Umami by Han, Eindhoven

Kleine Berg 57H 5611 JT Eindhoven Nederland Kaart

Over restaurant Umami by Han, Eindhoven

Modern Aziatisch

Het Shared Dining-concept van Umami is razend populair en is Nederland in een rap tempo aan het veroveren. Het idee is simpel: in een loungy setting geniet je samen van een 3-gangendiner. Selecteer telkens twee gerechten van een kaart vol Aziatische heerlijkheden en deel ze met je tafelgenoten.

Meer informatie over restaurant Umami by Han, Eindhoven

Rudy V.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Inèz D.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Gisteravond bij Umami gegeten. Ik zocht rond 21:45 nog een plek om wat te eten. Bij een ander restaurant was ik al weggestuurd omdat de keuken om 21:30 dicht was gegaan. Bij Umami was de keuken tot 22:00 uur open. Ze waren heel vriendelijk, maar zeiden wel dat ik dan maar 1x kon bestellen (het zijn allemaal kleine hapjes, dus normaal gesproken bestellen mensen meerdere keren), dat was geen probleem voor mij. Ik mocht een tafeltje kiezen, en het was een warme avond dus ik ging op het terras zitten (binnen zat niemand). Het duurde vervolgens best wel lang voor ze met de menukaart komen, wat ik vervelend vond omdat ze net daarvoor hadden gezegd dat de keuken bijna dicht ging.
De bediening was vriendelijk, maar sommigen waren iets te onnatuurlijk/nep vriendelijk (vooral de vrouwelijke serveerster die ik had). Ik zou het niet erg vinden als het wat minder vriendelijk was, maar dan wel echt gemeend. Maar je kunt wel merken dat ze echt hun best doen.
Mij werd geadviseerd 3 gerechtjes te nemen, wat ik heb gedaan. Ik was €18 kwijt. Het eten was heerlijk. Het was ook wel genoeg, ik had wel meer op gekunt maar het was waarschijnlijk beter om niet te veel te eten aangezien het al zo laat was.
Marcel J.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Het concept om per gang samen met je partner een paar gerechtjes te kiezen is leuk zeker als deze gerechten op een voortreffelijke wijze worden bereid en geserveerd. Mooie balans van smaken.
Het personeel is vriendelijk en attent. De inrichting netjes
Cathy V.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Ik heb dezelfde ochtend een tafel voor 2 gereserveerd. Daar het een aangename zomeravond was,zaten we buiten op het terras. Binnen zat er bijna niemand en de inrichting leek me wat" kil". Met een volle zaal zal je wel een andere perceptie hebben.
We opteerden voor het menu waar we telkens 2 gerechten konden kiezen. Dit was wel erg leuk. We hebben zowel rundvlees als eend, lam, vis, krab en salade besteld.De creamy duck wrap viel een beetje tegen. Daar overheerste voornamelijk de roomkaas en heb ik van de eend niet veel geproefd.
De Iberico pork was wat te droog, smaak was ok.De kingcrab was dan weer heerlijk, grote stukken krab op een krabbeschelp met lekkere avocadocreme.Ook de lemonfish was toppie!! Zeker een adres waar we met plezier vanuit Antwerpen terugkomen!
Patricia V.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Mooie zaak, met een leuk concept waarbij je zelf kan bepalen wat hoeveel je neemt en dit vervolgend kan sharen met de hele tafel. Het eten is super lekker en de bediening goed! Hier komen we zeker terug!
Paul J.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
We hebben heerlijk gegeten bij Umami. Het eten is lekker, de bediening is top! en het restaurant ziet er mooi uit. De muziek staat te hard. Het is jammer dat ze van de buitenkant niet goed opvallen. Het is zeker een aanrader om hier te gaan eten.
Drakenfee .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Ook wij hebben gereageerd op de uitnodiging om de verbouwde zaak opnieuw te komen ervaren.
De inrichting is mooi geworden. De bediening doet erg zijn/haar best, maar komt daardoor misschien net wat te onnatuurlijk vriendelijk en enthousiast over.
Toen we net zaten werden we direct gevraagd of we eerder waren geweest, met nadruk het onderscheid tussen voor en na de verbouwing. Waarna in een sneltreinvaart uitleg kregen over de menukaart. Het ging allemaal zo snel dat we een beetje beduusd achterbleven. Tijdens de avond leek het erop dat al het personeel zo gespannen was dat ze niet rustig konden praten.

