Over restaurant Twiske Haven

Een relaxte sfeer met een stoere uitstraling

Twiske Haven, een relaxte sfeer met een stoere uitstraling. Organiseer je eigen evenement op deze bijzondere locatie, kom een hapje eten in het gezellige eetcafé en pak de boot om het Twiske vanaf het water te beleven. Het gezellige eetcafé is het kloppend hart van Twiske Haven. De sfeer is relaxt en door het terras aan het water is er altijd iets te zien. Met goed en eerlijk eten is het hier goed toeven. Je kunt hier terecht voor huisgemaakte taart, verse salade met kruiden en sla uit eigen moestuinbakken, heerlijk goed belegd boerenbrood en steeds wisselende quiche en soep.

Meer informatie over restaurant Twiske Haven

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 10:30 - 23:00

7,2
Rwiens .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Grote teleurstelling voor onze kleinzoon. De pannenkoek stelde niets voor. Zo klein en zo dun had hij nog nooit gezien. De limonade daarbij was water met citroensap. Meer voor een dorstige fietser dan voor een kleuter. Hier wil ik nooit meer naartoe zei hij op de terugweg en gelijk heeft hij.
AdrianaMaria .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Gisterenavond samen met mijn man lekker buiten gegeten met de AH-actie.
Gevarieerde proeverij vooraf. Hoofdgerechten vis en vlees waren ook lekker klaargemaakt met als bijgerecht salade en een ruime portie goede frieten. Het toetje was niet bijzonder, maar wel lekker.
Vriendelijke bediening.
En een prachtige omgeving aan het water met groen op de achtergrond zover je kunt kijken. Op 10 minuten fietsafstand van ons huis een echt vakantiegevoel.
Wij komen zeker terug.
Nog 1 tip: de tekst op de website "keuken open tot 20.00 uur" suggereert dat je na 20.00 uur het restaurant moet verlaten. En dat is niet zo, want je kunt tot 20.00 uur gewoon je diner bestellen en er vervolgens rustig van genieten.
1saartje .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
zondagmiddag 3 juli een heerlijke salade gegeten bij Twiske Haven na het jazzconcert. Een prachtige plek aan het water met een weidse blik over het Twiske. Helemaal top!
FritsdeVos .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Wij waren afgelopen zondagmiddag op het terras Twiske Haven en het was gezellig: live muziek, uitzicht op de haven. Zijn gebleven en ook gedineerd: het eten was prima, de bediening was vriendelijk. Wij komen zeker weer terug.
Annouk B.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Afgelopen zondag heb ik samen met een vriendin van de Jazz middag genoten. Er hing een hele relaxte sfeer, de bediening nam de tijd voor je ondanks dat het druk was, onze drankjes en hapjes waren er snel: al met al een top middag. Wij komen zeker terug!
Cora K.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2016
Ik heb gekozen voor dorade, een heerlijke verse vis, met paprikasalsa. Daarna een cappucino met een cheesecake met abrikoos!! Ik heb nog nooit zo'n lekkere cheesecake gegeten!! Mijn complimenten aan die kok, die alle gebak en taart zelf maakt.
Camilo V.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Afschuwelijke ervaring gehad bij dit restaurant. Ik kreeg iets wat ik niet besteld had. Mijn vriendin kreeg tegelijkertijd een koude maaltijd, toen ik na ruim een een uur eindelijk mijn hoofdgerecht kreeg was dit ook koud. Ook drankjes lieten constant op zich wachten.
Excuses als uw bezoek aan ons niet goed is verlopen. We waren op 29 mei echter vanaf 17.00 uur gesloten voor diner ivm een groepsreservering. Had u een vroeg diner? Of was het wellicht op een andere datum of andere locatie in het Twiske? We kunnen uw verhaal op dit moment niet verder onderzoeken.
Anna V.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Gisteren hier voor het eerst gegeten, met een Groupon voucher. Opvallend waren de vriendelijkheid en gastvrijheid van het (bedienend) personeel, zelfs de kok kwam af en toe het terras op om te vragen of alles naar wens was! Er werd uitgelegd hoe de Groupon in zijn werk gaat, wat eigenlijk bijna nergens ooit gedaan wordt maar toch het ontvangst net even iets netter maakt. Het eten was zeer smakelijk, de salade met kippendij evenals het trio van vis zijn aanraders, al mag de dressing net iets minder of apart geserveerd wat mij persoonlijk betreft. Het is hier ook mogelijk bootjes te huren om het prachtige meer op te varen, wat we de volgende keer zeker zullen doen. Met name om de bijzondere gastvrijheid, de geweldige locatie (!) en de goeie hap zullen wij hier absoluut nog eens gaan eten.

