Uitspanning de Nachtegaal

Maandag t/m Zondag vanaf 10:00

Voordelig
Kees-Pieter D.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Op 10 september 2016 de 80ste verjaardag van onze moeder gevierd bij Uitspanning de Nachtegaal in Meerssen. Een leuke, in een bosrijke omgeving gelegen uitspanning, ideaal voor een familie uitje met kleine kinderen. 's Avonds heeft de familie gebruik gemaakt van de a la cart kaart. De Nachtegaal serveert eerlijke gerechten. Ik had gekozen voor de kleine goulashsoep en daarna het zuurvlees. Andere gerechten die gekozen waren, waren de spareribs, de hamburger en de kalfsentrecote. De goulashsoep was heerlijk, gebaseerd op een krachtige bouillon. Helaas voor mij zaten er iets te veel paddestoelen in, in verhouding tot het rundvlees. Het zuurvlees is een Limburgse klassieker. Het vlees wordt lang (zeker 24 uur) gemarineerd in, onder andere, azijn en specerijen (laurier, kruidnagel etc.). Het vlees wordt daardoor mals. De saus wordt afgemaakt met appelstroop of peperkoek. De appelstroop was niet helemaal goed door de saus gemengd maar voor mij was de saus iets te zoet en miste ik een beetje de zuren in de saus maar dat is een persoonlijke smaak. De spareribs waren mooi en het vlees kwam makkelijk van het bot af zonder dat je het vlees eraf hoefde te kluiven. Ik begreep dat de hamburgers ook goed waren. De kalfsentrecote was mooi medium gebraden. De porties zijn groot en daardoor wellicht meer dan voldoende. Een keuze voor een voorgerecht (ook al is het een kleine variant) en een hoofdgerecht kan dan nog al eens te veel zijn.

De bediening werkt uiterst efficient, ondanks de drukte (het was een vol huis) en het feit dat alle bestellingen op een papiertje werden geschreven. Op nabestellingen hoefde niet lang te worden gewacht. Daar past slechts een woord bij: chapeau!

