Ubica

Ganzenmarkt 24-26 3512 GE Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Ubica

Genieten in hartje Utrecht

In het gezellige centrum van de Domstad, gelegen aan de Ganzenmarkt, vind je restaurant Ubica. Een tijdje boden de monumentale panden onderdak aan krakers, maar inmiddels is dit de plek waar je terecht kunt voor een heerlijk diner en een goed glas wijn. Schuif gezellig aan met vrienden of familie en sluit een dagje in deze sfeervolle stad in stijl af!

Meer informatie over restaurant Ubica

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
Maarten P.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2017
Lekker gegeten
Jesse D.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2017
Heerlijk gedineerd bij Ubica gisteravond! Als voorgerecht de portobello en hertenham gekozen. Mooie, evenwichtige presentatie van een goede portie. De Bleu d'Avergne in combinatie met de amandelen was een aangename verrassing. Als hoofdgerechten de rump steak en het livar varken: beide gewoon echt lekkere gerechten met een mooie presentatie. Nagerechten waren ook prima. Enige puntje van opmerking was het tempo tussen de gangen, dit had wat ons betreft iets lager mogen liggen. Complimenten voor de leuke en humoristische ober zijn zeker niet misplaatst!
Leontien V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Lekker gegeten in een prettige omgeving met een prima service, ook al was het wat later op de avond! Voor herhaling vatbaar.
Roos V.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
'S avonds geweest en we zijn nu de lunch aan t uitproberen! Het is een groot succes: lekker gegeten in de verwarmde serre!! Top service van de leukste ober ever!
Mark uit Utrecht ..
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Na binnenkomst banen we ons een weg door het cafégedeelte met de zakelijke borrelaars.

Het pand heeft een beruchte geschiedenis als krakersbolwerk. Oud Utrechters weten dat nog. Echter niets herinnert daar meer aan. De inrichting is trendy met mooie leren stoelen en oude kloostermoppen als metselwerk in het zicht.

De bediening merkt ons op als we zelf al een plekje hebben uitgezocht. Er is voldoende plek, reserveren had niet nodig geweest.

Lekker brood met olie bij de Chardonnay waarmee we ons diner voor twee starten. Over het voorgerecht zijn we unaniem, dat is zonder twijfel de hertenham. Voor het hoofdgerecht gaan we voor de victoriabaars en de groentenstrudel. Omdat m'n tafelgenoot de groentenstrudel niet helemaal op krijgt spring ik bij. Het is alsnog een hele hap. Stevige groente als vulling, ik hou d'r van!

We laten ons niet verleiden door de zoetigheden op dessertkaart en sluiten af met koffie. Maar waar is de vrouwelijke bediening van studentenleeftijd als we de zaak verlaten. Dat laatste "bedankt en tot ziens" hebben we dus bij deze gemist.
Ellen N.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Afgelopen zaterdag bij Ubica gegeten. De bediening kan echt beter, rommelig, niet servicegericht (bedankt en tot ziens hebben we niet gehoord) en kijken niet goed om zich heen. De voorgerechten vielen erg tegen: gambas van de plaat in limoen en sereh - waren eerder gekookte gambas waar de smaak van limoen en sereh niet terug te vinden waren en de saffraan in de mayonaise was ook zoek. De portobello was smakelijk maar er zaten maar 5 julienne stukjes portobello in, erg karig. De hoofdgerechten hebben gelukkig wel iets goed gemaakt: De groentestrudel was erg smaakvol en in mooi dun filodeeg. De zalm was goed gebakken en goed op smaak. Al met al geen aanrader als je niet voor de kipsate of hamburger wilt gaan.
Henk S.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Wat een tegenvaller deze keer, vlees koud (moest terug), mayonaise over de coquilles hoe verzin je het, victoriabaars weinig smaak. Oja de frites was wel lekker. Het was druk, duidelijk dat men dat in de keuken niet aankan. Keuzes maken......minder tafels of een betere (meer...?) keukenbemanning.
Mariëlle D.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Het was lekker eten, niet super bijzonder, gewoon prima. Maar alle tafeltjes stonden zo dicht naast elkaar dat je bijna bij elkaar aan tafel zat. Dat vonden we echt een minpunt.
Nicole G.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Erg leuke & gezellige avond gehad dankzij de fijne sfeer/inrichting & het lekkere eten. Absoluut pluspunt dat we van de gehele kaart konden kiezen
josscha S.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Voorgerecht: gamba's. Waren koud en weinig smaakvol. Koud was misschien de bedoeling, maar had de indruk dat ze al even stonden.

