UMAMI by Han Amsterdam

Overtoom 31H 1054 HB Amsterdam Nederland Kaart
31-202801379

Over het restaurant UMAMI by Han Amsterdam

UMAMI by Han is opgericht door de befaamde Chinese chef Han Ji. Han wil met zijn innovaties de nadruk leggen op de kwaliteit, gezondheid en het culinaire niveau van de gerechten tegen een betaalbare prijs bij Umami by Han.

Wat is umami? Naast zoet, zuur, zout en bitter, wordt umami wetenschappelijk erkend als de vijfde basissmaak. Umami komt voort uit het Japans en betekent letterlijk ‘heerlijke smaak’. Dit omdat de meeste ingrediënten die een hoge hoeveelheid umami bevatten veelal als ‘heerlijk’ worden ervaren.

Meer informatie over restaurant UMAMI by Han Amsterdam

LUNCH / AFTERNOON TEA:
12:00 – 16:00 uur (WO – ZO)

DINER:
17:00 – 22:30 uur (MA – DO & ZO)
17:00 – 00:00 uur (VR & ZA)

Jouw recensie over het restaurant UMAMI by Han Amsterdam

Rob S.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2018
Eindelijk nu een Umami by Han in Amsterdam.
Verfrissend verrassend aziatische koken. Spannende goed
doordachte verzorgde gerechten tegen een redelijke prijs.
Niet alleen een plaatje. De grote "Chinese" loempia vol met
taugé lichtjaren voorbij. Die Han, dat is me er een. Ook een
Umami in Beijing. Dat is voor mij elke week een beetje te ver
maar het wil wel wat zeggen. Twijfel niet aan mijn woorden,
smulpapen.
Cees V.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2018
Bij aankomst viel ons gelijk de herrie op, weliswaar een luidruchtige groep maar dat werd niet echt gedempt. De bediening aan onze tafel sprak alleen Engels waardoor een droge witte wijn werd verstaan als een rode wijn. De gerechten waren bijna allemaal lekker al leek ons de krab zo uit de vriezer te komen. We willen Umami best nog wel eens proberen al zullen we dat eerst in een andere stad doen.
Cees V.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2018
Bij binnenkomst viel direct op dat het zeer rumoerig was. Weliswaar was er een grote groep maar het was echt storend. De dame die de bestellingen kwam opnemen praatte niet Nederlands, wij snappen dat het lastig is om personeel te vinden maar een droge witte wijn zou toch zonder problemen te bestellen moeten zijn. Bijna alle gerechtjes waren lekker en ook zeker de sauzen zijn geweldig. Toch kon ik mij niet aan de indruk onttrekken dat de krab rechtstreeks uit de vriezer kwam en daardoor smaakloos was. Mijn tafelgenoot was wild van de Coquilles maar was minder enthousiast over de kip bij het hoofdgerecht. Paddestoelen in Tempura en de eendeborst vooraf vond ik geweldig. We gaan zeker nog een keer Umami proberen maar misschien dan in en andere stad.
m c R.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2018
alle gerechten konden ons verbazen: er was goed over nagedacht en elk gerechtje was interessant en in evenwicht. alleen met het zoutgehalte moet een ambitieus restaurant zich wat meer inhouden dan de mainstream eetgelegenheden,: ik vond het bovengemiddeld zout, en dat waardeer ik slecht.
de bediening was erg vriendelijk, het is geen goedkoop restaurant, maar 6 boeiende hapjes waren toch een goed vullende belevenis!
jona O.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
heerlijke en prachtige gerechten, vriendelijke en snelle bediening, prettige en sociale setting, en ze werken aan minder spraakherrie, het zou een straf zijn niet terug te gaan
Daan D.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
Super lekker gegeten! Allemaal heerlijke gerechtjes, prima bediening en voor een prima prijs. Wij komen zeker nog een keer terug!
Vels .
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2018
Gekozen voor het social dining menu. Het eten was erg goed en veel keuze op zowel de menu- als wijnkaart. Een gezellige sfeer en mooie inrichting. De bediening was erg vriendelijk en gastvrij, al zou een goede basistraining een verschil maken. Ik zou zeker over een tijdje terugkomen.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2018
