Uit Je Eigen Stad

31-108208909

Meer informatie over restaurant Uit Je Eigen Stad

Dinsdag t/m Zondag vanaf 11:00

• Contant betalen niet mogelijk , Mastercard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Mariekevanderput .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Wij hebben hier gisteren een feestje gegeven en daarna ook gegeten met familie en vrienden. Top, echt alles klopte. Het eten was schandalig lekker en gezond en vers, en zeer gunstig geprijsd. Feestje was erg geslaagd. De serre is een fantastische locatie voor feest of borrel (ook gelegenheid voor muziek!). Bediening heel goed. Taarten heerlijk. Kortom, een absolute aanrader, echt geweldig (en ik ben kritisch!)
Henk L.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Afgelopen weekend 30 november waren met een hele groep daar voor wijnproeverij was een kok denk Marokkaans afkomst behulpzaam en aardig leuke locatie om te dineren lunchen
Floor-5 .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Wat een goede plek voor lunch! Wij waren vandaag op pad met twee baby's en daarvoor is hier alle ruimte en voorzieningen. Bediening is vriendelijk, geduldig en ook vlot. Onze lunch bestond uit de soep van de dag (pastinaak met courgette, heerlijk!), salade van seizoensgroenten en een boerenlunch met brood erbij. Lekker glas tempranillo, kopje koffie en thee en onze middag was geslaagd!
Inge W.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Heerlijk gegeten buiten op het terras. Mooie plek en goed eten De groenten zijn uit eigen tuin. Heel vriendelijke bediening . Het restaurant ligt op loopafstand van de ferro dome.
Alfred V.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Na afloop van een bezoek aan de voorstelling Courage van Conny Janssen Danst gegeten bij "Uit Je Eigen Stad" en we vonden het een heel fijne plek. De prijzen zijn goed, het eten is heerlijk. Het restaurant rekende ook meteen af met mijn vooroordelen dat het er misschien te hip of juist te geitenwollensokkerig zou zijn, waarmee ik niet wil zeggen dat te hip of te geitenwollensokkerig per definitie niet goed zou zijn. Kan ook heel leuk zijn natuurlijk. Maar "Uit Je Eigen Stad" is in elk geval echt een geweldig leuk restaurant!
Heel veel alleen maar pluspunten. Een daarvan was het water en het brood dat meteen zonder erom te moeten vragen geserveerd werd.
Het ligt niet op de route maar als er een aanleiding is om in Rotterdam te gaan eten dan gaan we zeker terug.
Aalstein .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Na de wonderbare dansvoorstelling van Conny Janssen Danst in Ferro heerlijk in het zonnetje geborreld bij de stadsboerderij aan de Marconistraat.Daarna bij Uit Je Eigen Stad voortreffelijk gegeten. Wat een fantasie! Wat een kleurrijke schotels. Hier is vegetarisch eten geen straf! Daarnaast een uiterst vriendelijke bediening in een ambiance waar eens niet beton en staal overheersen.Alternatief,maar dan op z'n best !
H.J. K.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Super vriendelijke bediening Zeer gericht op de gast Behulpzaam en correct.
Het eten was uitstekend en er hing een ongedwongen gezellige sfeer.
Klein minpuntje is wel dat de toegankelijkheid voor mindervaliden niet optimaal is maar daar staat wel een behulpzame crew tegenover
Mylène B.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Ik was hier op een woensdagavond met 2 vriendinnen. Heerlijk buiten in de zon gegeten. De risotto van parelgort met geitenkaas was werkelijk heerlijk. Wijn pastte hier ook erg goed bij.
Er was een ruime keuze uit nagerechten. Heel leuk dat zelfs de likeurtjes voor bij de koffie ooklokaal waren. Service was bijzonder vriendelijk.

Hoewel we buiten hebben gezeten, zag het er binnen ook bijzonder sfeervol uit.
Al met al een heerlijke avond gehad.
Sven C.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Op een zonnige zondagmiddag met paar vrienden en peetkind heerlijk op het terras gezeten in het zonnetje.
De biologische kleine hapjes waren verrukkelijk. In honing gebrande amandelen zijn erg aan te raden evenals de worst met krotenmosterd.
Ook de hoofdgerechten (chef's special en risotto) waren heel goed van smaak en bevatte mooie ingrediënten die goed gecombineerd waren. Voor de kleine hadden ze een pannenkoek die overigens ook opvallend goed smaakte.
Bediening is vriendelijk en de sfeer is heerlijk ongedwongen en vrij.
Wij komen hier zeker vaker terug voor een hapje/drankje en hopelijk gaan dan de vuurkorven aan.
Damhert .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Een hip restaurant in de havens van Rotterdam en op een paar minuten van de snelweg. Het restaurant is onderdeel van een stadsboerderij en maakt gerechten van lokale producten. Wij waren met een grote groep en kregen een scala aan gerechten voorgeschoteld. Veel gerechten die je niet snel in een ander restaurant tegenkomt. Een verrassende plek om te eten met een enigszins alternatieve industriële uitstraling.
Telemach0s .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Met een groep van 6 hier gegeten met Pasen. Het is ons goed bevallen.

