UMAMI by Han Amsterdam

Overtoom 31H 1054 HB Amsterdam Nederland Kaart
31-202801379

Over het restaurant UMAMI by Han Amsterdam

UMAMI by Han is opgericht door de befaamde Chinese chef Han Ji. Han wil met zijn innovaties de nadruk leggen op de kwaliteit, gezondheid en het culinaire niveau van de gerechten tegen een betaalbare prijs bij Umami by Han.

Wat is umami? Naast zoet, zuur, zout en bitter, wordt umami wetenschappelijk erkend als de vijfde basissmaak. Umami komt voort uit het Japans en betekent letterlijk ‘heerlijke smaak’. Dit omdat de meeste ingrediënten die een hoge hoeveelheid umami bevatten veelal als ‘heerlijk’ worden ervaren.

Meer informatie over restaurant UMAMI by Han Amsterdam

LUNCH:
12:00 – 16:00 uur (WO – ZO)

DINER:
17:00 – 22:30 uur (MA – DO & ZO)
17:00 – 00:00 uur (VR & ZA)

Jouw recensie over het restaurant UMAMI by Han Amsterdam

J.A. V.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2018
Heerlijk gegeten, leuke kleine gerechten waarna je alsnog voldoende gegeten hebt aan het eind van de avond.
Elisabeth W.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2018
We nemen de volgende keer iets meer tijd. Dit is eten waar je de tijd voor moet nemen.
Diet G.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2018
Heel apart restaurant, heel lekker gegeten. Veel verschillende gerechten. Al met al wel een beetje veel.
Susanne R.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2018
zeer prettige deskundig personeel en heerlijk eten!!
Mrsjones .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2018
Door allerlei wegafsluitingen kwamen we verlaat aan bij Umami. Telefonisch heb ik hen op de hoogte gebracht. Zij vroegen tot hoe laat we op z’n laatst konden blijven, aangezien we naar het theater moesten. Heel attent. In het begin begrepen we niet het concept, maar na goede uitleg van gastvrouw Anke, kozen we voor Fruits de Mer, 5 gerechten. We lieten ons verrassen door de chef.
Vooraf verse anijsbroodjes met olijfolie/zwarte bonen. Fruits de Mer: Zalig! O.a. scheermesjes, venusschelpen, zeewier, coquilles. Hoofdgerechtjes: buikspek met rode biet en appel, haaifilet met appel/-gelei. Helaas hadden we geen tijd meer voor een nagerecht. We komen zeer zeker terug en zorgen, dat we uitgebreider kunnen genieten.
Elvira K.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2018
Fantastisch restaurant, goede kwaliteit eten, en zeer vriendelijk personeel.
Heel alert, complimenten.
Al 2 x geweest, heel erg lekker en goed.
Wijn ad prijs ( 5 euro voor een glas), prijs/kwaliteit eten prima, wat ook erg gewaardeerd wordt dat je bij je wijn een glas kraanwater kan krijgen.
Wederom voor herhaling vatbaar!
Franka B.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2018
Het eten is voortreffelijk, het restaurant is mooi en ruim opgezet en de bediening de kers op de taart.
Tomoko K.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2018
Very nice service.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2018
Heerlijk gegeten, mooie gerechten die ook aantrekkelijk worden opgediend.
Nienke V.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2018
Al vaak langs gefietst en nu ein-de-lijk gegeten. Wat een fijn restaurant.
Vriendelijke en rustige bediening die de tijd neemt en antwoord weet op de vragen. We kozen voor het menu met verschillende gerechten per gang. Ze hadden daarnaast een heerlijke chardonnay (met vleugje hout) per glas die erg goed geprijsd was.
Heerlijk! Ik zou dit restaurant zeker aanraden als je iets te vieren hebt en in een rustige setting wilt genieten.
Dustin D.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2018
Iedere gast bestelt in 3 of 4 rondes 2 gerechtjes van het menu: eerst 2 koude voorgerechten, dan 2 warme voorgerechten, ten slotte 2 warme hoofdgerechten. Per gang keuze uit ongeveer 10 gerechten, maar vlees speelt hierin de hoofdrol: als vegeatriër is er helemaal geen keuze, als pescotariër is de keuze erg beperkt.
De gerechten verschillen enorm van niveau: de terrine van kip was prachtig opgemaakt, echt sterrenniveau, bijzondere smaken. De garnalen in rode curry waren gewoon 4 garnalen met wat saus, die niet anders smaakt dan een potje uit de supermarkt.
Maar het merendeel van de niet-vegetarische gerechten was een hit, en vooral dat we per persoon maar liefst 6 verschillende, mooie, interessante gerechtjes kregen was een fijne ervaring. De desserts waren stuk voor stuk heerlijk en prachtig gepresenteerd. En de prijs is zeer schappelijk: nog geen 30 euro voor 3 gangen, betaalbare drankjes en desserts, en dat vlakbij het Leidseplein. Enorme aanrader, hier kom ik graag terug!
Jan S.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2018
Eindelijk nu een Umami by Han in Amsterdam.
Verfrissend verrassend aziatische koken. Spannende goed
doordachte verzorgde gerechten tegen een redelijke prijs.
Niet alleen een plaatje. De grote "Chinese" loempia vol met
taugé lichtjaren voorbij. Die Han, dat is me er een. Ook een
Umami in Beijing. Dat is voor mij elke week een beetje te ver
