongezellige uitstraling van het restaurant, maar ik kan het iedereen aanraden. Het eten is fantastisch!
Eveline R.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
Wij hebben hier met 6 gezellige dames op zondag 2 april gegeten, het was erg goed en lekker, ieder gerechtje lijkt wel een schilderijtje. Ook aparte gerechten zoals de soft shell crab, een aantal dames waren hier voor het eerst maar het is bij iedereen goed bevallen, een hele vriendelijke dame in de bediening die ook het concept goed heeft uitgelegd. Lams curry erg goed, little gem salade, kingcrab, het was geweldig, wij kijken terug op een heerlijke culinaire afsluiting van ons dames dagje Rotterdam !
Michael V.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
Net als in Den Haag is het hier ook weer erg goed. Zeker de prijs/kwalliteitverhouding is goed. Heerlijke gerechtjes die je kunt delen in een mooi restaurant, wellicht voor sommige iets te kil aangekleed maar mij beviel het wel. Goede bediening en heerlijk eten voor een erg goede prijs.
Addy V.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2017
met de heerlijk 10 daagse hier gegeten
5 gangen met heerlijke wijnen.
elke gang was 2 gerechten.
de enthousiaste en kundige bediening van Emily maakte onze
avond compleet
een ster waardig
MariekeMaesen .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Het was weer een genot om hier te eten: superheerlijk eten dat ook nog eens prachtig gepresenteerd wordt, goede wijn, ontzettend vriendelijke bediening, sfeervolle inrichting. Het zijn wel heel veel superlatieven achter elkaar maar dat verdient dit restaurant ook.
Antonie V.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2017
Vanavond weer heerlijk wezen eten bij Umami, altijd vriendelijke bediening hier en leuke verassende gerechten, ik zou zeggen dat dit een van mijn favoriete restaurants is omdat ze gewoon een uitstekende prijs kwaliteit verhouding hebben
Johnny S.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2017
Vriendelijke bediening en leuke plek om te zitten. Kwaliteit van het eten was wisselend. Eend en kwartel lekker. Haricots verts met erg veel saus en vis niet helemaal dagvers. Voldoende maar niet super.
Theo S.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2017
Maandagavond. Niet vol. Eerste keer Umami. Wij (met z'n 2en) kozen voor 'social dining'. Aardig concept om zo diverse gerechtjes te proberen. Meeste gerechten lekker. Porties beperkt en onderscheid tussen gangen niet heel duidelijk. Wel ruime keuze per gang. Prima gegeten. Wachttijd tussen de gangen liep wat op en was nog net acceptabel. Bediening vriendelijk. Inrichting eenvoudig.
Kuno S.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Eigenlijk overtreft deze formule het originele restaurant van Han Ting in Den Haag. Voor zo'n prijs, zo lekker eten....wow.... eten fantastisch, wijnen goed, personeel super, ik kan dit restaurant niet genoeg aanbevelen...Als je voor 50 euro pp (en dat is inclusief 4 a 5 drankjes pp) een top avond wilt hebben: Ga naar Umami....
Het leuke hier is dat het op een soort van tapas idee lijkt.... je bestelt met z'n tweeen maarliefst 12 gerechtjes, die ook echt niet eens klein zijn. Ze worden opgediend in 3 rondes van elk 4 gerechtjes.... Keuze is super, vlees, vis, groente, het is er allemaal..... Zeewier, Paksoi, de lamscurry, alle visgerechten, het was allemaal even lekker.... Mooie moderne inrichting, heerlijk lounge gevoel....
Lisa D.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Een modern, maar sfeervol restaurant. We werden heel vriendelijk onthaald. Alles werd keurig uitgelegd en we kozen voor het "socialdining" menu. We lieten alle kleine hapjes per gang in het midden van de tafel plaatsen, zodat we alles met z'n vieren konden delen. Zo kan je van elk gerechtje genieten. Zo werd het dus letterlijk een Social Dining. ;) Aan elk gerechtje was evenveel zorg besteed. Elk gerechtje was een plaatje op zich. We hebben echt genoten van het heerlijke eten en de bediening was super vriendelijk. Zeker voor herhaling vatbaar.
Bas H.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Mooi, modern restaurant. Wij namen het drie gangen socialdining menu. We konden beide per gang 2 gerechtjes kiezen. De porties zijn ruim voldoende en plaatjes om naar te kijken. De smaken waren ook primamet als uitschieters de lambcurry, de kingcrab en de softshelcrab. Twee minpuntjes, de muziek en de afzuigkap, die niet voldoende werkte. Tot slot de vakkundige en vriendelijke bediening. Top!
Arjanne H.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Wat is het lekker eten bij Umami. Wij worden erg blij van de keuze uit kleine gerechten, zodat we veel kunnen proeven. Elk gerecht is prima op smaak en goed klaargemaakt. We bevelen Umami dan ook geregeld aan en gaan zelf geregeld 'op herhaling'.
Emma E.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Ontzettend verrast door dit restaurant. Van buiten ziet het er niet erg aantrekkelijk uit, maar het eten komt prachtig geserveerd de keuken uit en smaakt ook heerlijk. Verder was de bediening ontzettend goed (ook de tweede keer toen we hier heengingen). Erg vriendelijk en nemen de tijd voor je als gast. Een ander pluspunt is dat iemand van de bediening constant de tafels in de gaten hield en bediening er op af stuurde, erg goed! Spannende combinaties qua eten, komen hier zeker vaker terug!