De limoncello met vlierbessensiroop was een lekkere combinatie. Het brood vooraf smaakte ook verrassend goed met olie, peper en zout. Van het driegangenverrassingsmenu bevielen het voorgerecht (gamba's) en dessert (peer met chocolade) mij het best. Wat betreft de parelcouscous met lamsvlees: alle ingrediënten smaakten goed, maar gezamelijk vond ik het niet spectaculair. Het was een nogal typisch biologisch/verantwoord gerecht en daar moet je maar net van houden.

De bediening was goed en beleefd. Iemand in mijn gezelschap lust geen knoflook en hier hebben ze goed rekening mee gehouden.

De locatie is erg gaaf en het doet lekker industrieel aan. Het restaurant van binnen past hier precies bij. Het is ruim en niet te veel gedecoreerd. Daardoor is het een prettige plek om te eten.

Het restaurant is erg goed bereikbaar vanaf de snelweg en je kunt er gratis parkeren. Er zit wel misschien 50 meter tussen parkeerplaats en restaurant en er is een trap voor de ingang van het restaurant, wat minder prettig is voor mensen die slecht ter been zijn.
Robin V.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Heerlijk gegeten met een groep van 14 collega's. Vlotte bediening, goede porties per persoon en veel smaak en verse producten. Ook voor vegetariërs genoeg verrassingen. Ongedwongen sfeer en gezellige omgeving. Ik kom zeker in de zomer terug om op het terras te eten tussen de kippen, vuurkorven en akkers. Ben benieuwd wat er dan van het land wordt geserveerd.
Agaacye .
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2015
Vergaderd bij het Erasmus Centre for Entrepreneurship in de Rotterdam Science Tower en daarna diner bij Eten Uit Je Eigen Stad. Bij binnenkomst een heerlijk glas champagne met vlierbes. Voor gerechtjes zijn salade uit de eigen kas en een krokant oude kaas taartje. Daarna drie hoofdgerechten. Kip met rode kool, rozijnen en groene kruiden. Schelvis met preiboter en kokkeltjes. En tenslotte fritatta op basis van eigen eitjes, geitenkaas pompoenmajonaise, groene wortel en winter postelein. Aardappels in de schil. Als dessert creme brulee een brownie en vruchtencake. Koffie met een zelf gebakken koekje. Alles een beetje ruw en ambachtelijk. Veel uit de hout gestookte oven. Prima prijs kwaliteit verhouding. Echt een zeer ongewone omgeving. Beetje het gevoel of je in een schuur eet. Goede bediening. Aan te raden en al helemaal als je met een grote groep bent.
Ginny M.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
Met z'n vieren heerlijk geluncht bij Uit je Eigen Stad. Geen verrassende lunchgerechten, maar allemaal zeer smaakvol en behoorlijke porties. Wat me het meest aansprak was het feit dat alles uit de eigen tuin of van andere leveranciers in de stad komt. Biologisch, duurzaam, verantwoord, gezond, echt 'feel good food'. Het is een eindje buiten de stad en van de buitenkant (zeker in december als er niks in de tuin groeit) ziet het er niet aantrekkelijk uit. Totdat je binnen bent. Knus, gezellig, vers, gezond en lekker. Ik zou hier graag een keer dineren, want de gerechten spraken me aan.
Frouke W.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Afgelopen vrijdag hier gegeten met een vriendin. Was wel een beetje lastig te vinden, maar misschien ligt dat aan mij. Gezellig restaurant met leuk winkeltje, open keuken, knusse leeshoek. Het was gezellig druk. De service was attent en vriendelijk. Heerlijk gegeten, vooraf een quiche met o.a prei, daarna de special zuurkool met worst en als toetje de proeverij. Allemaal even smaakvol en vers! Uiteindelijk was ik met drank en fooi 40 euro kwijt, prima kwaliteit prijs verhouding vind ik. Ik ben ook benieuwd naar de lunch! Ik kom nog is terug.
Peter Paul V.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2015
Dineren bij Uit Je Eigen Stad. We waren op deze ietwat afgelegen maar leuke plek eerder geweest voor een (prima) lunch, nu dus een diner.
Als voorgerecht liet ik een hartige taart van rode biet, witte ui, koolrabi, en prei voor me op tafel zetten, deze smaakte erg lekker. Vooral de 'losse' groentjes waren zeer smaakvol. Hoofdgerecht: In de houtoven gegaarde schelvis omwikkeld met pancetta en salie, gele snijbonen, gepofte paprika-vierge en zout gekookte opperdoezer. De vis was heerlijk, en door de combinatie met de pancetta extra smakelijk en nog nét sappig genoeg. Ook hier waren de groentjes verrukkelijk!
Bij een heerlijke kop koffie liet ik nog een stuk lekkere cheesecake aanrukken, mijn drie tafelgenoten en ik genoten verder nog van diverse wijntjes en biertjes. We betaalden €132.
RoelandFotograaf .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Deze tent heeft zowel wat weg van Villa Augustus (dordrecht), als het Rijk van de Keizer in Amsterdam. Qua inrichting dan. Industrieel met een vleugje oude spullen, ik vind dat leuk, mag van mij nog wel wat uitgesprokener.

