Umami by Han, Maastricht

Stationsstraat 12 6221 BP Maastricht Nederland Kaart

Over restaurant Umami by Han, Maastricht

Modern Aziatisch

Het Shared Dining-concept van Umami is razend populair en is Nederland in een rap tempo aan het veroveren. Het idee is simpel: in een loungy setting geniet je samen van een 3-gangendiner. Selecteer telkens twee gerechten van een kaart vol Aziatische heerlijkheden en deel ze met je tafelgenoten.

Meer informatie over restaurant Umami by Han, Maastricht

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag 16:00 - 22:30
Woensdag t/m Zondag 12:00 - 22:30

Lisa M.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Meerdere keren gegeten en alle keren was het eten erg smakelijk en een goede portie. Nauwelijks tegenvallende gerechtjes gehad. Zitten bijzondere smaakcombinaties bij en genoeg afwisseling. Sfeer ook prima maar het was erg warm. Zo warm dat we tijdens het diner naar buiten moesten om af te koelen en na het eten zo snel mogelijk weg wilden, zonde! Ook de serveerster maakte erg veel fouten. Tot drie keer toe hetzelfde, niet bestelde glas wijn gekregen en ook daarna nog meermaals fouten met de bestelling.
Patricia J.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Bij Umami gegeten met vrienden. Inrichting restaurant is OK, maar iets aan de kille kant. Dat geldt zeker niet voor de temperatuur. Op stookkosten werd bepaald niet bezuinigd. Het personeel is vriendelijk en maakt tijd voor een praatje. Er was ruime keuze aan gerechtjes en deze waren met zorg klaar gemaakt. Doordat wij met vier waren konden we per gang veel gerechtjes proeven. We vreesden vooraf dat het te weinig zou zijn, maar het was meer dan genoeg. Het was echt niet nodig om de mogelijke extra gang te nemen. Dat hadden drie van ons niet meer op gekund. De gerechtjes werden mooi gepresenteerd. Ook was sprake van bijzondere smaakcombinaties. Zeker geen all you can eat shusi zoals in eerdere recensies wel wordt aangegeven. Dan vraag ik me toch echt af waar dit soort "sushi" geserveerd wordt. Daarvoor zijn de gerechtjes veel te bijzonder. Wij vonden het in ieder geval heerlijk.
Arie N.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Jammer, hier hadden we meer van verwacht.... Mijn 1e indruk 'een gepimpte all-you-can-eat-sushi-tent' blijft helaas hangen. Maar dan zeker geen all-you-can-eat. Een enorme eetzaal, met banken en een slechte akoestiek. Geen tafellinnen of -lopertje. De enthousiaste bediening heeft de avond nog gered. Op zich wel leuke gerechtjes, maar ik had er gewoon meer van verwacht. Kippendijfilet met een pindasaus waarvan ik het idee had dat deze niet 'van scratch' zelf was gemaakt, maar uit een potje/pakje kwam, dat soort werk. Voor ons geen 2e keer!
Jules B.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Voor het eerst dit jaar weer bij ons favoriete asian quisine restaurant in Maastricht wezen eten..

En eigenlijk een beetje teleurgesteld, want de gerechtjes binnen dit concept kunnen niet meer in de buurt komen van de kleine schilderijtjes vol met smaaksensaties die hier in het eerste jaar na de opening geserveerd werden.

Lijkt er op dat de keuken het ontzettend hoge niveau niet heeft kunnen handhaven. Blijft natuurlijk een moment opname, maar wij waren lichtelijk teleurgesteld. Tuurlijk was het eten lekker maar niet meer sensationeel.

