Ulthimo Cuisine

Kruisstraat 23 5502 JA Veldhoven Nederland Kaart

Over restaurant Ulthimo Cuisine

Culinair genot onder een rieten dak

Onder de rook van Eindhoven is het beeldschone Ulthimo Cuisine gevestigd. Hier staat Gezelligheid met een zachte, maar hoofdletter G voorop. In het chique doch sfeervolle decor geniet je van heerlijke en vers bereide seizoensproducten. Thimo Boot en zijn keukenbrigade halen hun inspiratie uit de moderne Franse keuken en toveren de meest fantastische gerechten op tafel. Volgens de zorgzame gastvrouw Nashja Markus is gastvrijheid een compositie waarbij alles in goed samenspel moet verlopen. En die visie werpt haar vruchten af. Hier voel je je als gast echt bijzonder. Kortom, hier moet je zijn voor een lunch of diner op hoog gastronomisch niveau!

Meer informatie over restaurant Ulthimo Cuisine

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Niesje V.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Met Shell tank en dineer hier gegeten. Voorgerecht soep( bouillon) met div soorten champignons. Wij vonden de bouillon te hartig/ zout, terwijl ik echt niet zoutarm kook, maar dit was TE.
Het vlees: varkensNEK. Dat was voor mij te vet, wel mals. Het was leuk opgemaakt, maar voor een " flinke" eter zou het niet genoeg zijn: 2 reepjes wortel, 1 stukje prei.De saus cq jus was ook erg hartig. Dat zou voor ons wat minder mogen.
Plus punt: de borden waren voorverwarmd,zodat de gerechten niet zo snel afkoelen.
Als nagerecht kozen wij het in. Dat was erg lekker.
We hebben heerlijk op het terras kunnen eten. De bediening was prima.
Svanbaar1 .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Heerlijk gegeten. Gerechten met zorg bereidt. Pure mooie smaken. Portie vegetarisch gerecht was klein. Bediening zeer vriendelijk en attent.
Bvhees .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Hoofdgerecht was voor ons ultimo.
De voorgerechten vonden wij subliem en ook het nagerecht was met zorg klaar gemaakt.
De binnenkomer die aangeboden werd was ook heel lekker alleen dachten wij dat dit een onderdeel van het menu was. Uiteindelijk moesten we hier voor 2 personen € 17,- voor betalen.
Klein detail vonden wij ook wel dat de prijs van de wijn op de kaart stond voor € 6,- groot glas en € 4,- klein glas. Wij betaalden voor 4 glaasjes € 21,60.
Volgende keer betere en duidelijkere uitleg over wat er geserveerd wordt voor inlevering van de actiecoupon.
Gnmvanmulken .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Prima menu van de chef met prachtige begeleidende wijnen; excellente bediening; gemoedelijke sfeer is restaurant; zaten op een rustig plekje
Edith S.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Via de Shell-Iens actie gegeten Ulthimo Cuisine. De locatie is echt schitterend.
Juist daarom is het denk ik vrij eenvoudig om het helemaal top te maken.
Moderne inrichting is prima. Aan de andere kant zou er wat meer aandacht mogen zijn voor een paar goede stoelen; is in mijn ogen belangrijker dan of het 'trendy' is.
De afscheiding naar een aparte nis, met een losse ongedekte tafel erachter, in het restaurant maakt het rommelig en mist het ruimtelijk effect.
Het eten was goed, vooral gedurfd. Een moderne versie van erwtensoep met rookworstschuim en een soort van bitterbal van erwten was heel goed. Zo ook de bospeensoep met ananas. Echt heel erg lekker. De varkensnek als hoofdgerecht is denk ik iets voor de liefhebber; de tabouleh daarentegen vond ik heel erg lekker, prima op smaak.
Het enige wat in mijn beleving qua combinaties niet in balans was, was de pannacotta van ricotta (erg stijf ook) en bietensorbet.
Over het algeheel goed, soms een beetje te gezocht..
Bediening, heel vriendelijk, ook over het geheel genomen goed, soms wat 'overdone', een beetje 'gemaakt'.
Heel fijn om te ervaren dat bij zo'n actie of deal de gedurfdheid blijft. De carpaccio's en diamanthaas voeren nl. vaak de boventoon.
Zeker een aanbeveling. Deze actie maakt het meer dan uitnodigend om eens uit de comfortzone te stappen en dit restaurant te ervaren.
Alexcolette .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Wat een geweldige verrassing dit voor ons nog nieuwe restaurant. Het eten was top, origineel, mooi, puur en vernieuwend. Ook de wijnen waren goed en de bediening vriendelijk, gastvrij en attent. Een echte aanrader, wij komen hier zeker terug!!
Ilona K.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Fijne avond gehad bij Ulthimo. Hedendaagse inrichting in een authentiek pand. Erg vriendelijke bediening met goede kennis van de geserveerde wijnen. De aanbevolen Tempranillo was een zeer goede combinatie bij het ietwat spicy hoofdgerecht met lam. Zeker voor herhaling vatbaar!
Lutgera .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
We aten een lekker drie gangen menu voor een keurige prijs. Dit in het kader van tank en dineer. Voor een kleine eter was dit genoeg. Maar omdat er ook voldoende brood bij geserveerd werd, had ook een grotere eter er genoeg aan. Wel is het zo dat ik nu geen idee heb hoe hun normale kaart eruit ziet en hoe dat geserveerd wordt. Maar ik heb er wel vertrouwen in. Ik kan dit restaurant aanbevelen.
Vdwolde .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Het eten was goed en met creativiteit bereid.
De service was correct, maar we zagen vele verschillende gezichten en daardoor niet heel persoonlijk. Het decor is modern en strak. Goed gedaan in deze prachtige villa, maar we pleiten toch hier ook voor een meer persoonlijke en warme "touch", waardoor dineren bij Ulthimo ook gezellig wordt.
RogerLuijten .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Een nieuwe ontdekking voor ons, maar wat een pareltje ! Vanaf de amuse tot en met de koffie heel erg lekker, perfecte gaarheid, hoog op smaak, goede wijnen erbij en warm gastvrouwschap! Komt allen naar Veldhoven en geniet..
Nadjebal .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Het driegangenmenu was origineel en lekker. De porties waren wel wat klein en we hebben niets bij het brood gekregen. De sfeer was prettig, rustig en relaxed. De aankleding van de ruimte kan wel wat warmer/chiquer.
Jacfra .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Heerlijk gedineerd met 4 personen van de AHrestaurantactie.
Alle gerechten mooi uitgeserveerd, met uitleg.
Uitstekende bediening.
Het hertevlees (hoofdgerecht) nog mooi rosé en goed gegaard.
Extra vermelding voor het dessert een geweldig "bosplaatje".
Zeker voor herhaling vatbaar.

