Twenty2

Service8,5/10
Decor8,2/10
Wickedspoon . Fijnproever (2 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Op verzoek van vrienden hebben wij gegeten bij Gerwin. Vriendelijk ontvangst en sfeervolle zaak. Hebben die avond het menu gegeten, wat we allebei super konden waarderen was het gebruik van de lokale producten. Heel apart was dessert met biet, anders dan wat je van een dessert verwacht
Hanny S. Meesterproever (12 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Michelinwaardig. Eten smaakvol en zeer verzorgd opgediend, zeer aparte combinaties die heel geslaagd zijn, gebruik van regionale producten zoals kazen en zelfs wijn van Gelderse bodem.
Zeer correcte bediening. Niet goedkoop, maar wel heel goed.
Liesbeth V. Expertproever (5 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Deze keer met vrienden gegeten. Met een Groupon verrassings menu. Wij eten wel vaker bij Twenty2 en wat was het weer geweldig! Culinair een hoog niveau.Wat een smaak sensatie! Mooie opgemaakte borden. Mooie wijnen. Comfortabele stoelen en de ambiance is licht en stijlvol.
We hebben meer dan 5 uur genoten en dat zegt genoeg.
Gerwin is een zeer gepassioneerde goede chef en Paula een uitstekende gastvrouw!
Tot de volgende keer en bedankt voor de mooie avond!
Monique1063 . Proever (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Heel bijzonder gegeten bij dit restaurant. De ammuses waren een feestje om naar te kijken. Verrassingsmenu van de chef. Er flinke hoeveelheid gangen. Er werd in een prettig en vlot tempo bediend en afgeruimd en we toch hebben ruim 3 uur gezeten. Het meest bijzondere gerecht qua smaak was de tartare van watermeloen. Alles zag er schitterend uit. Had een veelheid aan smaken per keer. Er zat steeds een veelheid aan ingredienten in. Je moet wel even met aandacht eten. Bediening bijzonder beleefd, vriendelijk en servicegericht. Je voelt je echt welkom. Inrichting prima. Lekker ruim ingedeeld zodat je niet met je stoel tegen de buren aanschuift als je op wilt staan en ook geen hinder hebt van de gesprekken om je heen. We waren echt positief verrast.
Wim B. Meesterproever (63 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Met z'n vieren genoten van het vier-gangen Groupon verrassingsmenu met bijpassend wijnarrangement. Gestart met enkele aparte en lekkere amuses, daarna als eerste gang een kalfstartaar met zwezerik, gevolgd door een prachtig gegaard stukje kabeljauw. Als hoofdgerecht reekalf, mooi gerijpt en perfecte cuisson. De wijn die hierbij geschonken werd was een mooie, krachtige, volle Italiaan. Wat een heerlijk gerecht. Gebracht door de chef zelf, die met veel passie vertelde over het gerecht. Desert met verrukkelijk chocolade-ijs en een frisse muscat wijn. Zelfs de koffie werd vergezeld van een drietal heerlijke en aparte zoetigheden. Kortom: echt een perfecte avond uit eten bij een chef die weet wat gastvrijheid inhoudt. Vlotte en kundige bediening. Inrichting netjes, tikje sober. Zeker een aanrader voor wie lekker wil eten in Apeldoorn.
Jaxs . Meesterproever (41 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Heel blij verrast door het eten bij Twenty2! Vooraf 4 amuses, waarvan 2 mooi gepresenteerd en 2 lekker maar niet heel bijzonder. 2 hele goede amuses waren wat mij betreft beter geweest. Vanaf daar was het een stijgende lijn. Vooral de kabeljauw van het tussengerecht was goed, de zeer uitgebreide kaasplank was echt top en het dessert met witte chocolade was werkelijk fantastisch (en ik hou niet eens echt van witte chocolade!). De wijnen van het wijnarrangement waren heerlijk.
Lan V. Meesterproever (33 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Met Groupon bij Twenty2 gegeten. Het diner vangt aan met wat fingerfood; bladerdeeg met oude kaas en geitenkaas en het moutkoekje waren heerlijk. De wafel van pindakaas met augurk was wat droog, maar goed van smaak. De amuse van biet was ook goed op smaak. Toen begon het diner. Foreltartaar met hollandse garnalen vooraf, deze was lekker rokerig van smaak. Het tussengerecht was kabeljauw met kastanjepuree. Ook dit was heerlijk (voor mij het lekkerste gerecht van de avond). Het hoofdgerecht was diamanthaas met pastinaak en witlof. Niks op aan te merken, maar niet heel spannend. En het dessert wat vanille-ijs met geitenyoghurt, mandarijn en mousse van iets ondefineerbaars, maar deze was heerlijk! Ook de friandises bij de koffie waren heerlijk. Bij het diner hadden wij een flesje wijn van de (uitgebreide en zeer betaalbare) wijnkaart en de sommelier wist ons nog een leuk weetje bij de wijn te vertellen.

