Uit De Kunst

Donderdag t/m Zondag 12:00 - 21:00

Jouw recensie over het restaurant Uit De Kunst

Theo B.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Bij helder weer een schitterend uitzicht. Mooi en kunstzinnig aangekleed. Je kunt je ogen verwennen hier aan de aankleding.
Ontvangst en bediening was prima, zeer attent zonder opdringerig te zijn .
Het eten was lekker en leuk van opmaak, met leuke smaakcombinaties.
Fokke B.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2017
Goed eten, mooie plek, gastvrij, professioneel. De kunstzinnige inrichting voegt iets toe. Het verrassingsmenu is wat ons betreft zeker voor herhaling vatbaar!
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Tijdens onze vakantie in Vijlen twee keer dit restaurant bezocht. Niet voor het eerst overigens. Twee keer gekozen voor een menu. De eerste keer het vier gangen menu binnen, de tweede keer het drie-gangen menu op het terras met een prachtig uitzicht. Beide menu's van grote klasse. Amicale en vlotte bediening. Er is maar één minpuntje. Alleen de huiswijnen gaan per glas, de rest per fles, dat maakt de keuze beperkt. Maar we komen zeker terug.
Loes H.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Weekendje in het hotel doorgebracht en op zaterdagavond diner. Gastvrije eigenaar. Het diner was superlekker. Mooie kwaliteit, goed klaargemaakt en geen haast. Een avondje uit dus. Huiswijntje prima erbij. Kaasdessert volgende keer iets eerder uit de koelkast. Maar dat is dus een kwestie van even wachten met opeten .....

En het ontbijt ...ook dat is perfekt en meer dan voldoende!
TM&FJ ..
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Dit is zo'n restaurant waar je, als je in de buurt woont, zonder lang nadenken op terug valt als je een avondje uit wil of gasten mee uit eten wil nemen. Het terras is trouwens ook een leuke plek voor een kop koffie met lekkers, want dat wordt hier zelf gemaakt. Mooi verzorgd restaurant, mooi uitzicht en een prima keuken. Het menu is klassiek georiënteerd maar met hier en daar een modern tintje om het allemaal up te date te houden. Er is voor elk wat wils, het menu wisselt geregeld en wat wij aten varieerde van gewoon goed tot echt heel lekker. De bediening is nogal amicaal, maar dat past wel bij de toegankelijke sfeer die deze zaak wil uitstralen.
Jansje S.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Bediening vriendelijk en heel attent.
Het uitzicht schitterend, het eten heerlijk. De huisapero precies goed en de witte luberon uitstekend bij de asperges. Het lamsvlees heerlijk gekruid. Het dessert, aardbeien bavarois, ouderwets lekker.
Het eten wasvan begin tot eind een feestje. We komen hier terug!
F. B.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Naar aanleiding van alle goede recensies hier gaan eten tijdens een weekendje Limburg. Bij het doornemen van de menukaart kregen we een schaaltje olijven en tapenade geserveerd. We kozen voor het 5 gangen surprise menu, waarbij ik aangaf niet van schaap, lam en geit te houden, ook niet de kaas. Als 1ste kregen we terrine van foie gras en eend, deze was erg lekker. Daarna een kleine sliptong.
Als hoofdgerecht een paar plakjes reerug (nogal minimaal) met huisgemaakte rode kool. Als vierde gerecht een zoet nagerecht, waarna wij vroegen hoe dit kon want we hadden een 5 gangen menu gekozen. Wij zouden dan een tweede zoet nagerecht krijgen(!!) omdat er eigenlijk geitenkaas zou zijn geweest maar ik dat niet wilde. Dit vonden wij toch wel een erg niet creatieve oplossing om tot 5 gangen te komen. Waarom dan niet een kaasplankje(staat ook op de kaart) zonder geitenkaas? Of even overleg plegen hierover? Uiteindelijk hebben we toen als 5de en laatste gang een kaasplankje gekregen....3 kleine reepjes kaas, een halve vijg , stroop en 2 plakjes roggebrood...ook erg minimaal.
Bij dit alles hadden we een goede fles witte wijn genomen (€28,00) en vonden het wel vreemd om daarbij voor het kraanwater wat we ernaast hadden te moeten afrekenen. Al met al vind ik dit restaurant echt geen Bib gourmand waard.
Jan H.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Tja - wat moet je bij zo'n score nog vertellen ..... Persoonlijke en alerte bediening - attent! Mooie kreeft bouillabaise - heerlijk desert - mooie wijn - fraai interieur - prachtig terras waar het heerlijk toeven is. Ja - hier wordt verschil gemaakt!
Melvin P.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Attente gastheer, goed eten en mooi terras met schitterend uitzicht (in ons geval op de ondergaande zon). We hadden witte wijn uit Vijlen en deze smaakte heerlijk, een aanrader!
Hans O.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
De Mergellandroute weer eens gereden (de laatste keer was op de achterbank bij mijn ouders in de jaren zestig van de vorige eeuw) en op het terras bij Uit de Kunst in Vijlen beland omdat je van dat terras een schitterend uitzicht op het Limburgs heuvellandschap hebt. Van de lunchkaart een kerriesoep met de naam Agnes Sorel gekozen. Een heerlijke soep met een bijzondere naam. Ga vooral deze soep proeven en vraag naar het verhaal achter de naam. Een klassieker! Zeer de moeite waard. Bij het weggaan ontdekken we de bedrijfsauto met daarop de vermelding Michelin Bib-Gourmand restaurant 2015. Wij weten meteen waarom ze op deze lijst staan.
Kimberley D.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
Eten:
Reeds tweemaal gegeten bij uit de kunst.
Wat een ongelooflijk goede keuken! Creatief en heel smaakvol. Er wordt met passie gekookt, dat proef je!