Overigens complimenten voor hoe jullie omgaan met kritiek op deze website, erg professioneel!
Mariette E.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2015
Na de recensies op Iens gelezen te hebben vielen me 2 dingen op: mijn reserveringsmail werd snel en positief bevestigd en de recensies op deze site werden zeer professioneel en positief beantwoord. Daarom ging ik afgelopen zondag positief kritisch op pad om mijn Grouponbon te verzilveren.
Omdat de zon scheen was het al een waar genoegen om aan te komen rijden door zo'n mooi natuurgebied en het restaurant te betreden dat direct aan een haventje grenst. Ondanks de zon, vonden wij het te koud om buiten te zitten en namen wij binnen een tafeltje.
Er werd vrijwel direct een drankje opgenomen en de menukaart werd uitgelegd.
Het was lekker bedrijvig, alle tafeltjes waren bezet, waaronder een grote groep. Toch had het team alles onder controle en iedereen werd op tijd bediend en er was ook tijd tussendoor om ons te vragen hoe het eten smaakte. Wij vonden alles lekker en precies wat je van een eetcafé mag verwachten ook qua bediening. De organisatie was goed en ieder (klein team) deed zijn ding en er werd heel hard gewerkt.
Leuk om te zien hoe goed er met de kritieken omgegaan werd. Waarom dan geen hoger cijfer.... dit komt omdat ik heel vaak uiteten ga en veel recensies voor TripAdvisor schrijf. Ik vond het echt noodzakelijk om dit eetcafé eer aan te doen daarom ook hier een recensie.
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Afgelopen vrijdag met een Groupon voucher buiten op het terras van dit restaurant gegeten. De rit ernaartoe was prachtig en voerde ons door dit zeer fraaie recreatiegebied. Het pand bevindt zich ook op een adembenemend mooie locatie: direct aan de haven met een schitterend uitzicht op het achterland. Omdat we gereserveerd hadden , was in principe voor ons binnen een plek gereserveerd, maar het bleek gelukkig geen enkel probleem om ons diner buiten te nuttigen. Het was prachtig weer en dan is een verblijf buiten wel zo verkieslijk. We pakten nog net de laatste zonnestralen mee, voordat de zon achter de bebouwing wegkroop en schaduw ons ten deel viel. Geen probleem want de temperatuur van de buitenlucht was prima, al stond er wel veel wind.
Natuurlijk bestelden we eerst wat te drinken: een Ice tea voor mijn lief en een Leffe Bruin voor mezelf.
We hadden een vrije keuze van de kaart en al snel hadden we onze keuze bepaald. Als voorgerecht had mijn geliefde geopteerd voor het trio van vis en ik besloot de carpaccio te nemen. Vóór we aan het voorgerecht begonnen, liet mijn partner zich een mand met een uitgebreide hoeveelheid brood (bruin en mais) met tapenade smaken. Ik onthield me hiervan, daar ik nog van een virusinfectie aan het herstellen was en me nog niet helemaal lekker voelde. Het trio van vis bestond uit zalm, forel en tonijnsalade. De vis vond mijn tafelgenote verrukkelijk, maar ze plaatste wat vraagtekens bij de versheid van de salade. Deze salade vond ze niet zo lekker en die liet ze dan ook grotendeel staan. De carpaccio die ik kreeg voorgeschoteld was absoluut prima. Naast de klassieke ingrediënten als Parmezaan, pijnboompitten en rucola, bevatte deze carpaccio ook andere slasoorten plus tomaat, rode ui, komkommer en een lekker zoete dressing.
Ook het hoofdgerecht van mijn disgenote bestond uit vis: doradefilet. Hoewel het een filet betrof, waren toch een aantal graten aanwezig. Gelukkig had de bediening hier zeer attent voor gewaarschuwd. Mijn geliefde ging dan ook omzichtig met dit gerecht om. Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Volgens haar smaakte deze vis voortreffelijk. Hierbij werd voor ons samen een uitgebreide rauwkostsalade geserveerd, evenals een grote bak met uitstekend gebakken (knapperig en mooi goudbruin) dikke frites. Zelf had ik gekozen voor de (biologische) biefstuk met kruidenboter en seizoensgroenten. Deze (gegrilde) groenten waren o.a. rode en gele paprika (stikt genomen geen groente maar een vrucht), hetgeen het uiterlijk van het opgediende gerecht een fleurig en smakelijk aanzien gaf. Er werk keurig gevraagd hoe ik de biefstuk gebakken wilde hebben. Op deze vraag (keurig dat hier naar gevraagd werd) antwoordde ik – als altijd – medium. Hoewel de kwaliteit van de biefstuk uitstekend was, was hij voor het goede net iets te veel doorbakken. Weliswaar in het midden nog wat rood vlees, maar de biefstuk was eerder medium-done dan medium. Hierdoor verloor het vlees wat aan sappigheid. Wel was de smaak overigens prima en was de kwaliteit van het stuk top. Geen enkel taai stukje heb ik kunnen ontdekken, hetgeen betekent dat het vlees volkomen vrij was van zenen. Op de vraag of we nog wat wilden drinken, antwoordden wij dat we graag nog eenzelfde drankje wilden hebben. Mijn lief wilde daarbij ook nog graag een bruiswatertje. Echter de bruine Leffe was nu ineens een Blond geworden. Ook lekker, hoewel ik er doorgaans de voorkeur aangeef om me bij hetzelfde drankje te houden.
