Uit de Buurt

Verlengde Hereweg 32 9722 AD Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant Uit de Buurt

Je tweede huiskamer

What’s in a name? Tja, laten we eerlijk zijn, dit huiskamerrestaurant ligt niet bepaald in het centrum van Groningen. Maar heb je hier eenmaal één keer gegeten, dan maak je daarna graag de omweg. Bovendien zijn de afstanden in deze stad allemaal wel te overzien. Hier worden je smaakpapillen getrakteerd op gerechten die stuk voor stuk worden bereid met verse producten. Daarnaast hangt er een gemoedelijke sfeer en zorgt de vriendelijke bediening dat het je aan niets ontbreekt!

Meer informatie over restaurant Uit de Buurt

Maandag 17:30 - 23:30
Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zaterdag 17:30 - 23:30
Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Wi-Fi
P.j.hofman H.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
Wij laten ons telkens weer verrassen
door chef Vincent met een gewoon
weg meer dan lekker 5gangen diner.
Alles in dit restaurant klopt. Een 3*
chef, met goud in zijn handen
de bediening is top, de zaak is lekker knus.Kortom het is telkens weer een feest als je bij Vincent bent geweest !

groet van Jos en Corry

Vincent met een 5gangen menu.
Nick H.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2017
Heerlijk gegeten! Gekozen voor het vijf-gangen verrassingsmenu en hier achteraf zeker geen spijt van gehad. Elke gang was smakelijk en verrassend. Als je hier met vier personen wilt eten zou ik de ronde tafel reserveren, naar mijn mening het gezelligste plekje.
Maria S.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Uit de Buurt is een klein restaurant, met 8 tafels. De bediening wordt gedaan door 1 persoon. De entourage doet gezellig aan. De sfeer is intiem, hier houd je van, of niet. Wij vonden er een prettige sfeer hangen. Omdat de bediening door 1 persoon wordt gedaan, is dit geen restaurant om "even snel te eten" als het vol zit. Je moet er wel de tijd voor nemen, maar het is zeker de moeite waard. De bediening is vriendelijk. Ik houd ervan als de bediening niet heel erg "aanwezig", maar wel "bereikbaar" is en dat is hier zeker het geval.

De gerechten waren goed (5 gangen voor 45 euro) en verrassend. Omdat ze geen vaste kaart hebben is het letterlijk een verrassing wat je krijgt. De smaken waren van elk gerecht compleet anders. Elk gerecht was een ontdekking. De wijn die erbij geserveerd werd was ook goed. Prijs-kwaliteit verhouding was prima.

Wat mij betreft een aanrader, maar wél als je de tijd ervoor hebt, én als je van een huiselijke sfeer in een restaurant houdt.
Natasja P.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2016
We hebben hier niet kunnen eten.
Al meerdere malen waren ze onverwachts gesloten en de laatste keer gereserveerd via Iens, maar kregen we een mail dat ze wederom gesloten waren en niet met het reserveringssysteem van Iens te werken...
koopmansjelte .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
We hadden gereserveerd en dat bleek niet overbodig want het restaurant zat gezellig vol. We werden hartelijk ontvangen met een amuse als opening van het eetfestijn die een geweldige belevenis bleek te zijn. Compliment aan Vincent om elke gang van diverse smaken te voorzien waardoor het een feestmaal werd voor je smaakpapillen en de tongen liet strelen. Conclusie, prima menu met juiste prijs/kwaliteit verhouding. Ons bezoek aan het knusse restaurant zal zeker eenvervolg krijgen.
Diana B.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Vanavond heerlijk hier gegeten. Gekozen voor een 5 gangen verrassingsmenu. leuke & lekkere afwisseling tussen de gerechten. Van een tompouce met draadjesvlees, noodles met scholfilet en lamslonghaas. Ik kom zeker nog een keer terug.
Yannick9000 .
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Op een vrijdagavond met zijn tweeën gegeten. Klein, gezellig restaurant dat met smaak is ingericht. Erg genoten van het vijf-gangen verrassingsmenu met een passend wijnarrangement. Dat ik liever geen vlees at was geen probleem in het menu. Alle gerechten hebben echt super gesmaakt en werden leuk opgediend! Het dessert (keus uit zoet of hartig), een cheesecake, had van mij wat creatiever gemogen. Ook de wijnen waren super, met als hoogtepunt de spätburgunder. Jolijn & Vincent bedankt voor de leuke avond en tot de volgende keer!
Marcel L.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Alweer ruim een jaar geleden dat we hier gegeten hebben. De avond was weer even voortreffelijk als we ons konden herinneren!
Wel waren er een aantal zaken positief veranderd. Er is erg veel moeite gedaan om de (overigens heerlijke) geur vanuit de open keuken naar de tafels te verminderen. Dit is gebeurd met glas, waardoor het open, transparante karakter behouden is gebleven.
De kok wist ons ook dit keer weer te verrassen met de mooiste combinaties. Portionering perfect, kwaliteit subliem!
Ook de voorgestelde wijn sloot perfect aan op de menu keuzes.
Terug fietsend naar huis hebben we alleen wel afgesproken dat we nu niet weer een jaar gaan wachten met ons volgende bezoek ;)
Jouke W.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Enthousiast door het hoge iens cijfer hadden we hier gereserveerd voor een etentje met vrienden. Groot voorstander van lokale producten en bewust ondernemen hadden we hoge verwachtingen maar zijn we helaas heel teleurgesteld naar huis gegaan.