Pi3pser003 .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Het is in Maastricht even zoeken naar een wat moderner concept wat de keuken betreft.
3 gangen en per gang 2 gerechtjes. Mooi opgebouwd en VOORTREFFELIJK wat smaak betreft.
De bediening is rustig maar zeer adequaat en het restaurant zorgt ervoor dat je er met z'n vieren prima kan praten zonder omgevingsgeluid. Zeer ruim opgezet en toch gezellig.
Absolute aanrader.
Eveline T.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Leuk concept 'sociale dining'.
Sommige gerechten zouden wat mij betreft iets beter gekruid kunnen worden (wat te 'waterig') en soms wat minder in een 'saus' verdronken hoeven te worden, maar over het geheel was het eten lekker. Dat er 2 euro meer betaald moet worden voor de 2 coquilles die je krijgt, vind ik alleen wat overdreven. Service was vriendelijk en attent. Al met al leuk gegeten, maar ik zou het niet zo snel weer doen. Daarvoor zijn de gerechten niet 'bijzonder' genoeg voor.
Annifunnz .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
We waren hier met z´n vieren eten. Het eten was FANTASTISCH. Het was een smaak sensatie met allerlei verschillende smaken. Het drie gangen menu was lekker licht maar meer dan genoeg. We waren heel tevreden.
Ik mag geen gluten eten maar dat was helemaal geen probleem. Ze gaven aan, welke gerechten geen gluten bevatten en dat waren er heel veel.
Babetschuil .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
heerlijke kleine gerechtjes ( we namen het 5 gangen menu) met hele mooie opmaak en originele gerechten. Werkelijk zalig gegeten en we komen hier zeker terug.
Els V.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Afgelopen zaterdag werden mijn man en ik hier verrast met een etentje door onze dochter en zoon met vriendin voor ons 30 jarig huwelijk. Het was in één woord fantastisch !!! Zelfs bos rozen van het restaurant gekregen en na afloop kregen we allemaal nog een roos mee. Personeel was heel attent en humorvol. Alle kleine hapjes waren heerlijk van smaak en mooi opgemaakt. Alles zag er even fris, smaakvol en gezellig uit. Ook voor vegetariërs: genoeg keus. De hapjes die wij hadden waren o.a. met: heilbot / Iberisch varken / ossehaas / zalm / gemarineerde paksoi / speciale sperziebonen / gemarineerde tofu met paddestoelen / zeebaars etc. Echt een aanrader !!
Robert S.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Ik heb hier twee avonden achtereen gegeten! Heerlijk al die verschillende kleine hapjes hele diverse smaken, niet pittig, wel gekruid. Mooi opgemaakt en prima wijn erbij. Vriendelijke bediening, alleen aan de inrichting valt nog wel wat te verbeteren..
Ayusah .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Heerlijk gegeten en erg vriendelijk personeel. Wij hadden het vijfgangenmenu van de chef en alle gerechten waren even verrassend als lekker. Enig klein minpuntje is dat de vijf gangen misschien net te veel zijn, maar dat kun je zelf bepalen uiteraard. Prijs kwaliteit verhouding is ook erg goed. Zeker een aanrader als je in Maastricht bent en van de Aziatische keuken in een culinair jasje houdt!
Dennis S.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
wat een smaaksensatie. ik was onder de indruk. wat betreft het eten niet anders dan lof. het ene gerecht was nog lekkerder dan de andere. minpunt is dat we ontzettend lang moesten wachten tussen de gangen door. het was ook heel druk die avond. als je veel geduld hebt is het eten het wachten wel waard. ik ga hier heen als ik geen druk avondprogramma heb, want heb er ruim twee uur gezeten voor drie gangen
Hans B.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2015
Allemaal kleine hapjes. Oosterse Tapas als het ware. Het gevaar bestaat dat alles hetzelfde gaat smaken en dat gevaar werd ook bij Umami niet helemaal vermeden. We waren met twee en als je elk van het gerecht van de ander ook iets proeft, is er twaalf keer een smaaksensatie. Dit in een op zichzelf prettig hoog tempo. Echter dat laat zich minder goed combineren, dat hoge tempo en al die smaken die over elkaar heen buitelen en daardoor een beetje hetzelfde worden.
