Umami by Han, Maastricht

Stationsstraat 12 6221 BP Maastricht Nederland Kaart

Over het restaurant Umami by Han, Maastricht

Modern Aziatisch

Het Shared Dining-concept van Umami is razend populair en is Nederland in een rap tempo aan het veroveren. Het idee is simpel: in een loungy setting geniet je samen van een 3-gangendiner. Selecteer telkens twee gerechten van een kaart vol Aziatische heerlijkheden en deel ze met je tafelgenoten.

Meer informatie over restaurant Umami by Han, Maastricht

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag 16:00 - 22:30
Woensdag t/m Zondag 12:00 - 22:30

Jouw recensie over het restaurant Umami by Han, Maastricht

Stacey W.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2018
We kozen voor het shared dining menu en hebben voortreffelijk gegeten! Helaas was het te druk en te weinig personeel. Hierdoor moesten we erg lang wachten op de gangen en zaten we vaak te lang met lege borden aan tafel. Ook hadden we graag een dessert gewild, maar het duurde te lang voordat iemand onze bestelling kwam opnemen. We besloten om het dessert te skippen aangezien we al ruim 3 uur in het restaurant zaten. Tevens was de akoestiek slecht waardoor we elkaar vaak niet verstonden. Het interieur mag ook wel wat beter vonden wij. Ondanks de drukte en de lange wachttijden bleef de bediening erg vriendelijk!
Ron S.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2018
Deze keer Bib Gourmand menu. Het is lekker maar wat ons opviel is dat bijna alles gepaneerd is van de gamba's tot de zure kip. Alles komt in een jasje en daar zijn wij niet zo van. Bediening uiterst vriendelijk. We weten dat als jezelf kiest je meer invloed hebt. Dus de volgende keer weer shared dining.
Martine I.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
Eerste kennismaking met dit concept. Gekozen voor het social menu.In totaal 12 gerechten verdeeld over 3 gangen. Alles smaakte puur en voortreffelijk. Wij gaven aan dat we iets pauze wilde tussen de 2e en 3e gang. Werd keurig opgevolgd.
Vriendelijke bediening.
Er zijn 2 ruimtes waar tafels staan opgesteld. Achter de bar..Grote ruimte met tafels en voor de bar aan de raamzijde.
NielsArnhem .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2017
Verrassende gerechtjes! Wij hadden het Social menu en konden dus zelf de gerechtjes kiezen. Leuke combinaties qua uiterlijk en smaak. Er is ook een behoorlijke keuze in lekkere wijn. De bediening was bijzonder aardig. Wij hadden een mooie plaats bij het raam. Achterin is de zaak een stuk groter. De banken zitten niet heel goed, je zakt er nogal in weg. Dat werd overigens heel attent opgelost met een kussentje.