We zijn voor de 3 gangen gegaan waar we ieder 2 hapjes konden kiezen. Niet alles werd tegelijkertijd geleverd. Op zich is dat geen probleem als het van te voren even wordt toegelicht. Maar bij navraag kregen we een relaas van een grote bestelling van een grote groep. Vreemd.
De hapjes waren leuk en mooi opgemaakt, maar de kwaliteit was gemiddeld. Groentes waren te ver door gekookt, over één gerechtje zat zoveel kruiden (uit een potje) dat het niet lekker meer was en alle gerechten waren echt te zout (behalve de zucchini...die was te zoet).
Het was niet slecht, maar met de concurrentie van andere (zeer goede) restaurants in de omgeving, is een mooie inrichting en vriendelijk personeel niet voldoende om klanten te binden.
Daarbij bleek de 50% korting, alleen te gelden op het eten en niet op de gehele rekening.
Ad W.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Ik kreeg via de mail een persoonlijke uitnodiging om eens te komen proef eten bij de geheel vernieuwde French-Asian Foodbar Umami by Han in Eindhoven. Partner had er al eens lekker gegeten en omdat ze door Michelin met een Bib zijn bekroond was mijn aandacht gewekt. Als beloning was er een korting van 50% op het eten.

De verbouwing is inmiddels achter de rug en ik moet zeggen dat het een hippe zaak is geworden, veel groter dan verwacht met verschillende ruimtes die ieder een eigen sfeertje hebben. Op de achtergrond een modern muziekje en achterin het restaurant nog een groot scherm waarop speelfilms worden afgespeeld.

Ik mocht een tafel uitzoeken, ik ging op een bank tegenover de warme keuken zitten. Weinig daglicht binnen maar er is voldoende sfeerverlichting en de tafels zijn met spots uitgelicht, fijn. Er liggen er voldoende kussens op de bank zodat je comfortabel kunt zitten. Op de tafels chopsticks en een lepel, wat ik (ongeoefend) net ietsje minder comfortabel vind.

De menukaart werd overhandig, die was behoorlijk uitgebreid. De gangen gaan allemaal per twee gerechten, wat ik als proever wel leuk vind. Gelukkig was er ook een Bib menu met, bij iedere gang, drie keuze combinaties. Wat het Franse deel van het concept onderschrijft is de mogelijkheid van begeleidende wijnen, prima.

Daar de officiële opening pas na deze zomer is, vind ik het niet helemaal fair om de gerechten gedetailleerd te beschrijven met al mijn op en aanmerkingen. Er is namelijk nog volop tijd om de gerechten te upgraden.
Na een wat mindere start was ik toch aangenaam verrast door de verfijning van de gerechten, sommige goede smaak combinaties en een goed gebruik van kruiden. Het nieuwe concept (Frans-Aziatisch) komt mijn inziens goed uit de verf. De wijnkeuzes voldoen grotendeels ook aan de verwachting, die bij een Bib horen. Ofwel een zaak met potentie.

Bediening was goed tot zeer goed verzorgd door Carolina. Duidelijke uitleg bij de keuze van de kaart en bij de presentatie van de gerechten. De wijnen werden eveneens met een goed (zeker niet beknopt) verhaal gepresenteerd.

Prijs kwaliteitsverhouding was uitstekend, drie (zes) gangen Bibmenu €24,50 (de normale prijs), begeleidende wijnen €4,50 en Espresso €2,40

Ik vond het een leuke ervaring om verschillende gerechten door te proeven en rechtstreeks terug te koppelen. Ik vind het gekozen concept, met de combinatie van Franse en Oosterse keuken, aantrekkelijk en verwacht dat dit bij een groot publiek zal aanslaan, zeker met dit prijskaartje.
Meerhoff .
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
Teleurstellend, we waren gisteren heg enige tafeltje! De andere restaurants zaten vol in die straat. Eten was heel goed maar de rekening klopte niet. We hadden een scharing menu en hebben 18 gerechten gehad met 4 personen. We betaalde echter voor 24 en er stonden nog 2 gerechten extra op de rekening! We hebben het maar laten lopen, fooi maar konen niet meer terug. Er zijn dan betere restaurants in Eindhoven met een Aziatisch franse keuken (jiu).
Erikzd .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Wat ik het beste vond over Umami waren de kleine gerechten en het feit dat je meer dingen proberen. U kunt kiezen a la Carte of probeer een van hun menu's. Had 12 verschillende gerechten, en allemaal top. Kortom een goede ervaring. Zeer vriendelijke en aardig personeel en leuke sfeer.
Jean-Paul W.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2016
Na een heerlijke ervaring bij Umami in Maastricht waren de verwachtingen voor de vestiging in Eindhoven hooggespannen. En deze zijn meer dan waar gemaakt. Meer dan uitstekende gerechten met wederom een uitstekende bediening. Qua 'waar voor je geld' is het hier onovertroffen. Zeker een restaurant wat de 'Bibi Gourmand' verdiend heeft Ik kan niet wachten om te kijken of andere vestigingen ook zo goed zijn :-)
Angger .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
2e kerstdag bij Umami gaan eten. Gekozen voor het foodsharing menu. Alle gerechten waren verrukkelijk. Er was een persoon bij die niet veel kon eten vanwege ziekte en daar werd op geweldige wijze rekening mee gehouden. Dikke complimenten daarvoor. Je moet hier niet naar toe gaan voor een snelle hap, maar als je op zoek bent naar lekker en eerlijk eten in een mooie ambiance dan ben je hier aan het goede adres.
Laura V.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Gister besloten om hier een hapje te gaan eten.
'S middags via reserveersysteem gereserveerd en dezelfde avond terechtkunnen, top!