Voor haute cuisine moet je niet naar de Nachtegaal gaan. Voor eerlijke gerechten die in ruime porties geserveerd worden wel. De prijs / kwaliteit verhouding is zonder meer goed te noemen. Wat mij betreft zit het cijfer voor het eten tussen een 7,5 en een 8, maar dan eerder tegen de 8. De service: zonder meer een 8. De sfeer: een hele dikke 7.
Sliepo .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Uitspanning de Nachtegaal. Hier zijn we wel vaker te vinden, en het is nog nooit tegengevallen. Deze keer stond voor ons salade nachtegaal en salade gerookte vis op het menu. Zoals gewend, ruime porties en vriendelijk, hardwerkend personeel. Ook de uiensoep is hier een echte aanrader. De beste die we ooit ergens hebben mogen eten. De kinderen kunnen altijd buiten genieten van de speeltoestellen en de dieren. Voor ons een perfecte lokatie.
Margreet B.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Uitspanning De Nachtegaal is misschien wel het best bewaarde geheim in Limburg. Verscholen in de bossen, wordt het terras dagelijks bevolkt door lokalen en toevallige passanten. Drie dagen op rij gegeten. Drie dagen op rij enthousiast. Over de kwaliteit, de hoeveelheid, het decor, maar bovenal over het hardwerkende personeel dat service tot kunst heeft verheven. Je hoeft je blik maar vragend op te richten en er staat iemand aan je tafel met een vriendelijk woord, een grap als het kan en altijd met een glimlach. Dat maakt dat je je welkom voelt en na een wandeling of fietstocht door de prachtige omgeving je vol overgave op de uitgebreide menukaart stort. Nimmer teleurstellend.
NMS .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2016
als een 'bruin café' deze uitspanning. Van pannenkoek tot zoervlees, aan de kleintjes en de groten wordt hier gedacht.
Bijzonder aardig echtpaar met volle aandacht voor product en gasten.
Jef L.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Met jong en oud op deze zondag in een leuke, gezellige zaak en met een Limburgs Bourgondisch gerecht.
Bloedworst met roggebrood en stroop , appelschijfjes, groentegarnituur, spekreepjes. Een goede prijs verhouding en een correcte bediening!
Daarbij een heerlijke koffie en een Valdieu van de tap. De porties waren royaal en dit alles maakt natuurlijk dat je weer op bezoek gaat. Kortom: prima,
Ed V.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Heerlijk gegeten, prijs kwaliteit verhouding prima in orde. Niet teveel poespas, maar dat moet je ook hier niet verwachten. Maar toch een prima diner op tafel gezet, klasse!
ClubMichelin .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2015
Gelukkig het bestaat nog! Een kleine uitspanning in de bossen, die gewoon open is! Heel bijzonder in Nederland en dat op een maandagavond. Verder nostalgie ten top. Na een verfrissende wandeling in de mooie bosrijke omgeving, komen we aan bij deze romantisch verlichte "herberg". Een klein speeltuintje waar onze kleinkinderen nog even hun energie kwijt kunnen, onder de meewarige blik van de blijkbaar winterharde lama, die in de aanpalende kinderboerderij woont. De menukaart is traditioneel en de gerechten zijn gewoon goed en voor een prijs die er bij past. De Franse uiensoep is een aanrader en gemaakt zoals het hoort met een flinke lap gegratineerde kaas er over. De echte open haard geeft direct de sfeer die bij deze winterse taferelen hoort, en van tijd tot tijd door de waard wordt voorzien van een blok hout. Met moeite konden we ons oprichten om weer in het hedendaagse terug te keren; het is wel gewoon een maandagavond en morgen wachten weer onze plichten. Kortom een super leuke gastvrije plaats, waar je lekker kunt eten en waar wij zeker weer terug komen. En dat op de dag dat het ons uit komt: ze zijn 7 dagen in de week open!
Dylan V.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
Lekker buiten, ruime speeltuin voor de kinderen. Het eten vond ik minder, erg zout en nogal doorgekookt (vegetarische lasagne). Aan een tosti kawaii kun je weinig verkeerd doen, maar goede kaas en mooie ham zouden wel helpen. Als je met kleine kinderen bent en het is niet te druk, dan is het leuk, maar speciaal voor het eten hoef je hier niet naar toe te komen.
Mjmt1302 .
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2015
Op een mooie voorjaarszondag in het voorjaar fietsten we in Zuid-Limburg toen we voorbij De Nachtegaal kwamen.
Pure nostalgie: een grote speeltuin met een ouderwetse uitspanning, op een prachtige locatie midden in het bos.
De lunch gebruikten we op het zonnige terras terwijl onze vriendelijke en attente ober in afwisselend rap Limburgs en rap Hollands onze bestelling kwam opnemen.
Culinaire hoogstandjes moet je niet verwachten in een tent als deze maar onze broodjes waren van een uitstekende kwaliteit, mooi opgediend en ze smaakten voortreffelijk.
De Nachtegaal is een warme aanrader!
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2015
Ongedwongen sfeer. Volle zaak. En toch had de bediening alles goed in de gaten. We hadden een voorgerecht voor twee personen. Ruime portie en erg lekker. Bediening vroeg dan ook of ze even moesten wachten met het hoofdgerecht omdat we al een royaal voorgerecht hadden gehad. Toen een wijn niet voorradig bleek werd een goed alternatief geboden. Het hoofdgerecht, spaakhammetje, was heerlijk mals met een lekkere salade . Tweede hoofdgerecht was sate van varkenshaas, lekker pittige satesaus en heerlijk malse varkenshaas.
Porties waren te groot om nog plaats over te laten voor een nagerecht.