De Amsterdamse vestiging van Umami by Han krijgt nogal wisselende recensies en ik begrijp daar eigenlijk helemaal niets van want mijn ervaring was in één woord buitengewoon: een aantrekkelijk ingerichte zaak met kundig, vriendelijk en enthousiast personeel en fantastische gerechten die stuk voor stuk fraai gepresenteerd werden. We kozen voor het viergangenmenu Gastronomique waarbij men in vier rondes iedere keer twee gerechtjes voorgeschoteld krijgt. Daarbij namen we een bijpassend wijnarrangement. Alvorens we aan de eerste ronde begonnen, kregen we een vers broodje met olijfolie. Dit klinkt eenvoudig en saai maar het was om te watertanden: het broodje bevatte anijs en in de olie waren knoflook en zwarte bonen verwerkt en de combinatie was onweerstaanbaar. Tijdens de eerste gang werd een varkensrolletje met lotuswortel, Japanse rettich, hoisin, Chinese pepersaus en rauwe makreel met witlof, Chinese worst en een sinaasappeldressing geserveerd. Daarbij werd een uitstekend glaasje wit geschonken hetgeen ook het geval was bij de tweede ronde die uit kip, groene paprika, Japanse wortel, gembersaus en coquilles met knolselderijpuree, kumquat en oestersaus bestond. Ook de derde gang bestaande uit een stukje heilbot met bonenpuree, kruiden, sjalotvinaigrette en gefrituurde gamba's met amandel, lychee, sjalotvinaigrette en edamame werd geserveerd met een witte wijn. De laatste gang ging vergezeld van een glaasje rood en een schaaltje gebakken rijst. De gang bestond uit twee flensjes met eend, selderij, bieslook, hoisin, peperolie en een stukje bief van het blackangusrund met kruidenboter, Chinese pepersaus en aardappelsalade. Al met al vier geweldige wijnen en acht smakelijke en fraaie gerechten waarbij de coquilles, de heilbot en het biefstukje er wat mij betreft bovenuit sprongen. Vier gangen, acht gerechtjes en dat alles voor veertig euro mag als buitengewoon sympathiek geprijsd beschouwd worden. Een avondje Umami is wat mij betreft pure culinaire verwennerij.
Bobeldijk G.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2018
Een tijd op de verlanglijst om langs te gaan. Nu voor een lunch met een oud collega. Mooie keuze uit het menu. De één een vis en de ander een vlees menu. Goede prijs in een mooie ambiance. Heerlijke smaken we hebben genoten. Komen snel weer langs voor de avond. Voor mij een aanrader om keer zakelijk hier te lunchen. Succes
La F.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2018
Om heel eerlijk te zijn waren mijn verwachting wel hooggespannen. Deze werden niet waargemaakt. Water per glas schenken i.p.v. een karaf....Verder is het concept prima, maar loopt er deels ongeïnspireerd en ondeskundig personeel rond. Toen ik vroeg welke wijn ik het beste kon nemen, viel de dame in kwestie stil. Ook vanuit de keuken miste ik de liefde voor het product in de vorm van slordig opgemaakte gerechten in plaats van dat je merkt dat mensen trots zijn op het product. Voor de deur staat een bord dat ze personeel zoeken. Ik begrijp dit, want het concept is goed en de gerechten verdienen ook iemand die ze met liefde bereid en verkoopt.
Astrid V.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2018
Slechte akoestiek, maar heerlijk genoten van alle gerechten en dan voor die prijs! Ontvangst en service uiterst vriendelijk en correct. Jammer dat we de tafel helemaal achterin kregen, erg smal en ongezellig kijkend op een onaangenaam beslagen raam. Tafels in de grote ruimte middenin reserveren. Wij komen graag binnenkort weer terug.
Ina M.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2018
Keurige ontvangst in dit zeer fraai ingerichte restaurant. Misschien handiger om de jassen gelijk aan te nemen in plaats van er eerst mee naar de tafel te moeten lopen waarna ze mee naar voor terug genomen worden? Keuze uit een keuzemenu van een zeer uitgebreide kaart of een menu gastronomique van 3, 4 of 5 gangen waarbij de 5e (en daarmee optionele) gang het dessert is en niet een tussengerecht, handig. Er kan zodoende van de dessertkaart eventueel nog een dessert besteld worden voor dezelfde prijs als in het menu. Menu over het algemeen zeer smakelijk en met bijzondere combinaties maar (logischerwijs wellicht) niet het verfijnde niveau dat we bij Han Ting in Den Haag meemaakten. Met name de aubergine (ook onhandig eetbaar met chopsticks) en de soft shell crab vond ik te vet. Leuke wijnspijscombinaties en creatieve wijzen van het eten serveren (o.a. in een ijscoupe). Er komen steeds twee gerechten tegelijk; enerzijds handig omdat er dan niet stééds een nieuw gerecht komt, anderzijds wat onhandig met twee borden voor je op tafel en kiezen wat eerst te eten, wat kan koud worden, hoe matchen de smaken. Karafje kraanwater zou handiger zijn dan steeds moeten vragen om een nieuw glas. Bediening kan nog een tikje soepeler; soms kwam de wijn pas als we al halverwege het gerecht waren en de ene keer werd er uitgebreid iets over verteld, de andere keer alleen de naam. We hadden bij aankomst om 6 uur aangegeven om 8 uur weg te moeten, geen probleem werd gezegd, en de eerste gerechten kwamen vlot, maar het laatste gerecht kwam pas om tien voor 8 op tafel en we moesten vervolgens wachten op de rekening. Zonde om met het laatste gerecht en naar onze volgende afspraak te moeten haasten.