De gefrituurde garnaal viel op als een saaie smakeloos deegreepje. Er was geen vissmaak aan de binnenzijde meer te bekennen. De kip in kerrie en kokos was heerlijk. Het kerrie lam was lekker terwijl het lam minder saus, ben de combinatie vergeten, een beetje taai was. De score is positief, maar ik zou dit geen tweede keer doen. Dan wordt het saai. Saai komt ook door de inrichting en de belichting. Het is een soort loungehal met verstilde zitjes. Te weinig leven, teveel de wachtkamer van een prive kliniek. De bediening was goed en foutloos. Echter er was niets persoonlijks te bespeuren en leek in die zin op de chinees van de jaren zestig.
Jacky M.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2015
Genoten van het 3 gangen menu ( je kunt per gang 2 gerechtjes liezen per persoon). Goede kwaliteit voor een goede prijs. Elk gerechtje op zich was heerlijk; vooral de tonijn, lemon witvis, eend en ossenhaas waren onze favoriet. Service en setting ook goed. Aanrader als je van Aziatische smaken houdt!
Jean-Paul W.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
De recensies zijn waar: fantastische sfeer, fantastisch eten en uitstekende service. Het shared dining concept is perfect om veel verschillende gerechten te proeven die geen van alle teleur stellen. Twijfel niet om hier een keer te gaan eten!
Emveebee _.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Ze maken waar wat ze beloven: het is Aziatisch met een Franse twist.
Leuk concept van keuze uit veel verschillende gerechtjes. Met name de lamstartaar was heerlijk. Andere gerechten waren wat minder uitgesproken van smaak (m.n. Sepia). Leuk bijpassend wijnarrangement.
De inrichting is licht en modern.
Suus S.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Gisteravond voor de vierde keer gegeten bij Umami, en het was wederom fantastisch! Ondanks dat er een zeer groot gezelschap was, en de zaak helemaal vol zat, kregen wij elke gang uitstekend geserveerd door het immer vriendelijke en kundige personeel. Men weet wat er geserveerd wordt en heeft kennis van de producten en bijpassende wijnen.
De lamstartaar en op de huid gebakken zeebaars waren de grote favorieten van de avond evenals de Brownie en het Red bean ijs als dessert.
Het is elke keer weer genieten en wij komen dan ook zeker snel weer terug.
Sigrid B.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Voor de tweede x weer heerlijk gegeten! Het shared dini g concept, waar we in eerste instantie beetje sceptisch over waren, werd toch na dat de gerechten gebracht waren veelvuldig toegepast!! De van alles heerlijk geproefd!!
Mag-deLa-Isla .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Op 3 okt.jl. gedineerd bij UMAMI. De hoge verwachtingen werden niet waargemaakt. De prijs kwaliteit is niet in balans. Bij binnenkomst in een vrijwel leeg restaurant werden we naar een tafel verwezen, op de meest donkere plek van het restaurant. Op ons verzoek graag elders te willen zitten werd niet moeilijk gedaan.De ambiance is nogal clean, eerder kil en vrij onpersoonlijk.
Te beginnen met het shared diner, een driegangenmenu hetgeen allemaal uit kleine verschillende hapjes bestaat, die je zelf kunt uitkiezen ( met of zonder extra bijbetaling).
De eerste gang begon aardig de stemming zat erin, alleen de eerste domper was dat de rauwe zalm niet meer goed was. We hebben dit gerecht laten staan. Echter volgens de bediening was de zalm dagvers, onze constatering kon niet kloppen. Discussie gesloten. De tweede gang daar hadden de garnalen in tempura niet het krokante luchtige deeglaagje wat je als kenner mag verwachten ,maar alles was klef en papperig. Bijzonder jammer. De derde gang daar werden de porties steeds minimaler, vooral daar waar we groentes hadden besteld. Al bij al vervielen er al twee van de gerechten bij dit shared diner ervwerd ook geen ander vervangend gerechtje geboden ter compensatie.

