UMAMI by Han Amsterdam

Overtoom 31H 1054 HB Amsterdam Nederland Kaart
31-202801379

Over het restaurant UMAMI by Han Amsterdam

UMAMI by Han is opgericht door de befaamde Chinese chef Han Ji. Han wil met zijn innovaties de nadruk leggen op de kwaliteit, gezondheid en het culinaire niveau van de gerechten tegen een betaalbare prijs bij Umami by Han.

Wat is umami? Naast zoet, zuur, zout en bitter, wordt umami wetenschappelijk erkend als de vijfde basissmaak. Umami komt voort uit het Japans en betekent letterlijk ‘heerlijke smaak’. Dit omdat de meeste ingrediënten die een hoge hoeveelheid umami bevatten veelal als ‘heerlijk’ worden ervaren.

Meer informatie over restaurant UMAMI by Han Amsterdam

LUNCH:
12:00 – 16:00 uur (WO – ZO)

DINER:
17:00 – 22:30 uur (MA – DO & ZO)
17:00 – 00:00 uur (VR & ZA)

Jouw recensie over het restaurant UMAMI by Han Amsterdam

Tom B.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2019
Een heel leuk concept! Als het ware een moderne draai aan het sushi dinner concept waar je aankruist wat je wilt eten. Wij kozen voor het 4 gangen menu, waar wij 4 ronden ieder 2 gerechten mochten kiezen. Deze gerechten kan je dan gezellig met elkaar delen. Het formaat van ieder gerecht is perfect en alles is lekker. Veel keus tussen vlees, vis of vegatarisch. Zo krijg je een all round smaaksensatie van het menu van Umami by Han. Zeker een aanrader
Lisan P.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2019
Wat een leuk concept! Per gang kies je twee gerechten p.p. dus met zijn tweeen kan je 4 gerechten proefen. Alle gerechtjes anders en super lekker. Service goed en leuke sfeer. Prijs voor drie gangen €28.50 tussengang erbij €8.50 en dessert €5.00. Echt een aanrader!
Quintin T.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2019
Fijne beleving en heerlijk gegeten! Sommige gerechten bleven je van begin tot eind verwonderen.
Bas C.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2019
Goed gegeten tegen een redelijke prijs!
Kom hier zeker terug
Jacco V.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2018
Prima en lekker gegeten op kerstavond. Verrassende smaken en combinaties, 3x2 gerechten waren genoeg voor een voldaan gevoel. Desert maar overgeslagen al zagen die er ook erg lekker uit!
Pieter W.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2018
Je weet niet waar eerst zien in de restaurant. Gezelligheid troef. Alles klopt. Een ongelooflijk vriendelijke bediening. Die een dikke 5 sterren verdient. Het eten was fantastisch. Lekker. Zag er leuk uit. Te weinig woorden voor.
Robert V.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2018
Prettige zaak, redelijk gegeten maar vaak net een misser. Fatsoenlijk gerecht met garnalen bijvoorbeeld waarbij de garnalen ijskoud waren en daardoor geen smaak. Jammer, met iets meer aandacht vanuit de keuken kan het met weinig moeite beter
Ernst D.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2018
Inmiddels al een paar keer geweest, nu voor de eerste keer lunch. Opnieuw mooie en heerlijke gerechten, hele attente service en een prima prijs. Ik ben fan.
Paul A.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2018
Geen idee wat ons te wachten stond. We hebben enigszins lukraak besteld, dat leidde tot twaalf verrassende schoteltjes bij elkaar waarbij we ieder weer zo'n gevalletje deelden. Heel goed en meer dan genoeg gegeten. De zaak is een beetje hip maar daar is overheen te komen.
Carijn G.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2018
Altijd goed, heerlijk eten, goede bediening, tempo precies goed, verrassing menu stelde niet teleur, leuk om zo ook eens andere gerechten te kunnen proberen, aanrader!
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2018
Fantasievol en goed klaargemaakt en mooi opgediend eten en werkelijk uitstekende bediening: vriendelijk, attent. Echt een aanrader
Stefanie B.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2018
Heerlijk! Ik vind het concept heel leuk dat je heerlijk allerlei smaken en gerechten kan proeven.
Gerry D.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2018
Dit was de eerste keer dat wij hier gingen lunchen , dus hadden we geen verwachtingen, maar het verbaasde ons dat we van het bestaan niet af wisten.Het eten was uitgesproken lekker en culinair. Wij hebben er weer een nieuw restaurant bij om heerlijk te lunchen. Het personeel was ook zeer vriendelijk en niets was hun te veel.
Audrey W.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2018
Fantastisch!
E.H. F.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2018
Heel prettige resto, lekker eten, leuke formule en aardige bediening.
Dennis S.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2018
op zich wel redelijk lekker gegeten maar beslist geen "WOW"-smaakervaring. Die "Wow"smaak sensatie had ik wel bij Umami Maastricht. In Maastricht was ik echt onder de indruk van de gerechten. Umami Amsterdam op zich wel lekker maar niet echt speciaal. Kan de chef van Umami Maastricht niet de koks van Amsterdam bijscholen wat extra finesse aan te brengen aan de gerechten? voor de rest service: prima. ambiance: prima
Fong N.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2018
Heerlijk gegeten en vriendelijk personeel. Het eten kwam vlot op tafel. Heel mooi ingericht restaurant. Enig dingetje is dat we helemaal achterin zaten en het was daar zo donker dat je het eten niet kon zien. Jammer, terwijl de borden zo mooi zijn opgemaakt. Klein detail maar wel belangrijk detail! Je weet niet wat je eet als je in de schaduw zit. Hopelijk kan dit beter de volgende keer.
Angel L.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2018
Erg vriendelijk ontvangst door aardige jongeman die nog wist welke wijn ik lekker vond en mijn bezoek wat toch al een paar maanden geleden! Prachtige en heerlijke gerechtjes en goed op temperatuur. Goede en duidelijke uitleg wat er op je bord lag en verzorgd personeel.
Wij zaten op tafel 7, waar ik ook om verzocht had, het enige wat ik "mis" is een mooi kunstwerk aan de muur tegenover ons om het net iets sfeervoller te maken. We komen graag weer terug.
Cynthia S.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2018
Hier komen wij zéker terug, prachtige ambiance, zeer vriendelijk personeel en óók nog heel lekker gegeten.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2018
Goede service, op de bal