UMAMI by Han Amsterdam

Overtoom 31H 1054 HB Amsterdam Nederland Kaart
31-202801379

Over het restaurant UMAMI by Han Amsterdam

UMAMI by Han is opgericht door de befaamde Chinese chef Han Ji. Han wil met zijn innovaties de nadruk leggen op de kwaliteit, gezondheid en het culinaire niveau van de gerechten tegen een betaalbare prijs bij Umami by Han.

Wat is umami? Naast zoet, zuur, zout en bitter, wordt umami wetenschappelijk erkend als de vijfde basissmaak. Umami komt voort uit het Japans en betekent letterlijk ‘heerlijke smaak’. Dit omdat de meeste ingrediënten die een hoge hoeveelheid umami bevatten veelal als ‘heerlijk’ worden ervaren.

Meer informatie over restaurant UMAMI by Han Amsterdam

LUNCH:
12:00 – 16:00 uur (WO – ZO)

DINER:
17:00 – 22:30 uur (MA – DO & ZO)
17:00 – 00:00 uur (VR & ZA)

Jouw recensie over het restaurant UMAMI by Han Amsterdam

Willemijn R.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2018
Lekker, apart, verzorgd. Leuke avond!
Carijn G.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2018
Paar keer eerder geweest, eten altijd weer heerlijk, tempo precies goed, vriendelijke bediening, een echte aanrader!
Michel T.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2018
Goede sfeer, redelijk attente bediening maar aan het einde van de avond was iedereen weg. Eten lekker maar erg ingewikkeld: teveel gerechtenben te weinig focus
Regina M.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2018
Heerlijk gegeten, elk gerechtje een

ware smaakexplotie
Barbara D.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2018
Heerlijk gegeten met een groep van 11 mensen. Geadviseerd door het deskundige personeel gekozen voor het verrassingsmenu. Tongstrelende en verrassende smaken en zeker voldoende voor iedereen. Ook het vegetarische menu was heerlijk. Heel vriendelijk personeel en fijne sfeer. Een absolute aanrader!
Paul G.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2018
Dit was onze eerste kennismaking met Umami. Vriendelijke ontvangst. Eigentijdse inrichting. Concept van Umami: pp 2 gerechtjes per gang, uitzoeken. Totaal 6 gerechtjes pp voor € 27,50 Alle 6 de gerechtjes zijn samen een voldoende voor een goed gevulde maag. De smaakpapillen worden voortdurend geprikkeld. Je moet wel houden van de Oriëntaalse keuken.
Jorrit M.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2018
Met hoge verwachtingen vanwege de hoge iens waardering naar dit restaurant gegaan. Ik vond dit restaurant echter niet zo bijzonder. De kwaliteit van de gerechten varieerde sterk per gerecht. Daarnaast varieerde de kwaliteit van de tonijn-tartaar per hap. De helft van de happen smaakte deze zeer visachtig alsof er oude vis was gebruikt. Een tussengerecht met zalm, waar je 3 euro extra voor moest betalen bestond uit een wel zeer kleine hoeveelheid zalm. Van de derde gang was de ossenhaas erg lekker.
Wendy H.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2018
T was mega zooo lekker n echte smaak sensatie , en super vriendelijk , echt top
J.A. V.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2018
Heerlijk gegeten, leuke kleine gerechten waarna je alsnog voldoende gegeten hebt aan het eind van de avond.
Elisabeth W.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2018
We nemen de volgende keer iets meer tijd. Dit is eten waar je de tijd voor moet nemen.
Diet G.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2018
Heel apart restaurant, heel lekker gegeten. Veel verschillende gerechten. Al met al wel een beetje veel.
Susanne R.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2018
zeer prettige deskundig personeel en heerlijk eten!!
Pepijn K.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2018
Sashimi was erg mooi en vers. En wat een enorme keus! Personeel echt top! Chef was gezellig aanwezig en maakt de show compleet. Het hele interieur is strak en gezellig.
Mrsjones .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2018
Door allerlei wegafsluitingen kwamen we verlaat aan bij Umami. Telefonisch heb ik hen op de hoogte gebracht. Zij vroegen tot hoe laat we op z’n laatst konden blijven, aangezien we naar het theater moesten. Heel attent. In het begin begrepen we niet het concept, maar na goede uitleg van gastvrouw Anke, kozen we voor Fruits de Mer, 5 gerechten. We lieten ons verrassen door de chef.
Vooraf verse anijsbroodjes met olijfolie/zwarte bonen. Fruits de Mer: Zalig! O.a. scheermesjes, venusschelpen, zeewier, coquilles. Hoofdgerechtjes: buikspek met rode biet en appel, haaifilet met appel/-gelei. Helaas hadden we geen tijd meer voor een nagerecht. We komen zeer zeker terug en zorgen, dat we uitgebreider kunnen genieten.
Elvira K.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2018
Fantastisch restaurant, goede kwaliteit eten, en zeer vriendelijk personeel.
Heel alert, complimenten.
Al 2 x geweest, heel erg lekker en goed.
Wijn ad prijs ( 5 euro voor een glas), prijs/kwaliteit eten prima, wat ook erg gewaardeerd wordt dat je bij je wijn een glas kraanwater kan krijgen.
Wederom voor herhaling vatbaar!
Franka B.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2018
Het eten is voortreffelijk, het restaurant is mooi en ruim opgezet en de bediening de kers op de taart.
Tomoko K.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2018
Very nice service.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2018
Heerlijk gegeten, mooie gerechten die ook aantrekkelijk worden opgediend.
Nienke V.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2018
Al vaak langs gefietst en nu ein-de-lijk gegeten. Wat een fijn restaurant.
Vriendelijke en rustige bediening die de tijd neemt en antwoord weet op de vragen. We kozen voor het menu met verschillende gerechten per gang. Ze hadden daarnaast een heerlijke chardonnay (met vleugje hout) per glas die erg goed geprijsd was.
Heerlijk! Ik zou dit restaurant zeker aanraden als je iets te vieren hebt en in een rustige setting wilt genieten.
Dustin D.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2018
Iedere gast bestelt in 3 of 4 rondes 2 gerechtjes van het menu: eerst 2 koude voorgerechten, dan 2 warme voorgerechten, ten slotte 2 warme hoofdgerechten. Per gang keuze uit ongeveer 10 gerechten, maar vlees speelt hierin de hoofdrol: als vegeatriër is er helemaal geen keuze, als pescotariër is de keuze erg beperkt.
De gerechten verschillen enorm van niveau: de terrine van kip was prachtig opgemaakt, echt sterrenniveau, bijzondere smaken. De garnalen in rode curry waren gewoon 4 garnalen met wat saus, die niet anders smaakt dan een potje uit de supermarkt.
Maar het merendeel van de niet-vegetarische gerechten was een hit, en vooral dat we per persoon maar liefst 6 verschillende, mooie, interessante gerechtjes kregen was een fijne ervaring. De desserts waren stuk voor stuk heerlijk en prachtig gepresenteerd. En de prijs is zeer schappelijk: nog geen 30 euro voor 3 gangen, betaalbare drankjes en desserts, en dat vlakbij het Leidseplein. Enorme aanrader, hier kom ik graag terug!