Uitspanning De Fazanterie

Sint Annadreef 2 4851 RC Ulvenhout Nederland Kaart

Over restaurant Uitspanning De Fazanterie

Eten en uitzicht om van te genieten

Ontspanning en tot rust komen doe je hier in het Ulvenhoutse bos. Het team van De Fazanterie staat te trappelen om er een avond van te maken die je nooit vergeet. Er staat een breed scala van gerechten op de kaart. Van Thaise rode curry tot sliptong met remouladesaus, niks is de chef-kok te gek! Geniet van dit heerlijke gevarieerde menu in een serene omgeving.

Meer informatie over restaurant Uitspanning De Fazanterie

Peter S.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2016
Ik ben aangenaam verrast door dit restaurant. Een fantastische ligging, met mooi weer heerlijk ophet terras zitten .

Prima geholpen door de gastheer. Ik nam de assorti van spareribs en het kippetje. Goed bereid, wellicht iets te veel saus over de ribs.

Als je pech hebt kunnen er kinderen aan het spelen zijn die aan t rennen zijn in het speeltuintje. Het is ook kindvriendelijk:)

Prima gegeten daar.

Yolan .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Met 4 personen een high tea gebruikt op het terras. Er was binnen gedekt, maar doordat het lekker weer was mochten we ook buiten zitten. Toen we doorgaven dan één van ons geen vis lustte en dat we ook liever geen calamaris wilden, was dat geen enkel probleem. De high tea werd aangepast met extra vegetarische hapjes en salade en was heerlijk en uitgebreid. Eerst een zoete gang, daarna een hartige gang. Echt meer dan voldoende en gevarieerd. Theepot werd later vervangen door een thermoskan, waardoor we langer heet water hadden. Klein minpuntje dat er niet vaker gevraagd werd of we voldoende theewater of koffie hadden. Slechts één keer, maar mogelijk ook omdat het druk was. Echt aan te bevelen.
Hapgraag .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Gisteren na een flinke wandeling in t bos met ons hondje lekker gegeten bij De Fazanterie.
Bij binnenkomst vroeg ik of er een waterbakje was voor de hond.
Ja hoor , maar we brengen t zo even aan tafel. Onze hond had 't idee dat ook zij verwend werd.
Voor ons heel prettig dat de hond mee mocht.
Over t eten : we vroegen of de tomatensoep en de champignonsoep beiden vegetarisch waren.
Nou dat was zo en ik moet zeggen dat ik zelden een lekkerder paddenstoelensoep gegeten heb.
En daarbij kregen we echt overheerlijk brood met pesto-olie.
Daarna had ik de zeebaars besteld en die was perfect gebakken. 1 filetje is wel weinig maar goed. Mijn vrouw nam de vegetarische loempia met geitenkaas en peer met salade en ja ook dit gerecht was erg goed bereid.
Daarbij nog een bak frites en bij de zeebaars zat nog en bakje groente hetgeen ik niet echt smakelijk vond maar ja verder was er prima wijn en t geheel is qua prijs dik in orde.
We gaan hier nog weleens naar toe.
Anne Marie K.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Met een gezelschap van 6 personen waren wij in dit restaurant in de bossen bij Ulvenhout. In de wat oubollig ingerichte zaak was het gezellig druk rond het mddaguur.

Een enorme maaltijdsalade met vis viel mij ten deel. Over het hoe en waarom hieronder meer. De coquilles waren uitstekend bereid, zalm en garnalen was niets mis mee, dit alles op een enorme berg groenvoer.

Ik was veroordeeld tot de grote kaart omdat degene, die ons uitgenodigd had, bij reservering had doorgegeven dat wij van de dinerkaart gingen eten. Omdat ik niet erg veel honger had, vroeg ik om de lunchkaart. Het werd mij door de bediening echter niet toegestaan om van de lunchkaart te bestellen (het was notabene lunchtijd!). Ik was dus veroordeeld tot een maaltijdsalade XXL van de grote kaart waar de helft van over bleef. De klant is geen koning in deze zaak.
PaulBocuse .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2016
Gezellige interieur dat geeft een fijne sfeer en mooi terras, lekker gegeten, we hadden de bekende meter plank met verschillende gerechtjes, drankjes vlot geserveerd, prijs kwaliteit vind ik prima. Zeker voor herhaling vatbaar.
Hans K.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
Goede sfeer, heerlijk eten, goede bediening.
Gisteravond gezellig uit eten gegaan ter gelegenheid van de verjaardag van mijn vrouw. Goede ontvangst in een heel sfeervol restaurant.