Wijn? Mmm. Niet heel duur, maar vooral de witte wijn selectie mag wel wat spannender. Temperatuur van de wijnen is goed, erg belangrijk met dit warme weer.

Eten? Genoeg keuze voor vega. De geitenkaas salade was oke, niets bijzonders. De tomatenproeverij scheen erg lekker, maar was echt een veel te klein portie. De quiche was de ster van de show. Fantastisch. Jammer dat de dame van de tomaten proeverij de quiche als hoofgerecht wilde, en kreeg, maar geen grotere portie kreeg.

Tip: als iemand een voorgerecht als hoofdgerecht besteld, vraag dan als bediening of het een kleine of grote/dubbele portie moet zijn. (prijs mag dan uiteraard ook groter,..)

Bediening: goed, niet super snel, maar gedegen, en belangrijk: hart voor de zaak.

Dessert? Notentaart, heerlijk maar zwaar, dat stuk mag dus weer wat kleiner. Kaasplank was 1 interessante smaak, de andere 2 beetje vlak.

Een paar kleine aanpassingen en we zouden 4 keer per jaar komen eten. Dus zet die laatste stap, aub!
Hipenhot .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2015
Gisteren met mijn 4 kindjes naar Uit Je Eigen Stad geweest. Het regende en we wilden even lekker weg. De oudste bedacht dat we wel in een restaurant konden gaan lunchen. Zo gezegd, zo gedaan. Pluspunt dat je op het terrein kunt parkeren. Ik was met een baby en hoefde maar een klein stukje te lopen, ideaal. De ruimte is een beetje industrieel ingericht, met een mooie grote stenen oven in de keuken. Alles wordt zelfgemaakt en zelf verbouwd of ingekocht bij lokale producenten. Wij zaten helemaal voorin bij de lage, lange tafel met grappig paddestoel krukjes voor de kinderen. Ik had stiften en kleurboeken mee en de kids hebben lekker aan de tafel gekleurd. Er is ook speelgoed waar vooral de jongste twee mee gingen spelen. Bij beter weer was ik waarschijnlijk buiten gaan zitten, waar de fijne zandbak is en wat klimmateriaal. Ondanks de miezer-regen gingen mijn kinderen daar alsnog lekker spelen. De lunch was prima. Ik nam de salade met verse seizoensgroenten, heerlijk. De dressing mocht van mij wel wat minder zuur. De hartige taart vond ik erg lekker, de kindjes helaas wat minder. Het roerei ging er goed in bij de kindjes. Jammer dat er geen Chai Latte op de kaart stond. En bij de wc's stonk het een beetje. Maar verder: heerlijk gegeten en gedronken, bediening is vriendelijk (maar niet altijd even snel en vrij jong) en het is er heel kindvriendelijk. Wij komen zeker nog eens terug!
Maria W.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2015
Geweldig leuke middag hier gehad, eerst in de tuin gezeten en heerlijk gegeten (soep en hartige taart) en daarna wat over het terrein gescharreld. Ieder weekend is hier een biologische markt. Omdat het ging regenen, naar binnen gegaan voor de borrel met lekkere borrelhapjes erbij. Ook binnen zit je heel gezellig en er is ook een winkeltje met lokale producten die je thuis kunt gebruiken. Ze serveren heerlijke wijn (zowel de witte als de rode) en er zijn ook gezonde borrelhapjes, groenten en rauwkost met een dipsausje. Dit alles in het sfeertje van de fruithaven en toch met een knus karakter. Aardige bediening. Kortom; volop genieten hier en voor mij weer heel dicht in de buurt, zodat ik hier vaker heen kan gaan.
Ingridvanegmond .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Het eten was erg lekker de groentequiche en de kip waren zeer smakelijk. De bediening was wat slordig maar wel heel oprecht hartelijk. Het decor is nog wel het beste aspect van dit restaurant. Een boerderij midden in een haven/ bedrijventerreinachtige setting. Heel gezellig met houten tafels buiten en naast de akkers die bij het restaurant horen. Het contrast met de akkers en kassen van de boerderij en de wat industriële omgeving is erg sfeervol. De details zijn leuk zoals de theedoeken die als servet dienen en de houten bordjes die fietsers de weg wijzen naar het terrein. Voor kleine kinderen is er ook vermaak. Er is een grote zandbak en binnen ook wat speelgoed.