We hebben een zeer geslaagde avond bij Twenty2 gehad en zeker voor dat geld. De ambiance is zeer prettig, gedimd licht en fijne stoelen en tafels die niet te dicht op elkaar staan. Het personeel is vriendelijk en heeft veel aandacht voor de gast en de gerechten volgen elkaar op een prettig tempo op. Wij komen zeker nog eens terug!
Jannemanishere . Meesterproever (34 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Het was al weer een tijd geleden dat we Twenty 2 bezochten. We kozen voor het 4-gangen verrassingsmenu all-in. Al met al verlieten wij na een paar uur tevreden het restaurant.
We begonnen met een parade van amuses die er allemaal erg aantrekkelijk uitzagen. Slechts twee er van vonden we echt goed smaken, de rest ziet er mooi uit maar qua smaak betekenden ze niet zo veel. Liever een minder grote hoeveelheid amuses maar dan helemaal top van smaak! Vervolgens een goddelijk voorgerecht van forel, spekbokking en Hollandse garnalen. Wat ons betreft het hoogtepunt van de avond. Het tussengerecht van kabeljauw was in dik orde. Het gerecht met diamandhaas was zeer smakelijk maar het garnituur erom heen was wat vlak van smaak. De keuze van wijnen was prima en paste goed bij de gerechten.
De bediening was in ieder geval bij de gastvrouw en en mannelijke bediening goed.
De ambiance is netjes maar wel wat saai!
Op dit moment is Twenty 2 naar ons idee wel het betere restaurant in Apeldoorn. Voor fijnproevers althans...
Anne V. Fijnproever (2 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Meerdere keren gegeten bij Twenty2, het eten is er echt heerlijk, de borden zijn prachtig opgemaakt en zeer verrassende smaak combinaties. Je word er heerlijk in de watten gelegd. Wachttijden zijn ook prima. We komen hier erg graag. Echt een aanrader! Het is niet goedkoop maar het is het geld absoluut waard.
RoelJonk . Fijnproever (3 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
Donderdag 29 Oktober zijn we met een groepje van tien personen heerlijk uit eten geweest bij restaurant Twenty2.

Kort samengevat hadden we uitstekende bediening, heerlijke gerechten en een ontzettend prettige sfeer.
we hebben gebruik gemaakt van het 5-gangen verassingsmenu wat zeer aan te raden is! vooraf kregen we zelfs een hapje bij de borrel, een 3-tal fingerfood en een fantastische amuse!
We komen hier zeker terug en ik zal het zeker aanraden!
Easterchick87 . Fijnproever (2 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
Samen met collega's op mogen genieten van een heerlijk 5 gangen verrassingsmenu!
Echt verwend door uitstekende service, bijpassend wijnarrangement en als klap op de vuurpijl de eerste hertenrug van het seizoen mogen eten.