Als amuse kregen we kruidige pesto in olie met stokbrood.
Dat smaakte zeer goed.

Gekozen voor het november-menu. Voorgerecht was een heerlijke zalm, die je tong streelde met daarbij een frisse salade. Als hoofdgerecht 2 stukjes zeer mals wild in een heerlijke sjus met een stukje peer en groente. Erbij werd een salade met knapperige frietjes geserveerd.
Alle smaken waren helemaal in balans en de hoeveelheid precies goed.

We eindigde met een lekker kaasplankje en kopje koffie.

Alles bij elkaar een heel succesvolle en smaakvolle avond.
Lierens .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
het wildzwijn vlees was heerlijk. Het geheel was goed en erg smakelijk
De bediening en sfeer goed, kortom,
we hadden een gezellige avond! Merci.
Martinbaas .
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2015
Een erg sfeervolle gelegenheid gelegen in de bossen met goede bediening. Het Iens menu voldeed zeker aan de verwachtingen.
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2015
Heerlijk gedineerd buiten in gezellige ambiance, alleen de wespen waren irritant! Bediening service en diner waren van goede kwaliteit!
Henk S.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Weer heerlijk gegeten. Voor ieder wat wils. Ik had een seizoensplank vooraf en eindelijk weer eens spareribs. Lekker eten in een relaxte ambiance. Ook voor de kinderen een verrassende, maar voor de moeilijke eters ook wel vertrouwde kaart. Ook glutenvrij voldoende variatie mogelijk. Service is goed, vooral als je wat vroeger bent, want na 19 uur werd het wel druk op een mooie zomerse dag. Aangezien we op het terras zaten, in de zon en met uitzicht op het Ulvenhoutse bos, een dikke plus voor het decor! Kinderen in de speeltuin, die zich op voldoende afstand bevind:) Nieuw meubilair buiten ziet er vrolijk uit, maar of het nu zo lekker na zit. Van harte aanbevolen.
Acantus .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2015
Heerlijk diner op het zonnige terras van de Fazanterie. Asperges op Vlaamse wijze. Uitstekende asperges, royale plakken ham, boter goed gesmolten. Zelfs als bijna slot van onze fietstocht van ongeveer 50 km royale porties. Lekkere witte wijn van de maand, die we zelfs eerst mochten proeven voordat we bestelden. De bediening was monter en gemotiveerd om het de gasten naar de zin te maken, wellicht niet volgens de regels van de hogere hotelschool maar wel gemeend en praktisch.
RL S.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2015
Gelegen in een prachtige bosrijke omgeving was de locatie goed, maar het parkeerterrein opkomen was wel even wat onlogisch.
We hadden een 3 gangen menu via de Iens Dinerdagen, waarbij mijn partner en ik beide hetzelfde voor- en nagerecht gekozen hadden; respectievelijk trio van kwartelborst/ganzen rilette en eendenpaté met salade en als dessert een aardbeien romanoff. Het voorgerecht was op zich prima, maar het vlees proefde wel wat vlak en had duidelijk de complementerende smaken van de salade nodig. Als hoofdgerecht ging mijn partner voor de kalfsoester en ik voor de gebakken zalm. Beide waren nagenoeg hetzelfde opgemaakt; op een bedje van asperges met gebakken (bijna tempura-achtige) rode bieten. Niet echt een teken van verfijning. Alleen de sauzen waren verschillend. Daar we elkaars gerechten ook proefden, was ik blijer met mijn zalm dan dat ik zou zijn geweest met de kalfsoester. Op zich was die heerlijk mals, maar nauwelijks gekruid, waardoor wederom het 1-dimensionale terugkwam. Mijn zalm was gelukkig rijker van smaak. De aanvullende salade en frietjes waren an sich niet eens nodig, maar smaakten ook goed.
Op het dessert was eigenlijk niks aan te merken; heerlijke aardbeien en de gekozen begeleidende fles Spaanse Chardonnay was ook heerlijk en werd niet wrang tijdens het dessert.
De service was verder prima en het decor was ook aangenaam.
Vanwege de Iens dinerdagen was de prijs/kwaliteit wel in orde, maar afgaande op de à la carte prijzen hoop ik dat die gerechten wel 'the extra mile' gaan qua verfijning en smaken.
Toch wil ik nog wel eens terugkomen, buiten het aspergeseizoen. ;-)
Pmvanegmond .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
Wederom heerlijk gegeten. Goede porties en zeer vriendelijke bediening. Minpuntje: omdat de sashimi vorige keer zo uitstekend was hebben we dat weer genomen. Maar nu kregen we ongeveer een derde van de hoeveelheid vis. 1 stuk tonijn, 1 stuk zalm en 2 schijfjes coquille is toch wel erg mager.