Leuke avond gehad, hier en daar nog ruimte voor verbetering van de bediening en verfijning van de keuken.
Ik vond de avond een 7 waard maar wil de kwaliteit van de gerechten niet als redelijk bestempelen, zodoende wat kritischer over de service.
nout D.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2018
Hier een tijdje terug gegeten. Ik verbaasde me eerlijk gezegd over zowel kwaliteit bediening maar bovenal de kwaliteit van het eten. Droge en stugge eend met een knetterzoete saus van kumquat, eendenlever met een gel van munt?!!? en coquille die wel smakelijk waren. Hoewel al even open was het voor de service nog altijd een beetje onwennig. Ik heb er vertrouwen in dat het goed komt, maar voor mij helaas te laat.
Marleen H.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2017
De inrichting is prachtig. De service is zeer attent en kundig wat betreft wijn en gerechten. Prachtige gerechten, zo’n 12 per persoon als je shared dining doet met 3 gangen (ieder 2 gerechten per gang). Wat eruit sprong waren voor mij de coquilles, de gefrituurde witte vis, de garnalen en de angus beef. Van de witte huiswijnen beviel de chardonnay het meest, die was zeer apart van smaak. De pinot grigio en met name de verdejo vielen wat tegen. Een glas water bij de wijn was geen bezwaar. Een belangrijk nadeel van dit resaurant was echter dat de acoustiek verschrikkelijk slecht was. Aangezien het restaurant vol zat, was het heel lawaaierig vanaf half negen. Dit schaadt de smaakervaring. We zijn snel gevlucht na de derde gang. Jammer! Hoop dat het restaurant dit snel oplost want we komen graag terug!
Annelotte O.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2017
Voor de verjaardag van mijn vriend had ik om 20:30 uur een tafel gereserveerd. Wij waren om 20.15 uur vol goede moed in Umami. Na veel verwarring en vragen van onze kant kregen we pas na 21:00 uur kregen we een tafel toegewezen. Dat vind ik eigenlijk al niet kunnen als je om 20.30 uur heb gereserveerd. Een ober gaf uitleg over de menu kaart en vroeg ons de bestelling door te geven. Dit deden wij. Tot onze verbazing kwam hij 4 min later terug met menu kaarten en bestel formulieren terug met exact dezelfde uitleg en het verzoek om een keuze te maken. Hij was “even vergeten” dat hij enkele minuten daarvoor onze bestelling al had opgenomen. Ehhh?!! Wat heb je dan aan je hoofd vraag ik me af. Dit was het begin van een vreselijk chaotische avond. Bij de bediening ging de hele avond namelijk zo’n beetje alles mis. Bestellingen voor drank moesten soms wel 4 keer doorgeven worden, de helft wordt niet juist begrepen en het wachten duurt eindeloos. Bestel je twee glazen wijn (twee lege glazen op tafel) krijg je er een. Andere wijn wordt bijgeschonken in je oude glas als je niet op let. Rond 21:30 hadden we de voorgerechten op tafel en rond 21:50 uur de tussengerechten. Beide smaakten erg goed, porties zijn wel vrij klein. Echter, vervolgens hebben we tot 23:15 (!!!) moeten wachten op de hoofdgerechten. Na drie keer vragen kregen we te horen dat er wat ‘probleempjes’ waren in de keuken en dat het er echt aan zou komen. Het toegezegde glas wijn ter compensatie kwam vervolgens niet. Tegen de tijd dat de hoofdgerechten kwamen waren we ongeveer uitgehongerd. Excuus kwamen nauwelijks. Wij waren overigens niet de enigen die zo lang moesten wachten (aldus de ober), onze buren waren ook al 1,5 (!) uur aan het wachten.