Tot slot het dessert. Mijn geliefde besloot de chocolade brownie met bosvruchtenyoghurtijs te nemen. Helaas waren zowel zij als ik vergeten om te vermelden dat zij niet van slagroom houdt. Dat was dus een domme fout van onze kant, maar ik kreeg zo wel de gelegenheid om van haar slagroom te profiteren. De room heb ik keurig bij haar weg gelepeld en aan die van mij toegevoegd. Zodoende had ik een Dame Blanche met extra slagroom. Deze Dame Blanche was bijzonder heerlijk en behalve de chocoladesaus ook voorzien van fraaie decoraties van chocola. Kortom top! Ook mijn lief vond haar ijs en de brownie erg lekker.
Tot besluit besloot ik nog een Irish Coffee te nemen, want mijn partner had haar water nog niet op. Ook die speciale koffie smaakte naar meer, maar helaas moest ik nog een flink stuk autorijden.
Kortom, we hebben van een smakelijke avond genoten en ik zou de bediening ook graag een pluim willen uitreiken voor de vriendelijk en alerte wijze waarop met de klanten werd omgegaan.
Hartelijk dank voor uw recensie. Fijn dat het u naar uw zin heeft gehad en lekker heeft gegeten. Graag tot een volgende keer !
Aapje24 .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2015
Wij hebben hier afgelopen zondag gegeten (12 Juli) en het was niet zo heel druk, denk zo'n zes tafeltjes gevuld. Wij werden wel gelijk naar ons tafeltje begeleid en kregen gelijk wat te drinken. Mochten zelfs nog eerst even wat wijn proeven voor dat wij een glas gewoon ingeschonken kregen. Beide een salade met gebraden kip besteld en dat was snel en overigens heerlijk. Ook op het hoofdgerecht niet lang hoeven wachten en genoeg patat voor ze tweetjes (sterker nog al met al was het veels te veel voor ons). Als dessert hadden wij de brownie met bosvruchtenijs gedeeld en dat was ook lekker. Al met al een gezellige ervaring met zeer leuke bediening!
Komodo57 .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Met een groupon-deal hier redelijk voordelig gegeten, maar als je de volle mep moet betalen vind ik het te duur. We moesten op het voorgerecht ruim een half uur wachten, maar het kan nog erger, zo heb ik gelezen hier). Ik koos voor een salade met geitenkaas, honing en pecannoten en ovenvers brood. Zo vers vond ik het brood ook weer niet smaken en het was nog een klein stukje ook. De salade (met olijven) was overigens goed gevuld en lekker. Mijn tafelgenoot koos voor de carpaccio. Voor ik er van kon proeven was het al op. Niet omdat het zo weinig was, maar blijkbaar zo lekker. Het hoofdgerecht kwam al binnen een half uur. Het was een mixed grill van biefstuk, varkensfilet en kipspies. Op zich niet slecht, maar ook niet opvallend. In ieder geval niet veel. De gegrilde groente erbij was lekker. Ook de patatjes smaakten prima, maar voor 2 personen nogal weinig. De 'diverse sausjes' waren bij ons gereduceerd tot een bakje mayonaise. Omdat het wat frisser werd, gingen we binnen zitten. Daar kregen we al vrij snel ons nagerecht: een glas met stukjes appeltaart, roomijs, slagroom en karamelsaus. Leuk bedacht en het smaakte ook goed. Op dat moment kwamen onze buren van het buitenterras vragen waar hun hoofdgerecht bleef ruim een uur na hun voorgerecht. Nee, de bediening was slecht. En niet dat de dames niet vriendelijk waren of te weinig bedienend personeel, het probleem zat 'm in de keuken. En zó druk was het nou ook weer niet. Al met al geen doorslaand succes. Misschien leuk voor een drankje met een borrelhapje, maar niet voor een diner.
Hartelijk dank voor uw recensie. Helaas hebben wij afgelopen zaterdag avond niet ons gebruikelijke niveau van diner en service kunnen bieden omdat we te maken hadden met een personeelsgebrek vanwege erg veel vakantiegaand en vervangend personeel. Notabene was het onverwacht vele malen drukker dan voorgaande warme weekend avonden. Wij hebben met de mensen die er waren ontzettend ons best gedaan, maar daardoor was er helaas minder tijd voor persoonlijke aandacht per tafel en gerecht. Dat vonden wij ook heel jammer, want we proberen juist normaal gesproken ervoor te zorgen dat iedereen zich prettig voelt bij Twiske Haven.