Nogmaals, prima gegeten en we komen zeker nog een keer terug.
Hans-Marion .
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2015
Na lange tijd hier weer eens terecht gekomen, terwijl we "om de hoek" wonen. Gezellige ligging, gemakkelijk parkeren, gezellige inrichting, gezellige/goede bediening. Mooi maandmenu, goede huiswijn. Kortom, prima gegeten in goede omgeving voor een prima prijs. Hebben ons voorgenomen elke maand het maandmenu te gaan "proeven".
Jos K.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
Wij hebben heerlijk gegeten. Het was er heel erg leuk versierd voor de kerst goede sfeer. Alleen de oudere ober was nogal vergeetachtig. Kwam ook niet meer terug om te vragen of het goed was of dat we nog iets wilde drinken. Wij zijn toen zelf maar omgeschakeld naar de jongere ober en die was fantastisch. De oudere ober is niet goed voor deze zaak.
Sjakie48 .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2014
De ontvangst was wat kil.
De soep vonden wij wat flauw , had best wat kruidiger gemogen voor een wild soep.
De biefstuk van het Hert was daar en tegen zalig rood klaar gebakken en was ruim voldoende zoals ook de erbij geserveerde friet. Van het dessert ende huiswijn wijn hebben we van genoten
Rosanne L.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2014
Het eten was zeer smaakvol en de bediening was uiterst attent! Wat ons betreft zeker een aanrader om vaker naar toe te gaan!!
Rob R.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2014
Een ware ontdekking door restaurantspaaractie! De kok is echt geweldig, wat mij betreft 1 Michelin ster (elke maand weer een ander origineel, lekker menu die je smaakpapillen doet opleven). De huiswijn is ook uitstekend, de bediening uiterst vriendelijk en attent, de prijzen zijn heel redelijk, en parkeren voor de deur. Wij gaan vaak terugkomen. Wij gaan wel altijd op maandag, dinsdag of woensdag, andere dagen weten we niet hoe het dan is.
Stina .
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2014
Gisteren hier met een groep van 12 mensen gegeten. Heel goed en vooral complimenten aan de bediening, erg aardig en zeer flexibel en meedenkend. We hadden even een zaaltje nodig voor een toespraak en dat werd meteen geregeld. Prettige sfeer!
Ystr .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2014
Lekker gegeten. Het menu van de maand november was niet echt spannend. Het voorgerecht, pate lag een beetje triest tussen de gemengde sla. Dat deed mijn moeder al in 1990. Het hoofdgerecht zag er ook niet echt bijzonder uit. Hertenrug met gestoomde groente naast elkaar op het bord. De smaak van beide gerechten was echter prima. Geen gastronomische hoogstandjes maar prima te eten. Vooraf kregen we een heerlijke huisgemaakte basilicumolie, uit de fles aan tafel geserveerd. Dat beloofde heel wat. Het nagerecht was wel weer leuk gepresenteerd. Tropisch fruit met ijs in een wijnglas, hier dus ook echt over nagedacht. Al met al dus goed, degelijk gegeten maar qua presentatie mag het wel wat meer anno nu!