Irma O.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Gerechten. zijn creatief, goed van smaak. Ondanks dat we een Bib gourmandmenu hadden wilden ze sommige op ons verzoek gerechten vervangen. Meer dan genoeg. Heerlijk eten, het ziet er mooi uit en het personeel is heel erg vriendelijk.
Ron S.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2017
Social dining, 3 x 4 gerechten om te delen. Alle gerechten zijn fantasievol en lekker. Krab, eend, gamba, paksoi. Heerlijk vers en echt smaakvol. Rose voor mij wat aan de zoete kant. Bediening was wat onervaren en onwennig. Prijs-kwaliteit is perfect.
lisa M.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Meerdere keren gegeten en alle keren was het eten erg smakelijk en een goede portie. Nauwelijks tegenvallende gerechtjes gehad. Zitten bijzondere smaakcombinaties bij en genoeg afwisseling. Sfeer ook prima maar het was erg warm. Zo warm dat we tijdens het diner naar buiten moesten om af te koelen en na het eten zo snel mogelijk weg wilden, zonde! Ook de serveerster maakte erg veel fouten. Tot drie keer toe hetzelfde, niet bestelde glas wijn gekregen en ook daarna nog meermaals fouten met de bestelling.
Patricia J.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Bij Umami gegeten met vrienden. Inrichting restaurant is OK, maar iets aan de kille kant. Dat geldt zeker niet voor de temperatuur. Op stookkosten werd bepaald niet bezuinigd. Het personeel is vriendelijk en maakt tijd voor een praatje. Er was ruime keuze aan gerechtjes en deze waren met zorg klaar gemaakt. Doordat wij met vier waren konden we per gang veel gerechtjes proeven. We vreesden vooraf dat het te weinig zou zijn, maar het was meer dan genoeg. Het was echt niet nodig om de mogelijke extra gang te nemen. Dat hadden drie van ons niet meer op gekund. De gerechtjes werden mooi gepresenteerd. Ook was sprake van bijzondere smaakcombinaties. Zeker geen all you can eat shusi zoals in eerdere recensies wel wordt aangegeven. Dan vraag ik me toch echt af waar dit soort "sushi" geserveerd wordt. Daarvoor zijn de gerechtjes veel te bijzonder. Wij vonden het in ieder geval heerlijk.
Arie N.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Jammer, hier hadden we meer van verwacht.... Mijn 1e indruk 'een gepimpte all-you-can-eat-sushi-tent' blijft helaas hangen. Maar dan zeker geen all-you-can-eat. Een enorme eetzaal, met banken en een slechte akoestiek. Geen tafellinnen of -lopertje. De enthousiaste bediening heeft de avond nog gered. Op zich wel leuke gerechtjes, maar ik had er gewoon meer van verwacht. Kippendijfilet met een pindasaus waarvan ik het idee had dat deze niet 'van scratch' zelf was gemaakt, maar uit een potje/pakje kwam, dat soort werk. Voor ons geen 2e keer!
Jules B.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Voor het eerst dit jaar weer bij ons favoriete asian quisine restaurant in Maastricht wezen eten..