Kortom, het eten van Umami is lekker, maar het personeel is een ramp. Staan elkaar de hele avond vragen aan te kijken omdat ze geen idee hebben wat ze aan het doen zijn. Dus, goed eten, maar de service is zó slecht en chaotisch dat het niet de moeite waard is hier te gaan eten. Wat een domper op een feestelijke avond.
Kafai E.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Vorige week zaterdag hier met mijn vriendin en haar ouders gegeten. Het restaurant heeft een moderne stijlvolle interieur. Wij hebben heerlijk genoten van de fusion gerechtjes, deze hadden verrassende smaken en werden heel mooi gepresenteerd. De service was ook super; erg gastvrij, attent en vriendelijk personeel. We hadden het gevoel dat we in een sterrenrestaurant zaten. Kortom, we hebben genoten en komen zeker terug!
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2017
Umami voor een late zondagmiddag lunch is bepaald geen straf. Mooie zaak die je niet meteen verwacht achter het wat gesloten front. Nog rustig, maar dat zal vast komen want ze zijn pas net open. Alles klopt hier wat mij betreft. Interressante lunchkaart met een 40 minuten twee=gangen lunch voor 18 euro en een twee of drie-gangen voor 20 of 23 euro. Vis, vlees of vegetarisch. En dan krijg je een keur aan kleine gerechten, wat qua hoeveelheid precies goed is als lunch. Vooral de chuka-wakame met vinaigrette en pijnboompitten en de 'renga-ya' zalm in bietensap en de krokant gefrituurde vis springen eruit. Het is meer een fusionkeuken met Oosterse invloeden dan een Chinese keuken overigens. Fijne wijnen per glas. Uitstekende, attente bediening. Volgende keer komen wij terug voor het diner.
Eric K.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Na HanTing Den Haag 2x bezocht te hebben, hoge verwachtingen van Amsterdam die het niet heeft waargemaakt voor mij. Afgezien van de slechte akoestiek en het vriendelijke personeel dat erg haar best moest
doen om alles onder controle te krijgen stelde vooral het eten teleur.
Over het algemeen vlak, ontbreken van de kick, gelaagdheid en balans zoet/zuur/zout die je van de aziatische
keuken verwacht.
Postief punt is dat het interieur prachtig is en de zaak goed bezocht werd deze avond.
Hopelijk gaat Umami een goede toekomst tegemoet in het amsterdamse horeca leven, echter zonder mij als terugkerende klant.