Umami by Han, Den Haag

Buitenhof 46 2513 AH Den Haag Nederland Kaart

Over restaurant Umami by Han, Den Haag

Shared dining op zijn best

Het Shared Dining-concept van Umami is razend populair en Nederland in een rap tempo aan het veroveren. Het idee is simpel: in een loungy setting geniet je samen van een heerlijk diner. Selecteer telkens twee gerechten van een kaart vol Aziatische heerlijkheden die je deelt met je tafelgenoten.

Meer informatie over restaurant Umami by Han, Den Haag

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag en Dinsdag 17:00 - 22:00
Woensdag 12:00 - 22:00
Donderdag t/m Zaterdag 12:00 - 22:30

Gert V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Op een zeer gebruiksvriendelijke manier kun je in dit restaurant een aantal gangen samenstellen. De grootte van de porties wordt langzaam opgebouwd, bij de hoofdgang verschijnen ook noedels en rijst op tafel, buiten de bestelling om.
Het eten is heerlijk. De bediening laat je je welkom voelen.

Umami zit weliswaar middenin het centrum aan het Buitenhof, maar toch een beetje in een uithoek van het plein. Er is weinig 'natuurlijke aanloop'. Toch zat het restaurant even na sluiting van de winkels vol. De mond tot mondreclame en internet hebben hun werk gedaan.
jebentwatjeeet .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Gegeten met een goede vriendin op 17/11. Heerlijk gegeten, weer eens wat anders dan een onbeperkte tent. Mooie gerechten en goed op smaak. Wij hebben het 3x2 gangen menu genomen en afgesloten met de creme brulee. Heerlijk gegeten.

Goede bediening, erg vriendelijk. één was ook leuk voor t oog ;)!

Locatie is top. Midden in t centrum. Prijs was 25 euro voor t eten.
Anna S.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
in een woord geweldig! kan geen negatieve punten bedenken. het eten was heeeerlijk! bijzondere smaken en combinaties. normaal krijg je bij zulke goede kwaliteit eten hele kleine porties, maar het was ook nog eens veel! service ook super, leuk dat ze om feedback vragen.
C V.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Laatst bij toeval hier terecht gekomen. Maar wat een verrassing. Lang niet meer zo lekker gegeten. 3x 2 kleine gerechtjes, maar zo verfijnd van smaak en mooi opgediend. Fusion met een Aziatisch accent. En ook fijn: een restaurant waarbij je je tafelgenoten kunt verstaan ;) . Alhoewel de inrichting wel wat meer sfeer mag krijgen.
N D.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Ik heb hier met een groep van 15 mensen gegeten. Van de 15 waren er 3 vegetariër, maar toch kwamen er iedere gang maar 1 of 2 kleine vegetarische gerechtjes op tafel. Toen we aangaven dat dit wel erg weinig was, kregen we een extra gerechtje op tafel... En dat terwijl ze wel extra opties aanboden voor de zwangere vrouwen, terwijl zij vrijwel alle gerechten konden eten. De vegetariers zijn met honger weg gegaan, terwijl we echt geen grote eters zijn. Erg jammer, zeker omdat de Aziatische keuken zoveel lekkere vegetarische gerechten kent!
Jacques K.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Na een tweetal keren bij Umami te hebben geluncht zijn wij gisterenavond met vrienden hier gaan eten. Het was evenals de lunches een succes. Vriendelijk en deskundig personeel, leuke, verassende gerechtjes, goede wijnen en alles voor een redelijke prijs. Dit restaurant is eem aanwinst . Wij komen hier weer.
Btt22 T.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Afgelopen maandag bij Umami Den Haag gegeten.
Het was met één woord: geweldig!
Goede sfeer, mooie inrichting en vooral erg lekker eten.
Het shared-dining concept is fantastisch. Samen hebben we genoten van drie gangen bestaande uit elk 2 heerlijke hapjes per persoon. Tussendoor werd er keurig gevraagd of je een pauze wou tussen de gangen.
We gingen uiteindelijk met een heerlijk en goed gevoel naar huis.
Brigitte22 .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Via Heelijk.nl hebben we een 4 gangen menu Gastonomique gereserveerd. Op voorhand hadden we verwacht dat dit niet voldoende zou zijn maar met 7 gerechtjes per persoon gingen we meer dan voldaan het restaurant uit.
De gerechten waren goed op elkaar afgestemd. Er was veel aandacht besteed aan het opdienen, bijvoorbeeld een gamba in een “cocktailglas”met heerlijke saus. Een plaatje om te zien en echt iets om helemaal uit te lepelen. Een echte aanrader.
We konden gelukkig buiten zitten, binnen was het erg warm en de inrichting deed koel aan.
André T.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Afgelopen zaterdag na bioscoop bezoek bij Umami by Han gegeten. De vier gangen bestaat uit 7 gerechten. de eerste drie gangen van ieder 2 gerechten en de laatste gang uit 1 gerecht. Volgens de ober waren de gerechten ontworpen door sterrenchef Han. Ja echt, de gerechten waren verrassend lekker. Aan het eind kreeg ik nog sambal terasi als kado. Natuurlijk ben ik hier er blij om en dankbaar voor. Vriendelijke en snelle bediening. Modern en trendy inrichting.
Nikkijansen .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Vooraf twijfelden we of het shared-dining concept iets voor ons zou zijn, maar dit was fantastisch. Heel veel keuze uit kleine gerechten, waarbij drie gangen voor ons meer dan voldoende bleek. Vriendelijk en attent personeel, en leuke trendy inrichting. Gaan we zeker nog een keer eten!
Ernst B.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2016
Op een maandag gegeten.
Was wel stil.
Restaurant zit een beetje verscholen in een hoek naast BIT.