Reactie van proever:

Gezien de ervaringen op andere data van andere gasten vormt uw reactie geen aanleiding om mijn gevoel/recensie te herzien. Deondanks veel succes gewenst voor de toekomst.
Lindakas .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
We hebben bij dit restaurant jammer genoeg een hele slechte ervaring gehad. Normaal gesproken zeur ik niet zo snel, maar hier ging echt alles fout wat er fout kon gaan. Daarom wil ik niet alleen mijn ervaring delen, maar ook een paar tips geven. En hopelijk doen ze daar iets mee.
Pas na een kwartier kwam er iemand aan onze tafel om onze bestelling op te nemen. We kozen een fles wijn, een mandje brood en gaven onze bestelling door. Na weer een kwartier zette de serveerster met een diepe zucht de fles wijn op tafel. Deze moesten we blijkbaar zelf inschenken, want ze was meteen weer weg. Tip 1: de eigenaresse moet zich meer opstellen als gastvrouw. Breng de mensen naar de tafel, geef de kaart, maak een kort praatje, vraag wat ze willen drinken en breng dat snel (en schenk het ook in!). Stuur de andere medewerkers aan zodat iedereen doet wat hij/zij moet doen. Tip 2: zet 1 medewerker achter de bar die de drankjes inschenkt en de vieze glazen opruimt. Zo gaat het allemaal veel sneller en zijn de overige medewerkers bij de gasten, zoals het in mijn ogen hoort. Er waren namelijk veel momenten waarop er niemand aanspreekbaar was. Tip 3: geef iedereen een eigen gedeelte van het terras. Hou je ook lekker het overzicht.
Ok, zelf drinken ingeschonken, maar waar blijft het brood? Na een half uur hadden we nog niets, maar weer vragen aan de serveerster. Er kwam niet veel de keuken uit, maar er ging net zoveel weer terug. Na een uur wachten kregen we dan eindelijk ons voorgerecht! Tip 4: zorg voor voldoende koks!! In ieder geval 1 kok die verantwoordelijk is voor de voorgerechten, dan hoef je echt niet een uur te wachten op een salade en een carpaccio! Daarna moesten we 3 kwartier wachten op onze hoofdgerechten: een mixed grill die te droog was en een surf & turf. In plaats van garnalen kreeg ik een plakje zalm op mijn biefstuk. Wat? De garnalen waren op? Serieus? De kok weet toch hoeveel garnalen hij heeft en waarschuwt de bediening wanneer er geen garnalen meer besteld kunnen worden? Dan krijgen de mensen die het besteld hebben, gewoon hun garnalen. Toch? Of als dat echt niet anders kan, dan kom je toch even naar mij toe om te vragen of ik dat gerecht nog steeds wil? Nee in dit geval heeft de kok 'op eigen initiatief' de garnalen vervangen door een plakje zalm. Hoofdgerecht terug naar de keuken, nieuwe bestelling gedaan en ieder apart gegeten, niet erg gezellig. Na het nagerecht direct de rekening gevraagd, omdat we hier niet langer wilden zijn. Als mosterd na de maaltijd werd ons een drankje aangeboden. Niet door de eigenaresse, maar door een medewerker die zij voor haar karretje spande. Niet aardig. Nee, hier gaan we niet meer eten. Want niet alleen wij, maar veel gasten waren ontevreden. Wij hebben de eigenaresse die avond aan heel veel gasten haar excuses horen aanbieden. Daar word je toch zelf ook niet blij van? Het excuus: het was zo druk die avond. Sorry, maar daar moet je op kunnen inspelen als je van tevoren weet dat het op een zaterdag 30 graden wordt. Druk is dus geen excuus. Hopelijk verandert hier iets, maar anders houd ik mijn hart vast. Zonde, want de locatie is prachtig!
Wij vinden het zeer spijtig dat uw avond bij Twiske Haven niet volledig naar wens is verlopen. Wij nemen uw tips graag ter harte en gaan daarmee aan de slag. Overigens hadden wij graag meer personeel ingezet, maar helaas hadden we die dag te maken met erg veel vakantiegaand en vervangend personeel. Notabene was het onverwacht vele malen drukker dan voorgaande warme weekend avonden. Wij hebben met de mensen die er waren ontzettend ons best gedaan, maar daardoor was er helaas minder tijd voor persoonlijke aandacht per tafel. Dat vonden wij ook heel jammer, want we proberen juist normaal gesproken ervoor te zorgen dat iedereen zich prettig voelt bij Twiske Haven.