De zelfgegeven naam "Bistro" is niet terecht, het heeft niks weg van een middenweg tussen restaurant en kroeg. Huiskamer restaurant is het wel, maar wel een hele ongezellige huiskamer. Er is geprobeerd met weinig middelen een leuke inrichting te creëren maar dat is naar mijn mening niet gelukt. De stoelen zaten bar slecht en het geheel voelt...kaal. Door de plek van de tafel zatten we midden in de loop en moesten we meerdere keren naar voren schuiven zodat de bediening er langs kon. De bediening bedoelde het goed maar voelde onprofessioneel. Er was geen wijnadvies (behalve "bij vlees kan rode wijn"), de wijn werd uitgeschonken zonder te proeven, uitleg bij de gerechten was nihil, borden werden overhandigd ipv neergezet en er moest zelf gevraagd worden om nieuwe drankjes.

Groot pluspunt: kwaliteit van het eten. Goede, verse producten, goede porties en heerlijke combinaties. Echt super. Minpunt: veel was op (het restaurant zat niet vol en we hadden ruim vooraf gereserveerd). Kaasplank, eenzelfde tweede fles wijn, soep van het vismenu...Het voelde ongemakkelijk. De gerechten op zichzelf waren heerlijk, de verhouding tot elkaar binnen een menu was minder. Bij het vleesmenu was het voorgerecht salade met gegrild rood vlees - het hoofdgerecht was ook rood vlees. Vismenu met vooraf gegrilde vis - hoofd gegrilde vis. Ook dit voelde teleurstellend.