Iets meer aandacht voor de klant, minder formeel, wellicht een meer enthousiast of hartelijker gebaar dat zou de bediening zeker niet misstaan.

Enfin op de eindafrekening stond een fles water en niet door ons besteld op de rekening. Bij de opmerking om dit dan in mindering te brengen werd in eerste instantie niet adequaat gereageerd. Du moment dat ik aangaf nooit meer dit restaurant te zullen bezoeken werd de rekening alsnog gecorrigeerd.
Al bij al volgens de ranking zou dit een hoog genoteerd restaurant zijn. Maar het viel nogal tegen en afgaande op eerdere recensies had ik er meer van verwacht. Het is zeker niet een restaurant waar ik voor een tweede keer naartoe zal gaan.
Geachte Mag-deLa-Isla,

Hartelijk bedankt voor uw mening. We nemen elke recensie heel serieus en ik heb gelijk de door uw gedeelde ervaringen besproken met de manager.

U gaf aan dat onze prijs kwaliteit niet in balans Is. Uw rekening bedroeg 57 euro voor 12 verschillende gerechten die met aandacht en zorg worden voorbereid en vier consumpties. Hoewel uw besteding 30% lager lag dan de gemiddelde besteding bij ons, hoor ik ook graag van u hoe we de prijs kwaliteit nog beter kunnen maken, zodat We ook u tevreden kunnen stellen.

U gaf aan dat de zalm niet goed Was en U gaf ook aan dat rauwe zalm het lekkerst Is met wasabi en sojasaus, zoals ze bij Japanse restaurants ook serveren. Echter, wij serveren de zalm met een Thaise groene pesto en rode biet saus. Dit is wellicht een gewaagde combinatie, maar na 3 jaar sinds opening, blijft dit een van de favorieten van onze gasten. We experimenten voortdurend met nieuwe combinaties en imiteren niet graag van andere restaurants. U eindigde de discussie met uw mening dat het alsnog lekkerder Is met sojasaus en wasabi. We gaven aan dat dit geen probleem Is voor de volgende keer. Als onze gasten dat willen, dan voeren We het ook uit.

De tempuradeeg Was niet goed volgens u. Dat is een gerecht dat zeer vaak gekozen wordt bij ons en ook hoge waarderingen krijgt. Enkele gasten van ons komen terug, puur voor dit ene gerecht. We vinden het jammer dat uw geserveerde tempura gerecht niet naar behoren Was. Hierover hebben We ook niets vernomen van u. Anders hadden We gelijk een nieuwe portie voor u bereid.

De fles water die geserveerd werd, die volgens u niet besteld was, Had u wel volledig geconsumeerd. Hoewel u deze ook kon weigeren, deed u dit niet. Uiteindelijk hebben We deze van de rekening verwijderd omdat We graag de gast gelijk geven.

Tot slot bij de rekening wilde u gesplitst betalen. Uw tafelgenoot Had een X bedrag contant gegeven inclusief fooi (dit gaf u zelf aan) en u wilde de rest pinnen. Echter, het exacte bedrag werd gepind en daardoor verdween de fooi ook. Erg jammer, maar hopelijk kunnen We het de volgende keer terugverdienen door u volledig tevreden te stellen. We staan open voor alle kritiek en verbeterpunten.

Nogmaals bedankt voor uw mening.

Reactie van proever:

Beste,

Ik kan begrijpen dat u teleurgesteld bent n.a.v. mij recensie. Het is ook niet mijn intentie om in een welles/ nietes discussie te belanden. Prima dat u ook uw toelichting geeft. Mijn kritiek blijft zoals deze is geschreven. Er was door ons duidelijk aangegeven dat de zalm niet goed was, het had niets te maken met het feit dat dit kwam door de Thaise groene pesto. Ik ben uitstekend bekend met Thaise en Japanse gerechten, zo ook gewend aan de soms aparte combinaties.Dat de tempura niet is zoals die behoort te zijn is jammer, maar gezien het feit dat onze eerste opmerking niet werd aangenomen hadden we geen zin om over de tweede gemiste kans een discussie aan te gaan.
Mbt tot de fles water, we waren op dat moment niet alert genoeg inzoverre er zijn tegenwoordig restaurants die het water in flessen op tafel serveren. Het was onduidelijk voor ons te zien en de fles werd al opengedraaid voor we goed beseften dat we een fles water moesten afnemen. Bij aanvang hadden we duidelijk gevraagd om eerst gewoon plat water. We hebben het door u aangeboden water dus geconsumeerd in de veronderstelling dat hetgeen we duidelijk hadden gevraagd zou worden aangeboden ( niet fijn om achteraf een rekening voor dit water te krijgen)
Toch hoop ik dat uw klandizie die wel content is over UMAMI trouw blijft komen.
F E.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Dit was puur genieten.
Alle gerechten waren goed, maar we hadden wel enige voorkeur.
Bij de eerste gang waren de Mango Prawns bij mijn echtgenoot favoriet.
Voor mij was dat de Tuna Tartare.
Bij de tweede gang waren de coquilles (Panko Scallops) perfect bereid, maar ook de Orange Duck verdient een pluim.
Wij komen hier zeker weer als we in Maastricht zijn.