Leuke, aparte gerechten.
Kan ook niet anders want eigenaar is om van Han Ting.
Enthousiaste bediening.
Zeker de moeite waard.

Pvanwaren .
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Naar aanleiding van een goede ervaring bij Umami Eindhoven, zijn we gisteren gaan eten bij Umami Denhaag. Die ligt een beetje verstopt in een hoekje van de buitenhof.

Het personeel was vriendelijk en attent, hoewel het wel redelijk rustig was. Het was op woensdagavond. Het eten was heerlijk. We hadden 3 gangen, dus ieder mag per gang 2 gerechtjes kiezen. Tijdens de 1e gang was de eendensalade de topper. In de 2e gang vonden we krokante varkenshaas de lekkerste. En in de 3e gang waren de Ossenhaas en de Tja Sieuw even lekker.

Vervolgens zelfs nog de toetjes geprobeerd. Ook die waren goed. Amandel Bastoigne Ijs (zekerheidje) en Rode Bonen eis met kokos tiramisu (verassend lekker).

De sfeer is ook goed. Lekker launch muziekje op de achtergrond in een leuke setting. Verder heb je keuze uit een plateau voor (13,50-voor als je het niet te duur en veel wilt) en de Dining voor als je meer trek / tijd hebt.
Philip V.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Voor de tweede keer bij Umami in Den Haag wezen eten, en het was nog beter dan vorige keer - het social dining menu van 3 x 2 gerechtjes was waanzinnig lekker, met als absolute toppers de sepia in picalillyschuim en de cocktailgarnalen - en het liet zelfs nog wat ruimte over een heerlijk dessert. Ook erg lekkere wijntjes erbij. Kortom, ik kom hier graag weer terug als ik weer in Den Haag ben - alleen is de locatie een beetje ongezellig in de schaduwhoek van het Buitenhof.
M.E. I.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Een verrassing. Door vrienden uitgenodigd om hier te eten. Geconfronteerd met de Aziatische keuken, maar dan verfijnd. Betere smaaksensaties. Het concept om per gang 2 verschillende gerechtjes te kiezen is leuk. Jammer dat er geen uitleg bij de kaart werd gegeven, dat was voorgehouden aan het moment dat het eten werd opgediend. De bediening is vriendelijk en attent zonder amicaal te worden. De wijn paste goed bij het eten.
Al met al een fijne avond, uiteraard vooral door het gezelschap.
Pauline1979 .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Na een eerste ervaring met een lunch in het restaurant in Eindhoven nu voor een diner in Den Haag. De ontvangst was erg vriendelijk en er werd uitleg gegeven over het concept. We zijn voor het 3 gangen diner gegaan. In één woord geweldig, niet alleen hoe het eten eruit zag, maar ook de smaaksensatie. Het is een echte aanrader, 6 verschillende gerechten die stuk voor stuk heerlijk waren. Zeker weten, hier komen we vaker terug.
Frank K.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