Reactie van proever:

Bedankt voor uw reactie en ik ben blij dat u met mijn tips aan de slag gaat. Ik heb zelf jarenlang in de horeca gewerkt en mijn ervaring is dat je echt tijd overhoudt voor service als je de organisatie goed hebt geregeld. Juist op zo'n onverwachts drukke avond moet er 1 iemand zijn die de organisatie op zich neemt. Nu liep iedereen door elkaar. Overigens valt en staat alles met een goede communicatie. Als er dingen op zijn, treed in overleg met de gast. En als het druk is, vertel de gasten dan dat het langer duurt dan gebruikelijk. Dat voorkomt teleurstellingen!
Stan G.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2015
Toen we binnen kwamen waren de serveersters erg druk aan het werk met eten en drinken voor het buitenterras. Mijn vrouw en ik stonden al snel een minuut of 5 aan de "bar" voor ons een blik werd gegund. Ik vertelde dat we gereserveerd hadden onder vermelding van een groupon deal. We mochten zelf een tafeltje uitkiezen. Eenmaal aan de tafel duurde het zeker weer een minuut of 10 voor er iemand naar ons toekwam om de kaart te brengen en te vragen wat we wilden drinken. Beiden namen we een biertje en deze waren al dood bij het serveren. Toen we onze keuze hadden gemaakt kregen we vooraf een broodmandje met kruidenboter. Hier was niets op aan te merken. Vervolgens duurde het dik een half, 3 kwartier voor we ons voorgerecht kregen, een carpaccio en lauwe gamba's met een oosters tintje. Ook op het voorgerecht niets aan te merken, smaakte goed. Vervolgens hebben we ruim een uur (als het geen 5 kwartier was) gewacht op ons hoofdgerecht, veel te lang! Toen we dit kenbaar maakten werd hiervoor excuus aangeboden en kregen we alle drankjes die we genuttigd hadden van het huis aangeboden. Dus wel keurig opgelost, maar toch. Het lange wachten werd helaas niet beloond met een heerlijk hoofdgerecht maar enigszins tegenvallend hoofdgerecht. Mijn vrouw had de biefstuk medium rear besteld maar was toch iets te gaar en daardoor wat droog. Ik had de mix grill en ook deze had wat te lang opgestaan, was ook aan de droge kant. Als toetje hadden we de dame blanche, ook deze hebben we beter geproefd op andere locaties. In de tijd dat wij hier waren heb ik meerdere klanten (ook buiten) horen klagen over de lange wachttijden, enkelen dreigden al weg te lopen. Het excuus was dat het erg druk was door het mooie weer en een optreden van een jazz band. Hier moet je als restauranthouder toch zelf van te voren rekening mee houden door middel van meer personeel en zeker in de keuken. Daar stond maar 1 man met een hulpje de gerechten klaar te maken wat voor zo een dag veel te weinig is. Nu hadden wij een groupon deal dus aten wij met korting maar als je echt van de kaart eet ben je naar ons idee te duur uit voor hetgeen je wordt voorgeschoteld. Leuk restaurant voor de pioniers die hier met een bootje aanleggen of dagjesmensen die een fietstochtje door het twiske hebben gemaakt maar om hier speciaal naar toe te gaan om uit eten te gaan weet ik wel betere, gezelligere (en zelfs nog goedkoper ook) restaurants.
Teresa M.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2015
Met mijn familie, 9 "man" heerlijk genoten zondag. Mijn moeder,86 en "gluten vrij" prima geholpen aan voor gerecht, diner en toetje. Verder biologische (jaa) biefstuk en zelfs ons kieskeurige puber tevreden. Een aanrader. Ook lachen met het huren van een motor bootje...!