Daar ik de nodige allergieën heb en dit meteen aan kon geven in het systeem is super!

Nog geen uur later gebeld door de gastvrouw om mijn allergieën door te nemen waarbij zij op de kaart aan zou geven wat ik kan eten of met evt aanpassing, wat een service!

Vriendelijk ontvangen, service correct en gastvrij.

Fijn dat er plekken zijn waar ik lekker kan genieten en waar ze met me meedenken zodat het eten centraal staat en niet mijn allergie!

Ontzettend lieve en warme gastvrouw en heerlijk eten heb me zeer welkom gevoeld en kijk uit naar een volgende keer!
Anja K.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
We hebben gekozen voor drie maal twee kleine gerechten. De gerechten zagen er mooi uit en ze smaakten goed. De bediening was heel vriendelijk maar enigszins traag. We hebben drie verschillende mensen moeten vragen om water, terwijl ons iedere keer beloofd werd dat het zo gebracht zou worden. Het restaurant is groot en er waren een paar gasten, samen met de sobere inrichting voelde het nogal kaal.
Gudule M.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2015
Verrassend lekker eten! Ik hou erg van het idee van "social dining", om het eten in het midden te zetten en dat je dan gewoon kan pakken wat je lekker vind.
Als je binnenkomt denk je dat je alleen maar liflafjes kan krijgen maar we kregen het eigenlijk niet op.
Echte aanrader!
Ontheroadagain .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
Mooie verse sushi in een heerlijke moderne inrichtring. DE sake was gewedlig en bediening attent en tijdig. Goede prijs kwaliteit verhouding, hier komen we terug.
Estherwasthere .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Gezellig restaurant met keuze aan Veel heerlijke gerechten. Aardige en kundige bediening. Super lekker gegeten, zeker voor herhaling vatbaar!!
Peuzeltje .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
We vonden alle gerechten lekker. Super concept! Maar na 2 uren hadden we pas alleen de eerste gang gehad. Het was ook wel erg druk en ik snap dat de keuken moeite had om het bij te houden.
Speekenbrink .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
We hebben niet gekozen voor het speciale Iens Menu maar voor de formule waar Umami een prijs mee gewonnen heeft. Met een wijnarrangement er bij. Perfecte smaaksensatie! Heerlijke wijnen en zeer bijzondere smaken die nog lang in je mond na vibreren!
Jammer dat de reservering via Iens niet door gekomen was. Tip: bel het restaurant even als je via Iens reserveert om te controleren of de reservering door gekomen is.

Don B.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
Ruim, kalm en een beetje designachtig wit interieur, opgesierd met wanden met rijk bloeiende sakula bomen (sakura voor de Japanners), doet vriendelijk aan. Vooraf werden broodjes van het huis geserveerd tezamen met een knoflookolie en daaronder een bruine saus. Met het doorhalen van stukjes brood door die saus werden de verwachtingen tot het uiterste geprikkeld. Het bierassortiment is zeer smal, maar de Witte Trappist is wel een ideale begeleider van wat er volgt. Het menu is een interessante combinatorische puzzel. Een driegangen menu, min of meer standaard, wordt samengesteld uit drie lijstjes van zo'n 12 gerechten, waaruit men telkens twee moet kiezen. Dat geeft, -enigszins onverwacht-, meer dan 2 miljoen mogelijkheden om een drie-gangen menu te kiezen. Gelukkig heeft de chef één keuze gemaakt waarvan vaststaat dat de zes onderdelen goed bij elkaar passen, en dat hebben we dan ook dankbaar overgenomen. Gang 1 was ceviche van makreel en tempura van witvis, beide ruim voorzien van sauzen en kruiden, en andere toevoegingen, die soms merkwaardig lijken maar zeer smakelijk zijn. Witlof bij de makreel met sinasappelsaus, en mango-gel, chinese worst en zeker bij de tempura een bijzonder smakelijke saus met een bedje van lichte sla. Buitengewoon subtiele smaken, en absoluut tongstrelend. Gang 2 bestond uit dorade met haricots verts en een (half) kwartelei, (als je dat nog eens halveert zou het een echt kwartelei zijn) en een bolletje quinoa met bundelzwammen in een heerlijke saus. Gang 3 sloot af met tweemaal lamsfilet, allebei smeltend op de tong, de ene in een Thaise groentesaus, en de andere met paksoi en zwarte oogbonen; die zijn dus niet zwart, maar hebben zwarte ogen.
Zelden zulke uitnemende smaken in zoveel gerechten bij elkaar geproefd. Hoewel de porties telkens bescheiden zijn, is het totaal van zes van die porties toch een substantiële maaltijd, waardoor er eigenlijk geen dessert bij kan, en vervangen kon worden door een espresso.
Alles bij elkaar genomen was dit een bijzondere culinaire ervaring die niet genoeg kan worden aanbevolen.