Fantastisch gegeten bij deze zaak, was voor het eerst dat we er zaten. Eten van hoge kwaliteit, bijzondere smaakcombinaties en smaakvol opgediend. Zeer vriendelijk en deskundig personeel, dat uitstekende wijnsuggesties had. Verkijk je er niet op: drie gangen was voor ons meer dan voldoende! Graag tot de volgende keer.
Kees T.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Umami is een beetje trendy restaurant. Met een driegangen menu kun je kiezen uit meerdere gerechtjes per gang. Uiteindelijk kun je 6 gerechtjes kiezen. Ze waren alle 6 even heerlijk. Wat een smaaksensaties. En dat voor een bedrag van onder de 25 euro. De bijpassende wijnen zijn betaalbaar en prima. Het restaurant zat op de vrijdagavond helemaal vol. Toch liep de bediening redelijk vlot en ontspannen. We komen hier zeker nog een keer terug.
Brent M.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Wat de stijl van Umami by Han is, is geen moeilijke vraag. Umami! Alleen umami wordt hier overdreven in het daglicht gezet. Het hoort de smaken zoet en zout te versterken, maar niet te laten overheersen, dat is wat hier gebeurde. Verder is het eten wel lekker maar vaak een beetje te weinig van alles. De service is heel erg opdringerig, het is bijna of iemand constant aan je tafel staat. Verder ziet het restaurant er erg leuk uit. Leuk voor één keer, maar daarna niet meer!
Guus V.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Wat een verademing! Eindelijk weer eens een tent zonder industriële inrichting. Zonder hipsters. We hebben hier genoten van het social dining menu. Een erg leuk concept en na drie gangen zaten we ook goed vol. De kwaliteit van het eten was ontzettend goed. Fijne professionele bediening.

De wijnkaart was ook uitstekend. Een stuk of 10 rode wijnen onder de 25 euro. De prijs-kwaliteitverhouding uitstekend. Reken op zo'n 50 euro per persoon inclusief wijn, nagerecht en koffie.

Grote aanrader!
Claudia_Nick .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Gisteren hebben wij met zn tweeen bij Umami gegeten. We hebben pas om 18.30 uur gebeld voor een tafel voor een uur later, deze was nog beschikbaar. Bij binnenkomst werd de deur voor ons open gehouden en werden we naar onze tafel begeleid. Er werd ons netjes uitgelegd hoe de twee menu's werken. Verder hadden wij een fles witte wijn besteld welke we mochten voorproeven. Een Chileense Sauvignon blanc. Wij vonden het een erg fijne wijn voor bij alle verschillende gerechtjes.
We kozen het social dining menu. Vooral de coquilles, het Chinese spek, de kip teriyaki en de paksoi met truffel sprongen er uit, maar alles wat we kozen hebben wij met smaak opgegeten.
De bediening lette (ondanks dat het restaurant aardig vol zat) goed op of onze glazen leeg waren en schonken deze bij naar wens.
We hebben de brownie met bastogne bavarois (wat meer op ijs leek, maar wel erg lekker was) gedeeld als dessert en allebei een espresso machiato besteld. Het was een fijne avond en zeker voor herhaling vatbaar.