Hoewel we van begin tot eind een topavond hebben gehad, was voor mij het geraspte runderhart over ons hoofdgerecht de echte verrassing. Erg creatief, lekker en zeer verantwoord ( alles van het dier gebruiken)

Kortom een echte aanrader!
Jolanda V. Expertproever (9 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2015
Eten was op zich prima. Heel veel kleine hapjes als vorm. Soms beetje flauw in smaak.
Niet zo uitgesproken lekker, nieuwe experimenten ( b.v. schapen yoghurt ) met een smaak die ons niet altijd beviel.
Overall wel prima kwaliteit en verassende mooie presentatie.

Bediening en service heel vriendelijk en attent. Maar af en toe overdone en te veel.
Geen coördinatie tussen de verschillende serveersters, als voorbeeld we kregen 3 keer vlak achter mekaar de vraag of alles OK was. Storend en rommelig.
Ook uitleg en toelichting op ¨wat er op het bord lag ¨ vonden wij nogal bijzonder.
Sfeer en entourage OK.
Snelheid van uitserveren kan beter, duurt soms veel te lang bv bij het hoofd gerecht.

Samenvattend lekker gegeten, maar geen absolute top.
Paar punten om aan te werken lijkt ons.
Prijs / kwaliteit redelijk.
Costiaanarnhem . Expertproever (8 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Met een last minute idee om even er helemaal tussenuit te gaan en tijd voor elkaar te maken, kwamen we wederom terecht bij Twenty2. De overheerlijke gerechten, werkelijk prachtige wijnen en de sublieme bediening, deed ons in een paradijs wanen. Vooral het kaasplankje, waarbij er 15 verschillende soorten Nederlandse kazen werden gepresenteerd, waren werkelijk van topklasse. Bedankt superteam!
Gast02 . Meesterproever (10 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
Vorige week voor het eerst bij Twenty2 gegeten. 4-gangen verrassingsmenu met wijnarrangement. Start met leuke amuses met bijvoorbeeld een marshmallow van geitenzuivel. Het voorgerecht is de topper: soort tartaar van rauwe makreel mooi opgemaakt met heerlijke frisse groenten en bloemen. Het tussengerecht van perfect gebakken schol wordt vergezeld van seizoengroenten als tuinbonen, spinazie en peultjes perfect gegaard en vol smaak. Als hoofdgerecht medaillons van hertenbiefstuk gegaard in eigen vocht, waardoor er een heerlijk wildsmaak aan zit. Het kaasdessert met 15 streekkazen was misschien wat te uitgebreid, zeker met de friandises nog in aantocht. Mooi gekozen wijnen bij de gerechten, waaronder een Spaanse wijn van de voor ons onbekende Godello druif. En een goed bob-arrangement niet alleen voor de chauffeurs, maar ook voor wie 4 volle glazen te veel is en toch lekker wil proeven. Prettige bediening. Decor binnen is goed, de binnenplaats wat minder. Prijs-kwaliteit is uitstekend (menu EUR 47, wijnarrangement EUR 22, bob 11). Wat ons het meest aanspreekt is dat er gebruik gemaakt wordt van seizoensproducten veelal uit de regio en de pure smaken. We gaan graag een keer teug.
Harrie G. Meesterproever (11 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
We hadden weer eens een groupon van Twenty2. Een moderne, lichte zaak in het "eetstraatje" van Apeldoorn. Fijne stoelen. Het ging om vier gangen, vier personen. Op aanbod namen drie van ons er na het hoofdgerecht nog een kaasplank bij. Geweldig: een proeverij van 15 soorten kaas. Met "on the side" stroop, abrikozencompote en notenbrood met honing. Het geheel begon met drie keer amuse(s) vooraf. Duidelijke uitleg bij de gerechten - wat zacht gesproken af en toe. Dit keer waren er twee visgerechten (garnaal en zalm in het eerste en witvis in de tweede waarvan ik de naam kwijt ben). Vervolgens heerlijke lamsbiefstukjes en een dessert met diverse smaken waaronder witte chocolade en geitenyogurt. Top - zoals we al een paar keer eerder meemaakten. Twee van ons hadden een Bob-wijnarrangement genomen. Prima wijnen. Mogelijk door de kaasplank tussendoor is vergeten ons bij het dessert de dessertwijn te schenken. Zelf hebben we er ook niet meteen aan gedacht. Een kleine smet op een verder smetteloze avond.
Eugenie69 . Fijnproever (2 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
We hebben met ons zessen ( via Groupon) heerlijk bij jullie gegeten. Het ontvangst was goed. Het eten was super. Bijzondere gerechten uit de buurt . Ontzettend mooi geserveerd en duidelijke uitleg. Zeer veel lekkere en bijzondere amuse tussendoor en dan het dessert dat was helemaal TOP.
Echt een aanrader voor een avond uiteten.
Kom zeker nog een keertje terug
Carl V. Fijnproever (2 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Fantastische avond gehad. Het 4 gangen verrassings menu was uitstekend, verrassende amuses en de absolute aanrader is de kaasplank. Wat een genot. Daarnaast was de gastvrijheid groots en ontspannen. De wijnen uit het arrangement waren uitstekend gekozen.