maar het wil wel wat zeggen. Twijfel niet aan mijn woorden,
smulpapen.
Cees V.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2018
Bij aankomst viel ons gelijk de herrie op, weliswaar een luidruchtige groep maar dat werd niet echt gedempt. De bediening aan onze tafel sprak alleen Engels waardoor een droge witte wijn werd verstaan als een rode wijn. De gerechten waren bijna allemaal lekker al leek ons de krab zo uit de vriezer te komen. We willen Umami best nog wel eens proberen al zullen we dat eerst in een andere stad doen.
Cees V.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2018
Bij binnenkomst viel direct op dat het zeer rumoerig was. Weliswaar was er een grote groep maar het was echt storend. De dame die de bestellingen kwam opnemen praatte niet Nederlands, wij snappen dat het lastig is om personeel te vinden maar een droge witte wijn zou toch zonder problemen te bestellen moeten zijn. Bijna alle gerechtjes waren lekker en ook zeker de sauzen zijn geweldig. Toch kon ik mij niet aan de indruk onttrekken dat de krab rechtstreeks uit de vriezer kwam en daardoor smaakloos was. Mijn tafelgenoot was wild van de Coquilles maar was minder enthousiast over de kip bij het hoofdgerecht. Paddestoelen in Tempura en de eendeborst vooraf vond ik geweldig. We gaan zeker nog een keer Umami proberen maar misschien dan in en andere stad.
Martin R.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2018
alle gerechten konden ons verbazen: er was goed over nagedacht en elk gerechtje was interessant en in evenwicht. alleen met het zoutgehalte moet een ambitieus restaurant zich wat meer inhouden dan de mainstream eetgelegenheden,: ik vond het bovengemiddeld zout, en dat waardeer ik slecht.
de bediening was erg vriendelijk, het is geen goedkoop restaurant, maar 6 boeiende hapjes waren toch een goed vullende belevenis!
jona O.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
heerlijke en prachtige gerechten, vriendelijke en snelle bediening, prettige en sociale setting, en ze werken aan minder spraakherrie, het zou een straf zijn niet terug te gaan
Daan D.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
Super lekker gegeten! Allemaal heerlijke gerechtjes, prima bediening en voor een prima prijs. Wij komen zeker nog een keer terug!
Vels .
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2018
Gekozen voor het social dining menu. Het eten was erg goed en veel keuze op zowel de menu- als wijnkaart. Een gezellige sfeer en mooie inrichting. De bediening was erg vriendelijk en gastvrij, al zou een goede basistraining een verschil maken. Ik zou zeker over een tijdje terugkomen.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2018
De Amsterdamse vestiging van Umami by Han krijgt nogal wisselende recensies en ik begrijp daar eigenlijk helemaal niets van want mijn ervaring was in één woord buitengewoon: een aantrekkelijk ingerichte zaak met kundig, vriendelijk en enthousiast personeel en fantastische gerechten die stuk voor stuk fraai gepresenteerd werden. We kozen voor het viergangenmenu Gastronomique waarbij men in vier rondes iedere keer twee gerechtjes voorgeschoteld krijgt. Daarbij namen we een bijpassend wijnarrangement. Alvorens we aan de eerste ronde begonnen, kregen we een vers broodje met olijfolie. Dit klinkt eenvoudig en saai maar het was om te watertanden: het broodje bevatte anijs en in de olie waren knoflook en zwarte bonen verwerkt en de combinatie was onweerstaanbaar. Tijdens de eerste gang werd een varkensrolletje met lotuswortel, Japanse rettich, hoisin, Chinese pepersaus en rauwe makreel met witlof, Chinese worst en een sinaasappeldressing geserveerd. Daarbij werd een uitstekend glaasje wit geschonken hetgeen ook het geval was bij de tweede ronde die uit kip, groene paprika, Japanse wortel, gembersaus en coquilles met knolselderijpuree, kumquat en oestersaus bestond. Ook de derde gang bestaande uit een stukje heilbot met bonenpuree, kruiden, sjalotvinaigrette en gefrituurde gamba's met amandel, lychee, sjalotvinaigrette en edamame werd geserveerd met een witte wijn. De laatste gang ging vergezeld van een glaasje rood en een schaaltje gebakken rijst. De gang bestond uit twee flensjes met eend, selderij, bieslook, hoisin, peperolie en een stukje bief van het blackangusrund met kruidenboter, Chinese pepersaus en aardappelsalade. Al met al vier geweldige wijnen en acht smakelijke en fraaie gerechten waarbij de coquilles, de heilbot en het biefstukje er wat mij betreft bovenuit sprongen. Vier gangen, acht gerechtjes en dat alles voor veertig euro mag als buitengewoon sympathiek geprijsd beschouwd worden. Een avondje Umami is wat mij betreft pure culinaire verwennerij.
Bobeldijk G.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2018
Een tijd op de verlanglijst om langs te gaan. Nu voor een lunch met een oud collega. Mooie keuze uit het menu. De één een vis en de ander een vlees menu. Goede prijs in een mooie ambiance. Heerlijke smaken we hebben genoten. Komen snel weer langs voor de avond. Voor mij een aanrader om keer zakelijk hier te lunchen. Succes