Service:
er wordt ontzettend hard gewerkt door de gastheer, hij doet ontzettend zijn best om het iedereen naar de zin te maken en is respectvol.

Decor: prachtig uitzicht vanaf het terras!
Veerle16 .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
Stijlvol ingericht restaurant waar we heerlijke tagliatelle hebben gegeten.
Kleine menukaart. Helaas niet ingericht op kinderen.
Prijs - kwaliteitverhouding goed. Ontzettend mooi uitzicht.
Ilja V.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Meerdere malen in dit restaurant gegeten. Wij vinden de bib Gourmand meer dan verdiend. Ik begrijp de opmerkingen over de gastheer wel maar vind ze geen recht doen aan de overgave waarmee deze man zijn werk doet. Ok. Een grapje kan de indruk wekken dat het een wel erg professioneel vaak gebruikt grapje is maar ik vind hem absoluut respectvol naar zijn gasten. We hebben zonder uitzondering iedere keer heerlijk gegeten. 1 keer vond ik het nagerecht (vruchtensoufle) zo uitzonderlijk lekker dat ik een tweede besteld heb. De gastheer zei me dat ik de volgende keer om dit nagerecht kan vragen ook al staat het niet op de kaart.
Er wordt met passie en creativiteit gekookt. De gastheer heeft een uitgesproken stijl maar verdient het in mijn ogen niet om als grensoverschrijdend neergezet te worden. Of als stand up comedian. Ook van de vermelde luchtjes hebben wij niets gemerkt.
hautbages .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2014
Een Bib gourmand ! staat op de bedrijfsauto van restaurant Uit de kunst.
Dat wekt onze interesse.
Een beetje verwarrende entree doet ons uiteindelijk in het redelijk gevulde restaurant belanden.
We worden vriendelijk ontvangen door de gastheer die gelijk bij ons de indruk wekte al heeeeel lang in het vak te zitten.
Het restaurant is strak modern en stijlvol ingericht met een eenvoudige tafelaankleding (papieren servetten, placemats, geen peper/zout/olijfolie/boter).