p.s. Prima rode huiswijn uit Chili.
Gjmhjm .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Prima restaurant. Goede keuken. Bediening zeer klantvriendelijk. Verrassingsmenu was een echte verrassing. Lokatie en aankleding.
Joanna G.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Dit was de tweede keer bij Ulthimo en wat ons betreft zullen er nog vele keren volgen. Zeer verrassende smaken en smaaksentaties. Vooral het prachtige gerechtje met heilbot was heerlijk
Antoine T.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Heerlijke en mooie verassingen op het bord. Zeer lekker gegeten. Smakelijke wijnen erbij.
Gaan we zeker terug naar toe komen.
Sixties .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2016
We waren met z'n vijven. En hoewel we AH-actiegangers waren werd vooraf keurig geïnformeerd naar onze smaak: wel of geen vis/vlees. We kregen dan ook verschillende voor- en hoofdgerechten, maar alles was verzorgd en smaakvol. Heel bijzonder: de "special bites" die in de gerechten verwerkt zijn. Heel klein minpuntje: voortaan iets meer groenten graag. Het nagerecht - het bos - was de verrassing van de avond! Bediening vriendelijk, voorkomend en attent. En de prijs van €32,- p.p. was het geld meer dan waard. Van harte aanbevolen dus.
Mieke T.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Heel goed gegeten! Wijnen waren prima aangepast aan het eten.
De service was prima op elkaar ingespeeld.
Het was een bijzonder pand. Vond de tafel en stoeltjes wat "eenvoudig".
Niet echt knus.
Jolijn W.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Zeker vriendelijk personeel. Echter stonden ze bij elke gang na 2 happen aan de tafel om te vragen of het lekker was. Dat was een beetje storend, je bent immers met z'n tweetjes lekker een avondje uit en nu werden de gesprekken elke keer onderbroken. Eten was prima, het hoofdgerecht (varkensnek) was aan de zoute kant dus dat was jammer maar het toetje (het bos) was geweldig! Ook de wijnen waren erg lekker al was het opvallend dat er niet werd gevraagd wat voor "smaak" wijn je graag had gehad maar de keuze die voor ons werd gemaakt was ook zeker niet verkeerd.
Mvdhurk74 .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Heerlijk gegegetn in een sfeervolel ambiance. eten was zeer goed, bediening was vriendelijk. Helaas alleen wat weingi wijn kennis. we werden die geadviseerd voor een bijpassende wijn. Maar een heerlijke avond uit gehad. Bedankt!
Mmw1966 .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2016
Prachtig opgemaakt en verfijnd gekruid eten. Zeer vriendelijke service! Met name het toetje 'het Bos' was zeer bijzonder, een plaatje!