Hoofd: prima kip met satesaus, lekker salade en friet erbij.

Gezellig druk, attente bediening, gemengd publiek op zaterdag: ouders met kinderen, stelletjes, senioren.
Vanessa F.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Aardige bediening, een man personeel te weinig voor een drukke avond.
L.M.J. V.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Uitstekend eten en drinken, uitgebreide en verrassende keuze op de kaart, fijne sfeer en zeer attente en correcte bediening!
arianneniks .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Hoewel we soms wat lang moesten wachten op gerechten, was de serveerster wel erg attent met bijvoorbeeld het steeds bijvullen van water en aanbieden van brood. De gerechten waren van prima kwaliteit, de hoeveelheden iets te groot. Gezellige sfeer en mooi ingericht restaurant.
EricaUtrecht .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Ubica is een sfeervol restaurant met vriendelijke bediening en goed eten. Het is ook nog gelegen op een hele mooie locatie in de stad.
Mary D.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Erg lekker gegeten. Cocquiles zijn een aanrader en de ossobuco ook! En ook geweldige wijn, probeer de Tempranillo. Goede sfeer en absoluut top bediening.
debbiedebaan .
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Leuk gezellig restaurant. We werden erg vriendelijk ontvangen. Helaas was de serveerster die we wat later op de avond hadden wat minder vriendelijk. Dit straalde ze totaal niet uit.

Het eten was super! Gerechten mochten iets sneller doorkomen.
M.N. S.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2017
Een warm welkom, aardige barman bij de borrel, correcte bediening aan tafel en het eten was prima. Voor herhaling vatbaar!
pj D.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Het restaurant kende ik niet.
De bediening was goed.
het eten was goed ook al was de Rumpsteak wat lauw.
Het duurde lang voordat wij het hoofgerecht kregen. We zaten daar als eerste in de serre maar kregen het als laatste toen het drukker was.

Ik vond het er prijzig ondanks de AH actie omdat er maar 29,50 werd afgetrokken in plaats van 3x het goedkoopste gerecht zoals bij andere deelnemende restaurants waar je ook à la carte kon eten.
Een reden om voorlopig niet meer terug te gaan.
Jetty O.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Het eten bij restaurant Ubica was heel erg goed. Bediening dat ging wel. Drie van de vier mensen werd het niet bestelde eten gegeven. Daarna gewoon met elkaar geruild van bord. Maar bedienend personeel moest het eigenlijk goed doen.
Verder ging alles goed.
Patrick G.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Uitstekende locatie, heerlijke ambiance met veelzijdig publiek, uniek concept met twee aan elkaar gelinkte kroegen en een restaurant aan de relatief rustige achterzijde.
Alle basisvoorwaarden aanwezig om dé topper van de binnenstad van Utrecht te zijn. Maar helaas valt de keuken net een klein tikje teveel tegen: Twee zielige gamba's op een bedje van sla vooraf en een als medium rare bestelde rumpsteak, die medium tot doorbakken geserveerd wordt. Lekkere friet E.e.a. qua prijs nèt iets te hoog op de kaart gezet, waardoor de totale rekening niet helemaal in verhouding tot de geleverde kwaliteit staat. Ff aan die knoppen draaien (kwaliteit iets opschroeven en/of de prijs iets vriendelijker maken, iets meer aandachtige bediening) en dit is en blijft dan the place to be in de Utregse binnenstad.