Prijs/kwaliteit verhouding van het eten en drinken is goed.
Ondanks dat het eten heel goed is, raden we Uit de Buurt niet aan. En dat is zonde!
Esther S.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Restaurant met huiskamersfeer. Hier met vijf mensen erg lekker gegeten. Ook de vegetariër was bijzonder enthousiast. Gestart met een amuse van watermeloen/puntpaprikasoep en een briochebroodje met geitencreme. Als voorgerecht een goedgevulde salade met struisvogelbiefstuk gevolgd door heilbot als hoofdgerecht. Het panacottatoetje was ook bijzonder lekker. Erg vriendelijke bediening die goede wijnen adviseerde. Al met al een dik verdiende acht. Hier fiets ik graag net ietsjes verder voor!
Jörg S.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
Een mooi concept om uit 3, 4 of 5 gangen vegetarisch, vlees of vis te kiezen. De seizoenen, pure en eerlijke producten staan voorop. Zeer smakelijk en aantrekkelijk bereid. Complimenten aan de chef. Vermeldenswaardig dat het bier van lokale brouwers komt en ook de aangeboden wijn lijkt veelbelovend. Vriendelijke service die ondanks de drukte het hoofd koel hield. We komen graag een keer terug.
Kees B.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Eindelijk eens gegeten bij Uit de Buurt. Hoewel wij in de buurt wonen zijn we er al talloze keren voorbijgereden. Achter de wat onopvallende gevel bevindt zich een intiem huiskamerrestaurant. De sfeer is ongedwongen, persoonlijk waardoor je je er als gast snel thuis voelt. Het werken met verrrasssingsmenu's zal de een meer aanspreken dan de ander, maar voor deze ambiance past het perfect. Vincent is een geweldige kok die voor een zeer schappelijke prijs een heerlijk menu bereidt. Geen fancy toeters en bellen, maar een menu zoals je je dat in je eigen huiskamer zou wensen. O ja, we komen er zeker terug :)
Jantine H.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Leuk concept, helemaal als je normaal gesproken een slechte kiezer bent. Vriendelijke bediening en goede service. Zowek voor, hoofd als nagerecht anders dan anders. Hierdoor spannend.
Ruimte verdient nog wel een update vooral het toiket.
ElskeFiederelske .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2016
Het was heerlijk en zeer verrassend. Keuze uit 3, 4, of 5 gangenmenu, allemaal vis, vlees en vegetarisch. Bijzondere ingrediënten. Ik vertel niet alles om het verrassingseffect niet teniet te doen. Minpuntje: de stoelen zitten wat ongemakkelijk. Een echte aanrader.
ireneened .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Uitstekend en verrassend! Creatieve en zeer smakelijke gerechten. Leuke en vriendelijke bediening.
Erg leuk dat je kunt zeggen wat je niet wilt/lust (en of je iets heel graag eet) en het voor de rest over laat aan de creativiteit van de kok. Heerlijk ontspannen. We hebben hier nu twee keer gegeten en zijn erg enthousiast! Een aanrader.
Jeroendevries .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Geweldige ambiance, super vriendelijk personeel en een geweldige kok, mijn complimenten! De kaart is divers en uitgebreid maar ook weer niet 'te' (hoogdravend), daarnaast een goede wijnkaart
Lisa V.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Gister voor het eerst gegeten bij 'Uit de buurt', maar zeker niet de laatste keer. We werden vriendelijk ontvangen met tafelwater en een heerlijke amuse. Leuke speciaalbiertjes uit de omgeving en goede wijnen. Ook het eten was voortreffelijk! Alles goed op smaak en mooi opgemaakt. Zeker een aanrader om eens in dit knusse restaurant te gaan eten
Marcel H.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Door vrienden mee uit eten genomen naar 'Uit de buurt': je stapt binnen in een bescheiden ruimte met tafeltjes van strak afgelakt geperst hout en schoollokaalstoelen, gegroepeerd rond een half open keuken.

Er is een kaart, maar meer ter illustratie van het concept dan om een keuze te maken: bij Uit de buurt eet je of vegetarisch, of vis of vlees. En je laat je na de gemaakte categoriekeuze bij voorkeur door de kok verrassen.
Dat is niet per definitie voor iedereen o.k. Maar vragen stond vrij, bleek.

Ik at een prei-vissoep met zeewier en meerdere soorten vis vooraf; zeeduivel als hoofdgerecht. Beide mooi bereid en na het serveren to the point toegelicht door de vriendelijke gastheer.
Het smaakte heel goed.

Minpunt: het afzuigsysteem ontbreekt of werkt niet. Bezoek aan bioscoop of theater nadien in dezelfde kleding is met goed fatsoen echt niet meer mogelijk.
line13 .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2016
Super lekker diner. Keuzemenu (2-3-of 4 gangen) vis, vlees of vegetarisch. Dus geen uitgebreide kaart, maar voor mij is dit een teken dat er gekookt wordt met verse producten. Het voorgerecht was een voortreffelijke combinatie van schelp- en schaaldieren met groentes en rijst. De porties vond ik te groot, waardoor er geen plaats meer was voor een nagerecht (helaas). Uitstekende bediening, alert en persoonlijk. Leuke inrichting. Kortom een geweldig begin van de avond. Wij komen zeker terug!
Folkert & Lineke
Arja S.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Met Kerst hier gegeten. Er was een gezellige sfeer.
Het eten was prima en goed verzorgd. De bijbehorende wijn was lekker.