Voor herhaling vatbaar. Dank voor de heerlijke avond.
Niels S. Meesterproever (65 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
We hebben hier uitstekend gegeten. Leuke originele gerechten en heerlijke bijpassende wijnen. Ook het kaasplankje volledig gemaakt van Nederlandse kazen was erg goed. Bediening mag soms iets losser/vlotter zijn. En stop alsjeblieft met verkleinwoorden (aperetiefJE, kaasplankJE, wijnTJE), dat doet afbreuk aan het niveau wat geserveerd wordt.
EHE27 . Fijnproever (2 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Dat het leven stressvol genoeg is en je soms even een escape route nodig hebt, hoef je aan de eigenaars van Twenty2 niet uit te leggen. Met een verwarmend welkom nemen ze de jas aan en leiden ze je naar je tafel. De ruime opzet geeft je het gevoel dat, ondanks het restaurant supervol zit, je toch je in een privesfeer waant. De kok is gepassioneerd en door te kiezen voor locale en eerlijke producten, tovert hij werkelijk stuk na stuk geweldige gerechten op je bord. Na het diner heb je weer het idee dat je de hele wereld aan kunt.

Spijtig dat we niet iedere week uit eten kunnen gaan!
Saskia W. Fijnproever (2 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2015
Heerlijke en bijzondere gerechten, die er vooral mooi uitzagen maar de bediening haperde enigszins. het deed wat stijfjes aan, we hadden niet het gevoel dat er een prettige band met ons werd opgebouwd. Kleine foutjes maakten dat we ons niet in het warme bad waanden dat verwacht mag worden van een restaurant van dit kaliber: glazen bij de verkeerde persoon, borden uitserveren terwijl er nog iemand op het toilet zit, wijn willen komen inschenken die niet voor ons bedoeld was, Met uitleg net wat te veel het gesprek onderbreken. Toppunt van ongastvrijheid was het gedoe rond de kaasplank. Wij hadden tijdens het apperitief aangegeven deze graag te willen. Na het hoofdgerecht hadden we daar eigenlijk niet zo een zin meer in (het was laat etc). Toevallig vroeg de eigenaresse of we het verrassingsmenu wilden uitbreiden met de kaasplank. Dat kwam goed uit! Nee liever niet, bij nader inzien slaan we dit toch liever over, zeiden we opgelucht. Tien minuten later kwam de eigenaresse vertellen dat ze zich had vergist, dat in ons geval de kaasplank al klaar stond, en dat we hem dus toch kregen. En zo geschiedde... Met frisse tegenzin. We hebben er niets van gezegd: In een restaurant als twenty2 ga je niet de discussie aan als gast, daar word je namelijk als een vorst behandeld: of niet?!