Allelof voor de zeer attente bediening.
Marielle D.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2014
Wij kwamen speciaal naar de nachtegaal omdat ze glutenvrije pannenkoeken hebben. (Mijn zoontje heeft coeliakie).
Omgeving prachtig, fijne speeltuin!!
Glutenvrije pannenkoek vonden wij absoluut niet eetbaar. Het leek wel een pannenkoek van (doorzichtig) bindmiddel met zaadjes erin. De indruk ontstond dat de bediening ook totaal geen interesse had in wat we ervan vonden. Tip voor de kok ( omdat steeds meer mensen de diagnose coeliakie zullen krijgen (1 op 100): gooi de ouderwetse consenza overboord en koop freefrom pannenkoekenmix of een glutenvrije kant en klaar mix voor professionals. Heerlijke pannenkoeken die kinderen ( en dus ouders) blij maken.
Tot die tijd advies hier geen glutenvrije pannenkoeken te bestellen!!
Marco N.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2014
Ervan uitgaand, dat het hier een 'uitspanning' betreft en geen sterrenrestaurant, was het (alweer) fantastisch om hier te lunchen. Zalige varkenssaté, precies pittig genoeg heerlijk smeuïge satésaus, cassave-kroepoek, lekkere zelfgemaakte frietjes, bijlage salade fris en vers, mayo okay, witte wijn prima van kwaliteit en temperatuur, kortom…. na uuuren nog geen enkele behoefte om iets te eten. Tafelpartner broodje beenham, niets op aan te merken. (De oven had het even daarvoor begeven en personeel was met gezwinde spoed naar Valkenburg om verse broodjes te halen…). Bediening aardig en vlot. Ondanks het feit dat er ineens zo'n 30 amateur-wielrenners binnenstormden (en er plots ruim voldoende personeel uit alle hoeken en gaten kwam) met een oogwenk binnen 1 minuut een 2e glas wijn geserveerd. Prijs/kwaliteitverhouding buitenaards t.o.v. het waanzinnig dure Maastricht. 'De Nachtegaal' ligt een beetje achteraf in de gemeente Meerssen, maar op een dermate unieke locatie, die in het Zuid-Limburgse nauwelijks te vinden is. Interieur eenvoudig, maar netjes en ruim, buiten zalig vertoeven op een gigantisch terras tussen het 'bronsgroen eikenhout' met leuke kleine speeltuin voor (kleinere) kinderen, zodat ouders ook even rust hebben. Parkeerplek in overvloed. Absolute aanrader.
Maxivanm .
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2014
Zijn met gemêleerd gezelschap incl. kinderen bij De Nachtegaal gaan eten op drukke zaterdagnamiddag. Het eten was zeer goed. Ik had regionaal gerecht (bloedworst met gebakken appeltjes). Eenvoudig gerecht, maar wanneer je van dergelijke een beetje weeïge smaak houdt, heel erg goed gemaakt bij De Nachtegaal. Samet met stevige Trappist een erg goede maaltij. Royale portie, snel geserveerd. Ook de overige couverts: royaal, netjes verzorgd, snel gebracht. De Nachtegaal is een prima adres. Kinderen eten er goed, maar de ouders zeker ook. Echt een aanrader - zeker in de zomer, maar in de winter is de open haard sfeervol.
John K.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2014
Al jaren een adres voor een lekkere maaltijd voor een redelijke prijs.
En een lekker abdijbier van het vat.
Aanrader de Val Dieu Grand Cru.
De a la carte gerechten mogen wel eens vaker wisselen.
Greetje J.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2013
Als je een lekkerre grote schnitzel wilt eten, moet je hier zijn. Smaakte me geweldig goed!

Decor past bij de landelijke ligging.

Bediening leek me onder druk te staan lichtelijk zuur uiterlijk, had ook ruzie met een andere man in de keuken.
Guido H.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2013
Tja, wat moet ik ervan zeggen.
Het eten is geen culinair hoogstandje, maar de biefstuk stroganoff (met een lekkere eigen versie van de stroganoff saus) was heerlijk mals en perfect in balans.
De ambiance en de service is erg goed, het decor enigzins oubollig.
De 80e verjaardag van mijn vader kreeg een gouden randje.

Gemiste kans : De aardbeien in de aardbeiencoupe met vanille-ijs waren deels bevroren deels vers.
Pascal J.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2013
We komen met het gezin hier heel regelmatig. De aangrenzende Speeltuin is perfect voor de Kids en het nuttigen van een lekker biertje is prima. Echter, het zeer wisselende bedienend personeel is van een minimale kwaliteit. Het eten, welke ik verschillende keren heb geprobeerd, valt altijd tegen. Akkoord, als je iets neemt wat direct uit het frietvet komt, dan is er niets mis mee. Maar of je nu een Tosti, broodje, uitsmijter, pannenkoek of een groter gerecht besteld.. er altijd iets mis mee. veel te gaar, aangebrand, veel te dikke pannenkoek, kinderen die vragen of dit nu een tosti is? Enz. enz. Voor kids die komen spelen en ouders die een glaasje willen doen, is dit een prima locatie. Voor de rest zou ik deze locatie mijden.
Wimwielkens .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2012
Wij komen hier geregeld omdat het fijne plek is met de hond en je kunt er goed parkeren. Minder leuk als er grote groepen zijn, maar de kroketten met brood zijn prima.
Jeroen W.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2012
Combinatie van restaurant en speeltuin doet het goed met kinderen. Ook hier wordt een omgeving geboden waar je goed met kinderen terecht kunt. Een goede lunch voor een redelijke prijs met gratis gebruik van de speeltuin. De moeite waard om weer een keer naar toe te gaan.
Marcel99 .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2012
Ieder jaar als we in limburg zijn, komen we hier ook vanwege de mooie locatie. Prachtig gelegen. De bediening kan soms beter en vriendelijker, maar het eten is goed. Vers en goed op smaak zonder overdreven uitgesproken smaken.