Ubica

Ganzenmarkt 24-26 3512 GE Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Ubica

Genieten in hartje Utrecht

In het gezellige centrum van de Domstad, gelegen aan de Ganzenmarkt, vind je restaurant Ubica. Een tijdje boden de monumentale panden onderdak aan krakers, maar inmiddels is dit de plek waar je terecht kunt voor een heerlijk diner en een goed glas wijn. Schuif gezellig aan met vrienden of familie en sluit een dagje in deze sfeervolle stad in stijl af!

Meer informatie over restaurant Ubica

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
Kees V.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
Superlekker aspergemenu van de chef. Op aanraden van de bediening een lekkere verdechio erbij gedronken. Heel sympathieke bediening en water van het huis.
PabloD .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Menu van de chef gegeten. Helemaal on het teken van de asperge. Echt heel goed!
Prima menu. Aardige attente bediening & een hele goede prijs/kwaliteit verhouding. Top!!
Maarten P.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2017
Ondanks vooraf checken of het in 5 kwartier kon, ondanks herhaald vragen en steeds verzekerd krijgen dat er haast gemaakt werd en dat het zeker zou lukken kwam het hoofdgerecht veel te laat. Dan maar geen dessert.
Fastwin L.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2017
Fantastisch asperge menu! Lekker voorgerecht, zacht gerookte zalm met gehakte asperge's. Een volromige soep met fijn gekookte rivierkreeftjes. Normaal is schol vrij droog maar deze was perfect gebakken! Afgesloten met een heerlijk gegrilde ribeye! Allen voortreffelijk
Tanya M.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Goede deal met de Albert Heijn bon. Mooie constructie en erg flexibel. Heel lekker eten, aardige bediening die ook nog iets konden vertellen over het pand.
Sarien P.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Een zeer prettige ervaring! We hebben lekker gegeten, de sfeer en interieur waren verrassend goed en leuk. De bediening was heel prettig, leuke mensen! Met z'n tweetjes zit je er prima, maar met familie of vrienden blijkt ook heel gezellig. De prijs viel ons heel mee, kortom een echt succes!
Thomas S.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2017
Heerlijk gegeten. De kaart was wat klein, maar de gerechten waren zeer lekker. De bediening was ook vriendelijk en spontaan. Aanrader
P.I. J.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Energieke bediening en originele gerechten die je kunt kiezen uit een overzichtelijke kaart. De variatie op de kaart is precies goed, waardoor het makkelijk is snel een keuze te maken. Heerlijk genoten.
Harry V.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
Met de AH actie gegeten, drie gangen menu van de chef. Verrassend.
Het oude krakersbolwerk is in deze stijl nog een beetje behouden.
Paul D.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
Had gereserveerd. Toen ik binnenkwam keek er niemand op of om. De jongen achter de bar was te druk (niet met mensen helpen) om aandacht aan klanten te besteden. Het duurde 16 minuten voor ik iets te drinken had. Bediening; jong meisje dat haar best deed, maar zonder ervaring of training en een jongeman die waarschijnlijk liever barman was geweest, want blijkbaar kan je te nonchalant cool zijn om te bedienen. Allemaal best als je eetcafeprijzen vraagt, maar is niet het geval. Het eten was overigens gewoon goed; daar was weinig op af te dingen.

Conclusie: eten was niets mis mee, ontvangst en bediening was niet om over naar huis te schrijven. Klassiek Utrecht; zoveel mensen die willen eten/drinken dat het niet uitmaakt als je service te wensen overlaat. Wat mij betreft niet voor herhaling vatbaar.
HJ B.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2017
Een rib-eye was te veel doorbakken geserveerd en werd in korte tijd zonder probleem en met excuses vervangen door een zeer malse rib-eye. Klasse! Dan heb je service en gastvrijheid begrepen.
Paulstassen .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Wij waren met drie. De voorgerechten waren dik in orde. Twee van de drie hadden als hoofdgerecht spaghetti met zalm. De spaghetti was te dik en niet "al dente" gekookt en de zalm nauwelijks gaar. De ambiance en de prima bediening maakte echter veel goed.
Tertius G.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2017
Leuk en voor hollandse begrippen betaalbaar menuutje; een van ons kreeg een stukje vlees dat wat hard gebakken was. Zonder enig probleem werd hem een nieuw, mals exemplaar voorgezet. Prachtig, gezellig restaurant op een mooie locatie in de binnenstad met prettige bediening.
ans K.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
We hebben lekker gegeten en gedronken op een bijzondere locatie met uitstekende bediening!
Maarten P.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2017
Lekker gegeten
Jesse D.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2017
Heerlijk gedineerd bij Ubica gisteravond! Als voorgerecht de portobello en hertenham gekozen. Mooie, evenwichtige presentatie van een goede portie. De Bleu d'Avergne in combinatie met de amandelen was een aangename verrassing. Als hoofdgerechten de rump steak en het livar varken: beide gewoon echt lekkere gerechten met een mooie presentatie. Nagerechten waren ook prima. Enige puntje van opmerking was het tempo tussen de gangen, dit had wat ons betreft iets lager mogen liggen. Complimenten voor de leuke en humoristische ober zijn zeker niet misplaatst!
Leontien V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Lekker gegeten in een prettige omgeving met een prima service, ook al was het wat later op de avond! Voor herhaling vatbaar.
Roos V.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
'S avonds geweest en we zijn nu de lunch aan t uitproberen! Het is een groot succes: lekker gegeten in de verwarmde serre!! Top service van de leukste ober ever!
Mark uit Utrecht ..
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Na binnenkomst banen we ons een weg door het cafégedeelte met de zakelijke borrelaars.

Het pand heeft een beruchte geschiedenis als krakersbolwerk. Oud Utrechters weten dat nog. Echter niets herinnert daar meer aan. De inrichting is trendy met mooie leren stoelen en oude kloostermoppen als metselwerk in het zicht.

De bediening merkt ons op als we zelf al een plekje hebben uitgezocht. Er is voldoende plek, reserveren had niet nodig geweest.

Lekker brood met olie bij de Chardonnay waarmee we ons diner voor twee starten. Over het voorgerecht zijn we unaniem, dat is zonder twijfel de hertenham. Voor het hoofdgerecht gaan we voor de victoriabaars en de groentenstrudel. Omdat m'n tafelgenoot de groentenstrudel niet helemaal op krijgt spring ik bij. Het is alsnog een hele hap. Stevige groente als vulling, ik hou d'r van!

We laten ons niet verleiden door de zoetigheden op dessertkaart en sluiten af met koffie. Maar waar is de vrouwelijke bediening van studentenleeftijd als we de zaak verlaten. Dat laatste "bedankt en tot ziens" hebben we dus bij deze gemist.
Ellen N.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Afgelopen zaterdag bij Ubica gegeten. De bediening kan echt beter, rommelig, niet servicegericht (bedankt en tot ziens hebben we niet gehoord) en kijken niet goed om zich heen. De voorgerechten vielen erg tegen: gambas van de plaat in limoen en sereh - waren eerder gekookte gambas waar de smaak van limoen en sereh niet terug te vinden waren en de saffraan in de mayonaise was ook zoek. De portobello was smakelijk maar er zaten maar 5 julienne stukjes portobello in, erg karig. De hoofdgerechten hebben gelukkig wel iets goed gemaakt: De groentestrudel was erg smaakvol en in mooi dun filodeeg. De zalm was goed gebakken en goed op smaak. Al met al geen aanrader als je niet voor de kipsate of hamburger wilt gaan.