En eigenlijk een beetje teleurgesteld, want de gerechtjes binnen dit concept kunnen niet meer in de buurt komen van de kleine schilderijtjes vol met smaaksensaties die hier in het eerste jaar na de opening geserveerd werden.

Lijkt er op dat de keuken het ontzettend hoge niveau niet heeft kunnen handhaven. Blijft natuurlijk een moment opname, maar wij waren lichtelijk teleurgesteld. Tuurlijk was het eten lekker maar niet meer sensationeel.

Pi3pser003 .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Het is in Maastricht even zoeken naar een wat moderner concept wat de keuken betreft.
3 gangen en per gang 2 gerechtjes. Mooi opgebouwd en VOORTREFFELIJK wat smaak betreft.
De bediening is rustig maar zeer adequaat en het restaurant zorgt ervoor dat je er met z'n vieren prima kan praten zonder omgevingsgeluid. Zeer ruim opgezet en toch gezellig.
Absolute aanrader.
Eveline T.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Leuk concept 'sociale dining'.
Sommige gerechten zouden wat mij betreft iets beter gekruid kunnen worden (wat te 'waterig') en soms wat minder in een 'saus' verdronken hoeven te worden, maar over het geheel was het eten lekker. Dat er 2 euro meer betaald moet worden voor de 2 coquilles die je krijgt, vind ik alleen wat overdreven. Service was vriendelijk en attent. Al met al leuk gegeten, maar ik zou het niet zo snel weer doen. Daarvoor zijn de gerechten niet 'bijzonder' genoeg voor.
Anni J.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
We waren hier met z´n vieren eten. Het eten was FANTASTISCH. Het was een smaak sensatie met allerlei verschillende smaken. Het drie gangen menu was lekker licht maar meer dan genoeg. We waren heel tevreden.
Ik mag geen gluten eten maar dat was helemaal geen probleem. Ze gaven aan, welke gerechten geen gluten bevatten en dat waren er heel veel.
Babetschuil .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
heerlijke kleine gerechtjes ( we namen het 5 gangen menu) met hele mooie opmaak en originele gerechten. Werkelijk zalig gegeten en we komen hier zeker terug.
Els V.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Afgelopen zaterdag werden mijn man en ik hier verrast met een etentje door onze dochter en zoon met vriendin voor ons 30 jarig huwelijk. Het was in één woord fantastisch !!! Zelfs bos rozen van het restaurant gekregen en na afloop kregen we allemaal nog een roos mee. Personeel was heel attent en humorvol. Alle kleine hapjes waren heerlijk van smaak en mooi opgemaakt. Alles zag er even fris, smaakvol en gezellig uit. Ook voor vegetariërs: genoeg keus. De hapjes die wij hadden waren o.a. met: heilbot / Iberisch varken / ossehaas / zalm / gemarineerde paksoi / speciale sperziebonen / gemarineerde tofu met paddestoelen / zeebaars etc. Echt een aanrader !!
Robert S.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Ik heb hier twee avonden achtereen gegeten! Heerlijk al die verschillende kleine hapjes hele diverse smaken, niet pittig, wel gekruid. Mooi opgemaakt en prima wijn erbij. Vriendelijke bediening, alleen aan de inrichting valt nog wel wat te verbeteren..
ayusah .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Heerlijk gegeten en erg vriendelijk personeel. Wij hadden het vijfgangenmenu van de chef en alle gerechten waren even verrassend als lekker. Enig klein minpuntje is dat de vijf gangen misschien net te veel zijn, maar dat kun je zelf bepalen uiteraard. Prijs kwaliteit verhouding is ook erg goed. Zeker een aanrader als je in Maastricht bent en van de Aziatische keuken in een culinair jasje houdt!
Dennis S.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
wat een smaaksensatie. ik was onder de indruk. wat betreft het eten niet anders dan lof. het ene gerecht was nog lekkerder dan de andere. minpunt is dat we ontzettend lang moesten wachten tussen de gangen door. het was ook heel druk die avond. als je veel geduld hebt is het eten het wachten wel waard. ik ga hier heen als ik geen druk avondprogramma heb, want heb er ruim twee uur gezeten voor drie gangen
Hans B.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2015
Allemaal kleine hapjes. Oosterse Tapas als het ware. Het gevaar bestaat dat alles hetzelfde gaat smaken en dat gevaar werd ook bij Umami niet helemaal vermeden. We waren met twee en als je elk van het gerecht van de ander ook iets proeft, is er twaalf keer een smaaksensatie. Dit in een op zichzelf prettig hoog tempo. Echter dat laat zich minder goed combineren, dat hoge tempo en al die smaken die over elkaar heen buitelen en daardoor een beetje hetzelfde worden.
De gefrituurde garnaal viel op als een saaie smakeloos deegreepje. Er was geen vissmaak aan de binnenzijde meer te bekennen. De kip in kerrie en kokos was heerlijk. Het kerrie lam was lekker terwijl het lam minder saus, ben de combinatie vergeten, een beetje taai was. De score is positief, maar ik zou dit geen tweede keer doen. Dan wordt het saai. Saai komt ook door de inrichting en de belichting. Het is een soort loungehal met verstilde zitjes. Te weinig leven, teveel de wachtkamer van een prive kliniek. De bediening was goed en foutloos. Echter er was niets persoonlijks te bespeuren en leek in die zin op de chinees van de jaren zestig.
Jacky M.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2015
Genoten van het 3 gangen menu ( je kunt per gang 2 gerechtjes liezen per persoon). Goede kwaliteit voor een goede prijs. Elk gerechtje op zich was heerlijk; vooral de tonijn, lemon witvis, eend en ossenhaas waren onze favoriet. Service en setting ook goed. Aanrader als je van Aziatische smaken houdt!