TWENTYNINE

Vrijdag t/m Zondag vanaf 11:30
Voordelig
Pim V.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Dit weekend voor de eerste keer bij 29 in Veghel gegeten met iemand die er al vaker is geweest. Een aanrader want: mooie gerechten, mooi opgemaakte borden, goed op smaak, porties voldoende groot, sneller en kundige bediening, prijs/ kwaliteit goed. We hadden shared dining 4 gangen en per gang krijg je dan 2-3 gerechten om te delen. Staat zeker op mijn lijstje om nog een keer terug te gaan.
Gijsje30 V.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Zaterdag tijdens een besloten feestje bij dit sfeervol ingerichte restaurant genoten van een Walking Diner.
Het diner bestond uit een 6-tal mooie gerechtjes, zoals verse zalm, roodbaars op een bedje van parelgort, malse sukade met een bloemkoolmousseline en een dessert dat o.a. uit een vulkaancake-je bestond. Het enige kleine puntje voor verbetering zou de friet kunnen zijn; ik hou nl. van lekker krokant gebakken.
Hoewel verder alles heel smaakvol was bereid, had ik toch 2 favorieten: We begonnen met een leuk (in een weckpotje) gepresenteerde runder steak tartaar met crème van piccalilly, gegrilde bosui en een krokantje van gefermenteerde knoflook. Deze was hoog op smaak; lekker gekruid en dus overheerlijk. Het derde gerechtje zag er ook al zo fraai uit en bleek een Crème Brulée van 5 spices met kastanje en oesterzwam en gemarineerde rode ui. Beide gerechten waren goed voor een culinair orgasme!
Het was een geslaagd feest en niet alleen door de lekkere muziek van de enthousiaste band en mijn verwende smaakpupillen, maar ook door de attente bediening.

Frankvanderw .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Wij hebben afgelopen woensdag bij twentynine gegeten met 4 personen waarvan we met 3 en voor het 4 gangen sharedinningmenu zijn gegaan, omdat 1 van onze tafelgasten niet zon grote eter is heeft die ala cart gegeten fijn dat er genoeg keuze is, wij begonnen met een steak tartaar met een mayonaise van vadouvan , gemarineerde ui en buikspek, het volgende gerechtje van de 3 voorgerechtjes was tonijntartaar met wasabicreme, tomatenchutney, zoetzure komkommer en een kroeppoek van wasabi heerlijk en als 3 de gerechtje een pannacotta van geitenkaas gehad met daarbij verschillende bereidingen van snijboon en gele wortel, onze tafel genoot had creme brulee van geitenkaas met rodebiet, deze was erg lekker en mooi opgemaakt, daarna als tussen gerecht kregen wij 2 gerechtjes, coquille met venkel en bosui, en als 2 de gerechtje hadden we iberico lende zacht gegaard met een mouse van piccalily, zoetzure groentes deze was mooi gegaard en goed opsmaak, daarna het hoofdgerecht onze tafelgast had een zeetong met vers gemaakte remoulade was mooi gebakken erg lekker, wij hadden als hoodfgerecht 3 gerechtjes scholfilet ingerold met paddestoelen daarbij pompoen met ras el hanout en curryschuim erg lekker 2 de gerechtje was gelecourget spagetti met pastinaak en gegrilde bavette met een saus van spinazie en als 3 de grechtje hadden we zacht gegaarde kalfs entrecote met een mouseline van aardappel, groene groentes en jus erg lekker allemaal weer, daarna het dessert 3 lava cakes met witte chocolade mouse en frambozen mouse erg lekker, en een huisgemaakte snicker was erg lekker wij komen hier zeker terug een aanrader voor wie van lekker eten houd