Aperitief van mousserende wijn met floc de Gascogne (?) en wat eenvoudige toch smaakvolle amuses.
Voorgerechten van visterrine met, heel weinig, kreeft en een dodine van konijn en eendenlever.
Beide voorgerechten waren zeer goed op smaak en werden vergezeld van lekkere broodjes en boter, dit gezelschap verdween echter direct na het voorgerecht, jammer.
Hoofdgerechten van entrecote (getrancheerd) en herten bout. Het vlees was prima alleen niet sappig genoeg.
Vervolgens een ruime portie goede kazen met houten fundering (!).
Waren we tevreden, ja, we moesten even wennen aan de stijl van de gastheer, maar daar hebben we het al over gehad.
Nu nog voor sappig vlees zorgen en de bedrijfsauto mag blijven rondrijden.
Ankie V.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2014
Enkele malen weer bij nieuwe uitbaters gegeten,blijft super.Lokatie perfect,je kijkt uit over het mooie dal van Vijlen.Bediening vriendelijk ,gerechten goed op mekaar afgestemd en zien er als een kunstwerk uit.Inrichting modern maar warm met prachtige kunst.Alles bij alles,UIT DE KUNST.
Chili C.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2013
We zijn hier twee keer geweest tijdens ons vakantieweekje in Vijlen. De eerste keer werden we, terwijl de zaak al eigenlijk helemaal vol was, met zoveel sympathie ontvangen dat we er wat beduusd van werden. In allerijl werd nog een mooi tafeltje voor ons geregeld. We hebben zowel de eerste als de tweede keer met enorm veel smaak gegeten van de onder meer de wildkaart. De fazantenborst en de hazenrugfilet in vanille-pepersaus waren tja, goddelijk. Een omweg meer dan waard. Maar ook op het “gewone” dinermenu stonden gerechten die wij met smaak verorberden, waaronder het konijn en de hertenbiefstuk. Erg veel ook allemaal, we kregen van de bijgeleverde patatjes er maar een paar op. De voorgerechten waren wat minder spectaculair, de soepen bijvoorbeeld, maar konden desalniettemin goed door de beugel. De wildpaté (hert/wildzwijn/haas) was prima, maar ook hier weer erg veel, maar het allerleukste waren de schuimdruppels van rode biet. Als nagerecht hebben we de tweede keer nog de Limburgse streekkaasjes genomen. Dat kwam schoon op! De eigenaresse is nog menigmaal bij ons langs geweest – uit belangstelling. Die betrokkenheid stelden wij op prijs. Over het decor: we lazen dat er een schitterend uitzicht vanuit de eetzaal is, maar het was donker buiten. We keken op een verlichte kerststal – ook leuk gezien de tijd van het jaar. En het interieur was trouwens ook een kleine lust voor het oog. Mooi, nieuw, strak, modern.
Kim H.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2013
Prachtige ligging met uitzicht op het heuvellandschap, maar ook het decor in het restaurant is sfeervol aangekleed. Naast de vriendelijke en attente bediening worden de gerechten als kunstwerkjes gepresenteerd.

De wildkaart is ook een aanrader!
TM&FJ ..
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2013
Mooie plek met prima gerechtjes (deels met een regionale draai) voor een de prijs. De bediening is niet bijzonder adequaat of kundig (wijn werd bijv. bijgeschonken maar een heel ander soort, van droog naar zoet), maar ze zijn wel erg vriendelijk. Al met al een leuk restaurant, en ook genoeg keuze voor een eenvoudige lunch. Een broodje eet je al voor een euro of 6. Wij waren hier (een tijd geleden, exacte datum zijn we even kwijt) voor het diner en kozen een het 3 gangen-menu van de chef à 26,50. In de zomer eet je lekker op het terras.
Arlo P.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2013
Je hebt niet het idee als je door de voordeur loopt dat je in zo een sfeer vol restaurant. Komt
Geweldig uitzicht over de Limburgse heuvels .
Heerlijk en eerlijk eten je proeft en ziet gewoon de passie van je bord
Mooie kaart en gelukkig niet de standaard dingen en voor de kids wat anders dan de standaard kroket / frikadel met friet ...

Maar een min punt de kwaliteit van de koffie maar met alle andere mooie dingen is dat snel vergeten .

Zeker een zaak waar je vrienden en familie durft heen te sturen
Johannes E.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2012
Het was heel druk op zondagavond, het was ook een schitterende dag geweest. We werden gewaarschuwd dat het eten wat langer op zich zou laten wachten, maar dat viel erg mee. Eenvoudige kaart, smakelijke gerechten: van lokaal (Livar- vlees) tot internationaal. Je kunt ook goedkoop een pasta of maaltijdsalade nemen. Erg vriendelijke bediening en een fantastisch uitzicht. Het restaurant zit er pas een paar maanden maar doet nu al zijn naam eer aan.